Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
Alle reacties Link kopieren
Ziggo Dome was echt prima. Goed geluid, niet ongezellig, ruime gangen, voldoende toiletten enzo. Prima concertzaal!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Hee ik ga ook naar Muse in december Volgende week eerst 2 keer naar Madonna, 1 keer staan en 1 keer zitten dus dan heb ik die Ziggo Dome meteen goed ingewijd Zaten er toevallig nog Pearl Jammers in vak 102? Wel lekker dichtbij het podium maar ik vraag me af of je er niet te schuin op kijkt en achterop het podium dingen mist.. Heb er echt zo'n zin in!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Madonna!!! Wilde ook eigenlijk wel, maar vond het zo achterlijk duur.
Alle reacties Link kopieren
@Missc: Ok, ik verwacht dan geen Alive ;) Ennuh, de Raconteurs??? Jaloers!! Ik heb Jack White's laatste solo album maar dat is toch anders!



En veel mensen die naar Muse gaan, leuk!



Mijn favoriete concerten waren: Arcade Fire in de HMH en Dublin, Kasabian op Lowlands en in Tivoli (en overal!), Sigur Ros op Lowlands en Franz Ferdinand op Lowlands.



Haha, ik kom helemaal in de concert stemming!



Laatst lieten ze hier in de bioscoop een concertregistratie zien van Sigur Ros... dat zouden ze met meer bands moeten doen...
Alle reacties Link kopieren
Staan files door RHCP. Hopelijk is Lafile er op tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:noamski schreef op 28 juni 2012 @ 20:43:

@Missc: Ok, ik verwacht dan geen Alive ;) Ennuh, de Raconteurs??? Jaloers!! Ik heb Jack White's laatste solo album maar dat is toch anders!



En veel mensen die naar Muse gaan, leuk!



Mijn favoriete concerten waren: Arcade Fire in de HMH en Dublin, Kasabian op Lowlands en in Tivoli (en overal!), Sigur Ros op Lowlands en Franz Ferdinand op Lowlands.



Haha, ik kom helemaal in de concert stemming!



Laatst lieten ze hier in de bioscoop een concertregistratie zien van Sigur Ros... dat zouden ze met meer bands moeten doen...



Ooh 2e keer dat Arcade Fire in de HMH stond was ik net met vakantie, baal nog steeds zo dat ik ze daar heb gemist.. de eerste keer dat ik ze daar zag was een van de mooiste concerten ooit. Maar ik mag niet klagen, ik heb ze iig in Dusseldorf gezien en in Londen (met Mumford & Sons en Beirut in het voorprogramma, geweldig!)



Ga je ook naar Sigur Ros in Paradiso? Dat wordt voor mij de eerste keer dat ik ze live ga zien, kan niet wachten! Ik heb Inni (neem aan dat je die concertfilm bedoelt) in een kerk in Eindhoven gezien, zo mooi..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat ze op tijd was/is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:poisongirl schreef op 28 juni 2012 @ 21:31:

[...]





Ooh 2e keer dat Arcade Fire in de HMH stond was ik net met vakantie, baal nog steeds zo dat ik ze daar heb gemist.. de eerste keer dat ik ze daar zag was een van de mooiste concerten ooit. Maar ik mag niet klagen, ik heb ze iig in Dusseldorf gezien en in Londen (met Mumford & Sons en Beirut in het voorprogramma, geweldig!)



Ga je ook naar Sigur Ros in Paradiso? Dat wordt voor mij de eerste keer dat ik ze live ga zien, kan niet wachten! Ik heb Inni (neem aan dat je die concertfilm bedoelt) in een kerk in Eindhoven gezien, zo mooi..



Ik heb Arcade Fire ook 3 keer gezien . Super zijn ze he? Ze krijgen de zaal altijd zo enorm mee en de muziek is gewoon zo enorm fantastisch... Mumford and Sons wil ik zo graag zien! Ik heb ze nu al 3 keer gemist! 2 keer op festivals waar ik was (maar ze nog niet kende...) en 1 keer toen ik ziek was tijdens hun optreden, waar ik kaartjes van had! Hoe zijn ze live?



En nee, geen kaartje voor Sigur Ros in Paradiso :( Zat te twijfelen want ik woon in het (niet zo verre...) buitenland en twijfelde net te lang! Ik heb SR met de hele get up gezien (alle strijkers en blazers) en met zn viertjes en het eerste is echt veel indrukwekkender! Dat doen ze deze toer ook dus ik ben jaloerssssssss ;) Enjoy!



En ja, ik bedoel Inni! Leuk was ie he? Vooral het begin waar de interviewer vraagt 'Maakten jullie altijd al van die rare muziek?' En dan die twijfelende blikken! Ik vond persoonlijk Heima nog leuker! In een kerk klinkt echt perfect voor de muziek van Sigur Ros!



Leuk om een mede-fan te spreken Veel van m'n vrienden vinden het walvissenmuziek... Heb je een favoriet nr? Voor mij Untitled 8 all the way!
Alle reacties Link kopieren
Walvissenmuziek, ik vind het een mooie omschrijving. Ik heb ze jaren geleden gezien in Paradiso. Ik kreeg een beetje de slappe lach van het vele "wieeeeooowieeeaaaa". Maar als ze nu af en toe hoor vind ik het eigenlijk toch wel stiekem mooi!



Van de week Pearl Jam gezien (vaker live gezien, maar weer wow!) en zo op weg naar Werchter! Erg veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar Red Hot Chili Peppers geweest. Ik vond ze echt super. Stonden een paar voor ons die helemaal uit hun dak gingen, dus dat was ook een leuke show.



En dinsdag naar Sting, even een ander genre muziek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Max.Daffie schreef op 29 juni 2012 @ 08:40:

Walvissenmuziek, ik vind het een mooie omschrijving. Ik heb ze jaren geleden gezien in Paradiso. Ik kreeg een beetje de slappe lach van het vele "wieeeeooowieeeaaaa". Maar als ze nu af en toe hoor vind ik het eigenlijk toch wel stiekem mooi!



Van de week Pearl Jam gezien (vaker live gezien, maar weer wow!) en zo op weg naar Werchter! Erg veel zin in!Ja, walvissenmuziek is best een goede omschrijving En toch stiekem best mooi - heel knap vind ik
De Peppers waren goed! Wel wat op- en aanmerkingen, maar goed. Onze verwachtingen waren ook wel erg hoog, na het fantastische concert in Londen afgelopen november.



We stonden wel erg vast in de file erheen, maar dat was het risico dat we liepen door met de auto te gaan. Maar we waren tenminste op tijd.



Voorlopig is het volgende concert op het programma Skunk Anansie, november Ziggo Dome.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is het 'noodweer' bij RHCP ook meegevallen! Altijd afwachten zo'n openluchtconcert, hoorde ook van een collega dat er een leuke sfeer hing.quote:noamski schreef op 28 juni 2012 @ 22:24:

[...]







Mumford heb ik toen voor het eerst gezien, het was echt helemaal geweldig. Het hele veld stond te springen, sowieso zijn die Engelsen een leuk publiek om tussen te staan! De leden van Arcade Fire stonden in de coulissen mee te kijken (Regine in oranje poncho met megazonnebril), dat maakte het nog leuker! Ik heb nog overwogen om voor M&S naar Pinkpop te gaan maar toch maar niet gedaan, van wat ik ervan op tv zag viel dat wel tegen..



Zonde dat je te laat was voor SR kaartjes! Volgend jaar gaan ze verder touren dus dan komen vast nog een keer in de buurt. Heb Jonsi wel 2 keer solo live gezien, dat was al om te janken zo mooi, dus ik heb torenhoge verwachtingen van m'n eerste echte SR ervaring.. Zeker fijn dat er strijkers en blazers bij zijn, ik mis ze wel op Inni!



Heima vind ik ook leuker dan Inni idd, die kan ik eindeloos kijken. Vooral Von Viðrar vel til loftárása is wel een van m'n favo nummers (naast Untitled 8 ja!). En zowat alles van Takk. Varud op hun nieuwe album is ook ge-wel-dig!



Hm misschien een Sigur Ros topic openen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister ook naar de Peppers geweest en het was echt geweldig!

Was pas mn 1e keer helaas maar zeker niet de laatste
Alle reacties Link kopieren
quote:poisongirl schreef op 29 juni 2012 @ 15:16:

Leuk om te lezen - ik zal die nummers eens luisteren! (het nieuwe album heb ik om 1 of andere reden pas 1 keer geluisterd)



We gaan misschien een beetje off topic maar laat even weten hoe je ze vond in Paradiso, ben benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!

Afgelopen zondag naar Tom Petty geweest in de HMH met als special guest Eddie Vedder! Was echt een superoptreden en Eddie was zoooo leuk! Baal dat ik niet naar het PJ concert kon.

Laatste concert(en) hiervoor was Pinkpop waar ik eigenlijk alleen voor The Cure waa, ook te gek!
Alle reacties Link kopieren
Up! (Voor Courage_):)
Alle reacties Link kopieren
Kon mobiel niet bij dit topic komen, stond te ver naar beneden. dus ik had gevraagd of iemand hem omhoog wilde gooien: Nicolien nog bedankt!

Vervolgens had ik geen bereik meer in het ZiggoDome, argh.

Nou ZiggoDome is goedgekeurd hoor. Maar dat kwam misschien ook door Sting. Heb een fantastische avond gehad, staanplaats, dicht bij het podium, perfecte performance, helemaal TOP!

nu in trein op weg naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Stond ook een goede recensie over Sting in de krant.
Alle reacties Link kopieren
1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

Tenacious D



Verder nog gezien;

Bob Dylan

The Who

James Blunt.

Racoon

En veel op pukkelpop afgelopen 2 jaar.

2. Hoe was het?

Goed

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?'

Nope

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?

Pukkelpop festival dus meteen 3 dagen non stop optredens. Komt zonder twijfel goed.
Alle reacties Link kopieren
Gaat er nog iemand naar Madonna dit weekend?

Of naar Anouk, Beatstad?
Alle reacties Link kopieren
Up voor watervrouw.
Paul Simon in Ziggodome



OV-technisch mooie plek, waterflesje ingeleverd bij de ingang en verder checken ze je tas niet, had ik toch mijn fototoestel mee kunnen nemen...... Zullen morgen wel sfeerimpressies te vinden zijn.





quote:watervrouw2 schreef op 19 juli 2012 @ 01:04:

It was a (pretty) good night after all, thank you so much! Goede samenvatting van Paul Simon zelf.



http://www.youtube.com/watch?v=-NO9Sqp7z5I deze zat in de toegift.



Zat in het begin wel even te kijken 'goh had me meer in Paul Simon solo moeten verdiepen en waar zijn die Afrikanen nou?' Bleek wat speels gedoe (o.a. 50 ways to leave your lover) voordat het Graceland deel begon. Ik ben nooit zo tekstvast dus genoot van wat ik zag en wat ik mee kon klappen.



Het was een mooie avond om te zien hoe de artiesten genoten (één Afrikaanse artiest zei "Bedankt") en het publiek af en toe los ging (ik had een zitplaats en kon veel publiek bekijken).

You can call me Al was het eerste nummer waarbij het me opviel dat Paul zijn mond wel kon houden . Na dit nummer twee keer een toegift. Was wel te verwachten zolang de zaallichten niet aangaan, maar toch fijn dat ik er niet naar gegoogled had en het inhoudelijk nog een verrassing werd. Sound of SIlence, The Boxer en als tweede toegift Old Friends. Mrs Robinson uit de speakers toen de zaal leegstroomde.

Twee mensen naast mij waren na The Boxer weggegaan, dus Old Friends zag ik vanaf een metertje dichterbij.



*youtubet nog even door*
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook bij Paul Simon.

Geweldig om Graceland eens live te zien, wat een originaliteit en passie. En die toffe Ladysmith Black Mambazo boys. Kippenvel bij Homeless, Graceland, maar ook bij een solo uitvoering van the Sound of Silence. Een bijzondere ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven