Entertainment alle pijlers

Lady Gaga, Rihanna, Beyonce en andere 'puppets'

08-06-2010 15:58 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van DIT blog, nu een topic over hedendaagse artiesten als Lady Gaga, Rihanna en Beyonce.



Vraag: Wat hebben deze hedendaagse artiesten gemeen, behalve dat ze bakken met geld verdienen, een voorbeeld zijn voor massa's tieners en, mijn inziens, vreselijke muziek maken?



Antwoord: Allen gebruiken ze relatief veel symboliek in hun performances, kleding en clips.



Dit topic is een verzamelplaats om van gedachten te wisselen over hedendaagse (pop) artiesten die gebruik maken van symboliek.



Denk aan vragen als:

-Om wat voor symbolen gaat het ?

-Wat is de betekenis van deze symbolen?

-Waarom gebruiken deze artiesten symbolen?



Ik zal natuurlijk aftrappen met een eerste voorbeeld:



Open vraag: Is deze rode outfit van Gaga gewoon een soort mislukte poging tot 'trendsetting' ?









Hier alvast een interessant artikel over de vele symbolische verschijningen van Lady Gaga is te lezen op de volgende site .
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met puppets? Te veel kruidentheemassage gehad?...
Alle reacties Link kopieren
In de goeie ouwe tijd, had ik ook een nep-moedervlek en een outfit ala Madonna.



Waar maak je je druk om? Dit soort lui verdwijnen vanzelf weer uit beeld.



Vind het wel grappig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist heel fijn dat ze dit doen.

Ik geef lessen kunsttheorie aan jongeren tussen de 14 en 20 jaar. Man, wat kan ik daar veel naar toe leiden zodat ze geïnteresseerd raken/blijven.

Echt super!





*Over symboliek gesproken..Wat zie jij in deze outfit?
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat rood is een ode aan menstruatie, de verheerlijking van het vrouwzijn.



Goed he, schud ik zo uit mijn mouw.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh, ik heb hier al eerder weleens iets over gelezen. Alles werd er bijgehaald, de Illuminatie, Vrijmetselaars, noem maar op. Ik snapte er geen hol van. En geloof er ook niks van.
Alle reacties Link kopieren
@Ligeia



Wat ik met puppets impliceer is het volgende.



We kennen allemaal de eigenzinnige Idols finalist die uiteindelijk niet meer wenst om een Idols -puppet te zijn. Denk aan een Boris. Sommige artiesten willen simpelweg niet dat de belanghebbende partij (muziekuitgever) voor hen bepaald welke regels er gelden met betrekking tot het uit te stralen imago.



Ook mensen als Lady Gaga en Rihanna hebben contracten met partijen in de muziekindustrie. Optredens en bekendheid gegarandeerd, echter wel tegen een prijs: voldoen aan een bepaald imago. Zo kan je als artiest toch de rol krijgen van een 'puppet' .



Begrijp je wat ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2010 @ 16:10:

Nee, dat rood is een ode aan menstruatie, de verheerlijking van het vrouwzijn.



Goed he, schud ik zo uit mijn mouw.Haha goed gevonden! Die theorie was ik nog niet tegengekomen...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er ook niks van eigenlijk. Heb wat stukjes van dat artikel over die symboliek gelezen, maar wat ik me dan vooral afvraag: ja en? Wat nou als ze inderdaad zou verwijzen naar het boze oog ofzoiets door haar eigen oog af en toe te verstoppen. Wat zou ze daar mee willen zeggen of bereiken?



Dit soort dingen zijn duidelijk niet aan mij besteed Ben wel heel benieuwd wat jij er dan in ziet eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:leefnu schreef op 08 juni 2010 @ 16:16:

[...]





Haha goed gevonden! Die theorie was ik nog niet tegengekomen...Welke theorieën al wel dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lady Gaga is goehoed. Daarintegen vind ik Rihanna en haar zeikstem niks aan. Beyoncé is wel ok.



Dat was mijn mening. Ik ben nu even niet in de mood om te filosoferen over symboliek enzo
Ik denk gewoon dat Lady GaGa een blinde stylist heeft en dat ze ook geen spiegel in huis heeft.



Maar het is niks bijzonders lijkt me. Met elke nieuwe "popsensatie" komt weer een nieuwe mode. Dat is al sinds jaar en dag zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulepje schreef op 08 juni 2010 @ 16:07:





Waar maak je je druk om? Dit soort lui verdwijnen vanzelf weer uit beeld.







Ik maak me niet druk. Ik verwonder me gewoon over de hoeveelheid van dezelfde symboliek die gebruikt wordt door verschillende Amerikaanse artiesten.



En ik verwonder me nog meer over het feit dat men deze symboliek plaatst in hokjes als 'lekker gek' , 'trendsetting' , 'entertainment' en 'fashionable' .



Als ergens symbolen worden ingezet, borrelt bij mij dan toch de vraag op: Waarom eigenlijk ?



Als Gerard Joling, Gordon en Marco Borsato ineens in elke clip allemaal dit gebaar gaan maken :

























Wil ik ook weten waarom doen die gozers dat? Zodra iets uit de USA entertainmentindustrie wordt aangeleverd nemen we het blijkbaar snel als zoete koek aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:leefnu schreef op 08 juni 2010 @ 16:26:

[...]





Ik maak me niet druk. Ik verwonder me gewoon over de hoeveelheid van dezelfde symboliek die gebruikt wordt door verschillende Amerikaanse artiesten.



En ik verwonder me nog meer over het feit dat we deze symboliek wordt geplaatst in hokjes als 'lekker gek' , 'trendsetting' , 'entertainment' en 'fashionable' .



Als ergens symbolen worden ingezet, borrelt bij mij dan toch de vraag op: Waarom eigenlijk ?



Als Gerard Joling, Gordon en Marco Borsato ineens in elke clip allemaal dit gebaar gaan maken :



[afbeelding]



[afbeelding]





Wil ik ook weten waarom doen die gozers dat?



Nou dat kan ik je wel vertellen.

Dit handgebaar (met je wijsvinger je duimpunt aanraken) staat voor discussie en lering (lesgeven/ iemand meer over iets vertellen/wijzer maken.. ook veel gebruikt in de boeddhistische leer).

En het is een 'oke' symbool. (duikers)



Kom maar op. Symbolen/Handgebaren/noem het maar zijn mijn passie.
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ingeving is dat ze wil laten zien dat ze mooie handen heeft.



Kan me nog heugen dat je "vroeguh" een single van Prince achterstevoren moest luisteren dan hoorde je een boodschap van de duivel....Het heeft me 2 naalden gekost, en ik ben er niets wijzer van geworden.



D'r zitten naar mijn inzien geen boodschappen etc in, het zijn hele slimme mensen die bakken met geld verdienen zolang ze er apart uitzien. Het werkt!
Alle reacties Link kopieren
@heartwork



Cool dat je in dit topic comments geeft, aangezien je kennis hebt op dit vlak! hoop dat je vele bijdrages kan leveren.



Vraag: Waar is het volgens jou op gebaseerd dat aanraking wijsvinger en duimpunt 'discussie en lering' symboliseren? En wat wil een Beyonce of Lady Gaga in de betreffende clip ons dan 'leren' ?



Ik zal later aangeven wat ik heb gelezen over dit handgebaar. En mijn mening baseer ik natuurlijk ook gewoon op wat ik op internet lees hierover. Het handgebaar wordt in dit stuk het A-ok sign genoemd.





Het kan dus verschillende dingen betekenen:



“Westerner’s know it as the “okay” (or “OK”) sign. It’s done with the fingers and thumb of right or left hands (usually the right). Simply touch the index finger to the thumb, creating a circle. The other three fingers then spiral off and there you have it—the well-known symbol for OK. Universally, this sign means alright, acceptable, good, right-on, you bet!, A-OK, satisfactory…



But to occultists, the OK sign takes on darker significance. First, we have the circle, indicating the sun deity and the Mason’s never-ending quest for more light. To Freemasonry, the circle also represents the female genitalia, or yoni. In the Hindu religion, the OK sign is a revered mudra (sacred gesture) meaning “infinity” or perfection. It is associated with the female genitalia — thumb and forefinger pressed together at the tips with the other three fingers extended.



In the practice of tantric yoga (sex rituals), the OK sign is a token of ecstasy, spiritual and physical. In ancient Sumeria and Persia, charms and amulets have been discovered of fingers and hands in the modern OK position, joined along with horns implying fertility. The three fingers extended outward are symbolic of ecstatic union with the Goddess, the third member of the pagan trinity.



In Satanism, when making this sign the three fingers not used to make the circle are considered symbolic of the unholy trinity — horned God, Goddess, and offspring (antichrist). Some go so far as to adopt the view that the bent three fingers are shaped as three number six’s, or 666. Thus, we have 666, the sun deity (Lucifer), the Goddess (Mystery, Babylon the Great, Mother of Harlots), and the beast (antichrist, 666), all in one unitary hand sign. Oh what a web of evil wicked men can weave around something seemingly so ordinary and mundane.



In the Illuminist philosophy, the OK sign becomes a sign indicating approval of the Divine King, their coming Lord of Light, whom we as Christians know as antichrist. To them it means, “He approves our undertaking.” This meaning is roughly equivalent to the words in Latin atop the all-seeing eye of Osiris on our U.S. one dollar bill—Annuit Coeptus”



- Texe Marrs, Codex Magica



Nu even koken. Kom later nog terug.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, symboliek. 99% van de mensen ontgaat het helemaal. Het is dat je het zegt, anders zou ik er ook niet al te veel achter zoeken.



Dit wetende, verliest deze conspiracy al haar mysterie. Toch? Tenzij we betoverd worden door boze signalen van Gaga...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, heb voorlopig niet veel te melden, maar wil wel even kwijt dat internet álle antwoorden heeft. Dus ook alle foute.

Lijkt me noodzakelijk dat je in dit soort discussies heel goed oppast waar je info vandaan komt, ik heb in de occulte hoek héél veel onzin gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dat A-OK sign ook wel es...ben ik dan ook een puppet? Neuh, ik ben gewoon een meisje dat is opgegroeid in de Westerse wereld waar mensen nu eenmaal dat gebaar maken om te zeggen: het gaat puik, ik voel me lekker, zoiets. Ik geloof niet dat daar nou een hele filosofie achter hoeft te zittne, zeker niet bij die popsterren.



Gaga heeft al vaak aangegeven een performer te zijn, ze leeft kunst. Ze is dus constant bezig met weergeven van haar visie op kunst. Wat wil je daar nog meer in zien?
Alle reacties Link kopieren
Ach, bush scheen constant een duivelteken te maken..

Het logo van Foxkids (met dat 1e oog) was ook een duivelteken..



Er zijn genoeg complottheorieën over vanalles
Alle reacties Link kopieren
Nou je levenslijn begint tussen je duim en pols. Door je vingers in een rondje te plaatsen leg je daar dus aandacht op.

Verder verbind het je hart met je geest.

Iets met meditatie. Maar daar ben ik niet zo goed in thuis.

Ik heb me door een leerling laten vertellen dat het in de chinese wereld,, met acupressuur.. gebruikt wordt om verdriet los te laten.



Overigeens begin ik me nu af te vragen of ik wel gelijk heb. Het is geloof ik de linkerhand waar het om gaat.. of juist de rechterhand? Zou ik even op moeten zoeken.
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er ook in verdiept en volgens mij klopt het dat het allemaal tekens zijn van de 'Illuminati" en vrijmetselaarij. De Illuminatie is een soort geheime wereldorde die de touwtjes in handen wil hebben. Zo ook natuurlijk de muziekindustrie. het nummer van Gaga Bad Romance gaat daar ook over (op youtube veel over te vinden)

Het schijnt dat die geheime conferentie in het Bilderberg hotel, waar bea ook bij is daar ook aan meedoet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2010 @ 16:18:

[...]





Welke theorieën al wel dan?





Een interpretatie van het optreden bij MTV waar GaGa eerst bloed op haar lijf heeft en na afloop van het optreden een rood kleed aanheeft is dat ze een 'bloedoffer' symboliseert.



Gaga zelf zegt in een interview over dit optreden het volgende:



“Do you think it will be one of those defining moments people will remember at the VMAs?”

“I know it will. I sort of have this philosophy about things: there’s never a reason to do something unless it’s going to be memorable, unless it’s going to change things, unless it’s going to inspire a movement. With the song and with the performance, I hope to say something very grave about fame and the price of it.”



“Something grave? What?”

“You’ll have to see.”



“What are you going to wear? “

“I would say that the fashion for the performance is a representation of the most stoic and memorable martyrs of fame in history. It’s intended to be an iconic image that represents people. I think after watching the performance and maybe studying it after you watch it on YouTube, you’ll see the references and the symbols come through.”





Een uitleg over het optreden op deze site .
Alle reacties Link kopieren
en die jay-z is een vrijmetselaar. Dus ik denk echt wel dat dat ermee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:cajean schreef op 08 juni 2010 @ 17:05:

Ik heb me er ook in verdiept en volgens mij klopt het dat het allemaal tekens zijn van de 'Illuminati" en vrijmetselaarij. De Illuminatie is een soort geheime wereldorde die de touwtjes in handen wil hebben. Zo ook natuurlijk de muziekindustrie. het nummer van Gaga Bad Romance gaat daar ook over (op youtube veel over te vinden)

Het schijnt dat die geheime conferentie in het Bilderberg hotel, waar bea ook bij is daar ook aan meedoet.Ik dacht eigenlijk dat dit topic zou gaan over bovenstaande post. Tekens van de Illuminatie zie je de laatste jaren overal in terug. Let maar eens op alle piramidevormen die worden getoond in clips (en op het dollarbiljet) en bijbehorende ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven