Entertainment alle pijlers

Sure....

15-09-2014 00:08 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net naar een tv-serie te kijken (Dexter) en ja, ik weet het...het ís maar televisie, maar er worden zulke domme fouten gemaakt. Afdeling Moordzaken is toegankelijk voor iedereen, alles kan binnenlopen op een afdeling wat strikt genomen beveiligd zou moeten zijn (dossiers liggen op het bureau, vreemden kunnen zo in het systeem) etc.



Dit deed me denken aan een topic jáááren geleden over onwaarschijnlijkheden in films/series. Dingen waarvan je denk:"Jáááá hóór...tuurlijk kan dat!" Door een buis in het plafond ontsnappen, Rambo die geen kick geeft als hij van 10 meter naar beneden springt maar die doodgaat van de pijn als de heldin zijn sneewondje dept met een klein beetje jodium, etc.



De gebruikelijke onzin dus. Ik kan dat oude topic helaas niet vinden dus vandaar een nieuw topic: wat zie jij zoal aan onzin voorbij komen waarvan je al kauwend op je popcorn denkt:"Sure...net het echte leven..."?



PS: als je dat oude topic vindt, plaats dan een linkje svp (moeite waard om terug te lezen, was erg hilarisch!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 15 september 2014 @ 00:52:

Wat in bijna alles films/series voorkomt: personage toetst nummer in, houdt telefoon aan het oor en meteen:"Yeah, it's me. Listen up..." WTF? Dat ding moet aan de andere kant toch eerst overgaan?Ze doen ook nooit hun auto op slot en drinken nooit op wat ze besteld hebben.
En nou is het afgelopen!
Politiemensen die alle banden , types en merken kennen en zo in 2 seconden het direct gevonden spoor kunnen thuisbrengen.



Alle vrouwen op tv slapen met perfecte make-up en haar en als ze dan 'wakker worden' moeten ze zich 'even opfrissen'



Romantische comedy's die eindigen met een (her)eniging van de luvvvaaahhhs die op hun 35e net op tijd het eeuwige geluk vinden want het latere, echte getrouwde leven (en evt scheiden) komt niet voor in zulke feelgood films. Ze eindigen altijd precies als alles leuk en aardig is.



Als er een feestje is dat iedereen er mooi en netjes uit ziet (echt waar, elke -real life- familie heeft toch wel een sjofele ome Jan/ neef Gerrit / tante Sjanie die totaal uit de toon valt qua uiterlijk??)



De politie is altijd meteen en met een compleet team ter plaatse, en de belangrijke agenten hebben nooit een uniform aan (ik weet niet of dat in het echt wel zo is?)



Alle politiemensen zijn ook redelijk tot bovengemiddeld knap op tv.



Heel vaak als men aan het 'eten' is wordt er niet gegeten.



En wat ik nog steeds niet snap is dat het nu nooit eens voorkomt dat bijv James Bond of andere actiehelden midden in een achtervolging, of als ze juist heel stilletjes moeten doen, ineens ontzettend nodig moeten plassen en daardoor de hele missie opscrewen. Dat lijkt me wel grappig als iemand dat eens ergens in schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Jaa, in prison break stoor ik me hier zo aan he. Dan springt hij vanuit een luchtpijp zo naar de onderkant van een grote tank die iets van 10m onder water staat. Met welke natuurkundige wetten is dat mogelijk zeg?



En er wordt gerust door een aantal grote kerels een aantal meter afgedaald aan een dun, nylon touwtje. De gemiddelde mens zou daar dikke brandwonden aan over houden, maar hier vluchten ze vrolijk verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 15 september 2014 @ 01:07:

Of een kast van een huis en ding-dong de bel, gelijk wordt er open gedaan. Alsof ze achter de deur liggen te wachten.Dit bedoel ik!
Alle reacties Link kopieren
En al die bevlogen archeologen die met de ogen dicht lijnrecht op eeuwenoude diep verborgen schatten aflopen om vervolgens de hele shebang op te blazen of in te laten storten.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
DappereGerda, dat hele rijtje van jou en dan vooral dat laatste....ik ga stuk!
Alle reacties Link kopieren
- Historische fouten, kan er niet tegen. Dan Brown films zijn dan ook tenenkrommend om te zien. De boeken, gekregen van schoonmoeder, heb ik na vier pagina's al bij de kringloop gedumpt.



- het lelijke eendje dat een mooie zwaan is geworden na wat gefrut met make-up.



- de ik-lees-gewoon-heel-veel-boeken-in-twee-maanden-en-ben-nu-beter-dan-welke-pro-dan-ook advocaten/onderzoekers/andere baan.



De knappe politieagenten/agentes omzeil ik door Britse series te kijken
Nee heb je, ja kun je krijgen
Geweldig topic! Vooral de met makeup slapende actrices vind ik hilarisch :-)



House is ook zo'n wonderlijke serie. Binnen een uur hebben ze een of andere uitzonderlijke ziekte genezen.... en dat allemaal zonder naslagwerken en overleggen en onderzoeken,, gewoon een beetje brainstormen en hoppa, de oplossing!



Enne.... laura uit gtst heeft al honderdduizend beroepen gehad maareh.... heeft die ooit een diploma gehaald?? Geldt overigens voor meerdere soapacteurs, de meest wilde beroepen maar hoe ze het ooit zijn geworden??
quote:coconutz schreef op 15 september 2014 @ 00:17:

Of MacGyver die werkelijk alles met een paperclip en tube tandpasta kon oplossen...Maakt niet uit, hij was lekker om naar te kijken
Alle reacties Link kopieren
Alle ziekenhuisseries waar ze op de ER de meest ingewikkelde operaties doen. Operatiekamers waar ze in- en uitlopen of in de deuropening blijven kletsen. Waar studenten zonder begeleiding de meest ingewikkelde casussen behandelen. Waar men altijd een mri/ct beschikbaar heeft en waar labuitslagen al beschikbaar zijn voordat de naald uit de patient getrokken is.



'A Gifted man' was ook tenenkrommend. Een hersenchirurg (volgens mij) die als het uit kwam ook even een keizersnee deed, 5 minuten later met zijn peperdure bolide naar een kliniek in een achterstandswijk reed, daar voor de deur kon parkeren omdat er verder geen auto's stonden. Daar diagnosticeerde hij binnen een minuut een toevallig binnenkomend jochie met een heul zeldzame aandoening, die aan het licht kwam doordat hij zelf even het bloed onderzocht door middel van een oude microscoop uit een bezemkast. En toen hij wegging stond zijn bolide in het ghetto nog ongeschonden op hem te wachten.



En dat was nog maar een halve aflevering...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gegijzelden die dagenlang vastgebonden zitten in 'n kelder, maar als ze bevrijd worden zitten ze niet in 'n laag met pies en poep. Ze zullen toch ook wel 'ns moeten?



En in ziekenhuisseries hebben ze altijd het benodigde donororgaan binnen no time in huis, terwijl er ongetwijfeld honderden andere mensen hoger op de wachtlijst staan.
Films met paarden waarbij de paarden continu briesen (terwijl je ziet dat ze stil zijn) Sowieso films met paarden waarbij men 'n parcoursje springt over beginner-niveau hindernisjes en doet alsof men landskampioen is.
In alle CSI varianten is op de plaats de lict volgens mij altijd de Electra afgesloten...... Ze werken altijd me zaklantaarns, terwijl ik me dan afvraag waarom ze niet op het lichtknopje drukken.



En de vrouwelijke rechercheurs in diverse series die altijd alleen ergens naar binnen gaan zonder collega's te waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer me er altijd aan dat er een heel veel series en films wordt afgesproken in een restaurant om iets uit te praten. Dan wordt het eten op tafel gezet en zegt meestal 1 van de 2 dat hij/zij moet gaan. Bestel dan niet
Alle reacties Link kopieren
In CSI L.A. schieten ze echt continue mensen neer, zonder enige aanleiding. Ook mensen waarvan je denk, die doen echt wel hun handen omhoog als ze roepen "stop politie"....maar nee, gelijk BENG....dood....Och jammer dan, snel verder...

Alsof dat zo maar gaat. Hup weer één dood, en weer één dood.
Bij gtst liggen de patiënten in het ziekenhuis meteen achter een gordijntje achter de balie.



In alle series zegt niemand doei als het telefoongesprek eindigt. Ze hangen gewoon gelijk na hun zin op.
Ik vind die computerprogramma's die ze hebben altijd zo geweldig.

'Alle vrouwen die op die en die school hebben gezeten, met rood haar en suikerziekte... Er zijn er drie over. Een is dood. De ander is welzijnswerker in Afrika. Maar deze: in haar jeugd plette ze al vliegjes in de klas, op deze recente foto kijkt ze eng. En kijk goed (inzoomen)... Dat is geen moedervlek! Het is een heel kleine swastika!'

Binnen 5 minuten rammen ze gaat deur in, net op tijd want ze was net iemand in haar rijtjeshuis aan het martelen.
Vrouwen die de hele film lang gewapend met een bijl of pijl en boog of een mes complete legers zombies/soldaten/terroristen/ander gespuis van zich afvechten. Totdat de man van hun dromen in de buurt is, dan veranderen ze opeens in dames in nood die reddeloos verloren zijn en moet hun prins op het witte paard ze redden.



Over het open deuren beleid bij Dexter heb ik mij ook vaak verbaasd.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die altijd seks hebben met hun bh aan.
.
Alle reacties Link kopieren
The following: alles eigenlijk. Dat de agenten zo makkelijk te beïnvloeden zijn, dat ze na drie keer een moord van binnenuit niet alke agenten aan een volledige background-check onderwerpen, dat al die mensen zo gefascineerd zijn door één man en daar voor doden/zelfmoord plegen..
Tvp, te leuk dit soort topic
De lege to-go bekers koffie. Is in meerdere series/films een probleem. Ik snap dat die dingen leeg zijn, maar laat de acteurs in elk geval doen alsof ze vol zijn. Vaak zwaaien ze ermee in het rond alsofhet majorettestokjes zijn. Goede koffie die dan in de beker blijft zitten (nou ja, tenzij je echt hard zwaait en de middelpuntvliedende kracht gaat werken).
Alle reacties Link kopieren
Wij keken de laatste weken the unit via Netflix. Soms schoten ze wel 20 mensen per aflevering neer. Vervolgens keken ze dan of die mensen nog leefden. Ze voelde twee tellen bij de halsslagader en dan wisten ze het. Het kost mij al een minuut bij een levend persoon de hartslag te checken. :-)
Alle reacties Link kopieren
Politieseries: de vrouwelijke agenten hebben altijd hakken aan. Hoge hakken. Als ze moeten rennen blijven ze nooit met die hakken steken tussen de tegels zodat ze op hun bek vallen.

Gaan ze ergens een inval doen. Worden de portieren van de auto altijd dichtgesmeten. Zou ik dan weer niet doen, dat horen ze toch?

Die schoenen met hakken klinken ook altijd zo hard als ze door een gang sluipen met getrokken pistool. Trek schoenen aan met zachte zolen.

Altijd hebben ze een parkeerplek, hoeven nooit te zoeken.

Als het winter is hebben ze altijd de jas open. Geen sjaal om. Hoogstens eens een muts op. Moet je mij zien in de winter...



het topic wat jij bedoelde to, was van Hans66. Oh, die link was al gegeven. Maar er was een jaar of 3 geleden een heel lang topic over rare dingen in films.
Alle reacties Link kopieren
Historische fouten erger ik me het meest aan.

Bij die serie De Troon weet ik dat men wél geld heeft uitgegeven aan een paar echt goede, historisch correcte uniformen, maar de jurken van de prinsessen zijn ténenkrommend slecht. Taille te laag, syntetische stoffen, geen korset onder de japonnen, zodat de jurken om de lijven van de dames heenslobberen... En zó moeilijk was het niet geweest om dezelfde kleermaker te vragen ook een paar japonnetjes in elkaar te zetten. Doet ie namelijk ook...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven