Entertainment alle pijlers

Slechte boekverfilmingen-spoilers in het wit

31-05-2016 17:53 89 berichten
Beetje naar aanleiding van het "bejubelde series die je niks aan vindt" topic, wat vind je slechte boekverfilmingen? Of misschien vind je bepaalde verfilmingen juist beter dan het boek?





Ik trap af



Slechte boekverfilmingen:



Under the dome.



I am Legend.
Uuuuhhh de OP is grijs van achtergrond kleur en je letters zijn wit.
Ik zag m!
Nu wel goed als t goed is:



Under the dome

Boek spoiler: wat me vooral heel erg stoorde is dat de karakters Junior en Big Jim die in het boek behoorlijk psycho waren (Junior met zijn lijken!) van die watjes waren in de serie. Big Jim wel wat gemeen maar dat was snel afgelopen
The Da Vinci Code. Ik ben écht gek op de boeken van Dan Brown. En Da Vinci Code is een prachtig verhaal. Maar ondanks Tom Hanks vind ik de film ontzettend teleurstellend en vooral heel erg saai.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het zwerkballen van Harry Potter echt zwaar tegenvallen. En ik was in shock dat zijn litteken zo schreef zat ipv in het midden.
Harry Potter en de orde van de Feniks, die vond ik toch wel de slechte verfilming,



spoiler: je ziet in de film niks terug van dat ze Omber dwars zitten, denk ook dat komt omdat ze Foppe vanaf Dag 1 uit de verfilming hebben gelaten



wat een drama die color



moet wel zeggen dat ik de laatste tijd soms best wel teleurgesteld raakt van sommige verfilmingen
Alle reacties Link kopieren
Ja, Under the Dome, dat is gewoon een ander verhaal geworden.



Net als The Hobbit. Ik vind de film best vermakelijk, maar een goede verfilming van het boek? Neuh.



Brief voor de koning: zo'n prachtig jeugdboek, zo'n bordkartonnen film.



The Golden Compass. Geweldig boek, zoveel potentie en diepere lagen. Film zag er mooi uit, en daar bleef het bij.
What a nuanced anxiety
quote:tyche schreef op 31 mei 2016 @ 18:54:

Ja, Under the Dome, dat is gewoon een ander verhaal geworden.



Net als The Hobbit. Ik vind de film best vermakelijk, maar een goede verfilming van het boek? Neuh.



Brief voor de koning: zo'n prachtig jeugdboek, zo'n bordkartonnen film.



The Golden Compass. Geweldig boek, zoveel potentie en diepere lagen. Film zag er mooi uit, en daar bleef het bij.



Helemaal eens met deze voorbeelden.



Ik heb de brief voor de koning trouwens zo hoog zitten dat ik expres de film niet gekeken heb. Wil mijn eigen beeld niet laten verpesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 31 mei 2016 @ 17:58:

The Da Vinci Code. Ik ben écht gek op de boeken van Dan Brown. En Da Vinci Code is een prachtig verhaal. Maar ondanks Tom Hanks vind ik de film ontzettend teleurstellend en vooral heel erg saai.Juist door Tom Hanks wil ik expres niet Extremely Loud and Incredibly Close zien. Ik vind hem zo niet bij het boek passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 31 mei 2016 @ 18:46:

Ik vond het zwerkballen van Harry Potter echt zwaar tegenvallen. En ik was in shock dat zijn litteken zo schreef zat ipv in het midden.



Ik vond dat juist weer fantastisch want wist in het boek niet heel goed een voorstelling ervan te maken.

Ik vond de driekoppige hond dan weer niet zo mooi.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
De koning van Katoren, mooie stukken maar net op wezenlijke punten compleet anders...



De Eetclub en De Reünie



Fifty shades of Grey



The Hobbit
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
The shining.

Iedereen is zo lyrisch over die film van Stanley Kubrick, is gewoon cult. Ik vond het ook een geweldige film! Tot ik laatst het boek eens gelezen heb. Daar zat zoveel meer in! Het krankzinnig worden van Jack Torrance is in het boek veel beter uitgediept en het eind is totaal anders in het boek. Dat eind had prima verfilmd kunnen worden, dan was de film echt beter denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Brief voor de Koning inderdaad, om te húilen zo slecht.. Jammer hoor, het had zoveel mooier gedaan kunnen worden.



Kruistocht in Spijkerbroek vond ik ook niet geweldig.

(spoiler): Ik mistte Leonardo en Marieke zo enorm! Waarom dat nou 1 karakter moest worden en dan ook zo enorm 20ste eeuws stoer....] Goed Thea Beckman heeft zelf de veranderingen goedgekeurd én was betrokken bij het proces, maar ik had het graag wat trouwer aan het boek gezien...



The secret of Moonacre (boektitel: the little white horse) Dit boekje, in het Nederlands uitgegeven bij Prisma Pocketsals als het Witte Paardje in ik gok de jaren '50 was mijn absolute favoriete 'best-of-all-time' boek. Stond bij mijn oma in de kast en ik herlas m élke vakantie. Wat was de fílm een aanfluiting zeg! Had helemaal niks met het boek te maken. Enige saving grace was de setdressing....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Als mensen niet in het wit kunnen schrijven moeten ze ook geen spoilers plaatsen.



Voor mezelf maakt het niet zoveel uit. Maar de spoilers van Hasse88 en nijntje zijn goed te lezen aangezien ze meer roze zijn dan wit.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Ik zie alleen maar wit.... IK ga het even proberen aan te passen, en anders haal ik t weg..



Edit: beter zo?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Kleurcode #ffffff moet je hebben voor echt wit. Want nu is het heel duidelijk roze bij je.
Alle reacties Link kopieren
Zo, nu moet het toch echt goed zijn... toch?



Ben al aan de leesbril, moet ik nu ook aan de gewone? *ohgodohgodohgod-ik-word-oud!*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 31 mei 2016 @ 20:29:

Zo, nu moet het toch echt goed zijn... toch?



Ben al aan de leesbril, moet ik nu ook aan de gewone? *ohgodohgodohgod-ik-word-oud!*



Jaaaaa, nu is het wit!



Ach, het zijn vast de scherminstellingen.
Nu staat t goed Hasse (zie ik btw de tardis in je avatar? )



Ennuh ik heb al heel lang een bril en ik ben nog echt niet oud!
quote:ZombieQueen schreef op 31 mei 2016 @ 20:34:

[...]





Ach, het zijn vast de scherminstellingen.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 31 mei 2016 @ 19:52:

The shining.

Iedereen is zo lyrisch over die film van Stanley Kubrick, is gewoon cult. Ik vond het ook een geweldige film! Tot ik laatst het boek eens gelezen heb. Daar zat zoveel meer in! Het krankzinnig worden van Jack Torrance is in het boek veel beter uitgediept en het eind is totaal anders in het boek. Dat eind had prima verfilmd kunnen worden, dan was de film echt beter denk ik.+1000
Girl with a pearl earring



De film vond ik opzich mooi om naar te kijken maar er ontbraken stukken uit het boek en dat stoorde mij.
Haar Naam Was Sarah, vond ik ook vreselijk slecht, ging te snel en afgejakkerd, en totaal niet geen drama. terwijl bij het boek ik echt heb gehuild.
Leuk al die reacties al btw! ga ze zo even doorlezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven