Entertainment alle pijlers

Sure....

15-09-2014 00:08 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net naar een tv-serie te kijken (Dexter) en ja, ik weet het...het ís maar televisie, maar er worden zulke domme fouten gemaakt. Afdeling Moordzaken is toegankelijk voor iedereen, alles kan binnenlopen op een afdeling wat strikt genomen beveiligd zou moeten zijn (dossiers liggen op het bureau, vreemden kunnen zo in het systeem) etc.



Dit deed me denken aan een topic jáááren geleden over onwaarschijnlijkheden in films/series. Dingen waarvan je denk:"Jáááá hóór...tuurlijk kan dat!" Door een buis in het plafond ontsnappen, Rambo die geen kick geeft als hij van 10 meter naar beneden springt maar die doodgaat van de pijn als de heldin zijn sneewondje dept met een klein beetje jodium, etc.



De gebruikelijke onzin dus. Ik kan dat oude topic helaas niet vinden dus vandaar een nieuw topic: wat zie jij zoal aan onzin voorbij komen waarvan je al kauwend op je popcorn denkt:"Sure...net het echte leven..."?



PS: als je dat oude topic vindt, plaats dan een linkje svp (moeite waard om terug te lezen, was erg hilarisch!)
Alle reacties Link kopieren
hahaha oh ja soaps. Iedereen heeft in de ochtend tijd om uitgebreid te ontbijten. 's ochtends hangt men al in de Koning, iedereen heeft een baan niemand is werkloos.

Over SATC": Carrie luncht heel vaak buiten de deur, neemt iedere dag een taxi, woont in een prachtig appartement, draagt de duurste kleding, maar heeft ondertussen als werk alleen een column. jaja, dan kan je geloof ik echt niet zo'n levensstijl veroorloven.
Kijk nu Sleepless in seatle. Het is oudejaarsavond en vader kijkt met 8jarige zoon op tv naar de nieuwjaarsviering in New York. Vader probeert hem wakker te krijgen voor het vuurwerk op tv. Zoon slaapt echter diep dus vader brengt hem naar bed en gaat zelf buiten vuurwerk kijken.

Het tijdsverschil NY-seattle is echter 3 uur....
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 september 2014 @ 11:51:

Marsmannetjes praten ook altijd Engels.Dat komt omdat ze al-tijd in Amerika landen. Goede voorbereiding is alles.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 15 september 2014 @ 20:45:

hahaha oh ja soaps. Iedereen heeft in de ochtend tijd om uitgebreid te ontbijten. 's ochtends hangt men al in de Koning, iedereen heeft een baan niemand is werkloos.

Over SATC": Carrie luncht heel vaak buiten de deur, neemt iedere dag een taxi, woont in een prachtig appartement, draagt de duurste kleding, maar heeft ondertussen als werk alleen een column. jaja, dan kan je geloof ik echt niet zo'n levensstijl veroorloven.Duh, ze zijn acteur. Rondhangen in nepcafés is hun baan! Krijgen ze best lekker voor betaald ook
Ga in therapie!
Weet niet of iemand dit al geschreven heeft maar in soaps praten ze ook heel vaak terwijl ze met de rug naar elkaar toe staan.
Alle reacties Link kopieren
Als de ongelooflijk rokkenjagende held zich begint te realiseren dat hij voor het eerst écht verliefd is op dat onhandige meisje, is het eerste vaste neukertje dat langskomt en door hem wordt weggestuurd altijd een stewardess. Op tuesday, haar layover day. Je hebt namelijk altijd een vaste dag in dezelfde stad. En o ja, als je stewardess bent, heb je nooit man en kinderen, dan ben je altijd sexy en in de stemming. Altijd.
quote:Starshine schreef op 15 september 2014 @ 18:40:

Wat me ook opvalt bij dansfilms bv. Dat ze altijd hele simpele dansjes doen die door moeten gaan voor absolute top. Zoals de beroemde einddans bij Dirty Dancing... dat is toch vrij basic mambo (okay behalve de lift).Dat moet toch ook helemaal niet doorgaan voor de absolute top? Maar voor een beetje een suffe demonstratie die ook huisvrouwen het gevoel geeft dat ze dat zouden kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Personage die hardop in zichzelf praat:"I will revenge you!" en strijkt liefdevol over de foto waarop de dooie staat die hij gaat wreken. Ik praat ook in mezelf maar dan over boodschappenlijstje en things to do. Geen dramatiek in mijn spraak...een beetje gemurmel, dat is het meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 15 september 2014 @ 20:30:

Even over satc, en waar ze de tijd vandaan halen om elkaar te zien, dat vind ik dan weer wat een simpele gedachte. Het is een samenvatting van hun leven hè. Het is niet zo dat die afleveringen in 1 seizoen over een tijdsbestek van een week gaan ofzo, ik begrijp die denkwijze van jullie niet zo. Of ben ik nou gek? Dat is ook wel weer zo. Of je gek bent, weet ik niet
Vrienden lopen onaangekondigd bij je binnen en lopen vervolgens rechtstreeks naar de koelkast om er een flesje water uit te pakken. Daar wordt dan één slok uit gedronken om vervolgens het gesprek af te ronden en het flesje mee te nemen.



Dit zou ik best snel beu worden!
Alle reacties Link kopieren
Of een pak biljetten op het tafeltje smijten en zo het restaurant uitlopen. En het personeel gaat stoïcijns door met drankjes mixen en kijkt niet op of om. Ga ik één dezer dagen proberen....een paar papiertjes op tafel gooien en dan nonchalant restaurant uitlopen. Als ik hier niet meer reageer, dan zit ik vast op het bureau.
Alle reacties Link kopieren
Als de stroom is uitgevallen, dan toch nog even 12 keer met het lichtknopje heen en weer om te kijken of ie het echt niet doet vind ik best irritant.
Alle reacties Link kopieren
Darten in films en series, zowel Nederlands als Amerikaans, ziet er echt niet uit.



Alsof ze aan het speerwerpen zijn en het bord 6 meter verderop hangt. Sommige richten nog wel eerst, maar gooien er dan een rare bovenhandse beweging achteraan dat het niet anders kan dan dat de pijl in iemands voorhoofd belandt of ver boven het bord. In het volgende shot zitten ze natuurlijk alle 3 netjes in het bord met een mooie score..
Luister naar je hart, want dat klopt
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar telefoongesprekken worden altijd heel abrupt beëindigd, vooral in Amerikaanse series. Mijn telefoongesprekken eindigen altijd ongeveer zo: "Nou ik ga ophan.. ja.. ja... Ja nu ga ik ophangen hoor! Ok... Ja... Is goed... Groetjes terug hoor! Ja we bellen nog.... Doei!"



Maar in series verbreken ze gewoon de verbinding als ze het zat zijn.



En verder beginnen bevallingen in series altijd met het breken van de vliezen.
En de slechteriken zijn altijd heel slechte schutters. De goeieriken kunnen altijd makkelijk vluchten terwijl ze worden beschoten want ze worden toch nooit geraakt.
Ach ja, die bevallingen zijn altijd zo raar. Eerst is er niks aan het handje en dan ineens een wee of de vliezen breken en dan is het meteen haast en paniek, want de baby wordt binnen 5 minuten geboren.

Bij mijn eigen bevallingen lag je gewoon thuis een paar uur weeën op te vangen en dan ging je eens naar het ziekenhuis waar je nog een paar uur lag te creperen. Maar ja, dan wordt zo'n tv-serie zo langdradig.
Alle reacties Link kopieren
Oh, in het kader van bevallingen, als het relevant is voor het verhaal, worden dames altijd van 1x casual sex zwanger. Meteen. Er zijn nooit stellen met vruchtbaarheidsproblemen of die er gewoon net als in het echt een aantal maanden over doen. Tenzij dát weer voor fijne dramatiek zorgt. Dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Elke serie waar Politie in voorkomt. Niets is realistisch daaraan. Tenenkrommend gewoon. Vooral als je er zelf gewerkt hebt.
Carpe Diem!
quote:mick87 schreef op 15 september 2014 @ 20:42:



Echt tenenkrommend vond ik de Amerikaanse remake van the girl with the dragon tattoo. Het verhaal speelt zich af in Zweden maar de acteurs spreken Engels. Daniel Craig in de hoofdrol en die spreekt dan met een posh Engels accent.Doet me denken aan de verfilming van The Book Thief. Het speelt zich af in Duitsland, maar de acteurs spreken geen Duits, geen gewoon Engels, nee: Engels met een Duits accent!?
Alle reacties Link kopieren
En álle telefoonnummers in Amerika beginnen met 555...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pejeka dat zijn film/tv-telefoonnummers. Om te voorkomen dat mensen bijvoorbeeld ook gaan proberen om Monica en Chandler te bellen en degene die daadwerkelijk dat nummer heeft, helemaal gek wordt. 555-nummers bestaan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stess_ schreef op 16 september 2014 @ 19:10:

Pejeka dat zijn film/tv-telefoonnummers. Om te voorkomen dat mensen bijvoorbeeld ook gaan proberen om Monica en Chandler te bellen en degene die daadwerkelijk dat nummer heeft, helemaal gek wordt. 555-nummers bestaan niet.



Echt waar? Joh. Wat ik bedoel is: er is geen enkele noodzaak om die nummers te noemen. In Duitse, Engelse, Nederlandse, enz. series doet men dat ook niet. Het voegt namelijk niks toe om te zeggen: "het nummer van Jantje is 555 enz.". Dus vandaar.



Het leukste is nog wel dat áls ze dan echt gaan bellen in die Amerikaanse series, en je kijkt goed naar welke toetsen ze gebruiken (soms kan dat), de nummers opeens helemaal niet beginnen met "555" - zelfs niet als ze 5 minuten ervóór hebben gezegd dan Jantjes nummer "555 -nogwat" is:)
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 15 september 2014 @ 13:21:

[...]





Ik had wel ( behoorlijk) wat kilootjes extra, maar toen ik van mijn eerste bevallen ben deed ik eigenlijk ook alles direct weer. Ik stond 20 minuten na de bevalling te douchen ( alleen) en deed de dag daarna mijn kindje zelf in bad. Het is dat mijn kraamhulp me van alles verboden had te doen, want anders had ik ook zelf de was aangezet enzo. Ik had bij de eerste echt nergens last van, deed zelfs op de 4e dag boodschappen omdat mijn man geopereerd was en er toch wat te eten moest komen. De kraamhulp zei; dat doe ik wel.. maar ik zei; verschoon jij mijn bed nou maar en doe de badkamer even. Dan haal ik die boodschappen wel...



( ik zag er overigens wel uit als een vaatdoek.. dat dan weer wel.. )



haha, volkomen offtopic uiteraard. Ik ben onverwacht in het ziekenhuis bevallen, kind met vacuum er uit getrokken . Na de bevalling onder narcose want de placenta wilde er niet uit en er viel het een en ander te hechten.

Uurtje nadat ik fatsoenlijk uit de narcose was ben ik met infuus en al naar het toilet gewandeld en daar prins- (prinses?) heerlijk een sigaretje gerookt. Moest er wel bij gaan zitten want ik werd er errug duizelig van. Maar man man man, wat was dat een lekker sigaretje
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Politieseries zijn het leukst omdat ze het meest onrealistisch zijn. Actiefilms ook trouwens.



Nog eentje uit de doos van onwaarschijnlijkheden: vent met kogel in zijn maagstreek, praat nog even gezellig door over zijn leven en wat hij allemaal wel niet hadden willen doen etc. Ja hoor...je bloedt half dood maar een zeer lucide gesprek zonder gekreun en gesteun gaat je makkelijk af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven