Entertainment alle pijlers

Vorm van racisme, Hood Pranks op Youtube

11-10-2014 23:41 76 berichten
Er zijn vloggers die in the hood op zoek gaan naar donkere mannen en proberen een reactie uit te lokken. Het is een rage en verschillende vloggers en youtubers doen dit. Ze willen een reactie van woede zien zodat hun vooroordeel dat afro amerikanen agressief zijn bevestigd wordt. Wat vindt men hier op het viva forum hiervan.



Enkele voorbeelden



https://www.youtube.com/watch?v=e6FWp-b9fwY

https://www.youtube.com/watch?v=LsHLMDc-Z-c

https://www.youtube.com/watch?v=breKFueGS9c
Dat is toch net als Tokkies provoceren of weet ik veel welke bevolkingsgroep waar vooroordelen over bestaan?



Ik vind het dom als je zelf die vooroordelen bevestigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dom om mensen op straat zomaar uit te gaan dagen en daarna te roepen dat het een grapje is. Dat vind ik oprecht irritant en dom gedrag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 12 oktober 2014 @ 01:15:

Ik vind het dom om mensen op straat zomaar uit te gaan dagen en daarna te roepen dat het een grapje is. Dat vind ik oprecht irritant en dom gedrag.Dat ook.
quote:Istar_ schreef op 12 oktober 2014 @ 01:13:

Dat is toch net als Tokkies provoceren of weet ik veel welke bevolkingsgroep waar vooroordelen over bestaan?



Ik vind het dom als je zelf die vooroordelen bevestigd.Mwah...het is vooral crimineel om iemand in elkaar te slaan omdat hij op je schoen staat, maar dat is dus niet het punt
Alle reacties Link kopieren
Waarmee ik niet zeg dat degene die zich zo idioot gedraagt maar in elkaar getrapt moet worden o.i.d.. Helemaal niet zelfs. Buiten proportioneel agressief reageren op idioten komt net zo idioot op me over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat Enn zegt.



Lekker makkelijk
Alle reacties Link kopieren
Laatste filmpje gezien en wat een idiote reacties van die gasten. Alleen dat van die scheten kan ik snappen dat dat niet gewaardeerd werd en dat mensen daar nogal geirriteerd van raken. Dan zou je van mij ook een duw kunnen verwachten (wat ik wat anders vind dan iemand op de grond leggen en in elkaar trappen).



Maar al die anderen die zo opgefokt reageren?? Driedubbele idioten die niet los zouden mogen lopen op straat. Wat een mafklappers



En nee to, ik vind dit geen racisme, alleen maar bewijs van het feit dat er dus blijkbaar zulke idioten zijn die wat mij betreft regelrecht naar een opvoedkamp gestuurd mogen worden. Je slaat toch geen mensen in elkaar om een stomme vraag? Als de vraag je niet bevalt, loop je weg of zeg je donder op. Maar iemand in elkaar rossen? Werkelijk waar, vind jij dit racisme? Ze reageren zelf zo idioot hoor.



Als benidorm bastards in elkaar gerost worden door de mensen die zij aanspreken, is het dan ook racisme? Of bananesplit of weet ik veel wat voor suffe programma´s er zijn die grappen uithalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 11 oktober 2014 @ 23:51:

Niemand ziet het racisme hier in? Bewust als blanke naar een ghetto gaan en daar mensen uitlokken om er vervolgens geld mee te verdienen op youtube.Noem je dit uitlokken? Dan kun je alles wel uitlokken noemen. Ik vind het schokkend dat er mensen zijn met zo´n ultrakort lontje die een domme grappenmaker bijkans tot moes slaan. Vind ik veel schokkender dan dat er domme grappenmakers bestaan.
Ik weet niet of de motieven om dit filmpje te maken racistisch zijn. Maar je kunt de klok er op gelijk zetten dat er aan de hand van dit soort filmpjes vooroordelen bevestigend wordt gereageerd. En dát op zich geeft te denken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je dit filmpje maar eens bekijken. Mega racistisch

https://www.youtube.com/watch?v=rW9422L-x1c
Alle reacties Link kopieren
De vooroordelen dat er veel lui in de ghetto´s wonen die ik liever niet tegenkom IRL ? Mwoah, dat vooroordeel is idd bevestigd. Wat een opgefokt publiek daar zeg.



Ik zie die reacties hier in mijn dorp nog niet tegenkomen (of ik nou hein, esmeralda, achmed of chaquin aanspreek)
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 01:37:

Ik weet niet of de motieven om dit filmpje te maken racistisch zijn. Maar je kunt de klok er op gelijk zetten dat er aan de hand van dit soort filmpjes vooroordelen bevestigend wordt gereageerd. En dát op zich geeft te denken.



Dat is ook een vooroordeel. En als je bij dat veronderstelde publiek ook nog een kleurtje denkt zelfs racisme.



Er zijn ook genoeg mensen die heus beseffen dat de mensen 'in da hood' die enkel reageren met een 'piss off/f*ck off' youtube niet halen. Die zullen ook niet de behoefte voelen om dit soort filmpjes actief te gaan zoeken of als ze er op stuiten ook nog pc commentaar op gaan geven. Die zullen dit verschijnsel bekijken als 'voor idioten, door idioten, met idioten'.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lemoos2 schreef op 12 oktober 2014 @ 01:42:

[...]





Dat is ook een vooroordeel. En als je bij dat veronderstelde publiek ook nog een kleurtje denkt zelfs racisme.



Er zijn ook genoeg mensen die heus beseffen dat de mensen 'in da hood' die enkel reageren met een 'piss off/f*ck off' youtube niet halen. Die zullen ook niet de behoefte voelen om dit soort filmpjes actief te gaan zoeken of als ze er op stuiten ook nog pc commentaar op gaan geven. Die zullen dit verschijnsel bekijken als 'voor idioten, door idioten, met idioten'.

Ja, de zijn er ook.



Dus het is een voorordeel om te denken dat dit soort filmpjes vooroordelen aanwakkert? Dan ben jij op jouw beurt ook bevooroordeeld omdat je denkt dat ik bevoroorldeeld ben vanwege het feit dat ik verwacht dat er vooroordelen....
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 01:50:

[...]



Ja, de zijn er ook.



Dus het is een voorordeel om te denken dat dit soort filmpjes vooroordelen aanwakkert? Dan ben jij op jouw beurt ook bevooroordeeld omdat je denkt dat ik bevoroorldeeld ben vanwege het feit dat ik verwacht dat er vooroordelen.... . Maar even serieus: dit soort humor trekt toch ook maar een beperkt publiek? Misschien ben ik wel een positivo maar ik geloof echt dat de meerderheid van de mensen dit niet actief gaat opzoeken, liken en delen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En blanken vrouwen pikken donkere mannen in. En zwarte Piet verheerlijkt slavernij. Waar gaat het toch heen met de wereld?
Bij filmpjes zeggen de reacties onder het filmpje op YouTube vaak meer dan het filmpje zelf.
Alle reacties Link kopieren
Het houdt je allemaal nogal bezig he?

Drie topics over dit onderwerp.



Ik ben van mening dat er alleen maar haat en verdeling gezaaid wordt, juist door degenen die zich gediscrimineerd voelen. Al die negativiteit, het vergroot de onverdraagzaamheid, die toch al zo groot is, alleen maar meer.

Kijk maar naar het ontstaan van de Zwarte Pieten discussie en hoe dat buiten proporties is getreden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik vind het van racisme getuigen dat je als blanke grappenmaker niet eens meer in tha hood mag komen.
.
Serieus, racisme bestaat? Had ik voor dit topic nooit gedacht. Bedankt TO, je hebt mijn leven verrijkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 12 oktober 2014 @ 10:56:

Ik vind het van racisme getuigen dat je als blanke grappenmaker niet eens meer in tha hood mag komen.Precies. Je kunt je afvragen wie nou echt de discrimineerder is.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 12 oktober 2014 @ 00:01:

....



Ik denk dat ik het beter op het mamjo forum kan proberen mensen hier kunnen zich niet inleven.Huh? Wat is dit voor een racistische generalisatie over de mensen hier??
quote:Miss.Innuendo schreef op 12 oktober 2014 @ 10:55:

Het houdt je allemaal nogal bezig he?

Drie topics over dit onderwerp.



Ik ben van mening dat er alleen maar haat en verdeling gezaaid wordt, juist door degenen die zich gediscrimineerd voelen. Al die negativiteit, het vergroot de onverdraagzaamheid, die toch al zo groot is, alleen maar meer.

Kijk maar naar het ontstaan van de Zwarte Pieten discussie en hoe dat buiten proporties is getreden.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 11 oktober 2014 @ 23:51:

Niemand ziet het racisme hier in? Bewust als blanke naar een ghetto gaan en daar mensen uitlokken om er vervolgens geld mee te verdienen op youtube.



Je kan overal racisme in zien...

Als je het wil zien.

Je bent niet goed wijs.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 12 oktober 2014 @ 11:30:

[...]





Huh? Wat is dit voor een racistische generalisatie over de mensen hier??



Nou inderdaad zeg....



Serieus, wíe is hier nou degene die discrimineert en racistische uitspraken doet....

Of heet het alleen zo als een blanke dit gedrag vertoont?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven