Entertainment alle pijlers

Lady Gaga, Rihanna, Beyonce en andere 'puppets'

08-06-2010 15:58 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van DIT blog, nu een topic over hedendaagse artiesten als Lady Gaga, Rihanna en Beyonce.



Vraag: Wat hebben deze hedendaagse artiesten gemeen, behalve dat ze bakken met geld verdienen, een voorbeeld zijn voor massa's tieners en, mijn inziens, vreselijke muziek maken?



Antwoord: Allen gebruiken ze relatief veel symboliek in hun performances, kleding en clips.



Dit topic is een verzamelplaats om van gedachten te wisselen over hedendaagse (pop) artiesten die gebruik maken van symboliek.



Denk aan vragen als:

-Om wat voor symbolen gaat het ?

-Wat is de betekenis van deze symbolen?

-Waarom gebruiken deze artiesten symbolen?



Ik zal natuurlijk aftrappen met een eerste voorbeeld:



Open vraag: Is deze rode outfit van Gaga gewoon een soort mislukte poging tot 'trendsetting' ?









Hier alvast een interessant artikel over de vele symbolische verschijningen van Lady Gaga is te lezen op de volgende site .
Alle reacties Link kopieren
@loomii



Dat ze wat met Egyptische goden heeft moge duidelijk zijn:



Alle reacties Link kopieren
Lady Gaga draagt ook regelmatig een bliksem symbool.

Deze lightningbolt verwijst volgens sommigen naar 'satan' die volgens de bijbel als een bliksemschicht uit de hemel is gevallen. In de bijbel staat namelijk het volgende: And he said unto them, I beheld Satan as lightning fall from heaven. – Jesus (Luke 10:18)















Ook Anton Lavey van de Church of Satan droeg een lightningbolt.











Ook Marilyn Manson gebruikt het symbool op zijn cd antichrist superstar:

















Waarom zou Lady Gaga dit symbool veelvuldig gebruiken?





Iemand nog een andere theorie over het symbool van bliksem?
Alle reacties Link kopieren
Hou je je hier nou serieus de hele dag mee bezig
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, die maakt er behoorlijk werk van.

De symboliek interesseert mij niet zo diep, na het kijken van de clips is het wat mij betreft genoeg.

Ik denk dat Gaga van huis uit Italiaans katholiek is en daarom zoveel van de symboliek afweet.
Viva naar de knoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schravelvot schreef op 15 juni 2010 @ 16:57:

Hou je je hier nou serieus de hele dag mee bezig



Hoi,



Ik heb gewoon wat tijd deze week, dus inderdaad, ik vind het boeiend om deze opvallende verschijning Gaga eens wat nader te bestuderen. Ze heeft behoorlijk veel invloed op dit moment.



Ik blijf het altijd een interessant vraagstuk vinden. Wie zijn de mensen met invloed op onze maatschappij? Wat geloven ze? Wat beweegt ze?



Artiesten uit de muziekgeschiedenis hebben al voor heel wat collectieve gedachtenshifts gezorgd in de geschiedenis. (Denk aan promotie van drugs en vrije seks door artiesten, denk aan hippie tijd)



Men zegt kennis is macht.

Maar vul dat maar aan met muziek is macht...
Alle reacties Link kopieren
Nu we toch op dreef zijn...

Rihanna is ook dol op pyramides, all-seeing eyes en pentagrammen...



Wat voor functie hebben ze eigenlijk in de clip Rude Boy?



Screenshots uit de clip Rude Boy



Alziend oog, pentagrammen, skull (doodshoofd)





Pentagram, pyramides, doodshoofd





Pyramide met all-seeing eye bovenop





Overige symboliek Rihanna:



Optreden in Pyramide





Rihanna doet Pyramide sign





Rihanna in Pyramide





Zou ze een vliegje in d'r oog hebben?

Alle reacties Link kopieren
Jullie zoeken naar bevestiging in plaats van naar ontkenning. En als je naar bevestiging zoekt lijkt elke (belachelijke) theorie opeens waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:loedoe schreef op 15 juni 2010 @ 19:01:

Jullie zoeken naar bevestiging in plaats van naar ontkenning.Owja?
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 15 juni 2010 @ 20:23:

[...]





Owja?Er zijn ook heel veel plaatjes te vinden van Rihanna die NIET in een piramide zit. Of Rihannen die allerlei bolvorming of cirkelvormige symbolen gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
En met z'n hoevelen is leefnu dan precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 16 juni 2010 @ 09:00:

En met z'n hoevelen is leefnu dan precies?Met z´n enen?
Viva naar de knoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:loedoe schreef op 15 juni 2010 @ 22:20:

[...]





Er zijn ook heel veel plaatjes te vinden van Rihanna die NIET in een piramide zit. Of Rihannen die allerlei bolvorming of cirkelvormige symbolen gebruikt.



Klopt. Net zoals er ook artiesten zijn die nimmer gebruik maken van dergelijke symbolen.



Loedoe, het gebruikt van de symboliek door deze artiesten in vergelijking met andere bekende artiesten is net zo opvallend als het kapsel van Geert Wilders ten opzichte van andere politici.



Soms springt iets gewoon in het oog...Dat heeft niets te maken met bevestiging zoeken... ... ...
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 16 juni 2010 @ 09:00:

En met z'n hoevelen is leefnu dan precies?
Alle reacties Link kopieren
De tekens en teksten verwijzen allemaal naar de sheitan (de duivel) het zijn tekenen van vrijmetselarij en illuaminitie...



ook als je naar bepaalde teksten luisterd hoor je de achterliggende gedachte...



neem bijvoorbeelt het liedje umbrella van rihanna...

in het arabisch en hebreeuws betekend "la" geen dus la geld zou geen geld betekenen... god is in het arabisch Allah en in het hebreeuws Ellah



in het refrein zingt ze:



rellah ella

la ella eh eh

under my umbrella,

la allah ellah eh eh

dit herhaalt ze een aantal keer



ze zingt dus contstand God bestaat niet God bestaat niet



is gewoon muziek van de duivel aan hem hebben ze ook hun rijkdom te danken enzo... neem beyonce voordat ze een relatie met jay-z had was ze echt een net meisje met kleding en die dingen... kijk haar nu half naakt rond lopen heeft allemaal daarmee te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Seloua schreef op 30 juni 2010 @ 17:37:



rellah ella

la ella eh eh

under my umbrella,

la allah ellah eh eh

dit herhaalt ze een aantal keer



ze zingt dus contstand God bestaat niet God bestaat niet



is gewoon muziek van de duivel aan hem hebben ze ook hun rijkdom te danken enzo... neem beyonce voordat ze een relatie met jay-z had was ze echt een net meisje met kleding en die dingen... kijk haar nu half naakt rond lopen heeft allemaal daarmee te maken



Dat zingt ze helemaal niet,

Under my umbrella

ella ella, ee ee ee

Under my umbrella

ella ella ee ee ee ee ee ee



wat jij er allemaal uithaalt is knap maar klopt niet en erg vergezocht.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt zelf dat ze dat zingt en daarbij zegt ze dat wij de achterliggende boodschap van het liedje niet horen
Alle reacties Link kopieren
Waar zegt ze dat dan? Linkje?
Alle reacties Link kopieren
ja er bestaan filmpjes van, moet je bij youtube rihanna satan of rihanna illumanitie intypen en dan even zoeken...
Heb jij de blogs van Tila Tequila gelezen of zo? Die beweert ook al dat Lady Gag Gag, Beyonce etc mensen aan de kant van satan proberen te brengen. Maar goed, Tila is volgens mij dan ook flink doorgesnoven.
Alle reacties Link kopieren
Nee daar heb ik nog niks over gelezen, verdiep je maar eens in de wereldleiders en waar die mee bezig zijn, dan stellen deze popsterretjes niks voor
Alle reacties Link kopieren
quote:Seloua schreef op 30 juni 2010 @ 22:40:

ja er bestaan filmpjes van, moet je bij youtube rihanna satan of rihanna illumanitie intypen en dan even zoeken...Waar zij dat zelf uitlegt bedoel ik. Ik weet dat er genoeg filmpjes zijn van artiesten met symbolen van de vrijmetselaars.
Alle reacties Link kopieren
Ja bijdehandje dat bedoel ik ook... er bestaan ook filmpjes waarin zij zelf zegt uit haar mond dat het liedje een achterliggende betekenis
Alle reacties Link kopieren
Bijdehandje? Ik hoop dat je dat niet zo bedoeld als hoe het op mij overkomt.



Elk liedje heeft een achterliggende betekenis. Wat ik bedoel is of zij ergens letterlijk zegt dat ze een link legt met Satan en zingt dat er geen God is. Ik heb het niet gevonden namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Seloua schreef op 01 juli 2010 @ 13:34:

Ja bijdehandje dat bedoel ik ook... er bestaan ook filmpjes waarin zij zelf zegt uit haar mond dat het liedje een achterliggende betekenisNou, doe eens bijdehand en plaats hier een linkje naar een dergelijk filmpje, alsteblieft
Alle reacties Link kopieren
@ leefnu .. De blikzem is ook symbool voor energie en daarom vind je het ook op de NAZI Emblemen net als de skull&bones . Mensen die denken dat het onzin is , pleace geloof ook ons niet maar ga op eigen onderzoek . Freemasons aka illuminati is al een heel oud complot wat al voor de middeleuwen er was en heeft alles temaken met de Dutch liberal VOC bank = Anglo dutch empire . Maar ga eerst ontdekken wat er echt is gebeurt op 911 . En er zijn genoeg beelden van controle demolition . Enkele bekende freemasons zijn : Heel E.U. koningshuis is oudste Farao bloedlijn op aarde , Hitler , Stalin , Rooseveld , Drees (pvda = rozenkruizers) , Rothschilds , rockefeller , Van DUYN Familie (dutch) , Mat herben , Karl max , Albert heijn , Obama , Mahmoud Ahmadinejad , king of jordan , Putin , Wouter bos , Wilders , Advocaat spong (hangt boven ingang van zijn kantoor) en bram moszkowicz , Churchill , Castro , Napoleon , Bin laden familie , bush familie (skull&bones = NAZI SS en SS is die energie symbolen) , Mozard , Regean , De paus , Arafat , Hamas , Dj Viper (hardcore) , De broertjes Showtec (hardstyle) , The prophet , Brennan heart , Q-dance , ID&T , sHELL , boon edam , Michail Gorbatsjov ENZ .... Kijk dit filmpje eens wat er gaande is in de nederlandse dance ... Occult secrets dutch dance | http://youtu.be/9CUKPCGnqiw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven