Korte trip UK, Yorkshire

21-05-2024 11:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgend jaar willen we naar Engeland voor een week. Vrijdagavond de boot naar Hull, week er op weer terug. We gaan sowieso 2 dagen naar Blackpool voor het pretpark daar en nog 2 dagen Alton towers. De overige dagen zijn dus nog vrij. Ik ben in beide parken al vaker geweest, maar heb toen geen tijd gehad om de verdere omgeving te verkennen. Wie weet een leuke plek om tussendoor nog te verblijven? Blackpool zelf is echt vreselijk, dus daar willen we sowieso niet langer blijven. Hoeft ook geen stad te zijn, een natuurlijke omgeving is ook prima of een klein dorpje waar vandaan we eventueel kunnen wandelen ofzo. Alle tips zijn welkom!
York is erg leuk, maar misschien wat uit de buurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ephemeral schreef:
21-05-2024 11:13
York is erg leuk, maar misschien wat uit de buurt.
Zou op de heenweg richting Blackpool prima kunnen. Ga ik bekijken! Dank :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ephemeral schreef:
21-05-2024 11:13
York is erg leuk, maar misschien wat uit de buurt.
En dan York Minster bezoeken, en dan de uitgehouwen muisjes zoeken. :heart:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
21-05-2024 13:07
En dan York Minster bezoeken, en dan de uitgehouwen muisjes zoeken. :heart:
Wat grappig! Ken het helemaal niet. Ziet er erg leuk uit en gaat op het lijstje. Ik had sowieso niet aan York gedacht. Maar wat ik er zo van kan vinden online is het wel een leuke stad :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Yorkshire dales zijn prachtig. En de stadjes in die hoek zijn ook leuk. Het Ribblehead viaduct, Bolton abbey, enz.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bolton Abbey is inderdaad prachtig. Ik ben fan van Skipton met het kasteel en Haworth, en dan zeker naar het Brontë museum gaan en een wandeling door de hei maken.

Fountains Abbey is ook mooi. Als je iets verder naar het zuiden wil kan ik Chatsworth ook aanraden, dan kan je ook wat andere bezienswaardigheden in het Peak District zien zoals Bakewell, Eyam en Castleton.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn de parken een must voor je? Je hebt vanaf Hull op een krap uurtje rijden naar het noorden een van de mooiste gebieden van Engeland liggen: de North York Moors (en verderop de Yorkshire Dales). Prachtig heuvellandschap met kronkelweggetjes en uitgestrekte hei, de dorpjes waar de Harry Potter-stationnetjes liggen, schitterende kust met Robin Hood's Bay en Whitby, en inderaad, York zelf is heel erg mooi.

De plaatsen die Sorcha noemt zijn ook prachtig, en liggen ook allemaal aan de noordkant, ver boven Leeds (hoogte Northallerton/Thirsk), en wat meer naar het Westen.

Misschien een overweging om Alton Towers te laten schieten, en in plaats daarvan bovenlangs via Moors en Dales naar Blackpool te touren?

Mocht je toch onderlangs gaan dan is Leicester ook leuk, en je zou door het Peak district kunnen rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
De parken zijn wel een must ja, dat is de hele reden om die kant op te gaan :mrgreen: man en ik zijn in beide al geweest, maar dochter gaat nu ook mee dus vandaar dat we er heen gaan.
Dank voor de tips, ik ga ze eens bekijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets ten noorden, kom je in Lancashire, en dat is niet het bekendste stuk van Engeland, maar erg mooi
https://englishlakes.co.uk/lancashire-attractions/
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanuit Blackpool zit je ook zo in het Lake Districk. Keswick is een leuk plaatsje om vanuit dingen te ondernemen.
Blijft een van mijn favoriete gebieden in Engeland.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren Quote
Auditor schreef:
21-05-2024 17:07
Vanuit Blackpool zit je ook zo in het Lake Districk. Keswick is een leuk plaatsje om vanuit dingen te ondernemen.
Blijft een van mijn favoriete gebieden in Engeland.
Ziet er leuk uit. Maar ligt niet heel praktisch. Het is nog ruim 150km vanaf Blackpool en dan echt naar het noorden, terwijl we juist richting het zuiden moeten voor Alton towers. Als we eerst Alton towers doen, moeten we na Blackpool weer richting Hull dus dan is het ook niet echt de goede kant op. Ik zoek meer iets tussen Hull, blackpool en Stoke-on-Trent in zeg maar. In die driehoek :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
21-05-2024 14:28
De parken zijn wel een must ja, dat is de hele reden om die kant op te gaan :mrgreen: man en ik zijn in beide al geweest, maar dochter gaat nu ook mee dus vandaar dat we er heen gaan.
Dank voor de tips, ik ga ze eens bekijken!
hahaha, ik dacht even dat je de nationale parken bedoelde, maar je hebt het over de pretparken :) Tsja, in dat geval heb je weinig aan m'n tips. Ten oosten van Alton Towers ligt het graafschap Lincolnshire. Niet m'n favoriet, maar ook daar heb je nog wel mooie natuur. Je zou daardoorheen kunnen rijden en een B&B kunnen pakken, in plaats van over Sheffield. Lincoln zelf is ook wel een mooie plaats met kasteel & kathedraal.
Alle reacties Link kopieren Quote
lola29 schreef:
21-05-2024 21:27
hahaha, ik dacht even dat je de nationale parken bedoelde, maar je hebt het over de pretparken :) Tsja, in dat geval heb je weinig aan m'n tips. Ten oosten van Alton Towers ligt het graafschap Lincolnshire. Niet m'n favoriet, maar ook daar heb je nog wel mooie natuur. Je zou daardoorheen kunnen rijden en een B&B kunnen pakken, in plaats van over Sheffield. Lincoln zelf is ook wel een mooie plaats met kasteel & kathedraal.
Haha! Ja, sorry. Pretparken zijn wel echt ons ding :$ Het is inderdaad de bedoeling om ergens een Airbnb ofzo te huren en dan een dag of 2 vanaf daar wat rond te touren naar leuke plekjes. Ik ga je tips ook even uitzoeken! Bedankt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven