Entertainment alle pijlers

Pokemon go 4

08-01-2017 09:52 3030 berichten
En we gaan weer verder







Pokemon go voor beginners



Pokemon go wiki



how to beat



global nest atlas



pokemon nieuws



iv calculator
Eieren uitbroeden tijdens het melken, cool!



IV bestaan heel veel IV calculators voor, google maar eens. Ik gebruik vaak die van gamepress.



Dat umbreon / espeon verhaal klopt wel. De naam veranderen kan maar één keer, als je er daarna nog meer wil, moet je inderdaad met die buddy truc werken.



Die incense truc schijnt wel te werken, maar alleen in heel afgelegen gebieden, omdat er ook geen Pokemon nearby mogen spawnen.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, we hebben er gisteren best wat opgehaald bij de pokestops. Kun je ergens ook de voorraad controleren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oranjexxx schreef op 25 februari 2017 @ 09:12:

[...]





Checken welke Pokémon de beste IV's heeft. Mijn dratini met een IV van 51 is waardeloos, maar heb je eentje boven de 90....Ik ben er niet zo in thuis, waar zie je dat staan die IV?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 09:53:

Mmm, we hebben er gisteren best wat opgehaald bij de pokestops. Kun je ergens ook de voorraad controleren?



Op de rood-witte bal klikken, en dan rechts op 'items' klikken. Daar zouden dan verschillende soorten ballen moeten staan, als jullie ze nog hebben.

Rode ballen zijn de standaard ballen

Blauwe ballen zijn extra ballen

Gele ballen zijn ultra ballen.



Over het algemeen: Hoe hoger de Pokemon (dat nummer wat je er bij ziet staan als je het beest aanklikt wat in je scherm verschijnt), hoe sterker de bal moet zijn om hem neer te ballen.



Als het niet meer lukt om ze te vangen, dan denk ik dat je ballen op zijn?

Je kunt, als je een Pokemon hebt aangeklikt, ook rechtsonder op de bal klikken: dan kun je kiezen welke bal je wilt gebruiken.



En de Pokemon moet echt in je beeld verschijnen, dus in de buurt van je poppetje. Niet in dat kleine vakje rechts onderin: als je daar op klikt zie je welke Pokemon 'nearby' zijn: dan kun je zien bij welke pokestop die in de buurt te vinden zijn.



Lekker op pad gaan zo, pokestops draaien (om ballen te verzamelen) en beesten vangen. Veel plezier!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dank Himalaya, dat ga ik nog even 10x doorlezen en uitzoeken. Vind het allemaal nog erg ingewikkeld en die om me heen springende kleuter maakt het niet makkelijker....
Alle reacties Link kopieren
Aha! Als ik bij items kijk dan zie ik de pokeballs wel maar wat vager. Staat wel 49 naast. Dan heeft hij waarschijnlijk geen pokeballs meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 10:03:

Dank Himalaya, dat ga ik nog even 10x doorlezen en uitzoeken. Vind het allemaal nog erg ingewikkeld en die om me heen springende kleuter maakt het niet makkelijker....



Haha! Zo lekker naar buiten, kan hij zijn energie kwijt

En als je vragen hebt stel je ze maar hoor.



Je kunt alleen de Pokestops draaien die zo'n blauw rondje boven zich hebben: dan zit je dichtbij genoeg. Daarna worden ze roze/paars en duurt het 5 minuten voor je er weer aan kunt draaien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad jas aan en op jacht. Dank voor de hulp!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 10:06:

Aha! Als ik bij items kijk dan zie ik de pokeballs wel maar wat vager. Staat wel 49 naast. Dan heeft hij waarschijnlijk geen pokeballs meer?Ja, dan heeft hij er nog 49 maar je kunt er op dat moment niks mee, omdat je geen Pokemon hebt aangeklikt die je wilt vangen. Pas als er 1 in je scherm zit, dan kun je die aanklikken en de bal gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het probleem groter is... net (in de regen jawel) naar een pokestop gelopen. We zien hem, hij verandert, maar wat we ook doen hij 'opent' niet. Is er een manier om het spel te herstarten zonder je huidige vangst te verliezen? (Kleuter begon al te gillen bij het idee zijn 'vrienden' te verliezen).
Alle reacties Link kopieren
Ga nu een uurtje vangen

Niets zo leuk als een nieuwe pokemon vangen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 10:39:

Denk dat het probleem groter is... net (in de regen jawel) naar een pokestop gelopen. We zien hem, hij verandert, maar wat we ook doen hij 'opent' niet. Is er een manier om het spel te herstarten zonder je huidige vangst te verliezen? (Kleuter begon al te gillen bij het idee zijn 'vrienden' te verliezen).



Krijg je dan de melding 'try again later'? Als je er op klikt en wilt draaien? Nog wat dichterbij gelopen?



Dan kan het zijn dat je het max aantal items in de storage hebt. Kijk weer eens daar, wat staat er rechtsboven? Als er staat 150/150, dan kan er niets meer bij.

Gooi dan de potions weg (van die roze/gele flesjes) allemaal weg, die heb je pas nodig als je in gyms gaat vechten (als je dat al kunt in jouw level) en die krijg je iedere keer wel weer bij een stop.



Ook nu je een deel van de framboosjes weggooien als je geen ruimte meer hebt. Die kun je voeren aan een Pokemon, dan gaat hij je lief vinden en dan is hij makkelijker te vangen. Zeggen ze



En wees gerust: je kunt de app gewoon verwijderen en weer installeren. Als je dan weet inlogt met je naam en wachtwoord, heb je alles weer terug: het is gekoppeld aan je account, niet aan de app.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nee geen melding. Hij doet het gewoon niet. Begin te vermoeden dat mijn telefoon geen ruimte meer heeft. Heb de app nu geopend op een andere telefoon en daar lijkt het wel te lukken. Alleen deze moet opgeladen worden. Zodra die vol is gaan we het proberen. Hartstikke bedankt voor je tips Himalaya, echt heel erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
We uh hij zit in niveau 7 en verheugt zich erg op een gymgevecht. Geen idee of dat in dit niveau al kan, maar los daarvan maken we geen enkele kans gezien onze zeer matige kennis van het geheel. Al doende leert men blijkt helaas nog geen geïntegreerde kennis bij kleuter, gewonnen moet er worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 11:32:

Nee geen melding. Hij doet het gewoon niet. Begin te vermoeden dat mijn telefoon geen ruimte meer heeft. Heb de app nu geopend op een andere telefoon en daar lijkt het wel te lukken. Alleen deze moet opgeladen worden. Zodra die vol is gaan we het proberen. Hartstikke bedankt voor je tips Himalaya, echt heel erg fijn.Dat van 'geen ruimte' kan ook, daar heb ik meer mensen over gehoord. Heb je een powerbank? Laadt die op en neem hem mee, het spel verbruikt weinig MB maar veel batterijen. En het zou zonde zijn als je een bijzondere Pokemon ziet en he batterij is leeg.. bij de action zijn ze niet duur, mocht je er nog geen hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 11:42:

We uh hij zit in niveau 7 en verheugt zich erg op een gymgevecht. Geen idee of dat in dit niveau al kan, maar los daarvan maken we geen enkele kans gezien onze zeer matige kennis van het geheel. Al doende leert men blijkt helaas nog geen geïntegreerde kennis bij kleuter, gewonnen moet er worden!



Vanaf level 5 kan je vechten, dus dat zal wel lukken. Alleen winnen wordt normaal gesproken erg moeilijk, de meeste Pokemon in gyms zijn veel sterker dan die van een level 7 speler.



Ik speel ook vaak samen met mijn kleuter, erg gezellig
Alle reacties Link kopieren
Nee heb ik nog niet. Ga ik gelijk even halen. Gaan we met volle bepakking op jacht...
Alle reacties Link kopieren
En als we dan jammerlijk ten onder gaan in zo'n gevecht, zien we dan een zwaargewonde pokemon of erger?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 11:57:

En als we dan jammerlijk ten onder gaan in zo'n gevecht, zien we dan een zwaargewonde pokemon of erger?



Je Pokemon waar je mee hebt gevochten is dan bewusteloos en/of verzwakt. Geen bloederige taferelen ofzo hoor. Niks aan te zien.



Die kun je dan oplappen door dingen die je bij de stops krijgt: die potions en een geel 'ruitje', een 'revive'.

Die kun je gebruiken door dan op dat item te klikken in je items. Dan verschijnt de Pokemon die je op moet lappen (kan even duren). En dan op dat beest klikken.

De potions/revive moeten in een bepaalde volgorde, dus probeer het een paar keer.



Vechten is heel snel op je beeldscherm tikken.. succes er mee!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, pompidoeri! Het is een leuk spel om met een kleuter te spelen. Je kunt ook nog zeggen dat het heel educatief verantwoord is omdat ze oefenen met kaartlezen als je de nearby-functie gebruikt (klik op het rechthoekje onderaan, klik op een Pokemon in het venster dat je dan krijgt en vervolgens op de 'voetstappen' onder het plaatje dat je dan krijgt. Dan krijg je te zien bij welke stop de Pokemon zit.)

Gymvechten is misschien minder educatief verantwoord





Vanmorgen eerst staan blauwbekken bij een voetbalveld, en toen nog een hele tijd bij een winderige gym die zoonlief éven van level 9 naar 10 wilde spelen. Hij moest alleen 'nog maar' 8000 prestige. Ik ben nog steeds aan het ontdooien.

Wat dan weer meeviel: de 2800 blissey die halverwege de gym zat was geen probleem met 2300 machop.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 25 februari 2017 @ 12:02:

[...]





Je Pokemon waar je mee hebt gevochten is dan bewusteloos en/of verzwakt. Geen bloederige taferelen ofzo hoor. Niks aan te zien.



Die kun je dan oplappen door dingen die je bij de stops krijgt: die potions en een geel 'ruitje', een 'revive'.

Die kun je gebruiken door dan op dat item te klikken in je items. Dan verschijnt de Pokemon die je op moet lappen (kan even duren). En dan op dat beest klikken.

De potions/revive moeten in een bepaalde volgorde, dus probeer het een paar keer.



Vechten is heel snel op je beeldscherm tikken.. succes er mee! En iets langer als je je 'speciale' zet wilt doen. Dat kan alleen als het/de paarse balkje(s) linksbovenaan vol zijn. Dan moet je juist je vinger vasthouden op het scherm tot de boven- en onderkant van het scherm zwart worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh als jullie onderling praten begrijp ik er helemaal niets van! We hebben nog een lange weg te gaan. Maar inderdaad Tale, erg leuk om dit samen met kleuter te spelen.
quote:Tale schreef op 25 februari 2017 @ 12:10:

[...]



En iets langer als je je 'speciale' zet wilt doen. Dat kan alleen als het/de paarse balkje(s) linksbovenaan vol zijn. Dan moet je juist je vinger vasthouden op het scherm tot de boven- en onderkant van het scherm zwart worden.Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar stopte juist als er een zwarte balk kwam. Dat is dus de bedoeling, dat je scherm zwart wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompidoerie schreef op 25 februari 2017 @ 12:15:

Oh als jullie onderling praten begrijp ik er helemaal niets van! We hebben nog een lange weg te gaan. Maar inderdaad Tale, erg leuk om dit samen met kleuter te spelen.Dat komt vanzelf! Lekker beestjes vangen en ballen verzamelen bij de pokestops.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 25 februari 2017 @ 12:17:

[...]



Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar stopte juist als er een zwarte balk kwam. Dat is dus de bedoeling, dat je scherm zwart wordt?Die balk komt als hij z'n zet doet. Als je die ziet, kun je loslaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven