Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
quote:fashionvictim schreef op 18 april 2017 @ 22:27:

[...]





Ik zag dat anders. Het was duidelijk dat hij haar bij binnenkomst al niet heel aantrekkelijk vond, maar hij zette bij die bruiloft en de avond erna echt wel zijn beste beentje voor. Maakte haar complimenten, ging leuk met haar dansen, probeerde te kletsen, gaf haar zelfs meermaals een kus. Vervolgens gedraagt zij zich de volgende ochtend alsof ze al 100 jaar getrouwd en hoteldebotel verliefd zijn en hangt continu om zijn nek, zit aan hem te plukken en te doen. Moet je je voorstellen dat je iemand niet kent en niet erg aantrekkelijk vindt, en diegene zit zo vaak en zo opdringerig aan je, als vrouw zou ik me echt aangerand voelen. Toch blijft hij dan nog netjes en geeft netjes aan dat hij dat nog niet zo ziet zitten en "er een leuke tijd van wil maken". Dat wijst imo wel degelijk op dat hij het een kans wil geven. Als zij vanaf dat moment was opgehouden met haar opdringerige aanrakingen en haar constante drama en vragen om bevestiging, maar gewoon spontaan het over andere dingen dan relaties en vind-je-me-wel-leuk en ik-heb-het-zo-moeilijk had gehad, dan was het heel anders gelopen. Ze had ook kunnen voorstellen om iets te gaan ondernemen, ze had over van alles en nog wat kunnen kletsen, maar zelfs op die 2 uitjes die ze dan wel gehad hebben maakte ze er een drama van en was ze aan het zuigen en zeuren om van hem te horen of hij haar alsjeblieft leuk wou vinden.Helemaal eens! Vond dat Jeroen echt zijn best heeft gedaan.
Had al vooruit gekeken, dus nu pas hier bij gelezen. De negativiteit over Richelle en Jeroen die er eigenlijk volledig aan ontkomt verbaast me wel enigszins. Ik vond Richelle ook veel te claimerig en ik zou me ook hartstikke benauwd gaan voelen van haar. Alleen ben ik het met het programma eens dat Jeroen haar nooit een kans heeft gegeven. Je zag al toen ze binnenkwam dat hij er niet echt blij van werd en vanaf het moment dat ze alleen waren heeft hij, naar mijn mening, ook geen enkele moeite meer gedaan om ook maar enigszins zichzelf open te stellen. Dat Richelle het vervolgens niet beter maakt klopt helemaal. Maar vond hem toch ook wel heel kortzichtig. Hij is zelf ook totaal niet moeders mooiste. En hoe hij Richelle in dat gesprek thuis behandelde vind ik echt ruim buiten de grens. Niemand verdient het om zo behandeld te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gele_Suikerspin schreef op 18 april 2017 @ 20:48:

[...]





Hij heeft al op vele nette manieren aan haar duidelijk gemaakt hoe hij er in staat, de boodschap komt niet aan. Ik denk dat hij echt duidelijk moest zijn. Omdat ze het anders maar niet wil in zien. Bord voor haar hoofd.



Precies. Jeroen heeft al vaak laten merken geen klik met Richelle te hebben, maar ze blijft maar wanhopig naar hem toe gaan. Wordt gênant



Dus alleen maar goed dat Jeroen dat gezegd heeft, anders pikt ze het toch niet op
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 18 april 2017 @ 23:07:

Als het wel een match is geven de 'wetenschappers' zichzelf schouderklopjes; bij chantal en hoe heet hij was het tot in de puntjes gebaseerd op de wetenschap, tot en met zijn handicap aan toe (anders had het nooit gewerkt)

En als het niet werkt is het de schuld van de deelnemers; Jeroen had al direct geswiped, Anthony had het nooit een kans gegeven etc..

Best walgelijk hoe sturend de voice over en de monologen van de wetenschappers zijn.Ja bah, en dan ook nog zeggen dat 25% een super score is, "als alle datingsites zo scoorden dan liepen ze binnen".
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 april 2017 @ 22:20:

[...]



Ik heb hem wel op FB gevonden, maar nog niks te zien van een nieuwe liefde. Helaas



Staat gewoon op zijn facebook hoor op info klikken en dan zie je met wie hij een relatie heeft!!! Een hele leuke vent, denk iemand die ook veel beter bij hem past zo op het eerste gezicht.



Ook Johan heeft een relatie zag ik via FB! Super leuk voor hem
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 18 april 2017 @ 23:27:

En hoe hij Richelle in dat gesprek thuis behandelde vind ik echt ruim buiten de grens. Niemand verdient het om zo behandeld te worden.



Je zag dat Richelle maar zat te zuigen en te claimen en te vissen: er zijn toch wel meer dingen dan sportiviteit, als je me nou gewoon leert kennen dan vind je me vanzelf leuk! Nadat Jeroen al 10x subtieler gezegd had dat het 'm echt niet meer ging worden wat hem betreft (en wie weet nog hoeveel keer meer, maar wat niet uitgezonden is), en nadat zij hem ook nog om duidelijkheid vroeg (zei hij later), vind ik het heel begrijpelijk dat hij eruit flapt dat hij haar totaal niet aantrekkelijk vindt.



Als iemand maar blijft zeggen dat je haar wél leuk moet vinden, hoe moet je het haar anders aan haar verstand brengen dat het GEWOON NIET ZO IS en nooit zo gaat worden?



En ze snapt nog steeds niet dat het door haar eigen claimerige en dramatische huilerige gedrag komt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_a schreef op 18 april 2017 @ 23:54:

[...]





Staat gewoon op zijn facebook hoor op info klikken en dan zie je met wie hij een relatie heeft!!! Een hele leuke vent, denk iemand die ook veel beter bij hem past zo op het eerste gezicht.



Ook Johan heeft een relatie zag ik via FB! Super leuk voor hem Ooooh achternamen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje1 schreef op 18 april 2017 @ 23:22:

[...]





Jaaaaa Ik wil wel meehelpen met samenstellen Krijgen we twee shows voor dezelfde prijs.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
"Ik vind jou zo totaal niet aantrekkelijk"



Frankly my dear, I don"t give a damn
@ patsy--stone:

Wat hij zegt is een mening en aan smaak onderhevig. Zeg dan "Jij bent qua uiterlijk gewoon niet mijn type". Dan legt hij het bij zichzelf neer en is hij ook gewoon eerlijk en duidelijk. Lijkt mij. Ik vond Richelle ook veel te claimerig hoor, maar Jeroen verdient ook echt niet de schoonheidsprijs hoe hij dit heeft aangepakt.
quote:Evenaar schreef op 18 april 2017 @ 23:24:

[...]





Helemaal eens! Vond dat Jeroen echt zijn best heeft gedaan.



Welnee.

Hij heeft helemaal zijn best niet gedaan want hij vond het meteen drie keer niks.

De bruiloft, met wat drank op, ging het nog, vast min of meer het huwelijk geconsumeerd in de huwelijksnacht, waardoor Richelle dacht dat het wel wat kon worden en daarna alleen nog afwijzend en afstandelijk doen.



Ze pasten totaal niet bij elkaar maar hij was gewoon meteen teleurgesteld en dat was duidelijk te zien en te merken.
Alle reacties Link kopieren
@MrsLady, erg welbespraakt was Jeroen toch al niet, je kan niet van zo'n jongen verwachten dat als je hem heel erg in het nauw drijft (wat zij deed), dat hij dan nog supernetjes en weldoordacht blijft in hoe hij zich uit.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een vrouw gewoon NIET wilde accepteren dat ik ECHT niet op haar viel. Sommige mensen lijken projectie tot kunstvorm te verheffen: als zij jou leuk vinden, dan MOET het toch wel zo zijn dat het wederzijds is. Ik weet natuurlijk niet meer hoe ik het gezegd heb maar als iemand je dan 10x, 20x vertelt dat jij haar WEL leuk vindt en het is gewoon niet zo, ja dan komt er op een gegeven moment iets heel bots uit.



Overigens vind ik Johan echt bewonderenswaardig, hij hield echt knap de eer aan zichzelf en bleef beleefd. Alleen op het laatst in dat groepje met alleen de mannen, was hij wat onaardig. Wat is dat dan, wat je niet wilt? "Nou, zo'n vrouw als Renate." (Dat zouden de meeste mannen al veel eerder en veel botter hebben gezegd, na haar gedrag.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 00:14:

[...]





Welnee.

Hij heeft helemaal zijn best niet gedaan want hij vond het meteen drie keer niks.

De bruiloft, met wat drank op, ging het nog, vast min of meer het huwelijk geconsumeerd in de huwelijksnacht, waardoor Richelle dacht dat het wel wat kon worden en daarna alleen nog afwijzend en afstandelijk doen.



Ze pasten totaal niet bij elkaar maar hij was gewoon meteen teleurgesteld en dat was duidelijk te zien en te merken.



Helemaal eens





Wat heeft Nicolai trouwens aan zijn hand?

Vond het wel apart dat ze beide zeiden 'bezig met verliefd worden'
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 19 april 2017 @ 00:05:

@ patsy--stone:

Wat hij zegt is een mening en aan smaak onderhevig. Zeg dan "Jij bent qua uiterlijk gewoon niet mijn type". Dan legt hij het bij zichzelf neer en is hij ook gewoon eerlijk en duidelijk. Lijkt mij. Ik vond Richelle ook veel te claimerig hoor, maar Jeroen verdient ook echt niet de schoonheidsprijs hoe hij dit heeft aangepakt.





'Je bent mijn type niet' klinkt een stuk respectvoller dan 'ik vind je totaal onaantrekkelijk'. (En dat met die dunne bovenlip bwaaahahaha)





Wat een lul met vingers. Ze waren sowieso totaal geen match maar qua lomp gedrag wint Jeroen hoor.
Alle reacties Link kopieren
calvijn, nicolai heeft een motorongeluk gehad en de motor is bovenop hem gekomen en toen zijn er zenuwen beschadigd/is zijn arm verlamd geraakt.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 april 2017 @ 00:20:

[...]





'Je bent mijn type niet' klinkt een stuk respectvoller dan 'ik vind je totaal onaantrekkelijk'. (En dat met die dunne bovenlip bwaaahahaha)





Wat een lul met vingers. Ze waren sowieso totaal geen match maar qua lomp gedrag wint Jeroen hoor.



Inderdaad een lompe boer.

Zoals hij tegen en over Richelle sprak, come on, dan ben je wel gespeend van wat manieren.

'Je hebt leuke en niet leuke meiden en ik vind haar helemaal geen leuke meid'. Ook zoiets moest er nog even uit qua statement.

En zij maar aardig en beleefd blijven.



Je hebt ook leuke mannen en niet leuke mannen. Jeroen vind ik een typisch voorbeeld van een geen leuke man.
Alle reacties Link kopieren
@Mienbillekesjeuken en @Eleonora, gelukkig voor jullie, heb je dan zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten dat iemand pertinent weigert aan te nemen dat je het geen match vindt. En maar blijft zuigen, zaniken, trekken, sleuren. Vervelend hoor. Ik ken het wel. Alsof je zelf niet weet wat je wel en niet aantrekkelijk vindt! Dat schijnt een mens al binnen 6 seconden te weten. Dan kan je daten en proberen wat je wilt, maar als het er niet is, dan is het er niet en komt het ook nooit meer.

Na een uur van dat gezuig, en ontkenning dat jij je eigen smaak en gevoelens wel kent, is het erg moeilijk om nog perfect beleefd te blijven.



En juist om deze redenen is het hele programma natuurlijk belachelijk: wie gaat er nou trouwen met iemand waarvan je de geur en motoriek en persoonlijkheid nog nooit ervaren hebt?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_a schreef op 18 april 2017 @ 23:54:

[...]





Staat gewoon op zijn facebook hoor op info klikken en dan zie je met wie hij een relatie heeft!!! Een hele leuke vent, denk iemand die ook veel beter bij hem past zo op het eerste gezicht.



Ook Johan heeft een relatie zag ik via FB! Super leuk voor hem Ah, ook gevonden hihi. Die vriendin van Johan lijkt wel in Duitsland te wonen maar daar komt vast verandering in. Leuk voor hem!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 18 april 2017 @ 21:07:

Maar... Hij heeft wel cola in huis.Zie je dat er een klik was!
Alle reacties Link kopieren
Richelle wilde heel graag ontdekken of de vooraf bedachte match door de wetenschap er ook daadwerkelijk zou zijn.

Die kans heeft ze niet gekregen, en je zag idd dat ze dat heel moeilijk kon loslaten.

Ik denk dat Richelle van Jeroen qua uiterlijk ook niet direct onder de indruk was, alleen kon zij daar aan voorbij gaan en zocht zij het vooral in de affectie.

Juist dat wekte veel weerstand op bij Jeroen omdat hij totaal geen fysieke aantrekkingskracht had bij haar.



Dit programma bevestigd bij mij toch wel dat idd aantrekkingskracht een enorme belangrijke rol speelt in het kunnen onstaan van een liefde.

Je zag het ook bij Renate en Johan, Renate zag ook niets in de uitstraling van Johan en irriteerde zich snel aan hem.

"Liefde " moet kennelijk in eerste instantie blind maken, zodat je niet direct afknapt op elkaars imperfecties.

Ontbreekt de aantrekkingskracht dan zie je het waarschijnlijk eerder bevestigd door het zien van de imperfectie van de ander , waardoor je moeilijker in staat bent het leuke in elkaar te zien.

Natuurlijk kan liefde ook heus groeien vanuit een vriendschap, alleen in dat geval wordt je dan niet direct voor de leeuwen gegooid.

Op deze manier ligt er toch druk op dat er iets moet zijn, en ik denk dat het menselijk is dat je dat dan dus ook snel wil zien/voelen.

Is die druk niet aanwezig, dan is de ruimte er ook veel meer om iemand te leren kennen.

Immers ben je dan vrij van de gedachte dat er "iets" moet zijn, en kan iets spontaan gebeuren als er een klik blijkt te zijn ( of niet, maar dat is dan geen teleurstelling want dat uitgangspunt was er dan ook niet)



Kortom, aantrekkingskracht is niet te vangen op papier.

Dat het bij 1 op de 4 wel slaagt lijkt mij dan ook meer geluk dan wijsheid.
quote:patsy--stone schreef op 19 april 2017 @ 01:07:

@Mienbillekesjeuken en @Eleonora, gelukkig voor jullie, heb je dan zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten dat iemand pertinent weigert aan te nemen dat je het geen match vindt. En maar blijft zuigen, zaniken, trekken, sleuren. Vervelend hoor. Ik ken het wel. Alsof je zelf niet weet wat je wel en niet aantrekkelijk vindt! Dat schijnt een mens al binnen 6 seconden te weten. Dan kan je daten en proberen wat je wilt, maar als het er niet is, dan is het er niet en komt het ook nooit meer.

Na een uur van dat gezuig, en ontkenning dat jij je eigen smaak en gevoelens wel kent, is het erg moeilijk om nog perfect beleefd te blijven.



En juist om deze redenen is het hele programma natuurlijk belachelijk: wie gaat er nou trouwen met iemand waarvan je de geur en motoriek en persoonlijkheid nog nooit ervaren hebt?



Juist wel meegemaakt.

Meermaals zelf. Daarom.



Ik vind dat allemaal wel meevallen, dat gedrag van Richelle. Sluit me aan bij wat Connie zegt.

Als je haar gedrag al zo vreselijk vond dan ben je nog nooit een echt volhardend, niet af te wijzen persoon tegengekomen wat mij betreft. Dat ziet er toch wel anders uit.



Ze pasten niet bij elkaar en zij hoopte de mild ingezette romantiek van de trouwerij en net daarna voort te zetten.

Lukte niet en dat was haar al voor Schiphol heus duidelijk.
quote:patsy--stone schreef op 19 april 2017 @ 01:25:

[...]





Ah, ook gevonden hihi. Die vriendin van Johan lijkt wel in Duitsland te wonen maar daar komt vast verandering in. Leuk voor hem!Ja die vriendin woont in Duitsland. Maar ze is wel elke dag bij hem.
Voor seizoen 3 moeten ze maar uitgebreider hun wensen kenbaar maken voor de wetenschappers.



Ik wil een blonde langharige vrouw.Lengte minimaal 170 en maximaal 180. Gewicht minimaal 55 en maximaal 65.

Ze moet minstens aan 2 sporten doen waaronder in elk geval hardlopen.

Liefst water en theedrinkend in ieder geval geen cola,alcohol en koffie. Niet rokend. Geen lichamelijke gebreken. Een goede baan hebben en geen huisdieren of kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 19 april 2017 @ 01:07:

@Mienbillekesjeuken en @Eleonora, gelukkig voor jullie, heb je dan zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten dat iemand pertinent weigert aan te nemen dat je het geen match vindt. En maar blijft zuigen, zaniken, trekken, sleuren. Vervelend hoor. Ik ken het wel. Alsof je zelf niet weet wat je wel en niet aantrekkelijk vindt! Dat schijnt een mens al binnen 6 seconden te weten. Dan kan je daten en proberen wat je wilt, maar als het er niet is, dan is het er niet en komt het ook nooit meer.

Na een uur van dat gezuig, en ontkenning dat jij je eigen smaak en gevoelens wel kent, is het erg moeilijk om nog perfect beleefd te blijven.



En juist om deze redenen is het hele programma natuurlijk belachelijk: wie gaat er nou trouwen met iemand waarvan je de geur en motoriek en persoonlijkheid nog nooit ervaren hebt?Nou idd en ik als vrouw had het net zo lomp gezegd op een gegeven moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Nicolai en Chantal heel gezond "bezig verliefd te worden". Ze hebben enorme kriebels, zijn er voor elkaar. Hij gaf haar als eerste een zoen om daarna pas de andere gesprekspartners te begroeten. Zo hoort het!

Wat ze in de toekomst zullen doen..who knows. Weten we ook niet van Bram en Patty..of van mezelf.



Ik vond het leuk dat Jeroen (zo kwam het op mij over althans) cola had gehaald voor zn aanstaande ex-vrouw.

Maar wat hij zei in het gesprek... ik was opgestaan en weggegaan na nog een sneer. Als iemand je zo vertelt dat hij je niets vindt, zoals eerder gezegd: "Je bent mn type niet" is heel veel aardiger met dezelfde boodschap.



De uitspraak van Johan kon ik me ook indenken, Renate nam gewoon de verkeerde afslag in haar reacties

Echt superleuk dat hij een nieuwe vlam heeft die wel de goede afslag neemt naar zijn woning!

Zou Renate ook niet gestruikeld zijn over zijn jongere kinderen? Die van haar zijn al 18+ en voor die van hem moet nog thuis gezorgd worden.



Ik las hier dat RTL Late Night er over doorging, iemand dat gekeken en kunnen jullie vertellen of het de moeite waard is om terug te kijken?
Een baksteen is nooit alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven