Entertainment alle pijlers

Op zoek naar nieuw leesvoer

22-01-2017 15:34 81 berichten
Ik ben momenteel een beetje door mijn boeken heen en ik kan niet zo goed iets nieuws vinden.

Heeft iemand tips?

Momenteel heb ik de Mistborn Trilogy van Brandon Sanderson bijna uit. Briljant boek vind ik dat.

Ik lees ook graag (scandinavische) thrillers. Lars Keppler, Jussi Adler Olsen, Stieg Larson, ik vond het allemaal fantastisch.

Maar Donna Tart, Marilyn French, dat soort boeken vind ik ook fantastisch. Series als Harry Potter, the Hungergames, Mistborn, Divergent, de boeken van Tess Gerritsen of Karin Slaughter die lees ik in één ruk uit. En bij vlagen vind ik ook Bridget Jones of The devil wears prada prima leesvoer.

Alles tussen thrillers, fantasy en chicklits in dus, met hier en daar wat literairs om het verantwoord te houden.



Interpersoonlijke drama's over het leven van een geitenhoeder uit Iran of waargebeurde verhalen met een hoop ellende en verdriet lees ik liever niet. Geen haar naam was Sara, hoe duur was de suiker, en meer van dat.



Iemand tips voor series of boeken, of schrijvers die ik nog niet ken?
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire tvp. Ben ook op zoek naar nieuw leesvoer. Voornemen voor dit jaar is om meer te lezen, doe dat te weinig.
[quote]elf12 schreef op 22 januari 2017 @ 16:14:

[...]





Je bedoelt Morgan Freeman? (een paar boeken zijn verfilmd met hem in de hoofdrol, ik lees de boeken met zijn stem in mijn hoofd).



ja, inderdaad als Alex Cross, maar hij heeft er nog zoveel meer geschreven !
quote:Rhae schreef op 22 januari 2017 @ 16:13:

Oh die van Terry Hayes lijkt me heel leuk! Staat genoteerd!



Heerlijk boek!



De laatste Dan Brown, Inferno, was ook spannend.
quote:Rhae schreef op 22 januari 2017 @ 16:04:

Ik mis nog iets in de categorie 'oh god wat eng/gruwelijk'. Ik hou wel van een beetje schokkende thrillers wat dat betreft.



Vorige week in 2 dagen de laatste bridget jones uitgelezen, dat was ook schokkend. American Psycho?
En als je van chicklits houdt: alle delen van Shop a holic!
Leuke smaak heb je TO, de boeken/schrijvers die je noemt lees ik ook graag Ik kijk dus graag even mee welke boeken er worden getipt ;) Qua thriller-auteurs vind ik Harlan Coben serieus geweldig. Hij kan erg goed en verrassend schrijven - net als je denkt dat je weet hoe het zit en het verhaal afgelopen lijkt, blijkt het toch anders te gaan (zonder dat het voelt als een goedkope plot twist). Heb bijna al zijn boeken (sommige zijn series, anderen op zichzelf staand)
Val Mcdermid zit in het straatje van Tess Gerritsen.



https://www.bol.com/nl/s/ ... Ntt/val%2Bmcdermid/N/8299+8293/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/books_nl/index.html
Cody McFadyen schrijft ook over een fbi-agente, bloederige seriemoordenaars en haar eigen privéleven.



Patricia Cornwall al gelezen? Een hele lange serie over de jacht op seriemoordenaars, en haar privéleven. Wel op volgorde lezen dus
Fantasy/spannend: Neil Gaiman heb ik veel van gelezen. Niet alles vond ik goed, maar Amerikaanse Goden is een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee voor nieuw tips!
Alle reacties Link kopieren
Ken je Clive Cussler al? Ook leuk.
[quote]Rhae schreef op 22 januari 2017 @ 16:13:

Oh die van Terry Hayes lijkt me heel leuk! Staat genoteerd![j/quote]



Die is echt top! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Niet alle tips gelezen. Maar de boeken van Henning Mankell. Die zitten ook wel in die genre...
David Baldacci? Zelf niks van gelezen maar mijn vrouw heeft er planken vol mee staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Piony schreef op 22 januari 2017 @ 16:26:

Leuke smaak heb je TO, de boeken/schrijvers die je noemt lees ik ook graag Ik kijk dus graag even mee welke boeken er worden getipt ;) Qua thriller-auteurs vind ik Harlan Coben serieus geweldig. Hij kan erg goed en verrassend schrijven - net als je denkt dat je weet hoe het zit en het verhaal afgelopen lijkt, blijkt het toch anders te gaan (zonder dat het voelt als een goedkope plot twist). Heb bijna al zijn boeken (sommige zijn series, anderen op zichzelf staand) Harlan Coben inderdaad! Wat een fantastische schrijver is dat!
Alle reacties Link kopieren
Preston & Child is ook nog een leuke suggestie. Hele lange serie met Pendergast in de hoofdrol (ik heb alleen deel 16 gelezen, geloof ik, en toen wilde ik alle eerdere delen ook lezen, maar wanneer )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ben ook gek van (Scandinavische) thrillers. Mijn laatste ontdekking is M.J. Arlidge. Zijn eerste 4 boeken allemaal achter elkaar gelezen, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 22 januari 2017 @ 16:02:

[...]



Ja. Volgens mij wel eens iets van gelezen.



Mijn grote probleem is dat ik dan soms 1 of 2 boeken gelezen heb van een schrijver, maar niet meer weet welke en of het bij een serie hoort. En dan laat ik de rest maar zitten. Om dat een keer uit te zoeken is enorm veel werk. Maar ik ga eens googleen.http://www.deboekenplank.nl/



Fijne site om te zien of er meer delen zijn en of je ze in de juiste volgorde leest.

Persoonlijk vind ik David Baldacci fijne boeken schrijven.



Mo Hayder en Alex Kava ook spannend.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker om te lezen.

http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/j/johansen_i.htm



Heb onlangs maar foto's gemaakt van wat er bij mij in de kast staat.

Het kwam te vaak voor dat ik dubbel kocht en nu ik over ben op e-books is het helemaal niet meer bij te houden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Robin Hobb!

Allemaal gelezen, en van genoten.



Harlan Coben vond ik heel goed, maar zijn laatse boeken helaas wat minder.



En de trilogie van Justin Cronin, ik weet de titels niet in volgorde maar de laatste is net uit.

Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Voor fantasy kan ik je Adrian Stone nog aanraden. Een Nederlandse schrijver, overigens.
Later is nu
quote:Rhae schreef op 22 januari 2017 @ 16:02:

[...]



Mijn grote probleem is dat ik dan soms 1 of 2 boeken gelezen heb van een schrijver, maar niet meer weet welke en of het bij een serie hoort. En dan laat ik de rest maar zitten. Om dat een keer uit te zoeken is enorm veel werk. Maar ik ga eens googleen.Maak een account aan op Goodreads. Ze hebben ook een leuke app. Hierin kun je bijhouden welke boeken je hebt gelezen. Ook kun je een boek opzoeken als je bijvoorbeeld in een boekenwinkel bent om te kijken hoe die beoordeeld is. En er zijn nog 100 andere leuke dingen die je met die app kunt doen. Het is echt mijn favoriete app.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 23 januari 2017 @ 00:41:



Harlan Coben vond ik heel goed, maar zijn laatse boeken helaas wat minder.



.De laatste boeken zijn inderdaad wat minder maar nog steeds niet slecht. Ik vind het een erg goede schrijver.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 23 januari 2017 @ 08:37:

[...]





Maak een account aan op Goodreads. Ze hebben ook een leuke app. Hierin kun je bijhouden welke boeken je hebt gelezen. Ook kun je een boek opzoeken als je bijvoorbeeld in een boekenwinkel bent om te kijken hoe die beoordeeld is. En er zijn nog 100 andere leuke dingen die je met die app kunt doen. Het is echt mijn favoriete app. Ik zit op hebban, kun je ook bijhouden en opzoeken. Ze hebben volgens mij geen app, maar je kunt boeken winnen en zo leer ik nieuwe schrijvers kennen. Ben er heel blij mee
Later is nu
Hierbij een aantal boeken waarvan ik erg heb genoten:

Lisa Gardner - Korte metten

Astrid Holleeder - Judas

Graeme Simsion - het rosie project

Nicollo ammaniti - eigenlijk al zijn boeken

Hendrik groen - beide boeken

Emma Cline- de meisjes

Nicci French - de frieda klein reeks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven