Werk & Studie alle pijlers

Studie make-up artist ervaringen

17-05-2024 05:48 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag gaan omscholen,ik wil de kant op van make-up artist voor o a toneel .
Ik wil graag weten of er meer mensen hier zijn die zon studie hebben gedaan ,of nog bezig zijn ben erg benieuwd,hoe bevalt de studie heb je er echt iets aan ? En als je de studie gedaan hebt wat voor werk doe je nu ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me hier toevallig in verdiept voor mijn nichtje en heb zelf heel vaak model gestaan op die opleiding.
Het gaat meer om netwerk opbouwen, en zo goede stageplekken krijgen waar je precies je niche (theater/film, normale make-up, bruidsmake-up etc) kan leren en zo erin kan komen.
Afhankelijk van wat je wil kies je dus je opleiding. Pact is in Amsterdam bijv een theateropleiding waarbij ook make up artist zit. Dat is handig want dan kun je dus je medestudenten die theatervoorstellingen etc doen als oefening gebruiken plus ze hebben al wat netwerk wat betreft stage.
Je kunt ook een dure gerenommeerde part time opleiding doen. Voordeel is dat als die mensen je leuk vinden (vaak op uiterlijk of omdat je een bepaald type bent) ze je mee kunnen nemen in hun werk, nadeel is dus precies dat.
Je moet dan je eigen netwerk zien op te bouwen.


Ikzelf vond het fascinerend, het is best een hard wereldje en je moet er zelf ook leuk en goed uitzien of een opvallend type zijn ofzo, dan krijg je beduidend meer aandacht van de docenten en veel meer hulp.
Het was echt heel erg om te zien.
Zo'n docent die dan applaus krijgt als hij binnenkomt want een bekend persoon blijkbaar, en dan zwijgend langsloopt, wat sneren uitdeelt en als je een sneer krijgt moet je blij zijn want dat is dus in ieder geval iets.
En die sneer kan ook zijn over het model.
Ik mocht helemaal in de Gloria zijn omdat ik een hele speech kreeg over mijn wenkbrauwen, die moest ik tot streepjes maken.
Wat dus ook iets zegt over hoe serieus die mensen moet nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor je toelichting
Ik ga me verder verdiepen erin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven