Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

11-11-2014 17:57 602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die altijd braaf het Sinterklaas journaal kijkt?



Ik zit in ieder geval klaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:lenepeen schreef op 15 november 2014 @ 13:09:

Wat minder zwarte pieten en pieten met roetvegen is prima, maar wat anderen ook al zeggen, die clownspieten slaan nergens op. En hebben jullie ook de blanke pieten gezien? Helemaal zonder enige schmink, pff dat zijn toch geen pieten?! Daar kun je als ouder volgens mij ook geen passende uitleg bij geven...Die uitleg is prima gegeven, in het Sinterklaasjournaal.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 15 november 2014 @ 13:04:

Ik lees net een statusupdate van iemand op FB dat haar kind helemaal opgelucht is dat er gewoon Zwarte Pieten zijn.

En vervolgens vraagt ze: "Mamma, die rare gele en witte Pieten, die zijn nep he?"



Ik bedoel maar.



Ik vind ze er ook gewoon eng uit zien.

Die gele lijkt wel ziek.

Geen gezicht.



Zwarte pieten en pieten met roetvegen lijkt me wel een mooie combi. En dan zonder dikke lippen en met allerlei verschillende kapsels.

Ook mooi uit te leggen.

Sinterklaasjournaal kan er altijd wel een mooi verhaal van maken.



Ik geniet elk jaar weer.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Weet je hoeveel kinderen (én volwassenen) een angst hebben voor clowns?

Het heeft zelfs een naam: Coulrofobie.



Clown-pieten, ik vind het echt belachelijk.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:lenepeen schreef op 15 november 2014 @ 13:09:

Wat minder zwarte pieten en pieten met roetvegen is prima, maar wat anderen ook al zeggen, die clownspieten slaan nergens op. En hebben jullie ook de blanke pieten gezien? Helemaal zonder enige schmink, pff dat zijn toch geen pieten?! Daar kun je als ouder volgens mij ook geen passende uitleg bij geven...



Die blanke pieten slaan nergens op. Ik vond als kind juist die anonimiteit van de pieten juist zo spannend. Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke kleur die pieten krijgen, maar gewoon wit en herkenbaar haalt de magie wel een beetje weg. En omdat een donkere zwarte kleur de echte gelaatstrekken zoveel mogelijk verbergt zou ik kiezen voor donkerpaars, blauw, groen etc.



Werkt trouwens andersom ook. Ik heb vroeger weleens zelf piet gespeeld en ik vond het juist heel leuk om onherkenbaar kattenkwaad uit te kunnen halen. En dan die kinderen speuren om te kijken wie je bent.
Alle reacties Link kopieren
Het Sinterklaasjournaal heeft ieder jaar een aantal verhaallijnen. De ene vind je leuker dan de ander, en ieder jaar zijn er ook kinderen die een bepaalde verhaallijn net iets minder leuk of spannender vinden dan een ander jaar. Big Deal.

Maar dit jaar ligt alles onder een vergootglas om microscopisch te analyseren, wordt er bij alles afgevraagd of dat wel leuk/goed/geloofwaardig is en wordt er met argusogen naar de kinderen gekeken of er misschien ergens een kleine aanwijzing is dat ze het wellicht minder leuk vinden.



Ik vind het inmiddels echt gezeur. Get a grip, ga er in mee en geniet ervan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik ga erin mee zolang mijn kind erin meegaat. Maar ze zei een paar keer dat ze er niks van snapt, dat dit neppe pieten zijn, dat het niet klopt. En dan zijn de 'echte' pieten er, en zeggen ze weer dat ze niet nodig zijn omdat Nederland eigen pieten heeft! Er wordt twijfel gezaaid bij kinderen die op de grens tussen wel en niet geloven zitten. En dat is op zijn zachtst gezegd vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Jammer jammer. Wat mij betreft echt de minst leuke intocht in járen.

Kale bedoening, zonder al die pieten op de boot. En vaak tig kleinere bootjes erachter aan varend, dat maakte het juist ook zo feestelijk.



En belachelijk, die clowspieten, blanke, gele en stroopwafelpietem pieten. Echt een aanfluiting. Hoe krijg je het verzonnen. Pieten moeten juist onherkenbaar zijn.

Normaal vind ik het team van Sinterklaasjournaal geniaal, juist door de woordgrappen en creativieit. Maar nu vind ik het vooral betreurenswaardig dat ze de discussie inderdaad in het verhaal hebben verweven.



Ik zie mijn jongste stiller worden. Voor mijn gevoel is hij aan het twijfelen, maar lijkt het erop dat hij bang is erover te beginnen, want tjee, het zou zomaar eens allemaal nep kunnen zijn.

Maar het volle enthousiasme is wel weg. Erg jammer.
Ik hou van SinterKees. Dus.
Kunnen alle zeikerds even vertrekken naar het Zwarte Pieten discussie topic? Fjin, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 15 november 2014 @ 13:30:

Ik ga erin mee zolang mijn kind erin meegaat. Maar ze zei een paar keer dat ze er niks van snapt, dat dit neppe pieten zijn, dat het niet klopt. En dan zijn de 'echte' pieten er, en zeggen ze weer dat ze niet nodig zijn omdat Nederland eigen pieten heeft! Er wordt twijfel gezaaid bij kinderen die op de grens tussen wel en niet geloven zitten. En dat is op zijn zachtst gezegd vervelend.



De aanwezigheid van die andere Pieten wordt al 4 avonden lang duidelijk genoeg uitgelegd in het Sinterklaasjournaal.

En die uitleg kun je prima overnemen als ouder en je enthousiasme tonen over die leuke nieuwe Pieten die net van de opleiding komen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom Star, dit topic gaat over het Sinterklaasjournaal.

Dáár geven we onze mening over. En dat hierin een stukje pietendiscussie zit, is onlosmakelijk met elkaar verbonden.



Maar ik ben doorgaans fan van Sinterklaas en zijn gevolg hoor 😃!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 13:30:

Ik hou van SinterKees. Dus.Ik ook. En die was voor veel volwassenen ook even wennen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 13:31:

Kunnen alle zeikerds even vertrekken naar het Zwarte Pieten discussie topic? Fjin, bedankt.Hé zonneschijntje, ik heb jou gisteravond trouwens een pb gestuurd
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Omdat ik als ik de pietendiscussie wil lezen ik wel ergens anders heen ga

Het komt me inmiddels net als BK zo mijn neus uit, dat ik hier gewoon alleen over Sinterklaas wil lezen
quote:Miss.Innuendo schreef op 15 november 2014 @ 13:36:

[...]





Hé zonneschijntje, ik heb jou gisteravond trouwens een pb gestuurd



O ja dat zie je niet meer tegenwoordig



Ja ik ben net Alfred J Kwak vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 13:30:

Ik hou van SinterKees. Dus.



SinterKees



Maar ook SinterHans. (Heb zo'n zwak voor die man!)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond wel dat Sinterkees wel meer groeit in zijn rol. Die allereerste intocht met hem vond ik helemaal niks. Hij was veel te overdreven aan het zwaaien enzo, als een jonge hond terwijl hij ik-weet-niet-hoe-oud is.

Dat gaat nu beter vind ik.



Maar voor mij blijft er toch maar 1 echte Sint.....heeft met jeugdsentiment te maken denk ik....
Hans Teeuwen mag ik toch hopen en niet Kesting? Want da's zo'n engerd...
Alle reacties Link kopieren
Bizar zeg, die intocht! Dat het zo abrupt eindigde, kwam dus doordat er een opstootje was op het plein. Betogers die naar de kindertjes riepen "Sinterklaas bestaat niet" en "Zwarte piet is racisme"



Alle reacties Link kopieren
Kesting een engerd?

Gewoon überhaupt of enkel als Sint?

Ik vind hem in z'n geheel leuk en lief. Heb bij hem altijd zin om hem te knuffelen haha. En ik maar denken dat iedereen dat had. Weer een illusie armer.
Kesting als alles een engerd. En wat ik me van voorgaande topics hier weet te herinneren zijn er een heleboel die er zo over denken. Weinig Kestingknuffelaars hier
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 15 november 2014 @ 13:46:

Bizar zeg, die intocht! Dat het zo abrupt eindigde, kwam dus doordat er een opstootje was op het plein. Betogers die naar de kindertjes riepen "Sinterklaas bestaat niet" en "Zwarte piet is racisme" .



Echt waar?

Wat ontzettend stom.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
De intocht eindigt altijd abrupt. Als Sinterklaas eenmaal op het plein is, zegt hij dat alle kinderen vanavond hun schoen mogen zetten en klaar. Elk jaar zo.
Neemt niet weg dat ik zulke gasten echt STOM vindt. Beetje je gelijk willen halen over de rug van kleine kinderen.

En dat ga ik nu in het andere topic zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven