Entertainment alle pijlers

Sophie in de mentale kreukels

03-04-2017 22:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een aevering teruggekeken van Sophie in de mentale kreukels. Ik vind het echt een heel boeiend programma. Zelf heb ik nog nooit een burn-out gehad, maar op mijn werk zijn er wel veel mensen met een burn-out (geweest)

Het programma zet me wel aan het denken. Ik ben een echte workaholic en opgevoed met veel en hard werken. Nog niet zo lang geleden ben ik teruggekomen van een lange reis en realiseer me weer hoezeer mijn leven om werken draait. Dat komt in het programma ook wel een beetje terug.



Zijn er meer mensen die het programma volgen? Ik vind het erg boeiend en ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet maar heb wel een burn out helaas. Gelukkig krijgt niet iedereen die hard werkt er een hoor Zolang jij je goed voelt bij wat je doet, vooral doorgaan.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het een beetje. Een burn out heeft niet alleen met hard werken te maken, maar met heel veel andere factoren.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn meestal niet de mensen die de kantjes er vanaf lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 22:55:

Het zijn meestal niet de mensen die de kantjes er vanaf lopen.



En daarmee bedoel je?

Ik zeg dat het aan heel veel factoren ligt. Niet alle harde werkers krijgen een burn out.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 03 april 2017 @ 22:57:

[...]





En daarmee bedoel je?

Ik zeg dat het aan heel veel factoren ligt. Niet alle harde werkers krijgen een burn out.Had ik het tegen jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 23:00:

[...]



Had ik het tegen jou?



Je reageert iig na mij.

Misschien iets duidelijker zijn dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 03 april 2017 @ 23:02:

[...]





Je reageert iig na mij.

Misschien iets duidelijker zijn dan?Snap niet dat je het meteen op jezelf betrekt. Maar goed. Voor alle duidelijkheid: ik val niemand hier aan.
Alle reacties Link kopieren
Ga de afleveringen terugkijken vorige week diagnose burnout out gekregen. Niet verwonderlijk vier jaar ellende op alle vlakken, ben door alle grenzen heen gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 23:04:

[...]



Snap niet dat je het meteen op jezelf betrekt. Maar goed. Voor alle duidelijkheid: ik val niemand hier aan.Maar nog steeds, wat bedoelde je? Was geen persoonlijke vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 03 april 2017 @ 23:07:

[...]





Maar nog steeds, wat bedoelde je? Was geen persoonlijke vraag.Het zijn vaak perfectionisten met een groot verantwoordelijkheidsgevoel die hier gevoelig voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een enorm boeiend programma. Ook omdat veel dingen herkenbaar zijn. Zelf geen burn-out gehad, maar wel perioden dat ik gestresst ben/was of een (te) hoge werkdruk heb ervaren. Het programma zet me wel aan het denken over onze maatschappij en hoe ik mijn leven wil inrichten.
Alle reacties Link kopieren
Precies mijn gedachten.quote:florita schreef op 03 april 2017 @ 23:20:

Ik vind het een enorm boeiend programma. Ook omdat veel dingen herkenbaar zijn. Zelf geen burn-out gehad, maar wel perioden dat ik gestresst ben/was of een (te) hoge werkdruk heb ervaren. Het programma zet me wel aan het denken over onze maatschappij en hoe ik mijn leven wil inrichten.
Ik vind dat ze er slecht uitziet. Nog steeds erg vermoeid en ineens ook veel rimpels.

Ik kijk nu aflevering 1 maar wat een vreselijk programma dat Roast met Gordon. Ik wil de docu van Sophie graag verder kijken maar ik vind dit zo gemeen allemaal dat het bijna niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sofie er soms ook slecht uitzien, maar soms ook goed. Het ligt er denk ik aan hoe het licht valt. Rimpels had ze altijd al toch? Roast met Gordon idd vre-se-lijk!quote:Lavendel_Madelief schreef op 04 april 2017 @ 18:46:

Ik vind dat ze er slecht uitziet. Nog steeds erg vermoeid en ineens ook veel rimpels.

Ik kijk nu aflevering 1 maar wat een vreselijk programma dat Roast met Gordon. Ik wil de docu van Sophie graag verder kijken maar ik vind dit zo gemeen allemaal dat het bijna niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Christiana schreef op 03 april 2017 @ 23:06:

Ga de afleveringen terugkijken vorige week diagnose burnout out gekregen. Niet verwonderlijk vier jaar ellende op alle vlakken, ben door alle grenzen heen gegaan.Wie stelt eigenlijk de diagnose? En hoe doen ze dat?
Alle reacties Link kopieren
Goed programma om beetje taboe rondom burn-out (/depressie) te doorbreken.

Ik denk dat veel mensen te laat aan de bel trekken, terwijl ze eigenlijk allang 'op' zijn.



In mijn nabije omgeving ook meegemaakt dat iemand al jaren op zijn tenen liep, maar zijn eigen burn-out niet (h)erkende en naar de buitenwereld altijd maar liet zien dat het goed ging (zelfs naar psycholoog, die er niet doorheen prikte). Gevolg: zware depressie. Had hoop ellende bespaard als hij er eerder mee aan de slag was gegaan.



De aflevering van vorige week was heel erg gefocust op werk als oorzaak. Vond de aflevering van gisteren wat dat betreft beter: dat gaat naar de kern van wat er 'mis' gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond gisteren ook een erg sterke aflevering. Erg goed ook dat er zo open over dingen wordt gepraat, dat kan denk ik echt wel helpen om dingen uit de taboesfeer te halen. Vooral mbt psychische zorg. Zoals werd aangegeven: waarom niet ook gewoon goed voor je geest zorgen ? We gaan toch ook naar de dokter?



Ik zit zelf al een tijdje aan een psycholoog te denken, omdat ik wat "issues" heb. Maar het komt er steeds niet van. Want ik functioneer prima in de maatschappij . En dan denk ik ook: psycholoog is toch voor gekken ? Maar na de aflevering van gisteren denk ik toch wel: ik moet het gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest zelf sniffen toen Sophie bij Bert Bakker moest huilen. En ik vind Brigitte Kaandorp zo'n toffe mevrouw!

Confronterend wat Bakker zegt, dat we constant afleiding aan het zoeken zijn (op het werk, op social media, in drank, op het Viva-forum ;)) om maar niet te hoeven voelen wat we echt voelen. Uiteindelijk liegt je lichaam niet. In je hoofd denk je van alles, maar als je lichaam ineens alleen nog maar wil slapen of niet vooruit te branden is, je constant hoofdpijn hebt, wordt het tijd voor verandering. Maar hoe dan?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook therapie gehad en ik vond het heerlijk! Natuurlijk was het ook hard werken en moeilijk en moest ik vaak huilen, maar ik zag het ook als een uur per week over mezelf praten en nadenken, zonder dat je aan de ander hoeft te vragen hoe het met hem gaat
Alle reacties Link kopieren
Toch vind ik de stap er naar toe best een ding. Want ik voel me dan toch raar of zo. En ik functioneer verder prima en ben ook niet ongelukkig. Maar er zijn twee gebeurtenissen uit t verleden waar ik iets mee wil, omdat ze mijn denken nog steeds beïnvloeden. Maar waar ik steeds overheen wals. Ik ben heel rationeel en ga gewoon makkelijk door. (Beetje net Sander Lantinga) maar ik ben toch bang dat me dat ooit op gaat breken.quote:caplanepourmoi schreef op 05 april 2017 @ 10:02:

Ik heb zelf ook therapie gehad en ik vond het heerlijk! Natuurlijk was het ook hard werken en moeilijk en moest ik vaak huilen, maar ik zag het ook als een uur per week over mezelf praten en nadenken, zonder dat je aan de ander hoeft te vragen hoe het met hem gaat
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen, Mick87. Je bent er nu op tijd bij. Als je gaat stapelen ga je ergens een keer keihard op je bek, en dan word je wel echt ongelukkig, en ben je daar ook niet 1-2-3 uit. Ik spreek uit ervaring (als in: van dichtbij bij iemand anders meemaken) helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een kwestie is van jezelf gunnen Mick87. Je weet dat je er beter van wordt, dat het je zal helpen. Ik ben niet via de huisarts naar therapie gegaan, heb zelf gezocht. Denk dat het ook moet klikken en toen ik de foto van mijn therapeut zag wist ik dat het zou klikken en dat was ook zo.

Het is niet erg om je raar te voelen, dat is dan maar zo. Ik voel me ook raar als ik bij de kapper met aluminiumfolie op mijn hoofd zit, maar daarna zie ik er wel beter uit (leuke vergelijking al zeg ik het zelf)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een psycholoog gevonden via internet. En wat jij beschrijft herken ik. Het is een man, middelbare leeftijd en wat hij schrijft spreekt me aan. Maar ik moet denk ik wel een verwijzing van HA hebben.
echt doen Mick!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven