Entertainment alle pijlers

Serious Request 2013

18-12-2013 13:52 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er klaar voor. De tv staat al aan op het eventkanaal van Ziggo. Het echte aftellen naar de kerst is begonnen met SR13.



Giel, Paul en Coen veel succes!
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt allergisch voor die negatieve FB-berichten. De mensen die roepen dat 'ze' eerst maar eens mensen in Nederland moeten helpen, zijn volgens mij dezelfde mensen die, wanneer er aandacht voor een Nederlands probleem is, roepen dat er ergens anders op de wereld wel iets belangrijkers aan de hand is. Ze zeuren om het zeuren en ze helpen ondertussen niemand.
Alle reacties Link kopieren
Wilde ik even melden, haha.
Alle reacties Link kopieren
Het is "not done" om te zeggen maar ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met SR. Dat hele circus begint me tegen te staan..

Niet eens omdat ik vind dat we eerst hier de problemen moeten oplossen (al vind ik een reportage over mensen die buiten moeten slapen omdat de opvang vol zit wel erg schrijnend) ik vind juist wel dat wij als rijk land een bijdrage moeten leveren aan ontwikkelingshulp maar dit is niet 'mijn' manier. Al die mensen die opeens allerlei klusjes gaan doen en makkelijk vijftig euro doneren voor een plaatje, allemaal prima maar soms vraag ik mij af of ze ook vijftig euro doneren als er een collectant aan de deur staat. In mijn omgeving hoor ik meer van deze geluiden, mensen vinden dat er wel belachelijk veel geld opgehaald wordt (vorig jaar ook al).
Alle reacties Link kopieren
Als er collectant aan de deur staat wordt en vast niet zoveel gegeven,dat doe ik ook niet want meestal vind ik het irritant dat ze komen tijdens het eten bijvoorbeeld .Geef meestal wel een paar euro.





Tuurlijk is serious request een circus maar anders krijg je de mensen niet gemotiveerd om te geven,kijk maar naar Geer en Goor wat zij bereikt hebben voor de ouderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er niks aan zonder Gerard.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
En die geraldine ben ik ook zat.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 21 december 2013 @ 23:38:

Tuurlijk is serious request een circus maar anders krijg je de mensen niet gemotiveerd om te geven,kijk maar naar Geer en Goor wat zij bereikt hebben voor de ouderen.Mij motiveert het niet (meer). Ik ben doneer al automatisch aan een goed doel. Het glazen huis trekt inderdaad veel mensen maar laten we eerlijk zijn, een groot deel (voornamelijk jongeren) zien het als ''een avondje zuipen" en gaan erheen als het huis toevallig in de buurt staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem hier wel veel op 101 tv staan. Lekker op de achtergrond en soms ook echt bewust aan het kijken.

Ik snap wel wat sommigen hier zeggen. Zeker vrijdag toen de ene na de andere grote cheque door het beeld ging, dat je bijna niet meer aan kon komen met 10 euro (of zelf minder) voor een liedje.

Huiskamerconcerten die voor tienduizenden euro's geveild worden... Niet betaalbaar voor Jan Modaal.

Gisteren viel het weer wat mee. Je zag de voorsprong die ze t.o.v. vorig jaar hadden opgebouwd weer was geslonken.

En wat ik gister heel jammer vond was dat die grote actie met die fanfares echt afgeserveerd werden bij de microfoon.... Die mensen hebben de hele dag door de regen gelopen en dan wordt er zo gereageerd.

Maar vannacht is een jongetje weer helemaal tot held gebombardeerd, met een relatief klein bedrag, dat vind ik dan weer echt superleuk!



Ik mis Gerard ook!! En ik vind Paul minder leuk worden, hij is moe, dat is duidelijk en kan het af en toe niet meer opbrengen enthousiast te reageren merk ik. (Hij had ook wel een zwaar program, vanaf gisternacht 2.00-6.00, 10.00-14.00 en ook weer van 18.00-22.00.) Misschien vandaag wat vrolijker, na een goede nacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:denachtzuster schreef op 21 december 2013 @ 23:56:

En die geraldine ben ik ook zat.

Ze is al vanaf half 10 weg. En je hoeft niet te luisteren/kijken.



Wel enorm jammer dat Gerard er niet is. Maar ik snap dat hij ook kerst met een normale maaltijd wilt eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap Gerard wel hoor,niet eens zo zeer dat hij gewoon wil eten maar meer om de aandacht die hij krijgt. Elk jaar weer de verzoekjes voor Living Doll etc maar hij is wel een stuk grappiger dan de rest.



Paul ziet er beroerd uit vind ik echt energieloos,vind dat sowieso nu hij zo mager is.

Mijn man vindt hem net Ad Visser
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sfeerloos vergeleken met vorig jaar.

Maar ik denk dat ik bevooroordeeld ben.



Hier stond het huis midden in de horeca met alle kroegen en terrassen. Das heel anders dan daar.

Wij hebben hier dan ook een uniek plein. Dat vind je nergens.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 22 december 2013 @ 00:04:

[...]





Mij motiveert het niet (meer). Ik ben doneer al automatisch aan een goed doel. Het glazen huis trekt inderdaad veel mensen maar laten we eerlijk zijn, een groot deel (voornamelijk jongeren) zien het als ''een avondje zuipen" en gaan erheen als het huis toevallig in de buurt staat.Dat laatste is toch niet zo erg? Ik heb ook wel eens dingen 'voor het goede doel' gedaan waarbij de hoofdmotivatie ook een gezellig dagje/avondje was.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 21 december 2013 @ 18:57:

De vele miljoenen die de publieke omroep verkwanseld aan voetbalrechten kunnen toch eigenlijk beter naar "het goede doel" gaan? Waarom dan zo bedelen bij de bevolking? Nogal hypocriet vind ikZijn toch twee heel verschillende dingen? Dan kun je dat wel van elke uitgegeven euro zeggen. Als je het niet leuk vind van kijk of luister je niet. Makkelijk!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 22 december 2013 @ 11:43:

Ik vind het sfeerloos vergeleken met vorig jaar.

Maar ik denk dat ik bevooroordeeld ben.



Hier stond het huis midden in de horeca met alle kroegen en terrassen. Das heel anders dan daar.

Wij hebben hier dan ook een uniek plein. Dat vind je nergens.



Uh..ben je in Leeeuwarden geweest?

Er zitten hier op het plein allerlei tentjes.

Als je honderd meter verder loopt,heb je de kroegen,links,rechts overal..
Alle reacties Link kopieren
Hier draaiden de kroegen ook overuren toen, sommige waren 24 uur open..
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik niet weten of dat hier zo is.

Ik weet wel toen ik met mijn dochter om half 10 naar de V&D ging,die zit om de hoek van plein,dat ie pas om half 10open ging.

Er stonden heel veel gezinnen te wachten,die wilden gaan ontbijten.

Dat had ik als V&D anders aangepakt,vanaf 8.00 ofzo,want er zjjn echt al heel vroeg mensen overal vandaan hier, die willen ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 22 december 2013 @ 11:43:

Ik vind het sfeerloos vergeleken met vorig jaar.

Maar ik denk dat ik bevooroordeeld ben.



Hier stond het huis midden in de horeca met alle kroegen en terrassen. Das heel anders dan daar.

Wij hebben hier dan ook een uniek plein. Dat vind je nergens.Vlakbij het plein is een steeg vol kroegen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren geweest (zeepjes in the pocket)! Weer zat een beetje tegen, maar ik vond het er erg gezellig. Leuk om een keer mee te maken. Er gebeurde veel in diverse kroegen, maar die waren vol met lange rijen voor de deur. Ook het café van Gerard helaas. Is ons niet gelukt om binnen te komen. Erg jammer.



Ik vind het ontroerend om te zien hoeveel mensen (en bij SR ook veel kinderen, die ook op school goed meekrijgen waar het over gaat) zich inzetten voor een goed doel. Maakt mij niet uit wat voor doel, mensen doen het en blijven het gelukkig nog steeds doen (blijft helaas nodig). Het cynisme vind ik jammer, maar dat is helaas inherent aan de tijd waarin wij nu leven. En dan is het fijn om te zien dat dit gelukkig niet de overhand neemt.
Ik vind het gezeik over waarom niet een Nederlands doel. Hier is ook armoede bla bla bla. Zo'n gezeik.

Ja hier is ook armoede. Ook hele erge ( helaas ervaring incl voedselbank).

Maar als ik diaree heb ga ik niet dood. Als ik kook vliegen de vliegen niet om me heen omdat ik mijn wc niet door kan spoelen. Ik doe mijn kraan open en he schoon water.



Maar goed die zeikerds hou je toch. En als ze even verder kijken dan hun zeurneus lang is vinden ze op de site van 3fm ook een duidelijke uitleg waarom dit doel en niet bv de voedselbank ( wat moeten die ook met al die miljoenen maar goed).



Heel eerlijk, ik geniet van het kijken. Ben verwondert over wat mensen allemaal doen aan acties, maar doneer zelf niet.

Niet omdat ik dit niet wil maar omdat ik er geen geld voor heb.
Alle reacties Link kopieren
Blauw theekopje. Ben t helemaal Met je eens
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaaaaaaa, Gerard gaat voor Living Doll! Op naar die ¤10.000,-



(volgens mij was dat vorig jaar ook het doel toch? Toen is het gehaald.)
Alle reacties Link kopieren
Ben er vorig jaar geweest en de sfeer als je er staat is echt top! Heel gevarieerd publiek van jong tot oud stond er en t was echt gezellig. De kroegen draaiden overuren
Alle reacties Link kopieren
Stromae in tha house! Leuk dat hij er is, nadat Paul de Leeuw gister die grap uithaalde met Giel.



Hij kan wel óf verdomd goed zingen óf hij was aan het playbacken. (dat eerste hoop ik, want dat tweede zou toch wel een deceptie zijn...)
Stromae kan echt eng kijken brrr
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 22 december 2013 @ 16:36:

Stromae kan echt eng kijken brrr

Ja echt wel. Vind het zo'n raar mannetje.

Maar zingen kan hij zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven