Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 22 maart 2017 @ 19:16:

[...]





Zwakbegaafde en verstandelijk gehandicapte mensen moet ook zo dringend mogelijk ontraden worden om te proberen zwanger te raken.

Maar niet iedere zwakbegaafde vrouw en/of man komt in de picture bij Jeugdzorg of de hulpverlening. Bovendien kun je het mensen niet verbieden om hun eigen plan te trekken, hoe graag de omgeving dat ook zou willen.

Het enige wat kan en mag, is een kind snel na de geboorte weg halen bij de ouders en onderbrengen bij een pleeggezin.Ik vind dus dat hen het wel verplicht kan worden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 22 maart 2017 @ 19:16:

[...]





Zwakbegaafde en verstandelijk gehandicapte mensen moet ook zo dringend mogelijk ontraden worden om te proberen zwanger te raken.

Maar niet iedere zwakbegaafde vrouw en/of man komt in de picture bij Jeugdzorg of de hulpverlening. Bovendien kun je het mensen niet verbieden om hun eigen plan te trekken, hoe graag de omgeving dat ook zou willen.

Het enige wat kan en mag, is een kind snel na de geboorte weg halen bij de ouders en onderbrengen bij een pleeggezin.Ik vind dus dat hen het wel verplicht kan worden
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 22 maart 2017 @ 17:23:

[...]





Is ook hard, maar liever dat dan het leven van kinderen verwoesten die er niet om gevraagd hebbenDit. En erger nog: regelmatig zijn die kinderen ook zwakbegaafd en krijgen dan ook weer kinderen terwijl dat eigenlijk niet zou moeten... blijf je in een vicieuze cirkel zitten.
quote:calvijn1 schreef op 22 maart 2017 @ 21:11:

[...]





Ik vind dus dat hen het wel verplicht kan wordenDit vind ik ook. En deze docu laat zien waarom de ouders al na het eerste kind dat bij hen weg was gehaald gesteriliseerd hadden moeten worden, anders blijven ze maar zwanger worden (want nemen door hun lage IQ geen geen enkele verantwoordelijkheid voor hun leven) met alle ellende voor de kinderen vandien.
quote:calvijn1 schreef op 22 maart 2017 @ 21:11:

[...]





Ik vind dus dat hen het wel verplicht kan worden



Onmogelijk.

Daar zal geen wetgever zich aan willen branden.



Dit ouderpaar was een uitzondering.

Het zal bijna niet voorkomen, dat een ouderpaar het ene na het andere kind kind krijgt, omdat kinderen worden weg gehaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 00:00:

[...]





Onmogelijk.

Daar zal geen wetgever zich aan willen branden.



Dit ouderpaar was een uitzondering.

Het zal bijna niet voorkomen, dat een ouderpaar het ene na het andere kind kind krijgt, omdat kinderen worden weg gehaald.1 kind krijgen en dat dan weggehaald wordt, is er al 1 te veel
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 00:00:

[...]





Onmogelijk.

Daar zal geen wetgever zich aan willen branden.



Dit ouderpaar was een uitzondering.

Het zal bijna niet voorkomen, dat een ouderpaar het ene na het andere kind kind krijgt, omdat kinderen worden weg gehaald.Tja, ik werk in een sector waar dit dus wel veel voorkomt. Verplichte anticonceptie vind ik een moeilijk punt, ik weet ook niet zo goed of en zo ja hoe dit gerealiseerd zou moeten worden. Maar ik weet wel dat er veel ellende is in dit soort gezinnen en het vaker voorkomt dan we denken.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso niet dat het mogelijk is dat mensen nadat er een kind uit huis is geplaatst of bij mishandeling etc nog een kind mogen krijgen.

Een soort 2e kans.

Ik vind dat echt te belachelijk voor woorden.

Onlangs was er ook zo'n geval in het nieuws, te misselijkmakend voor woorden hoe een peutertje mishandeld is door haar moeder en stiefvader.

Kind woont 'gewoon' nog thuis.

Ik wil absoluut niet luchtig doen over de impact van uithuisplaatsing op een kind maar een kind kan zich toch nooit veilig hechten aan de moeder als er zulke afschuwelijke dingen zijn gebeurd in huis?

Ik hoorde laatst ook dat er over gesproken wordt dat mensen die een dier mishandelen nooit meer een dier mogen houden. Bij een kind kan dat dan wel?
quote:Kuzu schreef op 23 maart 2017 @ 10:41:

Ik snap sowieso niet dat het mogelijk is dat mensen nadat er een kind uit huis is geplaatst of bij mishandeling etc nog een kind mogen krijgen.

Een soort 2e kans.

Ik vind dat echt te belachelijk voor woorden.

Onlangs was er ook zo'n geval in het nieuws, te misselijkmakend voor woorden hoe een peutertje mishandeld is door haar moeder en stiefvader.

Kind woont 'gewoon' nog thuis.

Ik wil absoluut niet luchtig doen over de impact van uithuisplaatsing op een kind maar een kind kan zich toch nooit veilig hechten aan de moeder als er zulke afschuwelijke dingen zijn gebeurd in huis?

Ik hoorde laatst ook dat er over gesproken wordt dat mensen die een dier mishandelen nooit meer een dier mogen houden. Bij een kind kan dat dan wel?Even een update: het kind is (gisteren geloof ik) alsnog uit huis geplaatst omdat moeder niet meewerkt met de hulpverlening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 23 maart 2017 @ 10:41:

Ik snap sowieso niet dat het mogelijk is dat mensen nadat er een kind uit huis is geplaatst of bij mishandeling etc nog een kind mogen krijgen.

Een soort 2e kans.

Ik vind dat echt te belachelijk voor woorden.



Tja, dat ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden. Soms is één van de ouders dominant en agressief waardoor het hele gezin ontspoort. Als die ouders dan uit elkaar zijn kan het best zijn dat met hulp de andere ouder weer goed voor het kind kan zorgen.

Of in geval van psychische oorzaken kan begeleiding en/of medicatie helpen.

Soms is het totale onmacht, weet een ouder echt niet meer wat hij/zij aanmoet met hun kind en beland daardoor op een glijdende schaal tot de hulpverlening ingrijpt. Of een verslaving, die onder controle is waardoor het thuis weer kan.



Je weet soms niet wat er allemaal verder nog speelt. Als je de oorzaak aan kunt pakken is het toch alleen maar fijn als een kind weer bij zijn ouders kan wonen? Bijna ieder kind wil het liefst bij zijn ouders wonen, het is i.m.h.o. goed om er veel voor te doen om dat mogelijk te maken.





En als het nìet mogelijk is, dan vind ik het vreselijk om te horen dat kinderen soms in -tig gezinnen hun jeugd doorbrengen. Dat kan niet anders dan schadelijk zijn, al zijn alle bedoelingen nog zo goed. Vreselijk dat gesleep met kinderen en broertjes/zusjes die uit elkaar gehaald worden :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 23 maart 2017 @ 10:46:

[...]



Even een update: het kind is (gisteren geloof ik) alsnog uit huis geplaatst omdat moeder niet meewerkt met de hulpverlening.



Gelukkig. En nu maar hopen dat er een liefdevol gezin is waar het kindje terecht komt.

Arm kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel voor verplichte anticonceptie bij bepaalde groepen. Ik heb in mijn werk teveel ellende gezien met gezinnen waarvan je vaak vooraf al had kunnen zeggen (en ik soms ook wel gezegd heb) dat het mis zal gaan. Veel mensen zijn erop tegen want het zal misschien leiden tot de meest heftige dingen waardoor alleen nog supermensen kinderen mogen krijgen, vooral de angst dus dat het hen zelf zal raken. Maar dat gaat helemaal nergens over, het is onzinnig om aan te nemen dat als je ergens begint je niet meer weet waar het zal eindigen. De ellende voor kinderen in gezinnen met beperkte ouders maar ook met verslaafde of ernstig psychisch zieke ouders is gewoon niet te overzien. Een behoorlijk deel van de kinderen van mensen met en verstandelijke beperking is zelf ook verstandelijk beperkt en de schade die kinderen oplopen door drugsgebruik is echt heftig. En aan die dingen verander je niets meer ook niet met het allerbeste pleeggezin. Dan zijn er ook nog zat kinderen die van pleeggezin naar pleeggezin gaan en soms toch weer een poging om bij de ouders te gaan wonen. Daardoor kunnen die kinderen zich niet normaal en veilig hechten en op andere vlakken normaal ontwikkelen. Ik zie in de psychiatrie regelmatig mensen met een dergelijke achtergrond en vaak zijn ze daar echt ernstig door beschadigt. Ik vind dat je kinderen daar tegen moet beschermen. Het recht van kinderen, ook ongeboren kinderen moet boven het recht van de (toekomstige) ouders gaan. Die kinderen hebben geen keus, het leven wordt hen aangedaan. Het zou niet moeten kunnen dat ouders zoals in deze docu maar kinderen blijven krijgen terwijl ze er niet voor kunnen zorgen en de helft een beperking heeft.



Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze nog twee pogingen gedaan hebben Cynthia bij haar ouders terug te plaatsen, ze was het vijfde kind dat uit huis geplaatst werd! En ik ben het eens met wie dat hierboven zei dat het idioot is dat kinderen hun leven lang bij de jeugdzorg lopen en op hun 18 het systeem uit getrapt worden en zich maar moeten redden. Dat heb ik ook al menigmaal mis zien gaan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 23 maart 2017 @ 15:12:

Ik ben wel voor verplichte anticonceptie bij bepaalde groepen. Er is geen wettelijk kader voor, zal dus ook nooit gebeuren.
quote:Severus_Snape schreef op 23 maart 2017 @ 10:13:

[...]





Tja, ik werk in een sector waar dit dus wel veel voorkomt. Verplichte anticonceptie vind ik een moeilijk punt, ik weet ook niet zo goed of en zo ja hoe dit gerealiseerd zou moeten worden. Maar ik weet wel dat er veel ellende is in dit soort gezinnen en het vaker voorkomt dan we denken.In Rotterdam loopt een proef. https://www.nrc.nl/nieuws ... psverbod-4541680-a1524394



In Rotterdam zullen ongeveer 400 vrouwen in het traject voor vrijwillige anticonceptie terecht komen, schat de wethouder. Uiteindelijk zal voor 10 tot 20 vrouwen reden zijn onder dwang een spiraal te zetten of een onderhuidse pil te plaatsen, die een paar jaar tegen zwangerschap beschermt.
Maar als die vrouwen het spiraaltje of die onderhuidse pil laten verwijderen, is er geen wet die hen tegen houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 15:33:

[...]



Er is geen wettelijk kader voor, zal dus ook nooit gebeuren.



Ik hoop van wel. Die kaders kunnen gemaakt worden.



Het is altijd zo makkelijk roepen dat het allemaal niet moet kunnen enz. Maar ja de mensen die er zo op tegen zijn melden zich dan meestal weer niet aan om zelf pleeggezin voor een verslaaft geboren kind te worden. Lekker makkelijk tegen zijn en andere de problemen laten oplossen zover dat al mogelijk is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 23 maart 2017 @ 15:49:

[...]





Ik hoop van wel. Die kaders kunnen gemaakt worden.



Het is altijd zo makkelijk roepen dat het allemaal niet moet kunnen enz. Maar ja de mensen die er zo op tegen zijn melden zich dan meestal weer niet aan om zelf pleeggezin voor een verslaaft geboren kind te worden. Lekker makkelijk tegen zijn en andere de problemen laten oplossen zover dat al mogelijk is.

Ik zeg niet "dat het allemaal maar moet kunnen."

Wat een onzin.

Er mag wat mij betreft, best wel een stevige aandrang uitgeoefend worden op incapabele moeders, geen probleem mee.



Maar wettelijk gezien kan het niet geregeld worden.

Ik voorzie eindeloos veel rechtszaken en veel drama, want wie gaat bepalen wie wel en wie geen kind mag krijgen?
Ik zag een paar jaar geleden nog een documentaire over een licht verstandelijk gehandicapt meisje wat op haar 18de uit de instelling waar ze tot dan toe verbleven was, ontslagen werd. Ze trok maar in bij haar zwakbegaafde ouders, geen idee waar ze anders heen moest.

Er werd veel geleuterd over dagbesteding, werk, de woonsituatie bij haar ouders. Maar geen enkele keer ging het over anti conceptie.

Niks, nada. Ik kneep mijn billen bij elkaar en wilde wel gillen: ANTI CONCEPTIE!!!!!

Maar nee, geen gespreksonderwerp.

En wat gebeurde? Juist, kind raakt zwanger.

Ik heb me wel eens afgevraagd de afgelopen 20 jaar of de hulpverlening niet zijn eigen werk in stand wil houden door het hier niet over te hebben. Mijn aandrang om het tot een belangrijk gespreksonderwerp te maken werd jarenlang genegeerd tot mijn grote ergernis.

Kwam het verwijt dat ik een "soortement van Hitler" was.
Het lastige van verplichte anticonceptie is: waar leg je de grens?

Iemand kan zwakbegaafd zijn maar een hoog iq hebben. Of iemand heeft een laag iq maar een geboren moeder.

Iq zegt te weinig. Ik heb binnen mijn werk mensen met een gemiddelde intelligentie. Echter zijn ze hechtingsgestoord of psychotisch. Of autistisch, soms een groot verschil tussen intelligentie en sociaal/emotioneel niveau.

Het is dus niet zomaar te zeggen welke mensen wel en welke mensen niet geschikt zouden zijn als ouder. Moet iedereen dan getest worden op alle mogelijke stoornissen? En hoe zit het met stoornissen die later ontstaan, niet aangeboren? Krijgt mijn hoogintelligente buurman met schizofrenie en psychoses 4 kinderen en mijn kennis met leerproblemen maar zeer zorgzaam en sociaal een verplichte anticonceptie?

Zomaar wat gedachten hierover.

Wettelijke kaders hierover zijn onmogelijk. Gewoonweg omdat er geen grenzen vast te stellen zijn waarbinnen je dit kan handhaven.
quote:andrea82 schreef op 23 maart 2017 @ 23:20:

Het lastige van verplichte anticonceptie is: waar leg je de grens?

Iemand kan zwakbegaafd zijn maar een hoog iq hebben. Of iemand heeft een laag iq maar een geboren moeder.



Iemand die zwakbegaafd is, heeft echt geen hoog IQ hoor, schommelt tussen de 70 en 85.

13 % van de Nederlanders is zwakbegaafd.

En wat bedoel je met een "laag IQ"?

Nog lager dan 70?

Dan kan ze beter gaan moederen met een pop, want zelfs een huisdier wordt dan al moeilijk te behapstukken.
quote:andrea82 schreef op 23 maart 2017 @ 23:20:

Het lastige van verplichte anticonceptie is: waar leg je de grens?



Wettelijke kaders hierover zijn onmogelijk. Gewoonweg omdat er geen grenzen vast te stellen zijn waarbinnen je dit kan handhaven.Hier heb je gelijk in, hoe graag we ook als samenleving kinderen willen beschermen (en het toepassen van anti conceptie kan een beschermingsmaatregel zijn) hier is geen wetgeving voor te maken.
Heeft iemand 3096 days gezien?
quote:florel schreef op 23 maart 2017 @ 23:39:

Heeft iemand 3096 days gezien?Ik niet, jij wel?
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 23:41:

[...]



Ik niet, jij wel?



Via Netflix. Ik had het ooit een beetje via de media meegekregen. Wat een heftig verhaal, ik heb een paar keer doorgespoeld.. pfft... tranen.



Antonia Campbell-Hughes vertolkt haar subliem! Kortom zeer indrukwekkend.
quote:karin12345 schreef op 23 maart 2017 @ 23:35:

[...]



Iemand die zwakbegaafd is, heeft echt geen hoog IQ hoor, schommelt tussen de 70 en 85.

13 % van de Nederlanders is zwakbegaafd.

En wat bedoel je met een "laag IQ"?

Nog lager dan 70?

Dan kan ze beter gaan moederen met een pop, want zelfs een huisdier wordt dan al moeilijk te behapstukken.



Ik bedoel ermee te zeggen dat iq niet bepalend is voor wat je kunt. Ik ken mensen met normaal of hoog iq die enorm vastlopen door psychische problemen, autisme, narcisme, allerhande stoornissen.

Die echt geen kinderen aankunnen, dit toch vaak doen met alle ellende erna.



Zwakbegaafden kunnen dmv training en goede hulp soms ver komen. Iq is niet bepalend, de stoornissen die naast iq aangeboren of ontstaan zijn, zijn dat wel. Maar hoe test je dat bij zoveel miljoen mensen?

Waar is de grens? Narcisme wel of geen kind? En met een normale partner? Autisme wel of geen kind? En asperger? Pdd nos wel?

Schizofrenie onder medicatie wel een kind maar slik je niet meer dan kind afpakken ofzo? I



En nog iets, welke verplichte anticonceptie is geschikt? De pil niet. Spiraal niet. Alles wat eruit kan of worden vergeten niet. Dus sterilisatie. Onder dwang naar de ok, gegil en gevecht... Drama. Onmogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven