Entertainment alle pijlers

Op zoek naar nieuw leesvoer

22-01-2017 15:34 81 berichten
Ik ben momenteel een beetje door mijn boeken heen en ik kan niet zo goed iets nieuws vinden.

Heeft iemand tips?

Momenteel heb ik de Mistborn Trilogy van Brandon Sanderson bijna uit. Briljant boek vind ik dat.

Ik lees ook graag (scandinavische) thrillers. Lars Keppler, Jussi Adler Olsen, Stieg Larson, ik vond het allemaal fantastisch.

Maar Donna Tart, Marilyn French, dat soort boeken vind ik ook fantastisch. Series als Harry Potter, the Hungergames, Mistborn, Divergent, de boeken van Tess Gerritsen of Karin Slaughter die lees ik in één ruk uit. En bij vlagen vind ik ook Bridget Jones of The devil wears prada prima leesvoer.

Alles tussen thrillers, fantasy en chicklits in dus, met hier en daar wat literairs om het verantwoord te houden.



Interpersoonlijke drama's over het leven van een geitenhoeder uit Iran of waargebeurde verhalen met een hoop ellende en verdriet lees ik liever niet. Geen haar naam was Sara, hoe duur was de suiker, en meer van dat.



Iemand tips voor series of boeken, of schrijvers die ik nog niet ken?
Thrillers: Elizabeth George, Kathy Reichs en de eerste 6 boeken van Patricia Cornwell en de boeken van Robert Galbraith.



Literatuur: Beminde van Toni Morrison bijv.
Alle reacties Link kopieren
In het fantasy genre:

- The Kingkiller chronicles van Patrick Rothfuss.

- A Discovery of Witches van Deborah Harkness (met vleugje romantiek)



In het genre historische triller (met net dat beetje extra/bovennatuurlijks):

- The Historian van Elizabeth Kostova

- The Eight van Katherine Neville
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens iets van Raymond Feist gelezen?

Die man heeft redelijk last van literaire diarree dus als het je ligt (ik vond ze erg leuk) heb je leesvoer voor de komende honderd jaar.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hier nog meer tips
Later is nu
quote:Marels schreef op 22 januari 2017 @ 15:44:

Heb je al eens iets van Raymond Feist gelezen?

Die man heeft redelijk last van literaire diarree dus als het je ligt (ik vond ze erg leuk) heb je leesvoer voor de komende honderd jaar.

Oh daar hou ik van



Tot nu toe ken ik niets van het genoemde en ga ik een rondje googelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Feist echt heerlijk.

Beginnen met Magician en die serie en dan heerlijk verder.



Het leuke is dat hij schrijft over een bepaalde periode op een bepaalde wereld en dat in de andere series ofwel die periode van een andere kant belicht wordt, ofwel dat de tijd verder gaat en je dus personages uit eerdere series op een later tijdstip in hun leven nog tegen komt.

Heel erg leuk om dus steeds oude bekenden tegen te komen zelfs al gaat het verhaal al lang ergens anders over.



Oh, en begin niet aan Game of Thrones, dat vond ik echt heel kut
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
De verborgen universiteit van Natalie Koch vond ik leuk.



Verder heb ik qua Scandinavische thrillers net Jo Nesbo ontdekt. (streepje door de laatste o ) En de boeken 'Ik reis alleen' en 'De doodsvogel' van Bjork (wederom een streepje door de o )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
OHja, eens over GoT, maar als je er eenmaal in begonnen bent, wil je doorlezen. Ik tenminste, want er zijn een aantal personen, waarvan ik wil weten hoe het verder gaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, nee, ik ben afgehaakt.

Inhoudsloos en allerlei verhaallijnen die nergens toe leiden.



Bij Feist is een verhaallijn op een gegeven moment gewoon af, klaar, dood.

GoT gaat oneeeeeindig dood, kijk, zonder te spoileren, naar de quest van Arya. Elke keer als het bijna opgelost is, jaweeeeeeeeeeel we gaan het nog een half boek rekken.

Op den duur werd ik er heel kriebelig van en toen ben ik maar gestopt.



Als je die-hard literair wil TO, begin eens in Anna Karenina

Ben je ook gegarandeerd voor eeuwig zoet mee.

Maar wel heel mooi, uiteindelijk. De laatste hoofdstukken maken alles wat ervoor traag was meer dan goed
668, the neighbour of the Beast
Ken je James Patterson, vind ik ook zeer prettig leesbaar. Doet me wel wat aan Tess Gerittsen denken.
quote:nephthys schreef op 22 januari 2017 @ 15:38:

In het fantasy genre:

- The Kingkiller chronicles van Patrick Rothfuss.

- A Discovery of Witches van Deborah Harkness (met vleugje romantiek)



In het genre historische triller (met net dat beetje extra/bovennatuurlijks):

- The Historian van Elizabeth Kostova

- The Eight van Katherine Neville

Die van Deboray Harkness heb ik al eens eerder overwogen, die staat nu definitief op het lijstje :0

De rest ga ik even opzoeken.
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 15:57:

Ken je James Patterson, vind ik ook zeer prettig leesbaar. Doet me wel wat aan Tess Gerittsen denken.

Ja. Volgens mij wel eens iets van gelezen.



Mijn grote probleem is dat ik dan soms 1 of 2 boeken gelezen heb van een schrijver, maar niet meer weet welke en of het bij een serie hoort. En dan laat ik de rest maar zitten. Om dat een keer uit te zoeken is enorm veel werk. Maar ik ga eens googleen.
Lees graag mee. Ben ook zoekende naar nieuwe boeken.
quote:Marels schreef op 22 januari 2017 @ 15:51:

Ik vond Feist echt heerlijk.

Beginnen met Magician en die serie en dan heerlijk verder.



Het leuke is dat hij schrijft over een bepaalde periode op een bepaalde wereld en dat in de andere series ofwel die periode van een andere kant belicht wordt, ofwel dat de tijd verder gaat en je dus personages uit eerdere series op een later tijdstip in hun leven nog tegen komt.

Heel erg leuk om dus steeds oude bekenden tegen te komen zelfs al gaat het verhaal al lang ergens anders over.



Oh, en begin niet aan Game of Thrones, dat vond ik echt heel kut Ik kijk de serie. Heb de boeken wel op de ereader staan geloof ik, maar maar een paar hoofdstukken uit gelezen. Vind het lastig omdat de serie een andere verhaallijn heeft.
Ik mis nog iets in de categorie 'oh god wat eng/gruwelijk'. Ik hou wel van een beetje schokkende thrillers wat dat betreft.



Vorige week in 2 dagen de laatste bridget jones uitgelezen, dat was ook schokkend.
Als je goor wil hebben dan is Val Mcdermid wel een aanrader, sommige boeken zijn echt bloederig.
Alle reacties Link kopieren
Fantasy: Terry Pratchett 's schijfwereld. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat het eerste boek me wat tijd kostte, daarna als een speer.

Robin Hobb, kun je ook wel even mee vooruit, verschillende series die op een wereld afspelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In je OP heb je de inhoud van mijn boekenkast opgenoemd! Dus ik durf wel een paar tips te geven.



Een mooi lekker dik spannend boek: Ik ben pelgrim, van Terry hayes. Mega dik, was ik binnen drie dagen doorheen, zo goed.



Thrillersschrijfers die ik bijna net zo leuk en goed vind als Gerritsen en Slaugter:



Jeffrey deaver, Steve Mosby en Mo Hayder.
quote:Rhae schreef op 22 januari 2017 @ 16:02:

[...]



Ja. Volgens mij wel eens iets van gelezen.



Mijn grote probleem is dat ik dan soms 1 of 2 boeken gelezen heb van een schrijver, maar niet meer weet welke en of het bij een serie hoort. En dan laat ik de rest maar zitten. Om dat een keer uit te zoeken is enorm veel werk. Maar ik ga eens googleen.Nog even in mijn kast gekeken, jonathan Kellerman vind ik ook wel goed.
Henning Mankel en Ian Rankin las ik ook graag.
quote:pruttel schreef op 22 januari 2017 @ 16:07:

In je OP heb je de inhoud van mijn boekenkast opgenoemd! Dus ik durf wel een paar tips te geven.



Een mooi lekker dik spannend boek: Ik ben pelgrim, van Terry hayes. Mega dik, was ik binnen drie dagen doorheen, zo goed.



Thrillersschrijfers die ik bijna net zo leuk en goed vind als Gerritsen en Slaugter:



Jeffrey deaver, Steve Mosby en Mo Hayder.Thanks. Mo Hayder heb ik veel van gelezen, de anderen zoek ik op!
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 16:07:

[...]





Nog even in mijn kast gekeken, jonathan Kellerman vind ik ook wel goed.Iets minder zwaar zijn de boeken van zijn vrouw Faye Kellerman, over een Joodse rechercheur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh die van Terry Hayes lijkt me heel leuk! Staat genoteerd!
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 15:57:

Ken je James Patterson, vind ik ook zeer prettig leesbaar. Doet me wel wat aan Tess Gerittsen denken.



Je bedoelt Morgan Freeman? (een paar boeken zijn verfilmd met hem in de hoofdrol, ik lees de boeken met zijn stem in mijn hoofd).



Ik heb net de eerste 3 delen van de Noordzee moorden uit. Leest lekker weg. https://www.bol.com/nl/s/ ... l/sc/media_all/index.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven