Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

11-11-2014 17:57 602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die altijd braaf het Sinterklaas journaal kijkt?



Ik zit in ieder geval klaar!
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft al cadeautjes in haar schoen gehad en bij de intocht in onze stad waren meer dan genoeg Pieten.



Soms denk ik wel dat volwassen hun eigen ergernissen een beetje teveel projecteren op hun kinderen
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 18 november 2014 @ 11:24:

Ze heeft al cadeautjes in haar schoen gehad en bij de intocht in onze stad waren meer dan genoeg Pieten.



Soms denk ik wel dat volwassen hun eigen ergernissen een beetje teveel projecteren op hun kinderenNiet alle kinderen zijn hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Nee. En dat zeg ik toch ook niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 18 november 2014 @ 11:24:

Ze heeft al cadeautjes in haar schoen gehad en bij de intocht in onze stad waren meer dan genoeg Pieten.



Soms denk ik wel dat volwassen hun eigen ergernissen een beetje teveel projecteren op hun kinderenJa valt me erg op dat de kinderen van ouders die wel een overduidelijke kant hebben gekozen in de pieten discussie ook ineens vinden dat het Sinterklaasjournaal niet leuk is door de grapjes.. volgens diezelfde ouders dan he?
quote:apestaartje30 schreef op 18 november 2014 @ 11:16:

Typisch dat het Sinterklaas journaal nu de gebeten hond is volgens sommige volwassenen. Terwijl juist deze volwassen de reden zijn. Terwijl ZIJ dit de kinderen aandoen. Niet het Sinterklaas journaal. Met hun gezeik en geëmmer. Zowel Pro Piet en Anti Piet.Zo is het. Je kan niet per ongeluk een krant laten slingeren want het staat bol van de Pietendiscussie. Ik vind het juist wel handig dat Sinterklaasjournaal er nog een draai aan probeert te geven om het te verklaren, want de kinderen krijgen er echt wel wat van mee, zeker de kinderen die al kunnen lezen. Dit is veroorzaakt door de volwassenen, die te onvolwassen zijn om begrip te hebben voor elkaars standpunt en weigeren een compromie te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de volwassenengrapjes echt wel leuk hoor maar ik vind het niet leuk als Pieten roepen dat ze het SK feest niet meer leuk vinden en maar alvast naar huis gaan.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 18 november 2014 @ 11:40:

Ik vind de volwassenengrapjes echt wel leuk hoor maar ik vind het niet leuk als Pieten roepen dat ze het SK feest niet meer leuk vinden en maar alvast naar huis gaan.



Maar 't gaat toch om de kinderen.

Ik kan oprecht niet geloven dat een kind 't erger vind dat Pieten 't hier nu niet gezellig vinden of dat de boot met alle pakjes verdwenen is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Bij dochter op school wordt 't Sinterklaasjournaal ook bekeken en kort besproken.

Haar leraar heeft bij dit stuk aangegeven dat we 't dan maar extra gezellig moeten gaan maken en daarom hebben ze een extra slinger gemaakt, om 't gezellig te maken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe boodschap: als je geen pieten wilt, dan ook geen kadootjes :p



Maar vind het toch een beetje overdreven gedaan...





De volle zak was wel een beetje flauw...
Ben ik de enige die het rete irritant vind? En dan niet alleen om die vreemd (on)gekleurde pieten die een aanfluiting zijn, maar om de verhaallijn. Gisteravond was Sinterklaas zoek, terwijl wij hier 's ochtends Sint nog hadden gezien bij de intocht, leg dat maar 'ns uit aan de kinderen! En een zakje met kadootjes voor een ander bij je schoen? Dat doet toch geen ouder? Dat hele Sinterklaas journaal mag van mij gestolen worden, ze maken de kids er alleen maar gek mee en het wordt er alleen maar ongeloofwaardiger van op deze manier!
Je bent niet de enige, ik vind de verhaallijn nu ook niets en stimuleer het kijken niet. Pieten zijn weg, Sint is weg, wat een feest. Als ze er om vragen mogen ze kijken, als ze het vergeten zeg ik niets.
quote:Yenthe79 schreef op 23 november 2014 @ 19:51:

Ben ik de enige die het rete irritant vind? En dan niet alleen om die vreemd (on)gekleurde pieten die een aanfluiting zijn, maar om de verhaallijn. Gisteravond was Sinterklaas zoek, terwijl wij hier 's ochtends Sint nog hadden gezien bij de intocht, leg dat maar 'ns uit aan de kinderen! En een zakje met kadootjes voor een ander bij je schoen? Dat doet toch geen ouder? Dat hele Sinterklaas journaal mag van mij gestolen worden, ze maken de kids er alleen maar gek mee en het wordt er alleen maar ongeloofwaardiger van op deze manier!Ja hoor, hier hadden we bijvoorbeeld kadootje voor nichtje en oom en tante in de zak.
Alle reacties Link kopieren
Cadeautjes voor de buurkinderen bij ons en voor onze kinderen bij hen. Hilariteit alom.

Sint komt heus wel weer te voorschijn, mijn kinderen snappen prima dat de Pieten het niet goed begrijpen. Ze vermoeden dat Sint de pakjesboot aan het halen is.

Want het komt, zoals elk jaar, vast wel weer goed. Dieuwertje Blok zegt het immers ook.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk minder want vind die clowns echt vreselijk irritant en de meeste pieten ook niet leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen de hoofdPiet, wellesPiet en Pietje Paniek inmiddels ook wel weer eens op de radar komen.

Hoewel ik Opa Piet en Piet Lut wel leuke aanwinsten vind.

De clowns vind ik zelf niks maar mijn kinderen vinden het humor met grote H.



Was er vroeger trouwens niet ook een WegwijsPiet?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Pietje paniek is hier ook zwaar favoriet!



Ja wegwijspiet was er ook idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Opa Piet vind ik wel leuk, die heeft vannacht dan ook de schoentjes flink gevuld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 18 november 2014 @ 11:47:

[...]





Maar 't gaat toch om de kinderen.

Ik kan oprecht niet geloven dat een kind 't erger vind dat Pieten 't hier nu niet gezellig vinden of dat de boot met alle pakjes verdwenen is.Ik schreef dat ik het niet leuk vind dat de Pieten zeggen dat zij, de Pieten dus, het hele Sinterklaasgebeuren niets meer aan vinden en dat ze alvast teruggaan naar Spanje. Dat is hetzelfde als dat je tijdens een kinderfeestje waar iedereen het naar zijn zin heeft roept dat jij het niet leuk vindt en naar huis gaat.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook niet meer, zoon (4) verpest het kijkplezier een beetje . Dit is het eerste jaar dat hij überhaupt interesse toont in het sinterklaasfeest, dus wij waren er helemaal klaar voor.



Met een half oog volgt hij het journaal, met vragen als "Heeft Sint dan geen TomTom?", "Heeft Sint geen telefoon bij zich?", "Waarom pakt Piet niet het vliegtuig om de boot te zoeken?". s'Ochtends staat man helemaal opgewekt zich te verheugen op het getrippel van ongeduldige kindervoetjes bij de door pa gezette schoen, blijft meneertje in bed liggen. En draait zich nog eens om met de mededeling dat er geen cadeautjes zijn want de boot is weg.



Leuk verhaal hoor, bij het Sinterklaasjournaal
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dan heeft hij toch niet goed opgelet, want de schoencadeautjes liggen gewoon in het Pietenhuis.



Ben ik de enige die het voorgaande jaren ook keek?

Er is toch elk jaar 'stress' of het wel goed komt voor pakjesavond?

Was vorig jaar het geld van Sint niet op? En dat er verkeerde cadeaus waren ingepakt? Dit jaar is daar toch totaal niet uniek in?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Lemoos, kind is wel erg bij de tijd!



Ja, er is wel elk jaar stress, maar nu zijn èn de boot, èn de Pieten, èn de Sint, en last but not least ook nog de kadootjes voor Pakjesavond weg. Ik vind het ook wel wat veel van het goede... Zoon van 5 is ook wel ongerust, maar is aan de andere kant vol vertrouwen dat het allemaal wel weer goed komt
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Wij vergeten de opname te kijken, en houden dan een kijkmarathon als mijn niet-gelovige brugpieper er aan denkt. Heerlijk, samen op de bank genieten. Paar minuutjes quality-time.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heb me vanochtend kapot geërgerd, vind het normaal super leuk, maar vanochtend dus een oude aflevering (van 9.00 tot 10.00) uit 2009. Hele andere verhaallijn en met de oude Sint, was blij dat dochter niet meer gelooft, want ze zag meteen dat het een andere Sint was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 23 november 2014 @ 22:07:

Dan heeft hij toch niet goed opgelet, want de schoencadeautjes liggen gewoon in het Pietenhuis.



Ben ik de enige die het voorgaande jaren ook keek?

Er is toch elk jaar 'stress' of het wel goed komt voor pakjesavond?

Was vorig jaar het geld van Sint niet op? En dat er verkeerde cadeaus waren ingepakt? Dit jaar is daar toch totaal niet uniek in?



Hij kijkt niet iedere aflevering.



Van andere jaren (neefje) vond ik de verhaallijn nog wel te 'behappen' voor de hele kleintjes. Neefje is nu een oudgediende met zes jaar "Ieder jaar hetzelfde maar er komen echt cadeautjes hoor".
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mijn middelste maakt zich er inmiddels ook niet zo druk meer om, heeft het altijd gezien als een film. Maar mijn oudste had letterlijk slapeloze nachten van het Sinterklaasjournaal, dat hielden we zoveel mogelijk uit, maar dan keken ze op school. Ze gelooft nu 2 jaar niet meer en kan eindelijk genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven