Entertainment alle pijlers

Luisterboeken tips uit de online bibliotheek gezocht

01-05-2024 22:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Normaal luister ik podcasts tijdens het wandelen maar ben vandaag begonnen in het luisterboek "Wij waren, ik ben. Weg uit Ruinerwold" en dat heeft ook toch wel iets. Wil er meer gaan luisteren als ik deze 'uit' heb.

Wie heeft er tips voor luisterboeken die je in de online bibliotheek kan lenen? Of een andere plek gratis legaal kan luisteren. Geen zin om storytel of podimo aan te schaffen.

Genres die ik leuk vind: Chicklit, Fantasy, Young Adult, Waargebeurde verhalen, romans. (Geen boeketreeks of streekroman).

Mag ook in het Engels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chicklit. Houd je van Sophie Kinsella? (Niet die suffe Shopaholics-reeks, maar de andere boeken)

Bij de online bieb te leen:
De burn-out
De party crasher
Liever verliefd
Voor wat hoort wat
Mijn niet zo perfecte leven

https://www.onlinebibliotheek.nl/zoekre ... uisterboek
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip: Als je een verteller fijn vindt, kan je daarop zoeken.
Bv. de boeken voorgelezen door Dieuwertje Blok.
https://www.onlinebibliotheek.nl/zoekre ... olwassenen
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
De boeken van Liane Moriarty. Aardige boeken, maar ook prettig voorgelezen. Dat vind ik nogal een factor bij luisterboeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wat boeken van Sophie Kinsella maar volgens mij heb ik er nog geen een van het lijstje gelezen. En bedankt voor de tip over de verteller.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom. :heart:
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een stem is echt belangrijk als je alleen luistert.
Wat de één aangenaam vindt, is de hel voor de ander.

Dat heb ik ook met meditaties. Er is een meneer die op zich fijne meditaties heeft, maar zijn stem heeft een accentje dat bij mij het effect heeft van een spijker over een schoolbord.

Een andere man vind ik wel een prettige stem hebben, daar heb ik ook een aantal meditaties gekocht.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
01-05-2024 23:02
De boeken van Liane Moriarty. Aardige boeken, maar ook prettig voorgelezen. Dat vind ik nogal een factor bij luisterboeken.
Heel belangrijk. Ik wilde vorige week een boek gaan luisteren maar was na 1 zin al klaar. De stem van Isa Hoes trek ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
01-05-2024 23:23
Heel belangrijk. Ik wilde vorige week een boek gaan luisteren maar was na 1 zin al klaar. De stem van Isa Hoes trek ik echt niet.
hahahaha ik ook niet! Maar ik vind Isa Hoes gewoon niet zo'n leuke vrouw en dat helpt niet echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel op de gratis spotify, dus geen kosten (en misschien ook in jouw bibliotheek?): niet van de wereld.

Een journalist dook maandenlang in het leven van reformatorische christenen op de biblebelt. Een gesloten gemeenschap waar ik erg weinig van af wist, dus ik vond het erg interessant.

Edit: oh, is een podcast, geen luisterboek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben momenteel het boek Sanda Dia : de doop die leidde tot de dood aan het luisteren. Ik luister nooit boeken, maar deze kon ik laatst niet meer vinden als fysiek boek (zie dat hij er bij bol nu wel weer is) dus ben aan het luisterboek begonnen. Vind het wel een fijne manier eigenlijk. Ik luister hem op Podimo, maar hij staat ook in de online bibliotheek.
Ik vind het een erg interessant verhaal en dit is ook het genre dat ik luister qua podcasts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de boeken die ik vorig jaar heb gelezen vond ik dit de drie mooiste:
Films die nergens draaien - Yorick Goldewijk
We beginnen bij het einde - Chris Whitaker
Als je het licht niet kunt zien - Anthony Doerr

(Opgezocht, alle drie 'verkrijgbaar' bij de luisterbieb.)
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
02-05-2024 06:46
Wel op de gratis spotify, dus geen kosten (en misschien ook in jouw bibliotheek?): niet van de wereld.

Een journalist dook maandenlang in het leven van reformatorische christenen op de biblebelt. Een gesloten gemeenschap waar ik erg weinig van af wist, dus ik vond het erg interessant.

Edit: oh, is een podcast, geen luisterboek.
Welke is dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister graag biografieën en waargebeurde boeken. Je moet er van houden, maar ik vond deze heel erg mooi/indrukwekkend/bijzonder:
* Iedereen wist het
* Je bent een verschrikkelijk kind (Munchhausen B.P)
* Diefstal van mijn jeugd (Natasja Kampusch)
* Lucia de B.
* Mijn jeugd vermoord (Willeke Meijer)
* Mocro Maffia
* Ontvoerd - Arjan Erkel (biografie)
* Kees van der Spek (vond ik iets minder goed).
* Pappie's kleine meid slaapt op straat
* Mam, ik bel je zo terug
Alle reacties Link kopieren Quote
+ik ben, wij waren van Israel van Dorsten

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven