Entertainment alle pijlers

Wat is dat toch tegenwoordig met televisie?

29-05-2015 21:11 134 berichten
Is er uberhaubt nog wel wat fatsoenlijks op tv, of ligt het aan mij?



Ik kijk eigenlijk maar 2 series(blacklist en game of thrones, da's precies 33 uur per jaar. Boohoo!)

Het lijkt de laatste jaren steeds erger te worden, terwijl we steeds meer zenders hebben!

Het is of de zoveelste talentshow of trashtv. Je leven in puin, je leven in de bajes, je leven in de schuld. Je zingt, je danst, of je goocheld. Of je kijkt hoe andere mensen die programma's hebben gezien. Het is allemaal van die "makkelijke" televisie. Waarom toch zo weinig origineels van eigen bodem tegenwoordig?(los van actualiteitenprogramma's, want die worden gemaakt door wat er in de wereld gebeurd).



En voor het geval ik iets mis, iemand tips voor wel leuke programma's?
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je de tv toch weg en kijk je die 33 uur op je laptop.



Ik heb geloof ik alle KRO detectives via de site bekeken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om de centjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik kijk geen tv meer.
quote:Mevrouw75 schreef op 29 mei 2015 @ 21:14:

Dan doe je de tv toch weg en kijk je die 33 uur op je laptop.



Ik heb geloof ik alle KRO detectives via de site bekeken.



Kijk ze ook via laptop



Maar naar mijn idee was er vroegah toch meer originaliteit in NL zelf.
Alle reacties Link kopieren
Die wetenschapsuitzendingwn van dwdd vind ik ook erg leuk. Of collegetour soms. Of theroux. Allemaal via uitzending gemist.
Alle reacties Link kopieren
Jij doet nu net of er alleen maar reality-tv en talentenshows zijn. Je kijkt gewoon niet naar de rest, dat is wat anders. Je volgt twee Amerikaanse series, zapt een beetje langs het overige aanbod om dan te roepen dat er niks is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Comedy channels. Al wordt het de laatste tijd ook wat minder.

De programma's die je noemt zijn inderdaad makkelijke televisie en goedkoop om te maken. Gewone mensen (die waarschijnlijk niets ervoor krijgen) presentator, cameraploegje, klaar.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Zondag begint seizoen twee van Broadchurch. Seizoen 1 werd deze week herhaald, briljante serie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Susan schreef op 29 mei 2015 @ 21:17:

Jij doet nu net of er alleen maar reality-tv en talentenshows zijn. Je kijkt gewoon niet naar de rest, dat is wat anders. Je volgt twee Amerikaanse series, zapt een beetje langs het overige aanbod om dan te roepen dat er niks is.Nee hoor. Ben echt wel eens voor dat soort programma's gaan zitten, maar het is allemaal zo, ja, zozo dus. Docu's en consumentenprogramma's zijn nog steeds van degelijke kwaliteit, maar ik mis toch echt originele nieuwe Nederlandse series, of originele spelshows, whatever voor format.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het in grote lijnen met je eens. Af en toe zijn er wel pareltjes zoals "Goedenavond dames en heren" bij Max of vanaf zondag deel 2 van "Broadchurch". Wij hebben sinds kort Netflix en misschien dat ik daar nog iets ontdek maar wat mij betreft gaat de tv eruit en houden we het bij boeken
Zembla

Keuringsdienst van waarde

De rijdende rechter

tussen kunst en kitsch



Heb je trouwens Outlander al ontdekt als serie op HBO?
Ik kijk amper tv meer sinds we Netflix hebben. Wat een verademing geen reclames meer tussendoor. Soms probeer ik tv nog even. Met de kinderen wat mee kijken. Maar vind er niet veel meer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 29 mei 2015 @ 21:19:

Zondag begint seizoen twee van Broadchurch. Seizoen 1 werd deze week herhaald, briljante serie!De UK was collectief zwaar teleurgesteld over seizoen twee.
quote:Doreia schreef op 29 mei 2015 @ 21:22:

Zembla

Keuringsdienst van waarde

De rijdende rechter

tussen kunst en kitsch



Heb je trouwens Outlander al ontdekt als serie op HBO?Dat bedoel ik dus, Zembla kunst en kitsch, allemaal kwalitatief hoogwaardig, maar ook al sinds dag en dauw op tv. Er is zo weinig nieuw aanbod van kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 29 mei 2015 @ 21:17:

Die wetenschapsuitzendingwn van dwdd vind ik ook erg leuk. Of collegetour soms. Of theroux. Allemaal via uitzending gemist.



Die programma's zijn qua idee wel goed, maar de uitvoering hè.

Die eerste aflevering met Robbert Dijkgraaf was wel leuk, maar daarna moest het weer simpeler.

Bij collegetour was eens Richard Branson over succesvol worden, maar het had een hoog Oprah gehalte; als je er maar in gelooft. Dat was waarschijnlijk van te voren zo afgesproken "Hou het simpel" Want er zijn ook youtube filmpjes met Branson en daar vertelt hij toch wel zinnigere zaken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Met films wordt het ook steeds treuriger. Het is zoveel deel 3, 4, 5, 6(amerikaanse films dan in dit geval)



Of het ligt echt aan mij en begin ik een zeur te worden die zelf niets meer aan vind
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 mei 2015 @ 21:23:

[...]



De UK was collectief zwaar teleurgesteld over seizoen twee.



Ik heb 'm gezien, serie twee.

Vond het heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 29 mei 2015 @ 21:17:

[...]





Kijk ze ook via laptop



Maar naar mijn idee was er vroegah toch meer originaliteit in NL zelf.Daarom zeg ik: doe die tv weg.
Er is te veel keuze. Met één of twee zenders en maar een paar uur zendtijd per dag moesten de omroepen betere televisie maken. Iedereen keek ernaar, had het erover, voelde zichzelf zelfs verbonden met de omroep.

Nu leven we in een zapgeneratie. Bevalt het een niet, zap je door naar het ander. Dat gaat ten koste van de kwaliteit, ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 29 mei 2015 @ 21:25:

Met films wordt het ook steeds treuriger. Het is zoveel deel 3, 4, 5, 6(amerikaanse films dan in dit geval)



Of het ligt echt aan mij en begin ik een zeur te worden die zelf niets meer aan vind



Ja, je begint een beetje een zeur te worden. Ik wilde nl net vragen: wil je tips of wil je zeiken over de tv?



Dat laatste is gewoon zonde van je tijd. Je moet gewoon geen deel zoveel kijken, of trash tv als je er geen zin in hebt. Lees een boek ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 29 mei 2015 @ 21:25:

Met films wordt het ook steeds treuriger. Het is zoveel deel 3, 4, 5, 6(amerikaanse films dan in dit geval)



Of het ligt echt aan mij en begin ik een zeur te worden die zelf niets meer aan vind Je bent geen zeur, maar je begint het trucje te doorzien.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 mei 2015 @ 21:16:

Geen idee, ik kijk geen tv meer.Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 mei 2015 @ 21:23:

[...]



De UK was collectief zwaar teleurgesteld over seizoen twee.En daarmee is het enige lichtpuntje dat mijn leven nog had op het moment ook verdwenen...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Gewoon naar Nederland 1, 2 en 3 kijken. Of de BRT of BBC. Daar kom je eigenlijk weinig trash tegen.



Ik ben die ene met nog analoge kabeltv en ik kijk nooit tv op een ander device. Heb niet het gevoel dat ik iets mis, sterker nog, ik herken het gevoel dat jij beschrijft TO helemaal niet.



Big Bang Theory is de enige sitcom die ik wel eens kijk, die is geloof ik dan weer wel op Veronica.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven