Entertainment alle pijlers

Jojanneke in de prostitutie

05-01-2015 19:05 731 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaat er een serie van 4 documentaires van start, gemaakt door Jojanneke van den Berge. Deze documentaire gaat over de prostitutie. Zij heeft zich naar haar zeggen 2 jaar verdiept in het wel en wee van de prostituees. Deze uitzending wordt uitgezonden door de Evangelische Omroep. Deze reportages worden uitgezonden op NPO 3 van 22:00 tot ongeveer 22:55 op 6, 13, 20 en 27 januari.



Hier is er meer informatie over deze documentaire:



http://www.eo.nl/beam/programma/jojanne ... ostitutie/



De trailer is als volgt:



https://www.youtube.com/watch?v=BzwGdghcSWg
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik het aan het begin van dit topic gelezen in een bijdrage van ik weet helaas niet meer wie: in verschillende voormalige Oostblok landen worden meisjes en jonge vrouwen op school voorgelicht over wat het werk in West Europa eigenlijk inhoudt. Zodat ze zich niet meer laten misleiden door werk als 'danseres'. Hopelijk werkt het, want zodra ze eenmaal hier zijn en erachter komen wat het dansen werkelijk inhoudt is het te laat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloosje schreef op 18 januari 2015 @ 08:54:

[...]





Ik heb het over de strafrechtelijke onderzoeken waarin ik werk Mark... goed lezen..Zoals ik zei, graag een bron.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Alle reacties Link kopieren
Het Sneep onderzoek.. al meerdere malen aangehaald.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 januari 2015 @ 09:35:

[...]



Juist, daar komt Mark vandaan. Hij springt in de bres voor zijn broodwinning.



Ik geloof er geen hol van dat zijn Roemeense vriendin zelf schrijft. Het Engels is simpelweg te goed.

Zoals ik zei, wellicht zouden jullie eens wat minder de roddelbladen moeten lezen, en wat meer de krant.

Dan hadden jullie namelijk kunnen lezen dat ook Laurens Buijs (UvA) refereert aan mijn vriendin Felicia Anna.



Bovendien komt mijn broodwinning niet bij mijn vriendin vandaan, ik werk in de ICT.

Dus je slaat de plank op meerdere plekken mis.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 18 januari 2015 @ 10:11:

[...]





De onderzoeken spreken elkaar ontzettend tegen. Niet alleen in percentage vrouwen dat gedwongen werkt - waar de discussie hier zich op toespitste - maar ook over iets naar mijn idee erg simpels als aantal klanten per dag. Als de meerderheid op een forum het negatievere beeld gelooft - vrij veel dwang en andere ellende - is het niet zo handig om met grote stelligheid een veel positiever beeld te presenteren.

Wat intereseert mij het beeld nou op dit forum. Wat mij irriteert is de stelligheid waarmee jullie Hans aanvallen, terwijl hij met goede argumenten en bewijzen komt, en jullie met niets meer dan slap geouwehoer gebaseerd op wat 'jullie wel eens ergens gelezen hebben.'



Ik lees graag over 10 jaar dit forum met jullie nog eens na, om jullie keihard uit te lachen om jullie bekrompen denkwijze.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 18 januari 2015 @ 11:19:

Gelukkig zijn er veel instanties en mensen die die meiden helpen, maar helaas gaat het wel vaak zo ja.



De Oostblok dames hebben wel vaak extra moeite om hulp te zoeken, vanwege taal, wetgeving en culturele dingen. Zij roepen vaak ook het hardst dat ze het niet erg vinden wat zij doen, totdat je ze beter leert kennen.

Ook zijn ze vaak extra verbitterd en hard naar alles en iedereen, maar daar prik je zo doorheen en zijn het bijna altijd lieve meiden die helaas in shock zijn en dat wegdrinken of drugs gebruiken.

Eentje had haar moeder een keer over in Nederland en die moeder kwam er uiteraard achter wat haar dochter moest doen van haar vriend. Niet ik, maar iemand anders heeft enorm geholpen om haar weer terug te krijgen naar Oekraïne. Ik weet niet of het ooit weer goed met haar gaat komen, ik hoop het.

De meesten horen dat ze gastvrouw kunnen worden, of model of danseres.



http://www.dichtbij.nl/am ... n-op-de-wallen-video.aspx



Steengoede actie!



Deze video is niet voor niets gemaakt......

Deze video is gemaakt om donaties binnen te harken voor Stop The Traffik.

Mijn vriendin heeft met de directrice van Stop The Traffik gesproken, Esta Steyn, zelf bekende ze nog nooit een slachtoffer uit raamprostitutie te hebben gesproken, noch houden zij zich daar mee bezig. Wel vreemd, aangezien ze er wel volop met deze video aandacht voor willen krijgen in de hoop meer donaties er voor te krijgen.



Bovendien bevat bijna iedere zin van die video wel een fout. Mijn vriendin heeft er uitgebreid over geschreven omdat ze zich dood ergert aan deze video.

http://achterhetraamopdewallen.blogspot ... dance.html
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 18 januari 2015 @ 10:22:

Ik geloof niet dat die blog van een prostituee is.

En ik geloof niet dat de aarde rond is, tja...

Ik zou zeggen, doe je ogen eens open, mijn vriendin is onlangs nog aangehaald door Laurens Buijs (Uva) artikel in NRC.

Daarnaast hier een overzicht van de interviews die ze met de media heeft gedaan:

http://achterhetraamopdewallen.blogspot ... -over.html



Maar natuurlijk, je sluit liever je ogen en 'wilt' het niet geloven, dat is je eigen (domme) keuze.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 januari 2015 @ 10:55:

[...]



Inderdaad.



Ze hebben het geld niet om hier te komen, noch de papieren en contacten. En dat schiet een aardige man wel even voor. De dames komen hier en hebben dan al een schuld van duizenden euro's die ze moeten terugbetalen aan die aardige man, die opeens veel minder aardig is als de vrouw hier eenmaal is. Dan zit je in een vreemd land, bent geïsoleerd, vertrouwt de politie niet omdat je corrupte politie gewend bent en je kunt geen kant op.



Enig idee hoeveel mannen je gratis over je heen moet laten gaan voordat je überhaupt zelf iets verdient met een schuld van 4000 euro, 125 euro raamhuur per dag en de andere lasten die anderen je in rekening brengen?



Echt, om te kotsen.

Gevalletje: ik heb de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.



Hier even de realiteit van deze berichtgeving:

http://achterhetraamopdewallen.blogspot ... in-de.html



En dan even over de politie. De dames wantrouwen de Nederlandse politie niet omdat politie in eigen zo corrupt is. Dat zijn ze immers wel gewend, en weerhoud hen in eigen land ook niet om aangifte te doen. Wat hen wel weerhoud is hoe de politie hen hier in Nederland vaker in de problemen helpt, dan dat ze de dames helpen. Hier een mooi voorbeeldje daarvan:

http://achterhetraamopdewallen.blogspot ... -doen.html
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Hoe heb je jouw vriendin ontmoet, Mark?
Alle reacties Link kopieren
P.s. Mensen die twijfelen aan de 'echtheid' van mij en/of mijn vriendin, nodig ik uit om het bij de volgende mensen na te vragen:

Metje Blaak (ex-prostituee en ex-woordvoerder De Rode Draad), Mariska Majoor (ex-prostituee en eigenaar Prostitutie Informatie Centrum), Dennis Boutkan (PVDA raadslid Amsterdam), Laurens Buijs (socioloog UvA), Ronald Weitzer (criminoloog George Washington University), Michelle Goldberg (journaliste The Nation), Simone van Saarloos (columniste NRC), Asha ten Broeke (wetenschapjournaliste Volkskrant), Duncan Robinson (journalist Financial Times), Corrie Verkerk (journaliste Parool), Job Hulsman & Jordie Volkerink (Poolshoogte Magazine), Linda Duits (sociaal wetenschapper).



Of je kunt natuurlijk ook je kop in het zand steken en de waarheid blijven ontkennen, maar ja, dat is dan aan jezelf.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Mark, ik ga die uitdaging aan. Zo spreek ik ook met Hans af. Ga een dagje mee. Ik wil wel een dag mee met jou.
Als ik toevallig allemaal schrijnende gevallen tegenkom (ongeveer 50 per jaar) dan laat ik mij graag overtuigen. Ik ga met je mee op pad, Mark. Wellicht dat het ook wat goeds kan doen, want blijkbaar is er geen probleem en ik wil dat. Wellicht kan de een de ander helpen. Ik ben voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 18 januari 2015 @ 15:53:

Hoe heb je jouw vriendin ontmoet, Mark?

Nou, dat zal ik je vertellen, ik kwam ooit eens bij haar binnen als klant.

Na een paar bezoeken bloeide er iets tussen ons op, en nodigde ze me uit om naar haar huis toe te gaan.



2 Weken later trok ik bij haar in, ik heb haar Engels naar een hoger niveau getild, heb haar herhaaldelijk aangespoord om iets te doen aan het vertekende beeld wat er van de prostitutie bestaat, in het bijzonder over de Wallen. Helaas was haar reactie voor lange tijd dat 'er toch niemand naar haar zou luisteren'. Na bijna anderhalf jaar keken we een keer een aflevering op TV met Renate van der Zee, de onzin die deze vrouw uitkraamde over de TV zorgde ervoor dat mijn vriendin woest werd.

Vanaf toen besloot ze het verkeerde beeld recht te zetten dmv haar Twitter account, later haar blog, en tegenwoordig ook door met politici en de media te praten. Dat is nu ongeveer een jaar geleden sinds ze haar blog begon, bijna dagelijks krijgt ze verzoeken binnen om interviews te doen van media uit binnen- en buitenland.



Dan even over 'het Engels' in het blog van mijn vriendin. Eigenlijk is onze werkwijze heel simpel. Mijn vriendin kan redelijk goed Engels, maar helaas alleen verbaal en niet schriftelijk. In haar tijd leerde men Frans op school en geen Engels. Al het Engels wat ze dus schrijft, komt er dus fonetisch uit (behalve als ze de auto correct aan heeft staan op haar telefoon).

Dit betekent dat mijn vriendin citeert wat ik op moet schrijven op haar blog. Ik ondersteun haar hierin door research te doen over bijvoorbeeld onderzoeken e.d. Deze zijn veelal in Nederlands, dus vertaal ik die voor haar.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 18 januari 2015 @ 16:04:

Mark, ik ga die uitdaging aan. Zo spreek ik ook met Hans af. Ga een dagje mee. Ik wil wel een dag mee met jou.

Wij hebben het al heel erg druk met 'belangrijke zaken', zoals politiek en media.

Wij hebben geen tijd om éénlingen te overtuigen door iedere twijfelaar mee op pad te nemen. Als we dat zouden doen, zijn we over 100 jaar nog niet klaar. Wij zoeken de media op, daarmee bereiken we een veel groter publiek, en hoeven we niet iedereen per persoon te overtuigen. Dus ik zou zeggen, hou lekker de media in de gaten, en geen roddelbladen, maar échte media zoals NRC, Volkskrant, De Telegraaf etc.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Die laatste post breekt mijn hart. Niet voor jou, maar voor haar.
quote:MarkvdBeer schreef op 18 januari 2015 @ 16:11:

[...]



Wij hebben het al heel erg druk met 'belangrijke zaken', zoals politiek en media.

Wij hebben geen tijd om éénlingen te overtuigen door iedere twijfelaar mee op pad te nemen. Als we dat zouden doen, zijn we over 100 jaar nog niet klaar. Wij zoeken de media op, daarmee bereiken we een veel groter publiek, en hoeven we niet iedereen per persoon te overtuigen. Dus ik zou zeggen, hou lekker de media in de gaten, en geen roddelbladen, maar échte media zoals NRC, Volkskrant, De Telegraaf etc.Ik ben geen eenling.
Helaas doe je mij denken aan een hufter. Hoeft niet waar te zijn, maar ik ga hier wel achteraan.
Niet dat ik veel kan, helaas. Via jouw blog wellicht. Helaas ook machteloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 18 januari 2015 @ 16:14:

Helaas doe je mij denken aan een hufter. Hoeft niet waar te zijn, maar ik ga hier wel achteraan.

Helaas doe jij me denken aan een domme zweefteef, maar ja...



Bovendien hoeft je hart echt niet te breken voor mijn vriendin.

Mijn vriendin is dolblij met mij, dat is ook de reden dat we verloofd zijn, al ruim 2 jaar overigens.



En als je hartje breekt omdat mijn vriendin achter de ramen werkt, bedenk dan dit.

Mijn vriendin haar hart breekt waarschijnlijk als ze hoort voor wat voor hongerloon jij moet werken, in vergelijking met haar eigen salaris. Hou dus die emo-shit maar voor je.
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
quote:MarkvdBeer schreef op 18 januari 2015 @ 16:09:

[...]



Nou, dat zal ik je vertellen, ik kwam ooit eens bij haar binnen als klant.

Na een paar bezoeken bloeide er iets tussen ons op, en nodigde ze me uit om naar haar huis toe te gaan.



2 Weken later trok ik bij haar in, ik heb haar Engels naar een hoger niveau getild, heb haar herhaaldelijk aangespoord om iets te doen aan het vertekende beeld wat er van de prostitutie bestaat, in het bijzonder over de Wallen. Helaas was haar reactie voor lange tijd dat 'er toch niemand naar haar zou luisteren'. Na bijna anderhalf jaar keken we een keer een aflevering op TV met Renate van der Zee, de onzin die deze vrouw uitkraamde over de TV zorgde ervoor dat mijn vriendin woest werd.

Vanaf toen besloot ze het verkeerde beeld recht te zetten dmv haar Twitter account, later haar blog, en tegenwoordig ook door met politici en de media te praten. Dat is nu ongeveer een jaar geleden sinds ze haar blog begon, bijna dagelijks krijgt ze verzoeken binnen om interviews te doen van media uit binnen- en buitenland.



Dan even over 'het Engels' in het blog van mijn vriendin. Eigenlijk is onze werkwijze heel simpel. Mijn vriendin kan redelijk goed Engels, maar helaas alleen verbaal en niet schriftelijk. In haar tijd leerde men Frans op school en geen Engels. Al het Engels wat ze dus schrijft, komt er dus fonetisch uit (behalve als ze de auto correct aan heeft staan op haar telefoon).

Dit betekent dat mijn vriendin citeert wat ik op moet schrijven op haar blog. Ik ondersteun haar hierin door research te doen over bijvoorbeeld onderzoeken e.d. Deze zijn veelal in Nederlands, dus vertaal ik die voor haar.

Just like I thought.



O hoe veel zelfde soort verhalen ik heb gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 18 januari 2015 @ 16:13:

[...]



Ik ben geen eenling.Nog schizofreen ook dus, typisch
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 18 januari 2015 @ 16:17:

[...]



Just like I thought.



O hoe veel zelfde soort verhalen ik heb gehoord.

Och, och, wat zul jij veel van dit soort verhalen hebben gehoord zeg! Nou, vreselijk!

Mensen die elkaar ontmoeten op een werkplek en verliefd worden op elkaar. Hou op! Die waanzin moet stoppen!
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
quote:MarkvdBeer schreef op 18 januari 2015 @ 16:17:

[...]



Helaas doe jij me denken aan een domme zweefteef, maar ja...



Bovendien hoeft je hart echt niet te breken voor mijn vriendin.

Mijn vriendin is dolblij met mij, dat is ook de reden dat we verloofd zijn, al ruim 2 jaar overigens.



En als je hartje breekt omdat mijn vriendin achter de ramen werkt, bedenk dan dit.

Mijn vriendin haar hart breekt waarschijnlijk als ze hoort voor wat voor hongerloon jij moet werken, in vergelijking met haar eigen salaris. Hou dus die emo-shit maar voor je.

Ach hou toch op. Het was dit of een Thais vrouwtje op halen.



Je vriendin zal straks van jou afhankelijk worden als ze het al niet is. Wat voor werk gaat ze nog doen, dan? Spreekt ze al goed Nederlands? Dat is wat er hier wordt bedoeld.



Niet dat het jou iets kan schelen verder.
Je spoort niet. Alleen dat al maakt dat je niet klopt. Het gaat om geld dus. Je hebt het echt niet ok hoor! En dat vind ik heel erg, met name voor jouw vriendin.
Zij gaat mij niet uitlachen. Ik hoop dat ze hier meeleest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven