Entertainment alle pijlers

Kleinste meisje van Amerika

15-06-2007 17:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden stond in de privé een reportage over het kleinste meisje van de wereld. Ze zou ook een keer bij jensen komen, maar die aflevering heb ik nooit gezien. Volgens mij heet ze kendee o.i.d. Ze heeft ook een eigen site, maar kan met geen mogelijkheid op haar naam komen.

Heeft iemand een idee hoe zij ook alweer heet? Of heeft iemand toen de privé gelezen, doe ik namelijk alleen bij gelegenheid even in bladeren.
Alle reacties Link kopieren
http://littlekenadie.com/
Alle reacties Link kopieren
Geweldig!! Heel erg bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een wonderlijk verhaal! En die foto's. Heel erg bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Ze was vandaag bij de show van Tyra Banks op net 5. Met nog een paar ander hele kleine mensen.
Kan ik dat nog ergens terugzien?

En hoe oud is dat meisje en wat is het precies wat ze heeft...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat ze wel bij Jensen is uitgenodigd, maar dat ze zoek is geraakt in de bank.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar wel dat je contact met ze op kunt nemen voor bookings, foto's of interviews. Proberen die mensen nou geld met hun kind te verdienen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar wel dat je contact met ze op kunt nemen voor bookings, foto's of interviews. Proberen die mensen nou geld met hun kind te verdienen ofzo?
Hopelijk om haar ziektekostenrekeningen/ medisch onderzoek te betalen, dan heb ik er geen moeite mee!
Alle reacties Link kopieren




quote: Felicity84 reageerde



Beetje raar wel dat je contact met ze op kunt nemen voor bookings, foto's of interviews. Proberen die mensen nou geld met hun kind te verdienen ofzo?

Hopelijk om haar ziektekostenrekeningen/ medisch onderzoek te betalen, dan heb ik er geen moeite mee!

uit mijn hart gegrepen, dat dacht ik ook toen ik de bovenste posting las, in amerika is het duur ziek te zijn en als optreden in de media tegen betaling een mogelijkheid is grijp je die dan aan om de rekeningen te betalen. wil je dat smakeloos noemen, ga je gang, ik hoop maar dat je het amerikaanse zorgstelsel dan ook zo noemt.
Alle reacties Link kopieren


Kan ik dat nog ergens terugzien?

En hoe oud is dat meisje en wat is het precies wat ze heeft...
Vanavond/vannacht wordt de herhaling van Tyra uitgezonden.

Ik heb een gedeelte van de aflevering gezien, vriend had het voor mij opgenomen omdat ik aan het werk was, maar heb Kenadie niet in de aflevering gezien, was dat misschien in het begin want ik heb maar een gedeelte gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, is dit echt? Geen broodje aap verhaal? Die foto's zien er zo onwerkelijk uit. Wat een bijzonder meiske.
'It could be lupus'
Sennah, hoe laat en op welke zender is dat dan, op detvgids.nl kan ik het niet terug vinden nml
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier wel eens een documentaire over gezien. Dit is een vorm van dwerggroei waarin alle ledematen wel met elkaar in verhouding staan. Vandaar dat ze lichamelijk als het ware klopt, ondanks dat ze miniatuur is.



Volgens mij was het bij dossier 2300 op rtl 4 een keer
Alle reacties Link kopieren




quote: Zoyla reageerde



Kan ik dat nog ergens terugzien?

En hoe oud is dat meisje en wat is het precies wat ze heeft... Vanavond/vannacht wordt de herhaling van Tyra uitgezonden.

Ik heb een gedeelte van de aflevering gezien, vriend had het voor mij opgenomen omdat ik aan het werk was, maar heb Kenadie niet in de aflevering gezien, was dat misschien in het begin want ik heb maar een gedeelte gekeken.



Dit specifieke meisje was ook niet bij Tyra in de uitzending.

Blijken in Amerika meer van dit soort kinderen rond te lopen.



Vond het om eerlijk te zeggen een beetje griezelig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die Tyra aflevering ook gezien. Volgens die uitzending zijn er zo'n 100 mensen die deze vorm van dwerggroei hebben in Amerika. En ik vind het helemaal niet gek dat als je dan toch zelf torenhoge kosten voor ziekenhuis, meds en dergelijke moet betalen (omdat zij nu eenmaal een slechte zorgverzekeringenstelsel hebben) je geld vraagt als je ergens op komt draven. Er was daar ook een meisje wat (als ik het goed onthouden heb, maar 64 cm is) Misschien bedoelen jullie haar? Ik weet alleen dr naam niet meer. Heb dr (en haar broertje die dezelfde aandoening heeft) ook bij Jensen gezien. Een van de weinige keren dat ik namelijk bleef plakken op de zender. Jensen vind ik vreselijk behalve als hij dit soort onderwerpen behandeld. Dat vind ik dan wel interessant genoeg om even te blijven kijken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat zullen die ouders een zorgen hebben...
Alle reacties Link kopieren
Kenadie heeft Primordial Dwarfism (ik ken de Nederlandse term niet) en bestaat inderdaad dus echt. Geen broodje aap verhaal. En ja, er zijn meer kinderen met deze aandoening, ook broertjes en zusjes.

Het broertje en zusje die bij Jensen waren hebben bijvoorbeeld dezelfde groeistoornis.



Ik heb de aflevering van Kyra niet gezien, wel die van Jensen. En oh, wat ehb ik me daaraan geërgerd! Die moeder, die haar al oude dochter op schoot hield, en steeds voor haar antwoord gaf. Ze is klein, maar geen baby meer! En maar blaten dan ze haar kinderen een gewone jeugd wilde geven...Echt, ik zat te steigeren. Gelukkig ging Robert Jensen er na een wat stroef begin wel soepel mee om, en benaderde ze als de pubers die het zijn, en met een open houding.



Dat die ouders geld inzamelen door in de media te verschijnen, kan ik mij voorstellen. De medische kosten zijn enorm (zo heeft Kenadie begin dit jaar een zware hartoperatie moeten ondergaan) en ook de huishoudelijke kosten zijn groter (aanpassingen en dergelijke).

Maar buiten dat, ik kan me voorstellen dat je als ouder ook bekendheid wil geven aan de aandoening van je kind, zodat ze heel misschien iets minder gek aangekeken worden. Kenadie is een bekende verschijning in de VS, mensen kennen haar verhaal en benaderen haar niet langer als een lopende baby.



En als laatste...ik kan me voorstellen dat je als kind (maar ook als ouder) graag lotgenoten ontmoet. Daar zijn bijeenkomsten voor, maar logischerwijs met zo'n zeldzame aandoening moet je er ver voor reizen. En ook dat kost veel geld.



Als moeder van een kindje met een groeistoornis ben ik alleen maar blij met alle media-exposure. Geeft ook meer duidelijkheid over Mopsey, al heeft zij duidelijk iets anders.



Voor meer mooie en respectvolle foto's van kleine mensen waaronder Kenadie kunnen jullie trouwens ook deze link bekijken;



little people
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Brad en Brigetta van Jensen staan trouwens ook bij die link.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
hadden die twee kleine mensen bij Jensen geen progeria?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat was Brigetta bij Tyra, niet Kenadie. Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het nog steeds vreemd hoor, komt bij mij toch over als: hier mag je mijn kind bekijken, maar je moet er wel geld voor betalen.



Beetje zoals de freakshows van vroeger om het maar heel lomp te zeggen. Ik snap ook niet waarom het goed is om die kinderen in een show zoals Jensen te zetten. Je kan ook gewoon een integere documentaire maken als je meer bekendheid wilt over een bepaalde aandoening.



Wat ik bedoel is dat ik wel snap dat die mensen geld nodig hebben, maar daarvoor hoef je je kind nog niet zo op de voorgrond te duwen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig leuke portretten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
hadden die twee kleine mensen bij Jensen geen progeria?
Nee, progeria is heel wat anders.



Dit ging over hele kleine mensen en bij progreria is het een versneld verouderingsproces (kinderen blijven idd wel erg klein)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
heb het net opgezocht bij google en dan zie je idd het verschil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven