Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
Alle reacties Link kopieren
Wat iemand hier voor me ook al zei: ik heb echt een hekel aan reclame in de gebiedende wijs. Dan koop ik het al helemaal niet als ik eerst gecommandeerd word dat ik het moet doen



Ook irritant is als een bedrijf/product beweerd dat ze de ENIGE zijn die dit zo goedkoop/goed/whatever kunnen. Sure..
Alle reacties Link kopieren
quote:suusberg schreef op 20 maart 2012 @ 09:48:

Ik vind die van Nutella misleidend: begin de dag goed met melk en hazelnoten...ja hoor. En vergeet al dat vet, suiker en de E-nummers die erin zitten, goed ontbijt hoor!?!!Dat is op zich al vreselijk. Maar nog erger is dat walgelijke joch dat zogenaamd slaapwandelt en dan met knijpende ogen de pot openmaakt. Vervolgens is de hele familie verplicht uit bed te komen en aan het ontbijt te gaan. Omdat meneer snotjong dat wil blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 08 maart 2012 @ 21:02:

Van Peijenburg, "wordt het niet eens tijd voor een fatsoenlijk ontbijt". Jaaaaah, alsof ontbijtkoek een fatsoenlijk ontbijt is!





Of dan die reclame van Lu crackers ( volgens mij).

Zie je eerst een stukje van ene vrouw die een drukke dag heeft, kinderen naar creche, werken, boodschappen doen enzovoort. En haar vriendin vraagt dan waar ze dat toch de hele dag van doet.

Nou...... op 1 cracker maar liefst! 1 droog crackertje.



Blijkbaar kun je dus de hele dag goed functioneren op 1 cracker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 19 maart 2012 @ 23:25:

Net op een pakje oploskoffie van Nestlé gelezen, dat koffie een bijdrage biedt aan de vochtinname en dat de aanbevolen dagelijkse vochtinname 1,5 tot 2 liter per dag is. Zullen er nou echt mensen zijn die nou gaan denken dat je gerust 2 liter koffie op een dag mag drinken???



Ik heb altijd gedacht dat koffie juist vocht onttrekt en dat je voor elk kopje koffie 2 glazen water moet drinken om je vochtinname weer in balans te krijgen.Twee liter kofie me wat veel caffeïne, en daarom niet zo gezond. Maar dat van dat vocht is een heel hardnekkige fabel die niet juist is. Koffie is bijna alleen maar water en telt net zo goed als andere drankjes gewoon als vocht.
quote:geheimtaal schreef op 23 maart 2012 @ 21:14:

[...]





Of dan die reclame van Lu crackers ( volgens mij).

Zie je eerst een stukje van ene vrouw die een drukke dag heeft, kinderen naar creche, werken, boodschappen doen enzovoort. En haar vriendin vraagt dan waar ze dat toch de hele dag van doet.

Nou...... op 1 cracker maar liefst! 1 droog crackertje.



Blijkbaar kun je dus de hele dag goed functioneren op 1 cracker.O, is dat haar vriendin, die link had ik niet, ik vond het zo vreemd dat zij er ineens tussendoor kwam. Maar is zij niet dat irritante mens van dat broekzakgesprek?
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 24 maart 2012 @ 00:57:

[...]



O, is dat haar vriendin, die link had ik niet, ik vond het zo vreemd dat zij er ineens tussendoor kwam. Maar is zij niet dat irritante mens van dat broekzakgesprek?





Dat denk ik dat dat haar vriendin is die aan haar vraagt hoe ze het de hele dag volhoudt. Maar ze kan het ook zelf zijn, dat weet ik niet.



En volgens mij is het inderdaad deelfde vrouw als die sizzreclame.
Deze vind ik ook vreselijk, van OralB



'Zou hij het zijn? De ware? Je toekomstige man? De vader van je kinderen? Blablabla 'Eerst moet je zorgen dat ie hallo tegen je zegt.'



Alleen die gedachtegang al...
Alle reacties Link kopieren
quote:babado schreef op 27 februari 2011 @ 22:42:

Het leven zit al vol met ergernissen, en daar wil je geen diarree bovenop Ik zie het dan ook al helemaal voor me, ben nogal visueel ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manonna schreef op 23 maart 2012 @ 21:05:

[...]





Dat is op zich al vreselijk. Maar nog erger is dat walgelijke joch dat zogenaamd slaapwandelt en dan met knijpende ogen de pot openmaakt. Vervolgens is de hele familie verplicht uit bed te komen en aan het ontbijt te gaan. Omdat meneer snotjong dat wil blijkbaar.Ooit op de klok in die reclame gelet? Het is gewoon 5.50 in de vroeg ochtend! Ja, op dat tijdstip zit je echt met zijn allen stralend en wel aan de ontbijtdis....
Alle reacties Link kopieren
quote:stukje_cake schreef op 27 februari 2011 @ 23:11:

Alle vernieuwd in schoonmaakmiddelen is ook zo iets.



Bij cillit bang veegde je vroeger 1x en je hele keuken was spik en span.. Er was ook maar 1 soort, voor alles.

Nu zijn er meer soorten en alles is vernieuwd.. Hoef je nu alleen de spons maar in een hoekje te kwakken en je huis is schoon?Die is erg, van Cillit Bang (alleen de naam al!): "Cillit Bang, the power to wow". AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!! Welke idioot verzint dat?
quote:limonina schreef op 26 maart 2012 @ 22:17:

[...]



Ooit op de klok in die reclame gelet? Het is gewoon 5.50 in de vroeg ochtend! Ja, op dat tijdstip zit je echt met zijn allen stralend en wel aan de ontbijtdis....dat komt omdat die jongen slaapwandelde en iedereen wakker werd van de Nutellawalm. Maar het geeft niet want Nutella zorgt er zelfs voor dat je ook op zo'n onchristelijk tijdstip stralend aan tafel zit. Dat is de boodschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 22 maart 2012 @ 08:42:

Lalaloopsy's is ook erg irritant. Stom plastic speelgoed, maar ook weer met zo'n liedje dat thuis wordt overgenomen door kinderen en wat de hele dag gezongen wordt!Ik heb net even op Lalaloopsy's gegoogled maar wat zijn die krengen eng .
OMG wat een vreselijke radioreclame van Nuon !

"Kek hebbedingetje" aaaaahhhhhhhhhhh wat een vreselijk woord dat kek !
Alle reacties Link kopieren
Kek is een vreselijk woord ja :puke:
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hoorde net een vreselijke reclame op de radio! Van Weight Care met dat hysterische gekrijs van die vrouw over je week beginnen met een shake en een reep. Als ik die reclame hoor gaat de radio meteen uit :puke:
Ik trek de reclames op de radio over de Plofkip erg slecht..

Het is op zich prima dat Wakker Dier er tegen is, maar die reclame roept in me op om lekker veel kip nuggets en unox knakworsten te eten.
Alle reacties Link kopieren
Die reclame van lätta...ik wordt gewoon zo woedend als ik die stem van dat wijf hoor. Ik wil dr wel in elkaar meppen.



Zo semi nochalant halfgeil of je gaat scoopen of smeren...AHHHRRGGHHH...echt direct het geluid op mute..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ie al genoemd is, maar waarom ligt die baby van Pampers zonder rompertje te slapen? Lekker koud wel, zonder slaapzak of dekentje.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ie al genoemd is, maar waarom ligt die baby van Pampers zonder rompertje te slapen? Lekker koud wel, zonder slaapzak of dekentje.



Dat vraag ik me ook weleens af ja
Alle reacties Link kopieren
Lalaloopsy's zijn leuk

Alle drie mijn meiden vinden ze lollig en ik snap dus heel goed waarom
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:lasvegas84 schreef op 22 april 2012 @ 10:41:

Ik trek de reclames op de radio over de Plofkip erg slecht..

Het is op zich prima dat Wakker Dier er tegen is, maar die reclame roept in me op om lekker veel kip nuggets en unox knakworsten te eten.Ik vind mcnuggets dus absoluut de moeite waard, geploft of niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:ieniemienie20 schreef op 22 april 2012 @ 11:24:

Die reclame van lätta...ik wordt gewoon zo woedend als ik die stem van dat wijf hoor. Ik wil dr wel in elkaar meppen.



Zo semi nochalant halfgeil of je gaat scoopen of smeren...AHHHRRGGHHH...echt direct het geluid op mute..



Ik ben er dus ingetrapt.

Ik vond het niks bijzonder en mijn kinderen vonden het afschuwelijk.

En scoopen?? Gatverdamme, gewoon boter uit een bakje vreten, dat doe je toch niet!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, NYC, die tandpasta waardoor je zomaar de vader van je kinderen tegen gaat komen. Die ga ik niet kopen hoor, ik wil geen kinderen meer. Als ik Oral B koop, weet mijn man meteen dat ik op zoek ben naar een andere.
Alle reacties Link kopieren
Die nieuwe van 8x4, dat een of andere vrouw foto's knipt maar haar stijl niet kan kiezen ofzoiets. Gaat ze over haar kat praten en allemaal onzin dingen erbij zeggen die helemaal niets met 8x4 te maken hebben :S
Alle reacties Link kopieren
De reclame van een bepaald soort merk bier ( weet niet meer welke).Reclame over bier met o.o % alcohol en net zo lekker.Sure.

Waarom verkoopt die fabrikant dan nog bier met alcohol als bier zonder alcohol net zo lekker is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven