Entertainment alle pijlers

Pretparken, pret of niet?

26-03-2017 04:20 49 berichten
Mijn kinderen zijn er dol op, en ik ook. Geduld is een schone zaak, zeker in een pretpark... 90 minuten voor 1 attractie, bizar. En maar aansluiten, want we willen die achtbaan/rit wel even doen.. herkenbaar?
Nah nee, geen pret, een pretpark, doorgaans

Mijn dochter is autistisch en wordt niet goed van drukte, harde geluiden en dingen die draaien, stijgen, dalen, schokken en dergelijke terwijl zij er in zit.



Een schommel of hooguit een langzame draaimolen wordt gewaardeerd.

Dat was het.



Ze vindt kijken naar attracties op YouTube wel leuk en de Droomvlucht in De Efteling vond ze mooi. Ook in het echt warempel.

Maar eigenlijk heeft een pretpark haar weinig te bieden.

Zeker niet als ze lang moet wachten met allemaal onbekende mensen in een rij.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik weer zó blij dat mijn kinderen er niet van houden.

Geen pret dus wat mij betreft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Leo
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solo, gezellig!

(<------- koffie/thee)
Pret.....ja en nee.

Drukte, wachtrijen, spanning in attractie, de lange rit er naar toe, de entreeprijzen, de kosten voor hapje en drankje..........niet prettig.

De nieuwe ervaring, de voorpret, de sfeer, de magie, de andere omgeving......wel prettig.



Ligt aan persoon. De een vind het leuk, de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pret ja, maar ik ga nooit in hoogseizoen met kids. Meestal gaan we als ze een keer een studiedag hebben, rust en hooguit 5 minuten wachten ideaal.
quote:Rolu schreef op 26 maart 2017 @ 06:48:

Pret ja, maar ik ga nooit in hoogseizoen met kids. Meestal gaan we als ze een keer een studiedag hebben, rust en hooguit 5 minuten wachten ideaal.Hier ook.
We zoeken de drukte nooit bewust op. Buiten vakanties en feestdagen of op studiedagen. Nu twee keer Efteling aangedaan met de kinderen en geen wachttijden en heerlijk rustig kunnen wandelen door het park.



Ben niet gek joh.
Ik ben gek op pretparken en gek genoeg mijn autistische zoon ook! Dochter is ook een dare-devil maar man houdt er niet van. Hij gaat wel mee voor ons hoor, en doet ook gezellig mee als we er zijn. Eurodisney is voor mij de hemel op aarde, zo magisch! De kinderen zijn daar vorig jaar voor het eerst geweest en vonden het geweldig.



Voor dit jaar staan de Efteling, Duinrell sowieso op de planning. En ik denk ook nog wel een keertje naar wat kleinere dingen zoals Oud-Valkenveen en Tivoli of de Julianatoren.



Het is dat het allemaal zo duur is, anders zou ik zeker vaker gaan. Ik probeer trouwens wel altijd de rustige dagen te kiezen zoals een studiedag.
Alle reacties Link kopieren
Op een studiedag inderdaad! Man met dochter in alle snelle overdekop attracties en ik met zoon een andere route.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga t liefst zonder kinderen op een druilerig doordeweekse dag. Dan kun je zo doorlopen dan is het pret anders niet
Alle reacties Link kopieren
hier vinden we het pret! de meeste snelle enge achtbanen, heerlijk. Ik heb ondertussen twee pubermeiden maar van kleins af aan vinden ze het prachtig.



Wij gaan meestal ook op studiedagen naar een pretpark. Ik ga echt geen 25 euro pp betalen om vervolgens het grootste deel van de dag in de rij te staan. Op een studiedag, en dan bij opening aanwezig zijn want dan is het nog erg rustig en kun je meerdere keren achter elkaar in de meest populaire achtbanen. Dit jaar gaan we in de meivakantie weer naar het zuiden, en in Spanje/Italie is op dat moment geen vakantie. Ook ideaal om dan een dagje naar een pretpark te gaan.



vorig jaar mochten we vanuit mijn werk gratis naar de efteling, op een zaterdag in juni. Toen zijn we na 2 uur weg gegaan. wat een drukte, verschrikkelijk... 1,5 uur wachttijd was heel normaal. nou, echt niet!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Voor mij hoeft het niet per se maar dochter en man zijn er dol op, zoon ook wel maar in mindere mate. Dus wel degelijk gezinspret. We gaan regelmatig, maar nooit op drukke dagen. Efteling is favoriet.



Waar ik me altijd over verbaas zijn de slechte cateringvoorzieningen, Je betaalt vaak een godsvermogen voor een smerig broodje met goedkope ham, iets gezonds kun je wel vergeten, alles plakt in zo'n vreetschuurtje, gezellig is het nooit ingericht, de koffie is duur en slecht.
Pret maar jongste kan niet in de heftige attracties ivm haar evenwichtsorgaan. We gaan op rustige dagen en anders is wachten ook geen probleem. We nemen altijd broodjes mee omdat catering vet, duur en onsmakelijk is. We halen vaak alleen een ijsje.
Ligt aan het park. Ik vind de wat kleinere parken en Disneyland wel leuk, maar het gedweep met de Efteling snap ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel ok. Kinderen doen het graag (al is de ene meer van de snelle attracties dan de ander). Man haat het. Echt. Die gaat niet meer mee. Tenzij we op vakantie ergens een pretpark aandoen, dan wel, maar dan nog vermijdt hij om actief mee te doen. Hij vindt er gewoon niks aan. Ik heb me er bij neergelegd. Ik ben de laatste jaren oa 2 keer alleen met de kinderen naar Disneyland geweest en afgelopen maand zijn we met z'n drieën naar de Efteling geweest. Ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Toen ze klein waren vond ik het sprookjes bos leuk.

Later vond ik het pretpark niet meer leuk want toen moest ik in de rij gaan staan voor de achtbanen.

En nu vind ik het wel weer leuk, want ze staan nu zelf in de rij en ik op het terras met een boek.
Ik vind pretparken leuk en kan niet wachten tot ons zoontje groot genoeg is voor achtbanen.
Leuk. Maar niet in de weekenden..



Een keer op een doordeweekse dag bij de efteling. We konden net niet blijven zitten in de python. Maar eruit en meteen in de volgende.

Dan is het te doen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk maar vaak wel te druk.

Afgelopen herfstvakantie dagje met werk van mijn man naar Disney geweest maar dat vond ik echt veel en veel te druk.

Vroeger ooit eens geweest in de winter en toen was het wel te doen.



Ik blijf het sprookjesbos ook prachtig vinden, hoe vaak ik er ook geweest ben ondertussen.

Achtbanen zijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Je zou toch denken dat met al die mensen die op doordeweekse (studie)dagen gaan - hier ook weer zo iemand die dat doet - dat het dan toch druk zou worden. Maar gelukkig niet. Heerlijk: zo doorlopen, 3x achter elkaar Droomvlucht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk! Maar ik plan altijd zorgvuldig om ergste drukte te vermijden. Helaas twee kinderen op twee verschillende scholen dus op een studiedag gaan kan nooit

Hier ook kinderen met autisme. Disney heeft gelukkig goede regels voor hen maar Efteling bijv niet helaas. Vooral het tegen mensen aanstaan in de rij is lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bijvoorbeeld plaswijck in Rotterdam ook als een pretpark. Kinderen kunnen er heerlijk spelen, geen gezeik met lange wachtrijen. Het hoeft toch niet altijd Efteling, Walibi, Drievliet etc te zijn?



Edit: ik zie dat het een topic is die niet alleen op kinderen gericht is
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 26 maart 2017 @ 09:46:

Ik zie bijvoorbeeld plaswijck in Rotterdam ook als een pretpark. Kinderen kunnen er heerlijk spelen, geen gezeik met lange wachtrijen. Het hoeft toch niet altijd Efteling, Walibi, Drievliet etc te zijn?Zeker niet! Wij waren laastst in klein Zwitserland en dat was echt superleuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven