Entertainment alle pijlers

***Peking Express***

25-02-2007 01:00 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Amerika In de vierde editie van Peking Express wordt er voor het eerst door een ander continent geracet: Zuid-Amerika. De route gaat van de Atlantische Oceaan naar de Stille Zuidzee, recht door het hart van Zuid-Amerika. Landen die worden doorkruist, zijn Brazilië, Bolivia en Peru. Maar liefst negen koppels gaan het ultieme avontuur aan. En dat is een koppel te veel... Kijk zondag om 20.30 uur naar een nieuw reeks afleveringen van 'Peking Epress'.

Presentatie: Art Rooijakkers en Roos van Acker










Zondag 25 februari: extra lange aflevering Negen koppels willen de strijd aangaan in een nieuw seizoen van 'Peking Express', maar dat is een koppel te veel... In de eerste aflevering wordt uitgemaakt welke acht duo's er over blijven en de reis door Zuid-Amerika gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Volgens mij wordt het niet herhaald. Ik heb de aflevering nog wel op video (VHS, dus geen dvd) staan. Ik weet niet hoe belangrijk je het vindt, maar je mag 'm best bij me op komen halen, ik woon in Amsterdam :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,Ik ben ook een trouwe kijker van P.E. De vorige, met de bekende Nederlanders heb ik ook van begin tot eind gevolgt. Maar moet eerlijk zeggen dat ik met ONbekende Nederlanders leuker vind.Irritatiefactor vind ik ook Pascalle. Paul zou het met een andere partner naar mijn mening ver kunnen schoppen, maar helaas ze liggen er uit. De 2 nichtjes doen het ook steeds beter al zijn het nog steeds niet mijn favorieten. Dat zijn denk ik toch Egbert en Jozefien. Zij voegen een stukje humor aan het programma toe.Erg leuk dat hier een topic van is.
Alle reacties Link kopieren
Helaas Raf en Martha eruit! Mijn twee minst favo-koppels zitten er helaas nog in, ik hoopte even dat Hans en Emily er uit zouden liggen maar nee. Pascal en Miranda waren ook weer erg bezig. Toen zij vroeg naar hoe de tocht met Nancy (of was het Anja?) was verlopen zei hij 'oh het was leuk', zei zij; nee dat vroeg ik niet: ik vroeg hoe sterk ze was! De jaloezie droop echt bij miss holland van haar gezicht af, haha. Wel leuk dat zij het kompas kwijt was anders was ze zeker kwaad geworden.

Wat me opvalt aan Anja en Nancy is dat ze in het begin neergezet werden als een stel domme blonde dozen die een kaart nog ondersteboven hielden enzo en nu blijken ze met een kompas en GPS om te kunnen gaan en een vrachtwagen besturen is ook geen probleem! Ik denk dat het een beetje expres is gedaan om kijkers te trekken. Als ze met een kmpas en GPS om kunnen gaan kunnen ze ook echt wel een kaart lezen hoor! Dan gaat het een keertje mis en wordt dat breed uitgemeten in de eerste afleveringen.

Maar goed, het is een verrassend leuk stel gebleken en Egbert en Jozefien zitten er gelukkig ook nog in. Pascal en Miranda en die twee Belgische azijnpissers Hans en Emily mogen wat mij betreft per direct vertrekken. Die hebben geen van allen humor en zijn kinderachtig en te fanatiek.

Nou volgende week gaat er weer een koppel weg dus zijn we al bijna toe aan de finale. Gaat snel ineens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond gisteren echt een geweldige aflevering. Die natuur etc, echt zo onwijs mooi!



Mijn god, wat zijn die Pascal en Miranda fanatiek. Ik heb me vooral enorm op lopen winden over die actie met die auto die geen benzine meer had! Wel raar trouwens dat we daar later niks meer over gehoord hebben, er kwam nu niet een ander stel in de problemen daardoor, toch? Of heb ik niet goed opgelet?



En dan daarna die proef, waarbij ze hun handen gebruikten. Ik vond het wel cool van Anja en Nancy dat ze er niet een enorm issue van maakten. Sowieso waren ze echt stoer gisteren, absoluut mijn nieuwe favorieten! Vond het zo sneu dat ze die proef niet wonnen.



En ja, inderdaad heeel jammer dat Hans en Emily er niet uit zijn. Dat stel heeft echt compleet geen toegevoegde waarde. Ik snap sowieso niet dat zo'n kleurloos stel door de selectie is gekomen. Ik heb volgens mij de eerste 4 aflevering niet eens doorgehad dat zij ook meededen.....



Volgende week alweer een stel eruit? Hmmm, dan gaat het inderdaad wel snel. Jammer, ik vind het echt een superleuke race dit keer.
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg met de jeeps en de benzine, daar zag je inderdaad niks meer van, vond ik ook vreemd.



Emily vind ik nog wel een leuke meid, maar die Hans is echt afschuwelijk. Daar zit nou geen kraak en geen smaak bij. Ik heb af en toe medelijden met Emily, volgens mij is Hans ook helemaal niet aardig en lief voor haar.



Jammer dat Raf en Martha eruit zijn, Ik hoop op de finale tussen de nichtjes en Egbert en Jozefien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik kijk ook elke week naar Peking Express. Ik hoop ook dat Miranda Slabber en haar vriend winnen. Ik heb namelijk met Miranda in de klas gezeten op de havo in Middelburg. Ze is een aardige persoonlijkheid en ondanks haar Miss World-titel niet verwaand geworden.



Op tv komen dingen toch anders over en ik denk wel degelijk dat het eerlijk gedaan wordt en dat iedere kandidaat er evenveel moeite voor moet doen.



Ik ben benieuwd hoe het de kandidaten in Peru zal vergaan. Ik vind het leuk om de verschillen te zien tussen de 3 Zuid-Amerikaans landen waar ze doortrekken (vooral qua mentaliteit van de bevolking). Wanneer ze in Peru komen zullen ze geen vreemden voor de bevolking zijn, omdat ze in Peru aan vele Europeanen als toerist gewend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook jammer dat Raf en Martha eruit zijn. Ik vond het de laatste paar afleveringen een erg leuk stel. :) Alleen ja toen ze zo twijfelden over waar ze nu heen zouden liften toen dacht ik eerlijk gezegd al dat zij eruit gingen. Beslissingen nemen is toch een belangrijk onderdeel van het spel. Maar ze hebben het toch nog spannend gemaakt tot het einde.



Ik hoopte dat Hans en Emily eruit gingen. Ik vind Hans echt een enorm chagrijn. Emilly aat idd nog wel maar als stel zijn ze ook niet leuk.



Toen de race nog tussen Hans en Emilly, Raf en Martha en Eggggggbert en Jozefien ging hoopten ik ook dat Egbert en Jozefien erin zouden blijven want die zijn van die drie koppels zeker wel het leukste.



Miranda en Pascal zijn fanatiek en dat mag ik wel alleen het moet wel eerlijk blijven. En wat ze gisteren deden was niet eerlijk! Miranda zei toen ze die vrijgelijde hadden: " Het is net even lekker vakantie." Toen dacht ik ja maar je hebt het toch niet helemaal verdiend.Toch denk ik dat ze een goede kans maken om te winnen...



Anja en Nancy zijn oke! Maar Anja is toch wel de sterkste van de twee. Ze liep zelfs Pascal eruit dat vond ik erg stoer!

Eén van hen zei trouwens wel dat Miranda en Pascal niet op hun vingers werden getikt, dat is niet helemaal waar wnat Roos zei er wel iets van. Maar van mij hadden ze ook wel wat strengere maatregelen mogen nemen. 



Jammer inderdaad dat er nu iedere week koppels afvallen, dan is het veel te snel afgelopen!
Die Miranda vind ik echt niet leuk! Eerst dat kompas kwijtraken en dan zeiken dat Anja/Nancy harder moet lopen. Ik wil niet weten wat ze had gezegd als niet zij maar de ander het kompas kwijt was geraakt. En dan iets over Barbie zeggen mbt tot de blonde nichtjes (Miranda of Pascal zei zoiets), terwijl je zelf miss ik-weet-niet-meer-wat bent!! Super balen zat ze de proef wonnen.



Hans en Emily zijn idd beetje kleurloos, maar ik vond Hans wel vriendelijk naar Egbert toe. Dat viel me wel mee, ik had hem wat harder verwacht.



Raf en Martha hebben echt hun best gedaan, helaas. Het lijkt me wel een bijzondere ervaring dit met je moeder te mogen delen.



En idd, prachtig die zoutvlaktes. Vooral die beelden van de avond en de vroege ochtend. Wat ook wel apart is, is dat je dan met een ander daar moet slapen, terwijl je dan misschien even die steun bij je partner wilt zoeken. En ik zag helemaal voor me hoe Pascalle, die vorige week eruit ging, zich had gedragen, en dan met Hans in een tentje, haha!



Anja en nancy en Egbert en Jozefien blijven mijn favorieten. Die anderen mogen er de volgende rondes uit.
Alle reacties Link kopieren
Aaargggh, ik heb het gemist. Maar dankzij jullie blijf ik wel op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de finale tussen Eeeeegggggbert & lief kabouterke en Nancy & Anja gaat.

Was eerst absoluut geen fan voor Egbert en Jozefien maar krijg steeds meer respect voor ze. Egbert deed het gister toch maar goed op de zoutvlakte!!



Balen dat Miranda & Pascal de vrijgeleide wonnen, wat hoopte ik dat ze die zouden gaan verliezen. Misschien komt het idd door de manier waarop ze wordt neergezet, maar ik vind haar wel degelijk verwaand. Ze denkt volgens mij echt dat ze het helemal zijn. Bah.......Zitten mopperen op Nancy?? dat ze niet doorloopt en dan zelf het kompas kwijt raken.....En oei...toen Pascal zei dat hij het leuk had gehad met Anja, je zag de jalouzie van de tv afspatten!!



Raar idd dat ze niet lieten zien hoe het vervolg met de jeep was....Was alleen de benzinemeter kapot of hebben ze gewoon geknipt??



Met die zoutproef riep ik al gauw: nat maken dan blijft het plakken!! Helaas heeft Miranda het gehoord. Al vond ik dat ze gediskwalificeerd mochten worden.....



Echt jammer dat Raf & Martha er uit liggen....Zij waren zo'n heerlijk relaxed koppel. Ik was het trouwens wel eens met het commentaar van Raf: Beter iets doen en er dan toch nog uitliggen of gewoon blijven wachten en er uit liggen.....



Vindt PE weer ouderwets leuk!! Beter dan de serie met BNers!!
Alle reacties Link kopieren
Vindt PE weer ouderwets leuk!! Beter dan de serie met BNers!!
Eens! Weg met dat BN-er gedoe. Ik heb die serie dan ook niet gekeken. Nu is het gewoon weer leuk.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige beelden op die zoutvlakte.

Maar goed dat Pascalle en Paul er de vorige keer uitlagen. Pascalle had dat nooit gered, die lange tocht over de vlakte.. En dan was d'r haar ook helemaal door de war geraakt ;)

Mijn zus en haar vriend trekken nu ook door zuid-amerika. Toevallig schreven ze gisteren in hun weblog over een bezoek aan de mijnen in Potosi. Zij waren ook erg geraakt door de leefomstandigheden van de mijnwerkers en hun gezinnen. 

Als  je dan die kleine kindjes ziet en de krotten waar ze in moeten leven. En vooral de wetenschap dat ze nauwelijks ( geen) mogelijkheden hebben om daaruit te komen. Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! 1 saai/vervelend koppel is weg. Nu alleen Pascal en Miranda nog en dan mag wat mij betreft de finale gaan tussen Anja en Nancy en Eeeeegbert en Jozefien. Was wel ff spannend gisteren. P&M waren weer erg bezig gisteren. Toen zij die man zo aan haar liet zitten en kussen in die bus omdat hij een volgende rit zou betalen. Toen was Pascal ineens niet meer jaloers! gelukkig bakten ze er niks van met die taxibus-proef hoewel ze de mensen bij andere busjes wegtrokken. Maar het wordt iig nog spannend.

Ik vrees voor een finale tussen P&M en de nichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk gunde ik het iedereen wel om naar Puru te gaan. Zelfs Hans bleek een mens te zijn en emoties te hebben! En zij hadden wel gwn veel pech met die boot die kapot ging en zo...



Van Pascal viel mij ook al  op dat die man wel erg ver mocht gaan bij Miranda, bah bah... Toch vind ik ze het spel goed spelen, ook al zijn ze dan erg fanatiek. Ik hoop dat ze in de finale komen.



Egbert en Jozefien gun ik het ook wel om in de finale te komen, eigenlijk gun ik het iedereen. Egbert is ontzettend sterk! Zo´n hele klim en dan twee rugzakken! Toch vind ik wel dat zij vaker geluk hebben gehad ( over de hele serie gezien) dan dat ze het spel echt tactisch spelen.



Het was meteen duidelijk dat Anja en Nancy de proef zouden winnen. En hoe zeg, wow! Dat hadden ze goed gedaan. Al vond ik dat van " hand op mijn tiet" een beetje te ver gaan. All hadden ze wel gelijk dat ze gebruik maakten van hun uiterlijk. En die hotelovernachting hadden ze verdiend! Lief dat Eggggbert en Jozefien mochten mee genieten! :)
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk gunde ik het iedereen wel om naar Peru te gaan. Zelfs Hans bleek een mens te zijn en emoties te hebben! En zij hadden wel gwn veel pech met die boot die kapot ging en zo...
Alle reacties Link kopieren
Het wordt nu echt spannend! Ik gun het de nichtjes en en eeeegbert en jozefien wel. Ik vond Pascale en Miranda gisteren bij die mevrouw waar ze mochten slapen ook ontevreden zeg. Alleen omdat ze op de grond moesten slapen en toen ze ook nog eens geen auto hadden werden ze helemaal sjagerijnig. Nee, geen leuk stel.



Die Hans, die ineens romantisch werd, heeft íe toch nog gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de nichtjes in eerste instantie niks, maar ga ze nu toch steeds leuker vinden. De finale mag van mij ook wel gaan tussen die meiden en Egbert en Jozefien. Ik heb wel een lichte voorkeur voor Egbert en Jozefien, kan er gewoon om lachen. Hij is echt niet goed wijs.



Pascal en Miranda vind ik absoluut 3 keer niks. Veel te fanatiek en verschrikkelijk zuur en onaardig.  Zagen jullie het gezicht van Miranda toen Anja en Nancy de proef wonnen? Zo'n verschrikkelijk zuur gezicht. Ze gunt echt niemand iets.
Alle reacties Link kopieren
Die Hans, die ineens romantisch werd, heeft íe toch nog gevoel.
Dit vond ik juist heel gemaakt over komen. Volgens mij snakt zij naar wat meer liefde van hem want de tranen sprongen in haar ogen toen hij romantisch werd.
Alle reacties Link kopieren
Die Hans, die ineens romantisch werd, heeft íe toch nog gevoel.
Nou eerst dacht ik toen de commentaarstem zei dat hij romantisch was, nou nou echt romantisch hoor: dat ze een goede reispartner was enzo. Maar later kon hij er toch nog uitpersen dat hij haar 'graag zag'. Da's natuurlijk Belgisch voor ik hou van je en klinkt wat minder direct, maar het kon er gelukkig nog vanaf. Wat een saaie serieuze vent zeg! Ik zag 'm niet graag ;)
Alle reacties Link kopieren
Nancy/Anja  en Egbert/Jozefien zet m op, moge 1 van jullie de beste zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoe irritant ik Egbert en Jozefien ook vind ik hoop ook dat zij samen met Anja en Nancy in de finale komen..
Ik heb 't gemist! VERSCHRIKKELIJK! Gelukkig zag ik dat er afscheid is genomen van Hans en Emily en zitten mijn favorieten N&A en E&J er nog in! Ik was even angstig dat één van hen er uit zou gaan. Hoop dat volgende week P&M eruit vliegen en dat de finale gaat tussen N&A en E&J. En dan mogen A&J winnen. Die hebben zich wel bewezen nadat ze eerst geen kaart konden lezen!
Ik bedoel natuurlijk dat Anja en Nancy mogen winnen.
Ik kan niet meer kiezen tussen Egbert/Jozefien en Anja/Nancy. Vind ze allevier top. Ik hoop zoooo dat Pascal en Miranda er zondag uit vliegen.

Ik vind ze zo onsympathiek overkomen. Zo prestatiegericht.

Tuurlijk is het een wedstrijd maar een beetje sportiviteit is ook wel zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
Knap van de nichtjes dat ze Miranda en Pascal hebben ingehaald met de kano, top!



En Miranda en Pascal met die rieten mat, dat is echt rot om mee te sjouwen. Wel leuk dat ze de laatste proef nog wonnen.



Ik denk dat de finale tussen Miranda en Pascal en de nichtjes gaat, Jozefien en Egbert zijn toch iets langzamer met liften en proefen spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven