Log nu in om te reageren
  1. Volgens mij niet RockOla, alleen met de stamboom van Roger dacht ik.
  2. Hahahaha, dan ben ik dus niet de enige! :yes:
  3. Uiteindelijk komen er wel kinderen uit de McKenzie-Fraserlijn. Namelijk van Roger en Brianna.
  4. Of wordt het nu echt te ingewikkeld? X-D
  5. quote:
    2Italy2 schreef op 21 april 2017 @ 13:57:
    [...]

Dus ergens in het verleden gaat het aangenomen kind van Jack en het kind van Gheilis kindjes maken en daaruit komt in de toekomst Frank?
    Of gaat Jack zelf nog op de bijna vrouw van zijn broer liggen? :whut:
    Volgens mij mis je niets. Het staat er wat onhandig, maar zijn twee op zichzelf staande voorbeelden. Sorry voor de verwarring.

If you think you are too small to make a difference, you haven't spend a night with a musquito!
  6. quote:
    2Italy2 schreef op 21 april 2017 @ 13:39:
    Ik zat trouwens nog ff te denken hè. In S1 is Claire in de toekomst. Ze kijkt dat uit het raam en ziet een schot staan (Jamie?).
    Zou Jamie in S3 naar de toekomst gaan?

Trouwens...wel raar dat ze zo precies kunnen reizen. Die stenen kunnen aan de teletijdmachine van prof. Barabas tippen. Knap. Zit nergens een knoppie op.
    Mega Spoiler: uitleg

in het boek komt Claire er dankzij Fiona achter dat de stenen openstaan tijdens Keltische feestdagen, Gellis herkent Claire idd niet omdat ze haar nog niet ontmoet heeft en Gellis is bewust naar 1743 gereisd of eerder omdat ze net als Claire en Jamie de tijd wilde veranderen, Gellis heeft ook flinke research gedaan naar mensen die door de stenen reizen en kwam Claire's naam ook tegen. Roger is idd een nakomeling van Gellis & Dougal . In het boek laat Gellis tijdens de heksenproces een ''teken'' zien van ze een heks is Claire herkent dat teken als een vacin tegen polio dacht ik en dat is uitgevonden in 1965 ofzo

@ Rockola dat van dat Claire getrouwd is nog niet zo heel ernstig, toen boek 8 uitkwam was ik pas in deel 4 geloof ik en ik had per ongeluk de achterkant gelezen en toen had ik ook zoiets van 8-.
    nee de nakomeling van Frank heeft niets met Roger te maken,Frank heeft geen nakomelingen 8-P Alex Randell is zijn voorvader niet BJR.

Relax we're all crazy, it's not a competition
  7. quote:
    Rouge__ schreef op 23 april 2017 @ 11:07:
    [...]

Mega Spoiler: uitleg

in het boek komt Claire er dankzij Fiona achter dat de stenen openstaan tijdens Keltische feestdagen, Gellis herkent Claire idd niet omdat ze haar nog niet ontmoet heeft en Gellis is bewust naar 1743 gereisd of eerder omdat ze net als Claire en Jamie de tijd wilde veranderen, Gellis heeft ook flinke research gedaan naar mensen die door de stenen reizen en kwam Claire's naam ook tegen. Roger is idd een nakomeling van Gellis & Dougal . In het boek laat Gellis tijdens de heksenproces een ''teken'' zien van ze een heks is Claire herkent dat teken als een vacin tegen polio dacht ik en dat is uitgevonden in 1965 ofzo

@ Rockola dat van dat Claire getrouwd is nog niet zo heel ernstig, toen boek 8 uitkwam was ik pas in deel 4 geloof ik en ik had per ongeluk de achterkant gelezen en toen had ik ook zoiets van 8-.
    nee de nakomeling van Frank heeft niets met Roger te maken,Frank heeft geen nakomelingen 8-P Alex Randell is zijn voorvader niet BJR.
    toevoeging:
    Nee dat vaccin is al eerder he:P Want Claire is in 1945 teruggereisd dus zij weet niets van uitvindingen uit 1965. Claire heeft dat vaccin ook. Door dat vaccin krijg je een litteken en dat liet Gillis zien. Gillis is niet naar 1743 gereisd maar verder terug. Gillis kon verder terugreizen omdat ze aan een bepaalde persoon dacht. Als je niet aan een bepaald persoon denkt reis je ongeveer 200 jaar terug in de tijd (in Claires geval 202 jaar, zij is naar 1743 teruggereisd).
  8. Maak kans op een reis naar New York!

Wandelen door Hyde Park. Lunchen in Times Square. Wie heeft een tripje naar New York nou niet op haar bucketlist staan? Goed nieuws: dit is je laatste kans om een reis naar deze modestad te winnen! Doe snel mee om nog kans te maken. #adv

Lees verder

9. klopt dat bedoel ik Cleopatra weet ook niet meer of het daadwerkelijk om dat vacin ging :-$

10. Ja ging om dat vaccin, Gillis liet dat ook zien om aan te tonen dat ze met de Duivel heult, 'The Devils Mark', wat dus bewijs is dat ze een heks is (wat natuurlijk onzin is maar Gillis offerde zichzelf op om Claire te redden van de brandstapel). Toen vroeg Jamie daarna nog aan Claire of zij ook een heks is, omdat zij dat litteken ook heeft.

Nu we het toch over Gillis en Claire hebben, in de tv-serie zijn ze echt vriendinnen, terwijl ze dat in de boeken totaal niet zijn. Ben echt benieuwd hoe ze dat in seizoen 3 gaan doen, want in boek 3 blijkt Gillis wel echt geschift/weerzinwekkend te zijn.
  11. Gaat volgens mij om het pokkenvaccin. Die liet drie putjes achter in je arm.

If you think you are too small to make a difference, you haven't spend a night with a musquito!
  12. Ja klopt, vaccin voor smallpox.

Je suis prest
  13. Later, ik lees boek 6 nu, zul je zien dat Claire nog meer mensen ontdekt met kenmerken uit de toekomst.
  14. quote:
    CleopatraVII schreef op 23 april 2017 @ 12:13:
    Nu we het toch over Gillis en Claire hebben, in de tv-serie zijn ze echt vriendinnen, terwijl ze dat in de boeken totaal niet zijn. Ben echt benieuwd hoe ze dat in seizoen 3 gaan doen, want in boek 3 blijkt Gillis wel echt geschift/weerzinwekkend te zijn.
    Nou inderdaad ja. Dat heb ik nog net mee gekregen voor ik afhaakte met lezen.

Oh, dear, what an awkward situation
  15. God, wat zit dit verhaal toch verdomd goed in elkaar...het is zo'n prikkelende serie.. :heart:
    Wat ik niet snap..dat het hier nog nooit op tv is uitgezonden. Hier in Nederland weet men nog niet helemaal wat ze missen, behalve netflixers..
    Ik heb nog NOOIT zo'n prachtige serie gezien..
  16. het verhaal zit heeel goed in elkaar, je zou bijna geloven dat het echt is

17. Ik ben nu op een punt beland in boek 6....vreselijk gewoon....het gaat maar door! Ontvoering, verkrachting...en weer is daar onze Jamie, op en top mannelijk stoer beest :heart: de reddende engel..
    Als dit ooit verfilmd wordt hebben we weer een hoop tissues nodig.. :'-(
  18. Relax we're all crazy, it's not a competition
  19. Bah, ik zie daar nu al tegenop. Zelf ben ik nu net in boek 2 bij het gedeelte dat ze weer in Schotland zijn. :heart:
    Op dit moment zit ik in Edinburgh, heerlijk aan het het genieten hier. Ook in the national museum of Schotland geweest, er komt helaas pas in juni een hele tentoonstelling van Bonnie Prince Charlie en the Jacobites, had ik nu wel interessant gevonden.

Je suis prest
  20. Ik probeer in augustus wel zulke dingen mee te nemen...kan niet wachten...neem mijn e reader mee....
  21. Catnip...ik ben pestjaloers op je..dat wilde ik nog even kwijt. X-D
  22. quote:
    -catnip schreef op 27 april 2017 @ 18:52:
    Bah, ik zie daar nu al tegenop. Zelf ben ik nu net in boek 2 bij het gedeelte dat ze weer in Schotland zijn. :heart:
    Op dit moment zit ik in Edinburgh, heerlijk aan het het genieten hier. Ook in the national museum of Schotland geweest, er komt helaas pas in juni een hele tentoonstelling van Bonnie Prince Charlie en the Jacobites, had ik nu wel interessant gevonden.
    wauw en hoe is Edinburgh? X-D

23. Ik heb de boeken besteld bij de plaatselijke boekwinkel. Iets duurder, en een iets langere levertijd dan bij bol.com maar heb ook anderhalf uur lekker snuffelend rondgelopen daar, en dat is ook iets waard.
  24. Het is hier heel mooi! Vandaag ook een stukje the highlands in geweest en zijn langs Castle Leoch (Doune castle) gereden. X-D Heb een tijdje Outlander soundtracks geluisterd terwijl ik van het waanzinnige uitzicht genoot.

Helaas geen Jamie tegen gekomen, morgen laatste kans. :cry:

Je suis prest
  25. Geniet er lekker van catnip!
    En hopen dat je nog een Jamie tegen het ruige lijf loopt ;-) maar dat zal wel tegenvallen vrees ik... X-D
  26. Zooo, ik ben weer terug hoor. :hello:

Je suis prest