Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
Alle reacties Link kopieren
@ Mylene Valerie: Oscillococcinum (uit mn hoofd)
De producten komen niet voor niets in de reclame.. Dingen die uitzichzelf verkopen werken toch echt vaak het best

Heb nu mn eigen volume lash xxl drama mascara.. Van 4,- Lach me rot bij bijv. mascara's die richting de 20,- gaan!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk woord? Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Siesa, wilde net die rennie zin plaatsen Wat een verschrikkelijke zin zeg. T is er ook zo tussen geplakt, alsof ze ruimte over hadden en er maar iets tussen moest..



Je kunt het vaak gebruiken.. Werkt het niet goed ofzo, dat die zin er tussen moet?
quote:Doperwt schreef op 27 februari 2011 @ 23:03:

De producten komen niet voor niets in de reclame.. Dingen die uitzichzelf verkopen werken toch echt vaak het best

Heb nu mn eigen volume lash xxl drama mascara.. Van 4,- Lach me rot bij bijv. mascara's die richting de 20,- gaan!Vertel! Ik wil ook wel mascara van 4 euries die dat doet
Alle reacties Link kopieren
Alle vernieuwd in schoonmaakmiddelen is ook zo iets.



Bij cillit bang veegde je vroeger 1x en je hele keuken was spik en span.. Er was ook maar 1 soort, voor alles.

Nu zijn er meer soorten en alles is vernieuwd.. Hoef je nu alleen de spons maar in een hoekje te kwakken en je huis is schoon?
Alle reacties Link kopieren
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...(maak het dan ook makkelijker stelletje *%*&$)
Alle reacties Link kopieren
Mascara met 4 dimensies.

Is hoogte, breedte en diepte niet genoeg? 4e dimensie is tijd, ik snap ook niet hoe ik die moet interpreteren in mijn mascara.

En gaan ze voor de volgende mascara een 5e dimensie bedenken? De wetenschap zal versteld staan.
Alle reacties Link kopieren
Alle reclames voor pijntjes, snotjes, ziek dit of dat...spray, zalf, pil.. Mensen worden er ziek van. Alsof een loopneus dodelijk is....
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik ook weleens niet snap.. Als je bijv. tandpasta hebt, is er een voor witte tanden, de andere voor gevoelig tandvlees, weer een tegen tandsteen.. Waarom kan dat niet in één tube?! Net als deo: ik wil gewoon één bus tegen witte strepen, 24h werkend, èn voor gevoelige oksels, niet drie verschillende bussen.. Niet klantgericht, gewoon alleen maar commercieel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariejan schreef op 27 februari 2011 @ 22:58:

"Tot wel vier weken gladde benen"



Kortom maximaal vier weken gladde benen! Als je geluk hebt.





Bij mij dus 5 dagen....



Leuk dat al die vrouwen in die reclames net doen alsof epileren hemels is, terwijl het gewoon verrekte pijn doet!
Alle reacties Link kopieren
@isodoro haha inderdaad. En hun product is zo goed, dat het model nepwimpers draagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 27 februari 2011 @ 23:12:

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...(maak het dan ook makkelijker stelletje *%*&$)
Alle reacties Link kopieren
Als er vernieuwd op een product staat, moet je die eens controleren met de inhoud van het vorige product.

100% kans dat er minder in zit. Die laaielichters grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ook heel irritant: een crème is goed, want: "op allergieën getest". Ja, en? Wat was de uitkomst van die allergie-test? Dat mensen met een allergie er inderdaad uitslag van krijgen? Want dat vertellen ze er niet bij. Het is toch duidelijk dat die slogan nergens op slaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 27 februari 2011 @ 22:15:

Always iets over: "als je ongesteld bent weet je tenminste dat alles werkt naar behoren" ofzoiets Alsof je menstruatie iets zegt over je vruchtbaarheid.... Have a happy period

Lijkt me best een kutreclame als je vruchtbaarheidsproblemen hebtIs het idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:plops schreef op 27 februari 2011 @ 23:10:

[...]





Vertel! Ik wil ook wel mascara van 4 euries die dat doet



Van Catrice is er de All Round mascara, voor 4 euries.

Volume, lengte, separatie en krul. Stukken beter dan een mascara van Dior (van over de 25 euro)



Bij de Kruidvat kan je die halen.
quote:IngaPinga schreef op 27 februari 2011 @ 23:47:

Weet je wat ik ook weleens niet snap.. Als je bijv. tandpasta hebt, is er een voor witte tanden, de andere voor gevoelig tandvlees, weer een tegen tandsteen.. Waarom kan dat niet in één tube?! Net als deo: ik wil gewoon één bus tegen witte strepen, 24h werkend, èn voor gevoelige oksels, niet drie verschillende bussen.. Niet klantgericht, gewoon alleen maar commercieel!Nou je kunt niet alle soorten tandpasta in 1 tube doen hoor. Ikzelf bv gebruik tandpasta voor gevoelig tandvlees, tanden en als ik een keertje poets met die van mijn dochter (die gebruikt voor witte tanden) dan merk ik het gelijk aan mijn tandvlees en tanden. Dus dat gaat niet op wat jij zegt
Alle reacties Link kopieren
De Oral-B tandpasta die de 12 tekenen bestrijd waar tandartsen het meest op controleren: wat is dát voor middelbare school mentaliteit? Ik neem toch aan dat ik mijn tanden poets om zelf een goed gebit er aan over te houden en niet om mijn tandarts af te poeieren?



En die verkoper bij de DAS (verzekering) reclame die verzekert dat de twee witte konijnen "toch echt twee mannetjes zijn". Twee mannetjes mag je toch helemaal niet samen verkopen? Die gaan vechten. Je neemt altijd of twee voedsters of één ram en één voedster...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat "gepatenteerd" is word ik kriegel van....
Alle reacties Link kopieren
Grappig topic. Helaas kan ik niet meepraten over Nl reclames maar hier in N. Amerika lach ik mij helemaal krom om de reclames voor medicijnen, met daarin verwerkt (wettelijk verplicht) alle mogelijke bijwerkingen. Heb je medicijnen tegen constipatie noemen ze een hele riedel met bijwerkingen waaronder constipatie. Handig, heeeeeel handig. Of die erectile disfunction medicatie met zo'n heel happy mannetje die huppelt naar zijn nog veel happier vrouwtje, brrrrrrrrrr.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 28 februari 2011 @ 03:50:

Grappig topic. Helaas kan ik niet meepraten over Nl reclames maar hier in N. Amerika lach ik mij helemaal krom om de reclames voor medicijnen, met daarin verwerkt (wettelijk verplicht) alle mogelijke bijwerkingen. Heb je medicijnen tegen constipatie noemen ze een hele riedel met bijwerkingen waaronder constipatie. Handig, heeeeeel handig. Of die erectile disfunction medicatie met zo'n heel happy mannetje die huppelt naar zijn nog veel happier vrouwtje, brrrrrrrrrr.



He Olifantje ,



Hier ook als je de bijsluiter leest, als je iets voor xx krijgt en daar bijv. tientalle klachten van hebt, krijg je een middel voor xx en dan lees je dat er evt. al die tientalle klachten van het middel kan krijgen. Nou daar schiet je mee op .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Nee dan die Tampon waarbij je moet springen om ze eruit te krijgen!!!! Tenenkromend



Of dat je de hele dag op je stoel moet blijven zitten met je witte rok omdat je bang bent dat je doorlekt......nee muts doe dan ook geen witte rok aan.



Of die van Antikal: oh moeder komt zo....de badkamer......
Alle reacties Link kopieren
"79 % van alle peuters hebben vitaminegebrek, maar nu is er peutermenu , ene bordje met peutermaaltijd met alle aanbevolen dagelijkse vitamine !"



ze zeggen er alleen niet bij hoe ik dat hele bordje bij mn peuter naar binnen moet scheppen (de hoeveelheid is zo ongeveer wat mijn dochter bij VIER maaltijden eet!)
'het mooiste gewicht is evenwicht'

Neeeeheeee! Evenwicht is geen gewicht. Het zou dan 'evengewicht' moeten zijn en dát bestaat niet.



Nonsens dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven