Entertainment alle pijlers

Interview met de koning

26-04-2017 23:15 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook gekeken? Ik dacht eerst oooh saaai maar ik vond het toch leuk. Een beetje stijfjes maar toch een sympathieke man. Een vader ( amalia! 2 handen aan het stuur), een partner doe nukkig kan zijn, een zoon. Maar ook koning van een land. Wat heeft hij veel meegemaakt in zijn leven qua grote historische gebeurtenissen maar ook prive. Mooi dat ze steeds beelden tussendoor lieten zien. En dat hij ook emotioneel werd en dat kon laten zien. Hij liet niet het achterste van zijn tong zien maar dat kan natuurlijk ook niet, of nou ja misschien wel maar voelt hij dat dat niet kan.

Ik heb wel een traan gelaten bij de beelden van mh17. God wat was dat een ramp, dat maakte toen zo'n diepe indruk, al kende ik niemand op de vlucht. De beelden nu zien maakte weer een hoop los. Zullen de hormonen ook wel zijn. Afijn terug naar de koning. Wat vond jij ervan?
Alle reacties Link kopieren
De negatieve toon over Wilfried lees ik enkel hier, verder wordt er best lovend over hem gesproken.
En nou is het afgelopen!
quote:nbk schreef op 27 april 2017 @ 00:20:

De negatieve toon over Wilfried lees ik enkel hier, verder wordt er best lovend over hem gesproken.



Ja ik vond het ook goed. Vond het kort doorvragen wel wat ongemakkelijk, maar dat doet hij altijd. Hij was daardoor echt geloofwaardig en puur. Dat vind ik mooi. Als men het teveel vond was het er wel uitgeknipt.



Als bijvoorbeeld Linda hem had geinterviewd was het een naar de mond praten - laten we vrienden worden interview geweest, met de hele tijd een glimlach op haar mond.



Wilfred laat wel zien dat interviewen een vak is.
quote:vivapimpelmees schreef op 27 april 2017 @ 00:11:

alsof ik naar een ander interview heb gekeken... onbeschoft? omdat ie m als normaal mens behandelde?



ik ga er vanuit dat WA zelf de interviewer heeft uitgekozen en dus wist waar hij aan begon.



ik ben absoluut niet koningsgezind maar heb genoten. mooi mens mooi interview.Onbeschoft omdat hij de koning heel erg vaak in de rede viel. En omdat ie zijn sleutels neerpleurde toen hij binnenkwam....honey I am home houding :-). Nou dit dus onder andere.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 00:29:

[...]





Onbeschoft omdat hij de koning heel erg vaak in de rede viel. En omdat ie zijn sleutels neerpleurde toen hij binnenkwam....honey I am home houding :-). Nou dit dus onder andere.





Ik trok mijn wenkbrauw ook op toen hij als gast tegen de gastheer zei, " zullen we erbij gaan zittten " en hij WA de plaats naar nota ben zijn bank in zijn huis ging aanwijzen.

Weird..



Misschien ben ik dan truttig en nee heel stijfjes hoeft van mij ook niet, maar ik vond het op een aantal punten gewoon onbeleefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 27 april 2017 @ 00:29:

[...]





Onbeschoft omdat hij de koning heel erg vaak in de rede viel. En omdat ie zijn sleutels neerpleurde toen hij binnenkwam....honey I am home houding :-). Nou dit dus onder andere.

Maar het was toch juist zo fijn dat WA zijn menselijke kant liet zien? Waarom zou Wilfried dat dan niet mogen?

Ik denk dat Wilfried één van die interviewers is die nou eens niet geïntimideerd is door WA zijn status.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Fijne koningsdag allemaal.



Ik ga het straks kijken. Ik ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Fijne Koningsdag! En ja, ik gun onze koning de kapper van Herman. Ben eigenlijk wel benieuwd wie dat is! Die man/vrouw verdient een lintje.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een prachtig interview!



Wilfried vond ik ook wat ongemakkelijk en soms drammerig en dat met die sleutels vond ik stom. Had liever Peter van der Vorst gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een heel mooi interview, had ik van te voren niet verwacht. Wilfried vond ik, vooral in het begin, wat nerveus overkomen. Naarmate het gesprek vorderde werd dat wel minder.

Leuk om Willem Alexander wat beter te leren kennen, wat een leuke koning hebben wij!

En wat heeft hij toch veel meegemaakt sinds de dood van zijn vader, als je het zo op een rijtje ziet staan komt dat wel even binnen.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 26 april 2017 @ 23:17:

Ik vond willen Alexander het goed doen. Wilfried vond ik zeer slecht en dreigend overkomen. Ronduit onbeschoft. Het begon al met die sleutels neergooien op die antieke tafel. Daarmee kon hij krassen maken in de tafel.Precies wat ik ook dacht...vond het echt niet kunnen met die sleutels...
quote:tantejo schreef op 27 april 2017 @ 07:57:

Ik vond het een prachtig interview!



Wilfried vond ik ook wat ongemakkelijk en soms drammerig en dat met die sleutels vond ik stom. Had liever Peter van der Vorst gezien.Ik had ook liever Peter van der Vorst gezien.
quote:Noesa schreef op 27 april 2017 @ 00:52:

Fijne koningsdag allemaal.



[img]http://i.imgur.com/q5YE5BJ.png[/img]



Die vergelijking had ik gisteren ook in mijn hoofd tijdens het interview.



Het nieuwe kapsel van Herman vind ik niets, dus hopelijk gaat Willem Alexander daar niet heen.
Alle reacties Link kopieren
Niet gezien; de tv stond op iets anders. Ik vind het een mooi glamour echtpaar (Maxima is echt een topper) maar verder kunnen ze me niet zoveel schelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Die sleutel vond ik ook not done en toch had ik het idee dat het ingestudeerd was om de toon van het interview te zetten. Een sfeer van gemoedelijkheid. Die sfeer vond ik later ook terug in interview. Niet meneer de koning, maar gewoon twee mannen onder elkaar. En het pochen dat Nelson op zijn trouwdag wilde konen, vond ik zo leuk en menselijk. Hij heeft dus ook zo zijn mensen waar hij tegenop kijkt en trots is er mee op de foto te mogen ????. Verder ook eerlijk gesprek over zijn vader. Wat ik ook miste was de sterke band met familie in Apeldoorn, waar hij in puberteit veel was. Er werd ik vragen wel naar toe gestuurd (zocht u vaderfiguur ergens anders!) Maar hij ging er niet op in. Net als band en overlijden van zijn grootouders. Wel leuk en eerlijk om te horen hoe het daar met smartphones gaat. Net als elk ander gezin.
quote:Filee_ schreef op 26 april 2017 @ 23:17:

Ik vond willen Alexander het goed doen. Wilfried vond ik zeer slecht en dreigend overkomen. Ronduit onbeschoft. Het begon al met die sleutels neergooien op die antieke tafel. Daarmee kon hij krassen maken in de tafel.Wilfried is een fantastische en ontwapenende interviewer; niemand anders had zo'n gesprek kunnen doen met deze uitkomst.
quote:vivapimpelmees schreef op 27 april 2017 @ 00:11:

alsof ik naar een ander interview heb gekeken... onbeschoft? omdat ie m als normaal mens behandelde?



ik ga er vanuit dat WA zelf de interviewer heeft uitgekozen en dus wist waar hij aan begon.



ik ben absoluut niet koningsgezind maar heb genoten. mooi mens mooi interview.



Dit. Er is van tevoren een kennismakingsgesprek geweest en de vragen zijn niet eens van tevoren gekeurd.



Dat laatste buiten, 'zo even lekker frisse lucht', van Wim-Lex, dat was behoorlijk relaxed allemaal. Mooi juist.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk was die sleutel ingestudeerd en daar hebben ze een afgedankt tafeltje voor gebruikt.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 april 2017 @ 09:03:

[...]





Wilfried is een fantastische en ontwapenende interviewer; niemand anders had zo'n gesprek kunnen doen met deze uitkomst.Precies. Wat een geneuzel over Wilfried, schofterig, onbeleefd, dreigend??? Echt hoor, waar hebben jullie dat gezien?
quote:Kootsies schreef op 27 april 2017 @ 09:22:

[...]





Precies. Wat een geneuzel over Wilfried, schofterig, onbeleefd, dreigend??? Echt hoor, waar hebben jullie dat gezien?



Vond het ook een ontspannen gesprek. Vond Wilfried totaal niet bedreigend of iets dergelijks. Dit is gewoon zijn manier van interviewen. En blijkbaar houdt de koning daarvan, anders was De Jong niet gevraagd.

Reken maar dat als WA het resultaat niet oké vond, het niet was uitgezonden.

Want zoals hij al zei, hij is een perfectionist en soms niet makkelijk voor z'n omgeving, dus wat maakt iedereen zich druk over "de houding van Wilfried" of " de sleutels "...blijkbaar was de koning tevreden over t gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi beeld van onze Koning. WA was eerlijk en openhartig over diverse fases uit zijn leven. Ik weiger echter te geloven dat dit de verdienste van de interviewer is geweest. Was hij de interviewer van dienst die voor zowel RTL als NPO acceptabel was of had hij de voorkeur van de Koning?. Eerlijk gezegd heb ik de meeste moeite met het camerawerk/beeldregie. Dat beeldvullende kale achterhoofd van Wilfried herhaaldelijk in beeld gebracht was een storende misser. De arrogante houding van deze op emoties beluste interviewer of het melden bij de poort en het arriveren per Jeep die kennelijk alleen met een enorme sleutelbos van zijn vrouw gestart kan worden waren details die wel gewist hadden kunnen worden.

Samenvattend, ik ben blij met ons Koningshuis maar een volgende keer graag een "nettere" interviewer die om de toon te kunnen zetten op de fiets zal arriveren....
Alle reacties Link kopieren
Huh? Hebben we hetzelfde interview gezien? Wat apart dat Wilfried de Jong zo negatief beoordeeld wordt in zijn rol als interviewer . Ik vond het juist een mooi, redelijk ontspannen gesprek en dat was ook te danken aan de manier waarop Wilfried zijn werk deed. Het blijft lastig manoeuvreren omdat WA de koning is en daarmee dus nooit helemaal vrijuit zal en wil praten , maar dit gesprek kwam zo dicht mogelijk in de buurt van een inkijkje in zijn privé leven.

En dat WA naar het einde toe zichtbaar meer moeite had om zijn emoties in bedwang te houden lijkt me logisch en gezien de onderwerpen; zowel de dood van zijn broer als de impact van het MH17 drama. Onderwerpen die centraal hebben gestaan in zijn leven de afgelopen paar jaar en waarvan het dus logisch is dat Wilfried de Jong er uitgebreid bij stilstaat.

Er kwamen ook heel veel onderwerpen niet aan bod, maar ja, dan had het gesprek wel twee uur moeten duren. Misschien zijn er ook wel een paar stukken van het gesprek in de montage afgevallen.



Oja, en WA heeft zelf gekozen voor Wilfried de Jong, dus ik ga ervanuit dat hij zijn stijl van interviewen ok. vond.
Alle reacties Link kopieren
Ben het er overigens wel mee eens dat het begin met die auto en die sleutels van mij wel eruit geknipt had mogen worden. In plaats daarvan had ik best wel iets meer willen horen over zijn voorkeur voor bepaalde kunst ( Zero ) , maar dat zal wel niet mainstream genoeg zijn.



Als ik WA 's imago-adviseur was zou ik hem overigens aanraden om geleidelijk aan over tegaan naar een ander kapsel , omdat hij nu best wel veel begint te lijken om Donald Trump ( postuur, pak, haarkleur en coupe ) en dat lijkt me niet wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die kunst vond ik ook leuk, had ik wel meer over willen horen. Ik vond dat beeldje van Beatrix terwijl ze aan het beeldhouwen is, ook mooi. En dat borstbeeld dat ze zelf maakte van Willem. Hoewel ik eerst dacht dat het een Boeddha was. :-)
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij de echte WA niet te zien krijgen. Privé is ie denk ik nog een stuk leuker. Hij houdt zich in, dat merk je en dat hoort ook natuurlijk.

Vind ook dat hij net als Maxima wel eens naar een stylist mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven