Reminder na 20 minuten opstaan

19-04-2024 09:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In verband met een nieuwe functie werk ik sinds kort veel achter de computer, deels vanuit thuis. "Zitten is het nieuwe roken" en al dat gestaar naar het beeldscherm is ook niet echt optimaal voor je ogen. Ik probeer dus iedere 20 - 30 minuten even een paar minuten achter het beeldscherm weg te gaan. Echter, wanneer ik geconcentreerd aan het werk ben, let ik niet op de tijd en voor ik het weet zit ik er weer een uur af langer achter.

Ik ben op zoek naar een tool / app / programmaatje dat mij automatisch na een bepaalde tijd een reminder geeft dat het tijd is om even op te staan. Tot nu toe zet ik een timer op mijn telefoon, maar liever heb ik iets op mijn laptop dat bijv. een pop upje geeft zodra het tijd is, ongeacht in welk programma ik op dat moment aan het werk ben.

Bestaat zoiets? Iemand ervaring?
Het gaat overigens om een Windows laptop, mocht dat van belang zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat bestaat gewoon.

Als je op werk pauze of werk onderbreking en app googled vind je wel wat hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat zet je toch gewoon als recurring afspraak in je Outlook/Teams?
Alle reacties Link kopieren Quote
20 minuten? Dan zit ik er net weer even in. Mijn horloge geeft ieder uur aan dat ik moet staan, dat is een mooie frequentie.
Alle reacties Link kopieren Quote
als je zoekt op pomodoro timer kom je vast iets tegen wat je kunt gebruiken
Alle reacties Link kopieren Quote
In de tijd dat RSI nog in was zat dit op elke overheidspc. Hoe heette dat ook al weer??

Dat kon je dan een paar keer wegklikken, maar daarna blokkeerde de boel gewoon een aantal minuten en kreeg je instructies voor ontspanningsoefeningen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een stopwatch/timer op je telefoon aanzetten. Maar 20 minuten lijkt me wel erg snel. Ik zou elk uur doen, anders kun je niet lekker doorwerken lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
ldp schreef:
19-04-2024 09:47
In de tijd dat RSI nog in was zat dit op elke overheidspc. Hoe heette dat ook al weer??

Dat kon je dan een paar keer wegklikken, maar daarna blokkeerde de boel gewoon een aantal minuten en kreeg je instructies voor ontspanningsoefeningen.
Jaaa. Was dat workpace?
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
19-04-2024 09:40
Dat zet je toch gewoon als recurring afspraak in je Outlook/Teams?
Naast dat dan je hele agenda vol staat met 24 extra afspraken per dag houdt dat ook geen rekening met hoe lang je dan tussendoor hebt gewandeld en hoe laat je terugkomt van een meeting of lunch.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
19-04-2024 10:36
Naast dat dan je hele agenda vol staat met 24 extra afspraken per dag houdt dat ook geen rekening met hoe lang je dan tussendoor hebt gewandeld en hoe laat je terugkomt van een meeting of lunch.
Een extra app ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
19-04-2024 10:42
Een extra app ook niet.
Vaak wel, als je het op je computer installeert kan het bijvoorbeeld muisbeweging tracken. Of met een smartwatch je beweging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle tips tot nu toe! Iedere 20 minuten opstaan / gaan wandelen is inderdaad iets teveel van het goede, maar het advies is wel om iedere 20 minuten in iedere geval voor minimaal 20 seconden weg te kijken van je scherm (google maar eens op 20 - 20 - 2 regel). Op dagen dat ik op kantoor werk, lukt dat vanzelf wel doordat je toch ook even iets vraagt aan een collega bijvoorbeeld. Maar ik merk dat ik thuis echt 'in mijn laptop kan verdwijnen'. Dus daarvoor wil ik reminder ook gebruiken. Gewoon even een half minuutje uit het raam staren en dan weer door.

Bedankt voor alle tips tot nu toe, er staan goede zoektermen tussen waar ik nog niet aan had gedacht, ik ga ermee aan de slag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn apple watch geeft mij een melding als ik te lang niet bewogen heb

Ik luister er alleen niet naar want hij begint altijd te trillen als ik net lekker in de flow zit ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb workrave. Ik negeer het ook wel eens (je kan het wegklikken) maar ik vind het heel fijn om er een beetje op te letten. Je kan gewone pauzes en micro pauzes instellen en de eigen frequentie kiezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik deze https://pomodorotimer.online/ is geen app maar gewoon een website.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kluitje schreef:
19-04-2024 10:11
Jaaa. Was dat workpace?
Dat was het, wat was dat irritant zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
In blokjes van 20 minuten werken is de Pomodoro techniek. Google daar eens op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kluitje schreef:
19-04-2024 10:11
Jaaa. Was dat workpace?
Workpace. Bloedirritant en precies wat TO zoekt. Het geeft iedere 15 à 20 minuten een verplichte micropauze en ieder uur een pauze van 5 minuten.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij zit het bij de 'focus' optie in een Microsoft Workspace.
Alle reacties Link kopieren Quote
heel simpel: een eierwekker. zet hem op 20 minuten en als hij afloopt, loopt je erheen, makt een extra rondje en zet hem weer op 20 minuten

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven