Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2017?

01-01-2017 09:47 901 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat heb je gelezen in 2016?



Als vervolg op het 2016-topic. Veel leesplezier
Alle reacties Link kopieren
Zie de boeken van Thomas Olde Heuvelt nog weleens voorbij komen heb van hem nooit iets gelezen.

Zit er een bepaalde volgorde in of kun je ze gewoon apart lezen?



Het is de stijl van Stephen King, klopt dat?



Ik schiet door drukte niet op ben pas op de helft van mijn tweede boek hoop dit weekend een sprintje te kunnen trekken.
Alle reacties Link kopieren
Gelezen:

1. Judas - Astrid Holleeder (Nederland)

2. Het slechte pad - Robert Galbraith (Engeland)



Nu aan het lezen:

De nachtegaal - Kristin Hannah (Frankrijk)
Gelezen in 2017

1. Judas - Astrid Holleeder ****

2. De Nachtegaal - Kristin Hannah *****

3. Woeste Hoogten - Emily Brontë ****



Woeste Hoogten/Wuthering Heights stond al héél lang op mijn lijstje. Ik moest er wel even inkomen; een boek uit 1847 leest wel anders dan een boek uit de 21e eeuw. Maar uiteindelijk vond ik het absoluut een erg mooi, mysterieus en intrigerend boek.

Wellicht dat ik Jane Eyre van zus Charlotte Brontë ook weer op mijn lijstje zet. Die heb ik wel gelezen voor mijn boekenlijst op de middelbare school, maar dat is inmiddels ook al weer ruim 25 jaar ( ) geleden...

Ik had de afgelopen week trouwens wel constant het liedje van Kate Bush in mijn hoofd.



Nu bezig in:

Het meisje op de weg - Michael Berg.
Las een paar hoofdstukken uit de debuutroman van Michael Bijnens Cinderella en heb Dark Matter van Blake Rouch uitgelezen.
quote:labellei schreef op 14 januari 2017 @ 17:14:

Woeste Hoogten/Wuthering Heights stond al héél lang op mijn lijstje. Ik moest er wel even inkomen; een boek uit 1847 leest wel anders dan een boek uit de 21e eeuw. Maar uiteindelijk vond ik het absoluut een erg mooi, mysterieus en intrigerend boek.

Wellicht dat ik Jane Eyre van zus Charlotte Brontë ook weer op mijn lijstje zet. Die heb ik wel gelezen voor mijn boekenlijst op de middelbare school, maar dat is inmiddels ook al weer ruim 25 jaar ( ) geleden...

Oh, Woeste Hoogten is ook echt een van mijn favorieten, als je die mooi vond zou ik zeker Jane Eyre ook nog een keertje lezen!
1 Rosie Effect - Greame Simsion

2 Alles is eventueel - Stephen King

3 De vrouw van de tijdreiziger - Audrey Niffenegger



Totaal: 1397 blz.



Boek 3: gaat over een man die zonder het te willen in de tijd reist, maar die een normaal leven probeert te leiden met zijn geliefde.

Mooi boek, liefdesverhaal (niet zoetsappig), maar helaas wel lopen huilen (dat doe ik nogal snel), waardoor ik weer hoofdpijn krijg en ik ervan baal dat het boek dat effect op me heeft.

Op naar het volgende boek!
Ik heb er nu 3 uit

1 Judas - Astrid Holleeder

2 Vermist - Sophie McKenzie (dit was een YA van mijn dochter)

3 Lieve Mama - Esther Verhoef



Nu bezig in: Pogingen iets van het leven te maken. Hendrik Groen
Alle reacties Link kopieren
1. Harper Lee - To Kill a Mockingbird

2. Kathryn Stocket - Een keukenmeidenroman

3. JK Rowling - Harry Potter en de Vuurbeker



Nu bezig in:

JK Rowling - Harry Potter en de Orde van de Feniks (op het nachtkastje)

Haruki Murakami - Kafka on the shore (onderweg)
One in a melon
Gelezen in 2017

1. Judas - Astrid Holleeder ****

2. De Nachtegaal - Kristin Hannah *****

3. Woeste Hoogten - Emily Brontë ****

4. Het meisje op de weg - Michael Berg ****

Een spannende thriller, zo'n beetje in één ruk uitgelezen. Speelt zich (voornamelijk) af in Frankrijk; in de omgeving van Limoges. Ik ben wel een beetje bekend in die regio en ik vond het wel leuk om een aantal bekende plekken tegen te komen.



Nu ligt klaar:

Nora - Colm Tóibín.
Alle reacties Link kopieren
Nog bezg in:



- Het lot van de familie Meijer - Charles Lewinsky

Ik kom totaal niet in het verhaal. Ben rond bladzijde 100 maar het wil me niet boeien, ik hoop dat ik het binnenkort wel kan uitlezen.

- Kind zonder stem - Barbara Muller



Gelezen:

1. Troostkind - Loes den Hollander

2. Wisselgeld - Loes den Hollander
Alle reacties Link kopieren
1. Mooie Leugens - Lisa Unger

2. Bericht uit Parijs - Guillaume Musso

3. Het parfum - Patrick Suskind

4. Halve waarheden - Lisa Unger



Halve waarheden is het vervolg op Mooie leugens. het is echt een vervolg, eigenlijk niet apart te lezen. Het was wel leuk om door te lezen, meer te begrijpen van wat er in het eerste boek gebeurde. Aparte schrijfstijl, leest lekker weg.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
1. De wereld volgens Bob - James Bowen

2. Judas - Astrid Holleeder

3. De geniale vriendin - Elena Ferrante

4. Gustav & Anton - Rose Tremain



Gustav & Anton vond ik een mooi, boeiend boek over vriendschap maar ook over een moeder/zoon relatie die beïnvloed wordt door het verleden. Het einde zie je wel al lang van tevoren aan komen.



Ik ga nu beginnen aan portret van een vrouw van jojo moyes.
1. De laatste deelnemer - Alexandra Olivia

2. Daglicht (luisterboek) - Marion Pauw

3. De behandeling - Suzanne Young



Gekunsteld, weinig diepgang. Hoofdpersoon staat eigenlijk aan de zijlijn. Daarnaast vind ik het een heel erg zieke vorm van 'hulpverlening' die hier beschreven wordt.
Alle reacties Link kopieren
1. Harlan Coben - De onschuldigen

2. Citadel - Kate Mosse

3. Wat denk je wel - Anne Dunlop.



Nu bezig in Judas -Astrid Holleeder.

Vind het tot nu toe wel interessant om te lezen en een boek wat wel makkelijk leest.
Alle reacties Link kopieren
x
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tot zover:

1 ik ben pelgrim- terry hayes

2 mischling- affinity konar

3 duizend schitterende zonnen- khaled hosseini



Nu begin ik aan de trilogie van justin cronin



Waar ik nog wel nieuwschierig naar ben, lezen jullie "papier" of e-reader?

Vind zelf een echt boek nog steeds het allerbeste "leesgevoel" geven maar probeer tegenwoordig wel een verschil te maken tussen een echt goed boek/serie die ik spaar en ook rustig vaker kan lezen of een boek wat niet echt in de kast hoeft te staan.

Die laatste belanden tegenwoordig op de e-reader
Alle reacties Link kopieren
Ik lees meestal ereader. Inhoud van de geur van een boek. Ik vind het makkelijker terug of vooruit te bladeren. Een ereader leest makkelijker. Ik heb altijd een hele bieb bij me en mn handen doen niet zo'n pijn van het vasthouden van een halve kilo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik lees op mijn telefoon. Een aantal jaar gelwden een geoot bestand boeken kunnen downloadrn (denk zo rond de 3000) dus ik heb nog genoeg te lezen. Daarnaast lees ik soms via de bibliotheek app en via de app wattpad
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ongeveer 95% op mijn ereader. De overige boeken krijg ik te leen. Ik heb zoveel boeken dat ik niet meer wist waar ik ze laten moest.

En lezen met licht op de achtergrond vind ik ook heel prettig.
Ik lees altijd papier. Vind het een stuk fijner lezen, en ik vind er niks mooiers dan een goedgevulde boekenkast. E-reader heb ik, maar doe ik niks mee.



Tot nu toe gelezen:



Mistborn - The Well of Ascension - Brandon Sanderson

Mistborn - The Hero of Ages - Brandon Sanderson

The Mist - Stephen King

Bob de straatkat - James Bowen

Everything's Eventual - Stephen King (vind ik tot nu zijn zijn beste verhalenbundel)



Aan het lezen:

Four past Midnight - Stephen King

Anna Karenina -Tolstoj (langetermsproject)
Alle reacties Link kopieren
1. De mannen van Raan - Martine de Jong

2. De evolutie van de Bijbel - Bart D. Ehrmann



Nu bezig in Alice in Wonderland, Anna Karenina, Nescio en Heer van de vliegen. The Old Man and the Sea van Hemingway ligt ook op me te wachten, maar daar ben ik nog niet in begonnen.



Ik lees trouwens vooral van papier. Vind ik toch prettiger dan weer van een scherm. Ik kijk de hele dag al naar schermen, heerlijk om dan even naar papier te kunnen kijken vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral op mijn ereader vind het wel fijn lezen en wel handig dat je gelijk hoop boeken bij de hand hebt. Soms lees ik ook nog wel papieren boeken, blijf het ook wel fijn vinden om soms papieren boeken vast te houden, maar als ik papieren boek koop is dat wel bijv een boek waarvan ik weet dat ik schrijver goed vind of van een serie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 03 januari 2017 @ 09:26:

Ik lees heel onregelmatig, soms heel veel, soms minder. Dus heb geen doel voor mezelf.



Op dit moment lees ik

1. The story of Art van Ernst Gombrich.



(En af en toe in een boek over fotografie, maar dat is niet echt lezen)



Leuk! Dat was een van mijn studieboeken, staat nog steeds in de kast. De beste man was géén fan van moderne kunst



Ik doe ook graag mee met dit topic. Ik ben namelijk vreselijk benieuwd hoeveel ik eigenlijk nog lees. Vroeger verslond ik boeken, maar de laatste jaren is dat een stuk minder geworden..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje:

Januari:

De bekeerlinge - Stefan Hertmans

Story of the Jews - Simon Schama



De laatste is nogal een pil, dus daar ben ik nog wel even mee bezig, denk ik
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Oh, Story of the Jews staat ook op mijn lijst! Net als The Story of Art trouwens. En nog tientallen andere boeken. Mag wel een jaar vrij nemen als ik alles op m'n lijst wil lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven