Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2015?

01-01-2015 21:40 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het 2014 topic Wat heb je gelezen in 2014?



Hou hier (weer) een lijstje bij met welke boeken je hebt gelezen.

Veel leesplezier!
miss.speeseend wijzigde dit bericht op 01-01-2015 21:41
Reden: Typefoutje..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af, dus even mijn leesvoornemens voor dit jaar:

- wil 55 boeken lezen

- om de boel wat lastiger te maken: graag dikke pillen, zoals de rest van de Outlander boeken en nog een aantal Game of Thrones boeken..

- en vind van mezelf dat ik eindelijk eens wat echte klassiekers "moet" lezen.



Jullie ook leesvoornemens?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker.

Wil ook wat klassiekers lezen.

Ben lid van een leesclub (iedereen die van lezen houdt zou ik dit aanraden) en daardoor lees je ook af en toe out of thé box.

Nu ben ik 'oorlog en terpentijn' aan het lezen, schitterend boek.



55 boeken, zoveel!!

Iedere week een boek…zo iets.

Ik probeer twee boeken per maand te lezen.
De ware levens kunstenaar hoeft niet van alles het beste te hebben..die weet van alles het beste te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornemen is om 2 a 3 boeken per week te lezen!

En totaal wil ik dit jaar ongeveer 200 boeken lezen/

Voor deze week is het al gelukt:



Het afscheidsboek van Tjeenk Willenk (vice-voorzitter Raad van State)

Sparen is geen deugd

1147 voor christus zijn uit.



Verder wil ik graag een aantal klassieke filosofie boeken lezen. Oorlog en terpentijn is dus een aanrader, ga ik eens aan beginnen.



@miss speesens ontdekking van de hemel al gelezen
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb jullie ook weer gevonden! Helemaal leuk!!



Mijn doel voor dit jaar is 65 boeken. Afgelopen jaar 62 gehaald. Dus dit jaar nog iets meer zien te lezen.

Ben lid van een boekenclub waardoor ik regelmatig nieuwe boeken lees die ik zelf niet uit zou kiezen. Erg leuk ook!

Verder wil ik mijn papieren boeken uitlezen en dit jaar helemaal over op de ereader.



Leest nu: De glazen stolp van Sylvia Plath.
Alle reacties Link kopieren
Mijn leesvoornemen is het hele oeuvre van David Mitchell te lezen. Blijkt dat ik de meeste boeken al heb gelezen, ik moet 'Ghostwritten' nog uitlezen en nog één boek op de kop zien te tikken Een enorm haalbaar voornemen dus. Zijn meest recente boek, 'The Bone Clocks' is een absolute aanrader!

Verder vind ik jullie allemaal enorm ambitieus qua volume Ik heb nog een stapeltje liggen en daar wil ik me doorheen werken tot de shortlist van de Man Booker Prize bekend is (da's meestal wel mijn smaak), zodat ik een nieuwe stapel kan aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Love7: heb er in 2014 60 gelezen, dus 55 moet te doen zijn. In praktijk 3/4 boeken per maand en in vakanties grote inhaalslag (zeker geen straf!)



Zoals twijfelmiep 200 boeken zou ik ook nooit halen hoor, zou ik wel willen maar teveel tijd kwijt aan andere dingen..

Ben wel heel benieuwd hoe je dat doet? Reis je vaak met de trein? Of slaap ik gewoon teveel?

Heb Ontdekking vd hemel nooit uitgelezen, wel ooit begonnen. Hoop ik ook dit jaar aan toe te komen.



Fiool: David Mitchell gaat op de lijst, benieuwd!



Ik lees nu: de vrouw die een jaar in bed ging liggen van Sue Townsend. Best vermakelijk.
Wat leuk

Ik bedacht me vandaag dat ik in het nieuwe jaar ook weer neer wil lezen.

Maar dan gewoon 1 a 2 boeken per maand.



Maar waar begin je mee?
Alle reacties Link kopieren
Miss ik lees ruim 100 pagina's in een uur. Dus avond lezen is 1 boek uit. Ik slaap gemiddeld 6,5 uur. En vaak lees ik op zaterdag en zondagochtend in bed.



Op vakantie kan ik zo 20 boeken lezen zeker met lange vluchten.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees omdat ik graag lees, elke avond en in het weekend een paar uur op de bank. Op vakantie zo'n beetje de hele dag door. (ik neem ruim een boek per dag mee).

Maar hoeveel boeken ik in een jaar lees, interesseert me nou weer helemaal niks. Het is geen 'taakje', zoals op de basisschool.

De meeste klassiekers heb ik wel gelezen, maar een Sophie Kinsella is ook wel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
@ Speeseend, vind het toch nog steeds knap hoor 60.



@Llilalinda, dat het geen taakje is snap ik, maar een streven....dat werkt voor mij juist wel.



De vrouw die een week in bed ging leggen, ga ik op mijn lijstje zetten.
De ware levens kunstenaar hoeft niet van alles het beste te hebben..die weet van alles het beste te maken...
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik 40 boeken gelezen. Ik heb toen meegedaan aan de 2014 reading challenge op goodreads. Gisteren mij er weer voor aangemeld, ga weer voor de 40 boeken. Ik ga mijn lijstje hier ook bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen allemaal! Ik wil graag 50 boeken gaan lezen; vorig jaar heb ik er 46 gehaald, dus net niet. Maar het kwam in de buurt. Ik vind het ook erg leuk om af en toe 'out of the box' te lezen. Tolstoj vind ik bvb erg gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weer rond de 100 boeken willen lezen. Meer omdat ik dan zeker weet dat ik dit jaar genoeg rust neem om bij te komen dan dat ik perse die 100 wil halen. Lezen is relaxen voor mij naast mijn drukke baan. Welke boeken ik ga lezen zie ik vanzelf. Ik heb nu een aantal winnaars van goodreads 2014 op het programma staan. Ook van genres die normaal niet zo snel zou lezen. De eerste is al uit.



The martian - Andy Weir
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit.

Heb afgelopen jaar 51 boeken gelezen, zou leuk zijn als ik dat dit jaar weer ga halen.

Welke boeken ik ga lezen zie ik vanzelf wel.

Ben nu weer eens een Harry Potter boek aan het lezen.
Alle reacties Link kopieren
He badeendje, ik ook weer Harry POtter aan het lezen! Blijft zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wow, 60 boeken per jaar.. Wat veel! Ik hou van lezen maar zoveel red ik niet, hoor.

Momenteel aan 't lezen: 'Kom hier dat ik u kus' van Griet op de Beek. Mooi!
Alle reacties Link kopieren
die Harry Potter boeken blijven idd leuk! en ook toevallig dat jij ook weer Harry Potter aan het lezen bent Evangeline_234
Alle reacties Link kopieren
Geen echt doel voor 2015. Verleden jaar heb ik 61 boeken gelezen, waarvan de eerste 56 in het eerste halfjaar en in het tweede halfjaar dus maar 5. Wil in ieder geval weer wat meer gaan lezen dan in de afgelopen paar maanden.
Alle gelukkige gezinnen lijken op elkaar, elk ongelukkig gezin is ongelukkig op zijn eigen wijze.
Alle reacties Link kopieren
2. This star won't go out - Esther Earl
Alle reacties Link kopieren
Whoei, het eerst gelezen boek van 2015 is een feit! Ik heb mijzelf nu als doel gesteld 2 boeken per week maar misschien is dat een beetje te optimistisch haha. Vandaag in ieder geval weer boeken inleveren bij de bieb alleen geen nieuwe halen want ik heb er nog meer dan genoeg.

Lenen jullie ook boeken bij de bieb?



1. De glazen stolp van Sylvia Plath.

Leest nu: Vuile handen van John Sandford
Alle reacties Link kopieren
Ja vaak wel hoor nicolientje ! Al leen ik toch altijd minder dan ik denk, bvb met verjaardag en feestdagen heb ik zo weer een stapel 'eigen' boeken lezen die ik dan eerst wil lezen, of een vriendin brengt een boek te leen mee, bvb
Alle reacties Link kopieren
@ Goed zo Nicolientje, ik ben met mijn boek op de helft (oorlog en terpentijn)

Ben lid van de OB, maar koop ook regelmatig tweedehands via bol.com, vind ik zelf het prettigste, omdat ik aantekeningen maak in het boek zelf (is niet goed, i know) dat komt, omdat ik ook bij twee leesclubjes zit.



@Lobita, ben benieuwd wat je van het boek van Griet op de Beeck vindt?

Vele hemels boven de zevende heb ik gelezen van haar, en vond ik erg mooi, vooral het Vlaamse taalgebruik, schitterend, ik heb het een 9 gegeven tijdens onze leesclub bijeenkomst.
De ware levens kunstenaar hoeft niet van alles het beste te hebben..die weet van alles het beste te maken...
Oh wat leuk!

Ik was echt gek op lezen en verslond altijd boeken, maar sinds zwangerschappen en kleine kinderen domweg te moe om te lezen. Mijn goede voornemen is dus uberhaupt gewoon een aantal boeken lezen. Denk dat twee per maand wel een goed streven is!

Ben nu bezig in Oorlog en Terpentijn, prachtig boek.
Alle reacties Link kopieren
@ Wat leuk Bibi! ik ook…..prachtig boek inderdaad, ik ben nu op de helft.

En je krijgt inzicht hoe het rond 1900 was in Vlaams Belgie, en dat op een bijna poëtische manier geschreven, alsof je er zelf bij bent.
De ware levens kunstenaar hoeft niet van alles het beste te hebben..die weet van alles het beste te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven