Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk

02-10-2014 21:31 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 22.20 uur begint er weer een nieuwe serie van over mijn lijk op BNN.



Ik was benieuwd of jullie gaan kijken? Het is heel indrukwekkend en mooi gemaakt maar ik wordt er ook heel verdrietig van dus twijfel of ik ga kijken.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Misschien vanwege zijn directe manier van vraagstelling Calvijn1 aan bijv. Sanne?



Hij kan de olifant in de kamer laten, maar Sanne heeft zich niet voor niets opgegeven. Zij wou laten zien aan de buitenwereld hoe het haar verging en wist, ondanks haar ontkennende antwoorden zelf ook dat ze dood zou gaan. De vraag: wanneer ga je dood? komt misschien lompig over, maar houdt het programma wel eerlijk en zonder valse intenties. Mooier kan je deze vreselijke kutziekte namelijk niet maken. Helaas niet.

Je ziet ook duidelijk dat hij heel veel verdriet heeft over haar optimisme (wat hij haar wel gunt) omdat hij weet dat zij wel dood gaat.

Zodra hij wegloopt zie je hem dan ook 'breken'. Ik denk dat dit misschien het moment is geweest waarop hij heeft besloten om dit programma niet opnieuw op te doen. Een meisje van 18 dat al bezig moet zijn met haar dood is ronduit sneu en gun je niemand.

De ouders ook niet. Je zal je kind maar overleven
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Patrick het juist top doen. Wat een goede en eerlijke vragen, ga er maar aan staan.

En waar Sanne steeds heel direct heeft gezegd 'Ik ga niet dood hoor' vond ik het heel mooi dat hij aan geeft 'Ik heb gehoord dat je dood gaat'.

Ook bij het verdriet van Anneleen en het magere koppie van Silvia. Zo mooi hoe hij aan geeft dat hij bang is dat Silvia er toch nog snel even tussen uit piept. Ik vond dat echt een mooi gesprek (met lelijke make-up, maar dat terzijde :p )
Alle reacties Link kopieren
Mooi verwoord, Godess. Zo denk ik het ook.



Heftige aflevering weer.

Mooi dat Mark en Anneleen nog getrouwd zijn. Al denk ik dan wel bij mezelf: had je niet iets leukers kunnen aantrekken? Ik snap dat je dan niet in vol ornaat gaat, maar zo? Mijn keuze zou het in elk geval niet zijn. Maar ergens past het ook wel bij hen.

Ik miste trouwens wel de ouders in beeld bij dat snelle huwelijk. Wel je vrienden erbij, maar van beide geen ouders? Uberhaupt zijn die nog niet in beeld geweest. Oja, haar moeder net heel kort.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vond het niet storend van Patrick. Naar mijn idee brak hij ook toen hij tegen Sanne bedankt zei. Wat een meisje. Met haar laatste krachten nog zeggen dat ze 120 wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat Patrick het nog steeds goed doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zo dan, heftige aflevering weer.

Wat fijn dat Mark en Anneleen nog zijn getrouwd en ook dat Sylvia en Luc nog zijn getrouwd (volgende aflevering)



En Annemiek met haar mooie gezinnetje, en Sanne en haar familie...

Pfff heftig!
Alle reacties Link kopieren
JammerJammer dat Patrick het niet meer gaat doen.. Ik heb helemaal niets met die Valerio..



Gister weer prachtige aflevering...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vanmorgen teruggekeken. Heel bizar, toen ik de radio weer aanzette was 'i just died in your arms tonight er op'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd hoe Valerio het gaat doen. Ergens denk ik dat hij het nog beter gaat doen dan Patrick.In Je Zult Het maar Hebben deed Valerio het ontzettend goed.



Anneleen en Mark in het geheim getrouwd.



Wat was Sylvia afgevallen maar ze zag er prachtig uit op haar trouwdag,ik hoop dat ze een goede dag had en van alles kon genieten die dag.



Sanne zo vol levenslust en na 2 weken valt het kaartenhuis zo plotsklaps ineen.....
Alle reacties Link kopieren
Het houdt me lang bezig vandaag...

Hoor ik steeds vaker om me heen dat mensen kanker krijgen. Hebben jullie dat ook?

Net krijg ik ook weer een bericht hierover.... bah bah...

Het is gewoon niet meer weg te denken.
Alle reacties Link kopieren
Zo blij als je hoort dat de uitslagen goed zijn en dan twee weken later, geen schijntje van kans meer. Ik had ook ontzettend te doen met haar vader, alle hoop vervlogen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
zou de vader van sanne zo graag even een dikke knuffel geven.....



ik vind ook dat het kan zien dat patrick elke keer meer aangeslagen is...... de vragen afentoe zijn teen krommend maar ik denk dat als je zelf zo ziek bent dat je ook een beetje moe word van mensen die er on heen draaien....



Ik hoop van harte dat the ivf van anneleen aanslaat en dat ze een mini mark in haar armen kan sluiten dat zou een prachtig kado zijn zo wel voor haar als voor haar ouders en die van mark.... er zijn genoeg fantastische single moms op deze aarde...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, zó onvoorstelbaar. En zo in emoties heen en weer geslingerd worden...afschuwelijk.

Wat kan het ineens toch hard gaan. Dat verbaast me telkens weer. Je zag het bij Max, Mark en nu ook Sanne. Inééns is het goed mis en dan is het snel daarna afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
vorige week heeft een vriend van ons de diagnoses darm kanker gekregen.. de 3e graad.. (weet niet of het de zelfde benaming is in NL) Zoontje van 2 dochtje van 5... deze week gaat mijn man naar een andere dokter met hem voor een 2nd opinon maar het ziet er slecht uit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net ook teruggekeken, je zag Patrick ook echt breken bij Sanne.

Dapper dat Anneleen doorgaat met de IVF, lijkt me vreselijk moeilijk.

Bij het voorstukje van volgende week over Max begon ik meteen te huilen, zo mooi die vriendengroep.



@dutchi, vreselijk nieuws zeg... veel sterkte...
quote:ElleMichelle schreef op 10 november 2014 @ 15:41:

[...]





Josske alleen Wiebe en Methap leven nog op 8-11-2014 van alle seizoenen OML



Is er alweer een nieuw seizoen OML met opnames bezig?



Ja, de nieuwe opnames zijn nu bezig.

Ik kreeg het ook van iemand anders ,die stuurde mij de link.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Patrick ook een beetje lomp maar nu ik jullie reacties lees denk ik "Ja dat is ook wel zo."Alleen bij Anneleen dacht ik toen hij vroeg: Hoe voelt het voor jou dat hij dood is? Toen dacht ik: Ja, wat denk je dat ze gaat zeggen? Ik voel me top! Maar goed, zo zal hij het niet bedoelt hebben...



Sanne, daarna brak hij inderdaad. Een meisje zo vol positiviteit en kracht, kapot door die k..t ziekte. Ik brak ook eerlijk gezegd.



Ik schrok van Sylvia. Zo mager geworden...



Er komt dus misschien toch nog een kindje van Mark op de wereld. Vind ik toch een beetje eeh "vreemd."



De vriendengroep van Max, indrukwekkend...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Ja Dutchie dat is wel waar, als je single moeder kan worden van een donor, waarom dan niet van je overleden man. Maar het lijkt me zo confronterend. Wel mooi ook. Ik weet niet. Heel dubbel. Veel sterkte voor jou Dutsch, volgens mij spreken we in NL over vijf stadia, maar ik weet niet of in Amerika stadium 3 dan in NL ook stadium 3 is. Maakt ook niet zoveel uit. Ik hoop op het beste voor jullie.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Als je als kijker het al niet droog kunt houden, hoe moet het dan wel niet voor Patrick zijn.

Dus ik begrijp heel goed dat hij er niet verder mee gaat.



Vond de vragen die Patrick stelde niet erg.

Ik denk dat de meeste mensen overal omheen draaien en hij vraagt of zegt het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Patrick bij Anneleen ook lomp. Maar is ook heel moeilijk denk ik..

Dat Sanne inzag dat ze echt dood zou gaan en dat ze zei: ik hou het niet lang meer vol, dat kwam echt binnen. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe dat moet voelen als je je dat realiseert, lijkt me zo bizar. Je kon het ook echt aan haar zien, zo treurig!
Alle reacties Link kopieren
Bij Anneleen idd vond ik hem idd heel lomp.



En bij Sanne idd "ik hoor net dat je dood gaat", zoiets zeg je gewoon niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb de aflevering net gezien en ik vind het heel goed gepresenteerd. Ik vind het niet tenenkrommend hoe Patrick omgaat met de zieke jongeren maar juist heel integer en menselijk.

Iedereen heeft andere normen en waarden dus dat telt mee plus dat wij een hoop niet zien als Patriek bij die mensen is. Hij kent ze veel beter dan wij als kijker.

We kunnen allemaal wel een grote mond hebben hoe het wel en niet moet maar ik denk dat we heel klein worden als wij deze opdracht zouden krijgen. Commentaar geven is altijd makkelijk, het zelf doen is des te moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gezegd asotut, helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:maree schreef op 14 november 2014 @ 19:24:

Ik vond Patrick bij Anneleen ook lomp. Maar is ook heel moeilijk denk ik..

Dat Sanne inzag dat ze echt dood zou gaan en dat ze zei: ik hou het niet lang meer vol, dat kwam echt binnen. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe dat moet voelen als je je dat realiseert, lijkt me zo bizar. Je kon het ook echt aan haar zien, zo treurig!



Maar gaat het programma niet ook juist om het stellen van de vragen die anderen niet durven te vragen? Om het weergeven van een echt en oprecht beeld?



Ik vind Patrick erg sterk, lijkt me erg zwaar om te presenteren en om die vragen te stellen. Ik snap zijn keuze maar zal hem missen.



Valerio heb ik nooit wat aan gevonden. Je zal t maar hebben kwam ie bij mij ook niet oprecht en echt over. Hij lijkt ook zo onervaren in het leven. Dit maakt wel dat ik onwijs benieuwd hoe hij zo'n programma doet. Vraag me af of hij dat wel aan kan want het is me nogal wat.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat directe van Patrick juist ook integer. En ook ergens wel intiem.

Echt van mens tot mens, zonder een sausje van omtrekkende bewegingen en verzachtende woorden.



Ik denk dat Valerio het ook goed gaat doen. Die is wat speelser, maar naar mijn idee ook heel oprecht.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven