Entertainment alle pijlers

Vorm van racisme, Hood Pranks op Youtube

11-10-2014 23:41 76 berichten
Er zijn vloggers die in the hood op zoek gaan naar donkere mannen en proberen een reactie uit te lokken. Het is een rage en verschillende vloggers en youtubers doen dit. Ze willen een reactie van woede zien zodat hun vooroordeel dat afro amerikanen agressief zijn bevestigd wordt. Wat vindt men hier op het viva forum hiervan.



Enkele voorbeelden



https://www.youtube.com/watch?v=e6FWp-b9fwY

https://www.youtube.com/watch?v=LsHLMDc-Z-c

https://www.youtube.com/watch?v=breKFueGS9c
Alle reacties Link kopieren
Ga uit of zo!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zucht....
Ik ga vaak genoeg uit heeft hier even niks mee te maken! Met een zucht kan ik niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn dat voor idioten? Ze bewijzen alleen maar dat ze zelf niet sporen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kan alleen het laatste filmpje zien. Beetje flauwe pranks, niet echt grappig, waar behoorlijk agressief op gereageerd wordt.
Niemand ziet het racisme hier in? Bewust als blanke naar een ghetto gaan en daar mensen uitlokken om er vervolgens geld mee te verdienen op youtube.
Alle reacties Link kopieren
Direct op iemand aflopen en zijn telefoon afpakken is toch geen prank? Dreigen dat je een pistool in je achterzak hebt en deze pakken zorgt toch voor een reactie bij degene die je bedreigt? Sorry hoor maar dit zijn in mij ogen geen pranks maar mensen die bewust uitdagen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het is 'wordt' en 'vindt' in dit geval. Nu wek je de indruk dat echt alle zwarte mensen slecht zijn in correct Nederlands (schrijven). Hoe durf je :p
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 11 oktober 2014 @ 23:51:

Niemand ziet het racisme hier in? .Ach welnee Ik zie volslagen idioten zomaar mensen op straat uitdagen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 11 oktober 2014 @ 23:46:

Ik ga vaak genoeg uit heeft hier even niks mee te maken! Met een zucht kan ik niet zoveel.



Ik met jouw topics ook niet.



Maar goed, ik ben niet flauw, dus ik heb je filmpjes bekeken.

Ik vind het stomme pranks. Maar de reacties daarop van die lui zeer buitenproprtioneel.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 11 oktober 2014 @ 23:51:

Niemand ziet het racisme hier in? Bewust als blanke naar een ghetto gaan en daar mensen uitlokken om er vervolgens geld mee te verdienen op youtube.Nee. In het eerste filmpje bijv. is een van die jongens zelf niet eens blank.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de filmpjes zonder geluid gezien omdat hier de televisie aanstaat en ik kan je vertellen dat ik het gedrag van de drie 'grappige' jongens echt als bizar vond overkomen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Boehoe, racisme.

Bevalt je slachtofferrol?
Heb het aangepast



Ik zie er dus wel racisme in, het is uitlokking en uitbuiting.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Enn, het is gewoon in het geheel niet grappig, het zijn geen 'pranks' zoals ze bedoeld zijn. Ze zijn erg aan het tergen
Alle reacties Link kopieren
En het verband tussen uitlokking en racisme is.... wat?
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 11 oktober 2014 @ 23:56:

Je hebt gelijk Enn, het is gewoon in het geheel niet grappig, het zijn geen 'pranks' zoals ze bedoeld zijn. Ze zijn erg aan het tergenEens, niks grappigs aan. Maar aan de idiote reacties ook niet.
Eerlijk gezegd zie ik in het eerste filmpje vooral een buitenproportionele reactie op iets onschuldigs. Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wil bewijzen, TO.
Jeetje, wat een racisten zeg.

En dan ook nog al die blanke wijven die de goede donkere mannen inpikken.

Tis wat tegenwoordig.
Verder vind ik dit soort "pranks" vooral heel sneu. Racisme was niet het eerste wat in mij opkwam.
Alle reacties Link kopieren
Uitbuiting snap ik dan weer niet. Mogen die jongens wel lopen zieken in een andere buurt, alleen niet in het ghetto?
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 11 oktober 2014 @ 23:56:

Je hebt gelijk Enn, het is gewoon in het geheel niet grappig, het zijn geen 'pranks' zoals ze bedoeld zijn. Ze zijn erg aan het tergen

Precies maar het racisme noemen is bijzonder gezien de drie jongen die zo achterlijk doen ook en andere etnische achtergrond lijken te hebben. En haha wie eigenlijk niet in Amerika?



Bijzonder topic is dit dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Misschien geen goede voorbeelden dit is een beter voorbeeld



https://www.youtube.com/watch?v=hgExTrqH0n8



Ik denk dat ik het beter op het mamjo forum kan proberen mensen hier kunnen zich niet inleven.
Alle reacties Link kopieren
Racisme bestaat ook gewoon en als je lang genoeg surft kom je zeker racistische filmpjes tegen. Dat staat buiten kijf, maar wat wil je hier nu precies mee? Wil je met deze linkjes in de OP de vloggers meer hits cadeau doen?
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven