Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2014?

08-01-2014 13:18 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige topic: Wat heb je gelezen in 2013?, een nieuw topic!

Hou hier weer je lijstje bij van wat je dit jaar allemaal gaat lezen
Alle reacties Link kopieren
Ooh leuk topic, ik doe mee:).



1. Het leven van Pi van Yann Martel (niet uit gelezen, na 2/3 gestopt want ik vond het echt geen boek voor mij).

2. Terug naar Inverness van Diana Gabaldon. (Deel 2 is dit, vond deel 1 prachtig!!).



Er liggen echt nog zoveel boeken op mij te wachten... Dat we allemaal in 2014 maar mooie boeken mogen lezen:).
Alle reacties Link kopieren
@Droomz: de alchemist is leuk! Heb geprobeerd te starten met deel 2 helaas nog niet gelukt. Lijkt me een leuke Harry Potter achtige reeks :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 08 januari 2014 @ 21:29:

@Droomz: de alchemist is leuk! Heb geprobeerd te starten met deel 2 helaas nog niet gelukt. Lijkt me een leuke Harry Potter achtige reeks :-)



Ja, ik hoor er veel goede verhalen over. Ik was er al in begonnen (biebboek), maar besloten om hem toch te kopen (en de overige 5 delen ook). De 2 hoofdstukken die ik las, waren goed in elk geval. Hij was hier nog 5 euro, dus goed te doen .



Dit wordt voor mij trouwens wel het jaar van de boekenseries die tot een einde komen. Zo komt het slotdeel in de Touching Juliette trilogie van Tahereh Mafi uit en van The Mortal Instruments van Cassandra Clare komt dit jaar ook het laatste deel uit. Hopelijk ook deel 3 van De verborgen universiteit van Natalie Koch, maar dat betwijfel ik .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Miss.speedeend, nee moet nog beginnen aan ik hou (nog steeds) van new york.

Maar ze zijn grappig en het leest makkelijk weg inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik doe ook mee.



1. Speling van het lot / Joanna Rees (spannend)

2. De dinsdag vrouwen / Monika Peetz (leest lekker weg)

3. Dolci d'amore / Sarah-Kate Lynch (heerlijke romkom)



En er ligt (gelukkig) nog een hele stapel op me te wachten,
Alle reacties Link kopieren
Heb net vakantie gehad en heb 4 boeken gelezen van Simon Beckett met als hoofdpersoon David Hunter.

Nu bezig in deel 1 van the Hungergames.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Ik ben nu bezig in The Luminaries van Eleanor Catton. Winnaar van de Man Booker Price 2013. Leuk boek, maar wel veel personages in het begin. Het is niet echt een boek om 's avonds in bed nog te lezen vind ik. Daarom schiet het bij mij nu ook niet zo op. Maar ik zet door!



Op de stapel liggen nog (in willekeurige volgorde):

- toen ik je zag van Isa Hoes

- the goldfinch van Donna Tartt (lees boeken als het even kan in de oorspronkelijke taal, dus deze in het Engels)

- the hitchhiker's guide to the galazy (al wel twee keer in begonnen)

- In huis van Bill Bryson
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! I'm in!



Ik heb net The stag and hen weekend (Twee boeken in één, over zijn vrijgezellenweekend en haar vrijgezellenweekend) gelezen, vond hem wel leuk voor even tussendoor (lekker niet nadenken) , maar eigenlijk bijzonder slecht geschreven haha. Zo'n boek waarin elke stap en elk gesprek genoemd moet worden ("en toen gingen ze eten en die en die hadden het over wat die had gezegd").



Nu bezig in The Great Gatsby. Fijne pocketversies gevonden van allerlei klassiekers en met deze in de bios moet ik m nog snel even lezen. Stond al tijden op mijn lijstje. Komt wat traag op gang (wat ook kan komen door die andere die ik net uit heb) maar lijkt de goede kant op te gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:ruiva schreef op 09 januari 2014 @ 12:44:

Leuk topic!



Ik ben nu bezig in The Luminaries van Eleanor Catton. Winnaar van de Man Booker Price 2013. Leuk boek, maar wel veel personages in het begin. Het is niet echt een boek om 's avonds in bed nog te lezen vind ik. Daarom schiet het bij mij nu ook niet zo op. Maar ik zet door!



Op de stapel liggen nog (in willekeurige volgorde):

- toen ik je zag van Isa Hoes Heel benieuwd!

- the goldfinch van Donna Tartt (lees boeken als het even kan in de oorspronkelijke taal, dus deze in het Engels)

- the hitchhiker's guide to the galazy (al wel twee keer in begonnen)

- In huis van Bill Bryson
Alle reacties Link kopieren
1 Glashard van Corine Hartman

2 Verdwenen van Val Mcdermid

3 Koekoeksjong van Robert Galbraith (aka JK Rowling)



Nu ga ik beginnen in Schone kunsten van Corine Hartman. Het eerste deel uit een serie van drie. De andere twee delen liggen ook al op de plank
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
2 boeken tegelijk atm

- Dr sleep - Stephen King

- Ken je me nog? - Sophie Kinsella (na SK altijd enge dromen dus lees k nog efkes maar blz uit dit boek erna :p)
Don't waste your time waiting
Dr Sleep heb ik ook gelezen. Zeker goed boek maar niet de beste van Stephen King.



Aanrader voor de horror lezers: NOS4A2 van Joe Hill (zoon van Stephen King) Ik vond m erg spannend!
The importance of being earnest is echt geweldig en ik vond het ook ontzettend grappig. Wel echt in het Engels lezen want er zitten veel taalgrapjes in. Ik 'moest' het ooit voor school lezen, maar dat waren echt de leukste lessen die ik heb gehad. Dorian Gray heb ik net uit, vond ik ook prachtig.



Arnan86 ben net ook begonnen in The Great Gatsby. Tot nu toe ben ik ook positief
Ischa Meijer - Hoeren

Paulo Coelho - Veronika besluit te sterven
Alle reacties Link kopieren
1. John Williams - Butcher's Crossing

2. bezig in: Chuck Palahniuk - Dagboek, een roman
Alle reacties Link kopieren
@ninika wat vond je van Butcher's Crossing? Ik was erg onder de indruk van Stoner.
Alle reacties Link kopieren
quote:poekiepoek schreef op 10 januari 2014 @ 09:16:

@ninika wat vond je van Butchers's Crossing? Ik was erg onder de indruk van Stoner.Ik heb ze beide in één ruk uitgelezen haha. Geweldige boeken. Ik hou van zijn manier van schrijven, zo mooi en zo beeldend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aardbeienthee schreef op 10 januari 2014 @ 01:43:

The importance of being earnest is echt geweldig en ik vond het ook ontzettend grappig. Wel echt in het Engels lezen want er zitten veel taalgrapjes in. Ik 'moest' het ooit voor school lezen, maar dat waren echt de leukste lessen die ik heb gehad. Dorian Gray heb ik net uit, vond ik ook prachtig.



Arnan86 ben net ook begonnen in The Great Gatsby. Tot nu toe ben ik ook positief



Ah leuk! Heb je toevallig ook zo'n stapeltje Collins Classics te pakken? Ik heb Dorian Gray weer teruggelegd, leek me er zo een die ik vooral 'moest' lezen en die misschien toch wat saai was. Niet dus? The importance of being earnest gaat op mijn Goodreads-lijstje!



Ik heb hier trouwens nog niemand over Goodreads gehoord. Ben ik echt fan van! Vooral als mensen het hebben over hoeveel ze in een jaar willen lezen, je kunt het daar allemaal bijhouden (bovendien hebben ze een jaarlijkse Reading Challenge. Heb de mijne nog nooit gehaald haha. Altijd te hoog ingezet. Heb er afgelopen jaar 29 van de voorgenomen 35 gelezen, dus zet voor dit jaar in op 30)
Arnan, dank voor de tip, ga daar ook maar eens bijhouden wat ik lees. Een van mijn voornemens voor 2014 is namelijk minder scherm kijken en meer lezen.



Nee, geen Collins Classics, maar heb sinds kort een iPad en van veel van die klassiekers zijn de auteursrechten verlopen en die kan je dus gratis downloaden.



Ik vond Dorian Gray niet saai, maar er zaten soms wel stukken tussen waar ik best moeilijk doorheen kwam. Maar het was het uiteindelijk wel 'waard', het verhaal als geheel vond ik gewoon heel mooi.
Bedenk nu dat ik met lezen op de iPad alsnog veel scherm ga kijken dus Maar jullie snappen wat ik bedoel
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat snel



1 Glashard van Corine Hartman

2 Verdwenen van Val Mcdermid

3 Koekoeksjong van Robert Galbraith (aka JK Rowling)

4 Schone kunsten van Corine Hartman



Ik twijfel of ik direct doorga met de twee andere delen van Corine Hartman of met De honderjarige die uit het raam klom en verdween (mijn mans' kerstcadeau, maar die heeft 'm uit inmiddels), of een nieuw boek kopen morgen... Af en toe wat meer literatuur tussen mijn thrillers door vind ik wel fijn. Heb alleen even geen inspiratie nu.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
Heb net "Toen ik je zag" uit (mooi en integer geschreven boek) en ben nu halverwege "Dit zijn de namen" van Tommy Wieringa. Beetje apart tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Karen Rose - Moord voor mij, in 2 dagen uitgelezen.. Topschrijfster..!
Life is good!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste boek van 2014 was "De uren die we deelden" van Ji-Young Gong. Prachtig boek, ik zag het liggen bij de boekwinkel en heb het op de gok gekocht. Aanrader!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Leuk dat er een neiuw topic is! Vorig jaar heb ik wel meegelezen, maar niet meegeschreven. Ik ben in september aan een nieuwe studie begonnen, heel veel zelfstudie en heel veel leeswerk. Daarom kom ik minder toe aan gewoon lezen en wil toch wel heel graag ook aan het ontspannen lezen toekomen. Mijn doel is dan ook een boek per maand 'voor mezelf' lezen en in de zomervakantie elke week een boek. Dus 18 (of meer natuurlijk!) boeken lezen in 2014 naast mijn studie is het doel. Ik ben vast begonnen en heb gisteravond de eerste uitgelezen:



1 Morgen ben ik weer thuis - Simone van der Vlucht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven