Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

11-11-2014 17:57 602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die altijd braaf het Sinterklaas journaal kijkt?



Ik zit in ieder geval klaar!
Alle reacties Link kopieren
Maar toch vind ik het wel goed opgelost: de originele zwarte pieten zijn en blijven gewoon zwart, alleen die 'extra' pieten hebben andere kleuren.

Dus dan blijft de weg open voor een traditionele intocht volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 13:49:

De intocht eindigt altijd abrupt. Als Sinterklaas eenmaal op het plein is, zegt hij dat alle kinderen vanavond hun schoen mogen zetten en klaar. Elk jaar zo.Nee, dit jaar was wel anders, ze hebben een kwartier lang vertwijfeld sintliedjes staan zingen, voor Sinterklaas eens naar buiten kwam. Je merkte duidelijk dat er iets niet helemaal klopte.
Dat hoorde bij het verhaal volgens mij.
Want het was precies binnen de gestelde tijd begonnen en afgelopen. Geen uitloop niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 13:48:

Kesting als alles een engerd. En wat ik me van voorgaande topics hier weet te herinneren zijn er een heleboel die er zo over denken. Weinig Kestingknuffelaars hier Des te meer Sinterklaas knuffels voor mij
quote:apestaartje30 schreef op 15 november 2014 @ 14:04:

[...]





Des te meer Sinterklaas knuffels voor mij Well, enjoy. Ofzo
Stefan de Walle vind ik een prima acteur, hij is wat jong voor Sinterklaas maar ik vind dat hij het nu goed doet.



En wat is er mis met Hans Kesting? Goede acteur toch ook?
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 13:59:

Want het was precies binnen de gestelde tijd begonnen en afgelopen. Geen uitloop niks.Nee, het is ruim 5 min. uitgelopen en het hoorde er, denk ik, niet bij. De liedjes die gezongen werden werden waren niet ingestudeerd en de tijd werd een beetje vol gezongen zonder muziek.
En Jeroen kan niet zingen
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 14:46:

En Jeroen kan niet zingen Ja, dat klopt.
Volgens de Telegraaf:



Terwijl Sinterklaas onthaald werd op het bordes van het stadhuis, ging het aan de achterkant mis.



Was dus tijdens. Hoorde de lange dwaaltocht van Sinterklaas door het stadhuis er dus wel bij. Tenminste, zo lees ik 'm.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu aan het terugkijken, is de meneer naast Opa Piet in de bus nou de acteur van Huispiet?
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 15 november 2014 @ 13:46:

Bizar zeg, die intocht! Dat het zo abrupt eindigde, kwam dus doordat er een opstootje was op het plein. Betogers die naar de kindertjes riepen "Sinterklaas bestaat niet" en "Zwarte piet is racisme"



[afbeelding]



Jezus wat triest. Hebben vast zelf geen kinderen.

Ik hoop oprecht dat de kinderen hier niks van mee hebben gekregen.

Ik verbaas me altijd dat dit volk zelf niet inziet hoe ontzettend zielige schreeuwers ze zijn ( en niks van Piet begrijpen).



Ik zou het niet erg vinden dat er elk jaar minder zwarte pieten komen en steeds meer pieten met vegen op hun gezicht. Zolang ze maar niet geel, paars of groen worden. Die vind ik als volwassene al eng.



Verder genoten van de intocht. Morgen is hij hier in de stad. Zin aan. Zo leuk al die vrolijke kids.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:evygreat schreef op 15 november 2014 @ 14:31:

Stefan de Walle vind ik een prima acteur, hij is wat jong voor Sinterklaas maar ik vind dat hij het nu goed doet.



En wat is er mis met Hans Kesting? Goede acteur toch ook?Ja vind ik ook. Moest even wennen aan hem als Sint. Maar nu wel gewend. Hij doet het erg leuk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Zag net in de stad hele leuke pieten. Geen telefoon mee dus kon geen foto maken.

Het waren meisjes pieten. Leuke wijd uitlopende jurken aan met gouden laarsen. Hadden ook lang haar.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Bij ons hadden ook veel pieten lang haar, meer slag in plaats van kroes etc. Ik vond het erg leuk gedaan, want het waren voor de kinderen nog wel 'echte pieten', terwijl ze toch duidelijk aan het veranderen gegaan zijn.



De rellen vind ik enorm triest, maar het ergste vind ik eigenlijk dat het me niets verbaast. Er zitten altijd figuren bij die 'meedoen om het knokken', en aan de ene kant staan er een paar mensen die zich nog steeds vooral heel erg onbegrepen en gediscrimineerd voelen, en vanuit die emoties feller zijn en dingen uit het oog verliezen. Aan de andere kant zie je de tokkie-kant van de samenleving óók opstaan, en die kunnen erg raar reageren, helaas zijn dat juist de types die op een dag als vandaag bij de tegendemonstratie zullen hebben gestaan. Snappen dat je het op een kinderfeest zo ver laat komen, dat je over de ruggen van kinderen je gelijk wil halen (voor een van beide kanten) doe ik nog steeds niet, ik vind het eng.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het prachtig dat het koor op het bordes de "nieuwe sinterklaasliedjes" zong en de NPO de "oude tekst" in karaoke-vorm vertoonde.

Klein protest tegen de vernieuwing, misschien ?



Snoezeman en ik hebben ons suf gepiekerd wie Opa Piet was, maar gelukkig hebben we inmiddels het antwoord gevonden op internet.



Clownpieten zijn inderdaad doodeng, in Frankrijk word je momenteel gearresteerd als je in clownstenue op straat loopt. Ik hoop dat de NPO doorkrijgt dat deze pieten volledig misplaatst zijn. Ongeschminkte pieten vind ik ook niet kunnen. En wie ze blauw wil hebben mag verhuizen naar Smurfenland.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Star schreef op 15 november 2014 @ 13:48:

Kesting als alles een engerd. En wat ik me van voorgaande topics hier weet te herinneren zijn er een heleboel die er zo over denken. Weinig Kestingknuffelaars hier Ik ben ook Kestingknuffelaar!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap dat het Sinterklaasjournaal wel aandacht aan de discussie besteedt (want daar konden ze niet meer omheen natuurlijk) zonder een standpunt in te nemen. Zowel voor- als tegenstanders kunnen zich in het verhaal herkennen. Zoals bijvoorbeeld de opmerking "De kleur is maar bijzaak.."; die kun je op twee manieren opvatten. Doen ze heel goed .



Ik vind opa Piet leuk en hoop dat hij nog even blijft. Over zijn pensioen: "Het strooien ging niet meer zo goed..en toen raakte ik verstrooid".

De burgemeester van Gouda doet het ook erg leuk, vind ik.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:apestaartje30 schreef op 15 november 2014 @ 13:46:

Kesting een engerd?

Gewoon überhaupt of enkel als Sint?

Ik vind hem in z'n geheel leuk en lief. Heb bij hem altijd zin om hem te knuffelen haha. En ik maar denken dat iedereen dat had. Weer een illusie armer.

Ik ook hoor. Had hem ook echt veel leuker gevonden dan Stefan, daar heb ik dan weer niks mee.



Maar het allermeest mis ik nog steeds Bram.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het echt bizar dat je als volwassene zo'n moment kiest om je gelijk te halen. Wat ontzettend kinderachtig.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij het Sinterklaas journaal. Alle nieuwe pieten liepen weg toen ze wat moesten doen. Vond ik wel leuk. Wel hard schreeuwen maar tot actie en oplossingen komen ho maar. Haha.
quote:apestaartje30 schreef op 16 november 2014 @ 12:15:

Gisteren bij het Sinterklaas journaal. Alle nieuwe pieten liepen weg toen ze wat moesten doen. Vond ik wel leuk. Wel hard schreeuwen maar tot actie en oplossingen komen ho maar. Haha.Ja dat was slim gedaan idd. En ik moest ook erg lachen dat de huispiet zich duidelijk kapot ergerde aan die 3 clowns. Dochter moest ook lachen dus die zit er nu weer helemaal in. Al vroeg ze wel of de pieten die we vanmiddag bij de intocht zagen dus allemaal nep waren. Want de echte die zijn allemaal op de boot tenslotte. En wat zeg je dan...?
Alle reacties Link kopieren
Eén Piet moest naar zijn werk in Medisch Centrum De Hypochonder



Toen de stoomboot was weggevaren leek dat hier thuis niet echt indruk te maken, maar even later was er drama om níets (Ik Wil Pizza Eten Vanavond!!! mèt dikke tranen). Ventje was toch wel geschrokken geloof ik
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de clowns. ..
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven