Entertainment alle pijlers

Interview met de koning

26-04-2017 23:15 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook gekeken? Ik dacht eerst oooh saaai maar ik vond het toch leuk. Een beetje stijfjes maar toch een sympathieke man. Een vader ( amalia! 2 handen aan het stuur), een partner doe nukkig kan zijn, een zoon. Maar ook koning van een land. Wat heeft hij veel meegemaakt in zijn leven qua grote historische gebeurtenissen maar ook prive. Mooi dat ze steeds beelden tussendoor lieten zien. En dat hij ook emotioneel werd en dat kon laten zien. Hij liet niet het achterste van zijn tong zien maar dat kan natuurlijk ook niet, of nou ja misschien wel maar voelt hij dat dat niet kan.

Ik heb wel een traan gelaten bij de beelden van mh17. God wat was dat een ramp, dat maakte toen zo'n diepe indruk, al kende ik niemand op de vlucht. De beelden nu zien maakte weer een hoop los. Zullen de hormonen ook wel zijn. Afijn terug naar de koning. Wat vond jij ervan?
Alle reacties Link kopieren
Wat een giller jullie reacties.......wat een betweters....en jullie moeten niet zoveel denken.
Ik vond de antwoorden mooi, ontwapenend en soms ook ontroerend. Ik denk dat Willem-Alexander een goed ontwikkeld mens is met een sterk verantwoordelijkheidsgevoel, maar ook met een gezonde dosis realisme, een moderne kijk op dingen, en humor. Dat is overigens ook al eerder gebleken, dus werd eigenlijk alleen weer bevestigd.



Maar het interview op zich vond ik niet goed. Ik had continue het gevoel dat Willem-Alexander meer had willen vertellen, en ook over andere dingen had willen praten, maar daar de ruimte niet voor kreeg. Ik vond dat Wilfried niet goed luisterde en inhaakte op momenten, hij ging erg van de hak op de tak alsof hij zijn vooraf bedachte vragenlijstje afwerken belangrijker vond dan een goed gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Jouw reactie is een waardevolle aanvulling peecee
geneet van 't laeve
Ik zeg: Willem Alexander in 24 met........
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me ook over het commentaar op Wilfried. En dat er hier mensen zijn die liever Peter van der Vorst hadden gezien. Really? Dan was het echt een soort Ivo Niehe gesprek geworden. Totaal onderdanig en nietszeggend, dat weet ik zeker. Ik vond dit juist heel verfrissend.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 08:52:

[...]





Die vergelijking had ik gisteren ook in mijn hoofd tijdens het interview.



Het nieuwe kapsel van Herman vind ik niets, dus hopelijk gaat Willem Alexander daar niet heen.Maar toch... Beter dan deze spuuglok toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 27 april 2017 @ 11:20:

Ik verbaas me ook over het commentaar op Wilfried. En dat er hier mensen zijn die liever Peter van der Vorst hadden gezien. Really? Dan was het echt een soort Ivo Niehe gesprek geworden. Totaal onderdanig en nietszeggend, dat weet ik zeker. Ik vond dit juist heel verfrissend.



Dit dus.

Heel blij dat er voor Wilfried is gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het super. Echt heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een prachtig interview, onze koning liet zich echt als mens zien. Wilfried vond ik 3x niks. Hij viel Willem Alexander vele malen in de rede en dat vond ik ronduit irritant. Dat losse hou ik wel van en waarschijnlijk heeft WA hem zelf uitgekozen (?), maar nee. Had liever iemand anders gezien (nee, Peter v/d Vorst ook zéker niet)!

Verder nogmaals, erg leuk interview.
Alle reacties Link kopieren
quote:Brasto schreef op 27 april 2017 @ 10:32:

Een mooi beeld van onze Koning. WA was eerlijk en openhartig over diverse fases uit zijn leven. Ik weiger echter te geloven dat dit de verdienste van de interviewer is geweest. Was hij de interviewer van dienst die voor zowel RTL als NPO acceptabel was of had hij de voorkeur van de Koning?. Eerlijk gezegd heb ik de meeste moeite met het camerawerk/beeldregie. Dat beeldvullende kale achterhoofd van Wilfried herhaaldelijk in beeld gebracht was een storende misser. De arrogante houding van deze op emoties beluste interviewer of het melden bij de poort en het arriveren per Jeep die kennelijk alleen met een enorme sleutelbos van zijn vrouw gestart kan worden waren details die wel gewist hadden kunnen worden.

Samenvattend, ik ben blij met ons Koningshuis maar een volgende keer graag een "nettere" interviewer die om de toon te kunnen zetten op de fiets zal arriveren....
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 27 april 2017 @ 00:52:

Fijne koningsdag allemaal.



[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een leuk interview. Maar ook niet heel bijzonder. Het is en blijft te geregisseerd allemaal. De kritiek op Wilfried snap ik niet.

Ik had graag meer willen weten over zijn eerste ontmoeting met Maxima, maar ik denk dat dat bewust niet is gedaan, omdat het interview echt om hem draaide. En ik ben ook heel benieuwd naar wat hij van Lucky tv vindt. Maar dat kwam helaas ook niet ter sprake.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk voor Maxima's 50e een interview met haar. Bij voorkeur door Linda de Mol.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ook wel aan bepaalde mensen en hun manier van interviewen een beetje gewend moet zijn om het te kunnen waarderen. Hoewel Ivo Nihie went bij mij nooit.
Die eerste ontmoeting met Máxima is toch al lang en breed een keer besproken? Dat zij niet wist dat hij kroonprins was en dat hij haar irritant vond omdat ze hem op de foto zette, waarbij hij dacht dat het er juist om ging dat hij kroonprins was? En dat zij aan haar ouders vertelde dat ze WA ontmoet had en haar ouders helemaal niet enthousiast waren, omdat ze zich afvroegen of ze wel wist wat ze zich op de hals haalde?



Ik vond het juist fijn dat er wat minder uitgemolken onderwerpen aan bod kwamen. En dat het over hém ging. Niet over zijn vrouw, zijn ouders of zijn grootouders, niet over hoe hij in de traditie van het koningschap staat, maar over hem, als mens. Ik vond Wilfried de Jong een assertieve interviewer die probeerde een normale, ontspannen toon aan te slaan in een volstrekt abnormale en overgeregisseerde situatie. Waarbij hij niet altijd slaagde, maar ik denk dat weinig interviewers dit hem na hadden gedaan. Het is vaak al snel een stijve bedoening en dat was dit interview juist absoluut niet. Waardoor WA in mijn ogen veel beter tot zijn recht kwam als mens, wat blijkbaar ook precies zijn intentie was. (Het interview moest niet gaan over de koning, maar moest gaan over "wie is die man eigenlijk, die 50 wordt?") In die opzet zijn ze beide goed geslaagd volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluffybunny schreef op 27 april 2017 @ 21:06:

[...]

[afbeelding] Kijk, dat is nog eens een make-over!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Beeldig_ schreef op 28 april 2017 @ 01:16:

Die eerste ontmoeting met Máxima is toch al lang en breed een keer besproken? Dat zij niet wist dat hij kroonprins was en dat hij haar irritant vond omdat ze hem op de foto zette, waarbij hij dacht dat het er juist om ging dat hij kroonprins was? En dat zij aan haar ouders vertelde dat ze WA ontmoet had en haar ouders helemaal niet enthousiast waren, omdat ze zich afvroegen of ze wel wist wat ze zich op de hals haalde?

Ja, dat staat me ook bij, op een of ander jet-set feestje in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 27 april 2017 @ 21:59:

Hopelijk voor Maxima's 50e een interview met haar. Bij voorkeur door Linda de Mol.



Neeeee! Alsjeblieft niet zeg... Linda de Mol is een soort vrouwelijke Ivo Niehe en daarnaast; ze kan best veel, maar interviewen is niet haar ding.

Maar zou wel leuk zijn, iets dergelijks ook met Maxima. Zou niet weten wie het dan wél zou kunnen doen. Lenette van Dongen misschien? Angela Groothuizen?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook een mooi interview maar kan mij wel beetje vinden in het commentaar op de houding van Wilfried, niet zozeer op de manier van interviewen maar inderdaad de houding. Zoals hij op de bank zat vond ik te informeel, zo zit je bij vrienden maar niet bij WA.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 28 april 2017 @ 10:14:

[...]





Neeeee! Alsjeblieft niet zeg... Linda de Mol is een soort vrouwelijke Ivo Niehe en daarnaast; ze kan best veel, maar interviewen is niet haar ding.

Maar zou wel leuk zijn, iets dergelijks ook met Maxima. Zou niet weten wie het dan wél zou kunnen doen. Lenette van Dongen misschien? Angela Groothuizen?Voor een hele andere insteek zou ik Rianne (van het programma 'geslacht') wel heel interessant vinden. Zal wel niet gebeuren, ze heeft niet veel ervaring, maar zij stelt ook scherpe vragen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Angela Groothuizen daar moest ik ook nog aan denken. Ik vind dat zo'n lieve warme vrouw. Of Yolanthe quote:juliet64 schreef op 28 april 2017 @ 10:14:

[...]





Neeeee! Alsjeblieft niet zeg... Linda de Mol is een soort vrouwelijke Ivo Niehe en daarnaast; ze kan best veel, maar interviewen is niet haar ding.

Maar zou wel leuk zijn, iets dergelijks ook met Maxima. Zou niet weten wie het dan wél zou kunnen doen. Lenette van Dongen misschien? Angela Groothuizen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 28 april 2017 @ 10:54:

Ja, Angela Groothuizen daar moest ik ook nog aan denken. Ik vind dat zo'n lieve warme vrouw. Of Yolanthe





[...]

Nee jo, Yolanthe is veel te veel white trash.
Alle reacties Link kopieren
Als er iemand niet kan interviewen, dan is dat Angela, naar mijn mening. Ze is ook niet voor niets weg bij RTL Live, volgens mij. Daarin was ze echt slecht vond ik, las alle vragen zo op van een papiertje. Als coach of jurylid, prima, maar interviewen is niet haar ding. Linda zou ik wel leuk vinden, als vind ik die tijdens Linda's zomerweek ook steeds zo door haar gasten heen praten. Net als Wilfried deed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een fijn interview om naar te kijken.

Wilfried precies zoals hij altijd interviewt.

Willem-Alexander heeft zich goed neer gezet. Een koning met emoties en een oprecht mens. Ik vond het leuk om te zien!



Over Lucky TV.. toen het over het Haagse accent ging, vroeg Wilfried aan Willem-Alexander, hoe hij het vond dat dat nu word na gedaan( misschien niet precies die woorden , maar wel in die trant ) Hij ging er niet op in maar hij doelde volgens mij wel op Lucky TV!
quote:mick87 schreef op 27 april 2017 @ 21:59:

Hopelijk voor Maxima's 50e een interview met haar. Bij voorkeur door Linda de Mol.Bij voorkeur niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven