Entertainment alle pijlers

Lady Gaga, Rihanna, Beyonce en andere 'puppets'

08-06-2010 15:58 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van DIT blog, nu een topic over hedendaagse artiesten als Lady Gaga, Rihanna en Beyonce.



Vraag: Wat hebben deze hedendaagse artiesten gemeen, behalve dat ze bakken met geld verdienen, een voorbeeld zijn voor massa's tieners en, mijn inziens, vreselijke muziek maken?



Antwoord: Allen gebruiken ze relatief veel symboliek in hun performances, kleding en clips.



Dit topic is een verzamelplaats om van gedachten te wisselen over hedendaagse (pop) artiesten die gebruik maken van symboliek.



Denk aan vragen als:

-Om wat voor symbolen gaat het ?

-Wat is de betekenis van deze symbolen?

-Waarom gebruiken deze artiesten symbolen?



Ik zal natuurlijk aftrappen met een eerste voorbeeld:



Open vraag: Is deze rode outfit van Gaga gewoon een soort mislukte poging tot 'trendsetting' ?









Hier alvast een interessant artikel over de vele symbolische verschijningen van Lady Gaga is te lezen op de volgende site .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pelikaan schreef op 08 juni 2010 @ 17:01:

Ik maak dat A-OK sign ook wel es...ben ik dan ook een puppet? Neuh, ik ben gewoon een meisje dat is opgegroeid in de Westerse wereld waar mensen nu eenmaal dat gebaar maken om te zeggen: het gaat puik, ik voel me lekker, zoiets. Ik geloof niet dat daar nou een hele filosofie achter hoeft te zittne, zeker niet bij die popsterren.



Gaga heeft al vaak aangegeven een performer te zijn, ze leeft kunst. Ze is dus constant bezig met weergeven van haar visie op kunst. Wat wil je daar nog meer in zien?



Wanneer jij zo'n A-ok sign doet zal het, zoals je zelf al impliceert, weinig te betekenen hebben...



Echter, een groot verschil tussen jou en een Lady Gaga is dat jij geen miljoenen mensen 'beïnvloedt' en zij wellicht wel. Haar clips en de bijbehorende boodschappen van haar lyrics gaan de hele wereld over.



Persoonlijk wil ik de kracht van tekst en symboliek in combinatie met muziek niet onderschatten. Muziek, vooral met tekst, heeft een behoorlijke impact op het bewuste en onbewuste van de mens.





Haar visie op kunst weergeven, klinkt behoorlijk vaag...Wat is haar visie op kunst dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:leefnu schreef op 08 juni 2010 @ 17:13:

[...]





Wanneer jij zo'n A-ok sign doet zal het, zoals je zelf al impliceert, weinig te betekenen hebben...



Echter, een groot verschil tussen jou en een Lady Gaga is dat jij geen miljoenen mensen 'beïnvloedt' en zij wellicht wel. Haar clips en de bijbehorende boodschappen van haar lyrics gaan de hele wereld over.



Persoonlijk wil ik de kracht van tekst en symboliek in combinatie met muziek niet onderschatten. Muziek, vooral met tekst, heeft een behoorlijke impact op het bewuste en onbewuste van de mens.





Haar visie op kunst weergeven, klinkt behoorlijk vaag...Wat is haar visie op kunst dan?Dat wat je ziet, denk ik? Ik ben niet zo thuis in deze materie, ken alle complottheorien niet. Ze zal heus wel iets uit willen drukken, maar het gaat me veel te ver dat ze hierdoor enorm veel invloed heeft op miljoenen mensen. Ik heb nog nooit iemand horen praten over de enorme invloed die lady Gaga op zijn of haar levensvisie heeft gehad. Meestal gaat het erover dat men haar muziek prachtig/verschrikkelijk vindt. En dat ze er leuk/verschrikkelijk uitziet. Het is ook maar net wat je er in ziet, zou het niet? Als je er voor open staat, kun je er vast iets uithalen. Heb je dat niet zo, nou, dan niet. Of denk jij dat ze mensen onbewust beïnvloedt? En wat gebeurt er dan bij die mensen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij stond er een paar weken geleden een artikel over Lady Gaga in de Viva. Over hoe ze van nietszeggend meisje veranderde in een icoon, en hoe dat tot stand kwam. Niet 'vanzelf', maar volledig uitgedacht.
Alle reacties Link kopieren
Lady Gaga is een nogal onooglijke jongedame, die dat verhult met excentrieke outfits. Leuke poging hoor, daar niet van. Maar ze blijft onooglijk.



In die clip met Beyonce vond ik dr trouwens verdacht veel op Amy Winehouse lijken...maar dan met een lading make-up en geel haar.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben ook allemaal dezelfde regisseur van hun clips. Een mannetje die op zijn eigen website behoorlijk veel satanische tekens gebruikt..hoe heet ie ook alweer....
Gaga is anders wel een briljant muzikante.
Alle reacties Link kopieren
oh ja, Jonas Akerlund.

Hij gebruikt veel van de geitenkop, in de clips, vaak aan de muur in de clips, maar dan als een pluche beest
Alle reacties Link kopieren
quote:minny schreef op 08 juni 2010 @ 17:34:

Lady Gaga is een nogal onooglijke jongedame, die dat verhult met excentrieke outfits. Leuke poging hoor, daar niet van. Maar ze blijft onooglijk.



In die clip met Beyonce vond ik dr trouwens verdacht veel op Amy Winehouse lijken...maar dan met een lading make-up en geel haar.



Hahahaha ik zag die clip vanmorgen ook nog en dacht precies hetzelfde!



Trouwens, je ziet haar ook veel naakt in bijna niets maar dan heeft ze best een goed lijfje hoor. Ik wil wel ruilen in ieder geval. Maar de man die naast mij zat vanmorgen (en zeker niet vies van vrouwen is) zei bij het bekijken van haar clip: "Gatverdamme wat een vies wijf!". En volgens hem was ze zonder make up nog erger.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, er zit wel een heel verhaal achter bepaalde symbolen in clips van celebs, die zouden duiden op het vrijmetselaarschap.



De wereldregering achter alle regeringen

In Nederland leven we met z’n allen in een democratisch land, tenminste dat denken we. De regering wordt gekozen en heet daarom de volksvertegenwoordiging. Ook de leden van de Eerste Kamer worden gekozen door alle Nederlanders. Tezamen maken zij het beleid van ons land en schrijven zij de wet voor.



Normaal gezien zou je er van uit gaan dat dit beleid en wetten betreft die in ons belang zijn, dat is toch ook de reden waarom je voor iemand kiest tijdens de verkiezingen. Maar soms lijkt het alsof men een beleid uitstippelt of wetten vervaardigt die het Nederlandse volk weinig ten goede komen, maar juist de beleidsmakers en de rijkste bevolkingsgroepen wel. En soms lijkt het er op dat ze toch echt het beste met ons voor hebben.



Toch hebben onze volksvertegenwoordigers en ook die van alle andere landen weinig in te brengen als het er werkelijk om gaat! Hoe komt dat?



Er zijn anderen die werkelijk aan de touwtjes trekken. Er is namelijk een zeer klein percentage dat het beleid van alle landen over de hele wereld bepaald. Deze zeer kleine groep mensen, die ook wel “de Illuminati” wordt genoemd, heeft als uiteindelijke doel de hele aarde in z’n macht te krijgen.



Bron
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 08 juni 2010 @ 16:21:

Ik denk gewoon dat Lady GaGa een blinde stylist heeft en dat ze ook geen spiegel in huis heeft.



Maar het is niks bijzonders lijkt me. Met elke nieuwe "popsensatie" komt weer een nieuwe mode. Dat is al sinds jaar en dag zo.Het structureel en doelmatig gebruiken van occulte symbolen is geen 'mode' ...
Alle reacties Link kopieren
en dat klinkt erg complottheorieachtig maar als je je er in gaat verdiepen blijkt er veel van waar te zijn.

Vooral verhalen van ex-illuminatie/vrijmetselaars
Alle reacties Link kopieren
quote:leefnu schreef op 08 juni 2010 @ 17:47:

[...]





Het structureel en doelmatig gebruiken van occulte symbolen is geen 'mode' ...Dat ligt er net aan waar je het over hebt. Haar extravagante outfits, of de symbolen die te zien zijn van de Illuminati. Beiden zijn niets nieuws trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Gaga gebruikt veel religieuze symbolen, wat mij al opviel is dat ze in Bad Romance deze duivel nadoet:





Alles over de symboliek was trouwens al geanalyseerd:

http://vigilantcitizen.com/?p=2737
Viva naar de knoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alledrie de genoemde vrouwen fantastisch! Vooral Beyonce. Lady Gaga is briljant, nummers blijven hangen en of je haar nu leuk vind of niet, iedereen kent haar.



Symbolieken waren me nog niet opgevallen. Teveel andere dingen om naar te kijken in de clips.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 08 juni 2010 @ 17:39:

Gaga is anders wel een briljant muzikante.



Dat ben ik helemaal met je eensch.

Ik vind het alleen jammer dat ze nooit ´naturel´ is. Ik zou weleens een heel rustig nummer van haar willen horen, zonder al die extreme fratsen.



Wat betreft haar uiterlijk: ze lijdt onder haar uiterlijk, het is niet leuk als je dan ook nog eens van alle kanten te horen krijgt dat je lelijk bent. Terwijl het op onderstaande foto´s wat mij betreft wel meevalt met dat `lelijk zijn´.

Viva naar de knoppen.
Alle reacties Link kopieren
Bij dat artikel in Viva stonden ook foto's van haar als gewoon meisje. Niet zo veelzeggend eigenlijk, een heel normaal mens. Haar imagoverandering is doordacht.
Alle reacties Link kopieren
Bij Paul de Leeuw zong ze waanzinnig!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst dat Gaga weer zo´n nummer zoveel was zonder al te veel talent- Poker face vond ik dus helemaal niks, met die stemvervormers.

Maar Gaga gaat live juist tegen alle verwachtingen in, met zo´n stem kun je je wel wat veroorloven.
Viva naar de knoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Arthemis schreef op 08 juni 2010 @ 17:56:

[...]





Dat ben ik helemaal met je eensch.

Ik vind het alleen jammer dat ze nooit ´naturel´ is. Ik zou weleens een heel rustig nummer van haar willen horen, zonder al die extreme fratsen.



http://www.youtube.com/watch?v=_7HvURBhMGE
Alle reacties Link kopieren
Ach, illuminati, vrijmetselarij, daar geloven alleen schizotypische figuren in die denken dat er een groot complot in de wereld gaande is. Ik vind dat klinkklare onzin.



Het gebeurt regelmatig dat producers, art-directors etc. symbolen gebruiken in videoclips of films, als een soort van signature.



Het enige waarom Lady Gaga van muurbloem tot excentriekeling is geëvolueerd is omdat je moet opvallen om je brood te kunnen verdienen binnen de industrie. Er zijn voldoende mensen die de status als weirdo willen hebben in ruil voor roem. Alleen op haar looks en zang was ze niet zover gekomen. Het is een groot talent, maar wat zang betreft zeker geen uniek talent.
Alle reacties Link kopieren
quote:milaatje schreef op 08 juni 2010 @ 18:29:

Ach, illuminati, vrijmetselarij, daar geloven alleen schizotypische figuren in die denken dat er een groot complot in de wereld gaande is. Ik vind dat klinkklare onzin.



Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Maar je kan toch niet ontkennen dat vele celebs er stelselmatig naar verwijzen?



Het gebeurt regelmatig dat producers, art-directors etc. symbolen gebruiken in videoclips of films, als een soort van signature.



Het enige waarom Lady Gaga van muurbloem tot excentriekeling is geëvolueerd is omdat je moet opvallen om je brood te kunnen verdienen binnen de industrie. Er zijn voldoende mensen die de status als weirdo willen hebben in ruil voor roem. Alleen op haar looks en zang was ze niet zover gekomen. Het is een groot talent, maar wat zang betreft zeker geen uniek talent.

Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:AllwaysThinkPink schreef op 08 juni 2010 @ 18:23:

[...]





http://www.youtube.com/watch?v=_7HvURBhMGE



Oh ja Speechless, vind ik een goed nummer. Zo mag ze van mij vaker zingen!





Wat zij met die man doet vindt ik heel symbolisch
Viva naar de knoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Arthemis schreef op 08 juni 2010 @ 18:39:

[...]





Oh ja Speechless, vind ik een goed nummer. Zo mag ze van mij vaker zingen!



[afbeelding]

Wat zij met die man doet vindt ik heel symbolisch Die bokkenkop op de achtergrond staat wel degelijk symbool voor ...Baphomet...http://nl.wikipedia.org/wiki/Baphomet
Alle reacties Link kopieren
quote:leefnu wrote on 08 June 2010 @ 16:15:

@Ligeia



Wat ik met puppets impliceer is het volgende.



We kennen allemaal de eigenzinnige Idols finalist die uiteindelijk niet meer wenst om een Idols -puppet te zijn. Denk aan een Boris. Sommige artiesten willen simpelweg niet dat de belanghebbende partij (muziekuitgever) voor hen bepaald welke regels er gelden met betrekking tot het uit te stralen imago.



Ook mensen als Lady Gaga en Rihanna hebben contracten met partijen in de muziekindustrie. Optredens en bekendheid gegarandeerd, echter wel tegen een prijs: voldoen aan een bepaald imago. Zo kan je als artiest toch de rol krijgen van een 'puppet' .



Begrijp je wat ik bedoel?Ik denk dat je nét de verkeerde voorbeelden geeft...
Alle reacties Link kopieren
Oh. Het gaat dus over iets heel anders dan ik eigenlijk dacht, nu ik het citaat zie dat Lig hierboven heeft gepost. Woops!



*sluipt stilletjes weg*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven