Entertainment alle pijlers

Wat was de eerste film die je in de bioscoop zag?

16-06-2011 16:57 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over de film Penny's shadow waar die TO met dochter naar de bios wil gaan zat ik te denken wat mijn eerste film was waar ik heen ben geweest.



Dat was Bedknobs and Broomsticks (Heksen en bezemstelen in het Nederlands.)Film en tekenfilm door elkaar.Weet nog dat ik het erg spannend vond om naar de bioscoop te gaan.Weet niet meer met wie ik er was maar denk een kinderfeestje ofzo.



Zag dat die film uit 71 is en ik ben uit 74 maar ben er via wiki achter dat er in 79 een verkorte versie van die film in de bioscoop heeft gedraaid.film
Volgens mij Pocahontas. De Engelse versie en ik kon nog niet heel goed lezen Ik was daar met mijn opa en oma en oudere stiefzus
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de kleine zeemeermin.
Alle reacties Link kopieren
hahaha flodder....met mijn (keruige) oma die het NIET kon waarderen....hahahaahah wat kan ik me dat nog goed herinneren...oma geneerde zich dood en wij vonden het leuk (broer en ik) zal wel 88 ofzo zijn geweest...
Alle reacties Link kopieren
Junglebook, met een kinderfeestje.
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 16 juni 2011 @ 17:34:

Junglebook, met een kinderfeestje.Ik ook!! Mn vader lachte zo hard om zingende Baloe dat wij ons dood schaamden
Alle reacties Link kopieren
quote:Christiane04 schreef op 16 juni 2011 @ 17:00:

Dirty Dancing.

Het had nog wel wat voeten in de aarde voordat mijn ouders akkoord waren.Dat was de eerste film die ik met een vriendje zag,mijn eerste vriendje ik was toen 15 geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
The Sound of Music, ik was 3,5 en ik weet het nog goed, vond het zo indrukwekkend, zo'n grote film!
Alle reacties Link kopieren
Met mijn opa naar Top Gun.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik durf het bijna niet te typen, maar Honneponnetje..
Alle reacties Link kopieren
The Bear, samen met mijn moeder toen ik met mijn ouders op vakantie was in Oostenrijk.



Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
De kleine zeemeermin
Alle reacties Link kopieren
de artistokatten
Alle reacties Link kopieren
101 Dalmatiers. Ik zal een jaar of zes zijn geweest, dus ergens in 1974 of 1975.

Heb de helft van de film onder de banken gezeten, ik vond het doodeng.
Alle reacties Link kopieren
Herbie Goes to Monte Carlo,



Over een auto (kever) en een race.



Uit 1977.
Hier ook Grease.



Ik zat in de eerste of tweede van de lagere school en ik was helemaal verzot op Olivia in haar zoete jurkjes en de lintjes in haar haar (die had ik natuurlijk zelf ook, van geel fluweel, ik weet het nog precies ) en toen ging ze zich op het laatst opeens als een regelrechte slet gedragen met die loeistrakke zwarte leren broek aan. Ik begreep er niets van en ik was er stuk van .



Zo moest ze zijn:





en toen werd ze dit :

Alle reacties Link kopieren
Eerste was iets met een schat en een grot, kan ik me herinneren. Ik was denk ik 10, dus moet het 1983/1984 geweest zijn. Ik kan me geen titel herinneren
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 16 juni 2011 @ 16:59:

Grease!Volgens mij ik ook..
Alle reacties Link kopieren
1982 De Boezemvriend



Alle reacties Link kopieren
quote:Travis schreef op 16 juni 2011 @ 17:56:

1982 De Boezemvriend



[afbeelding]ik snap waar de titel vandaan komt...
Bambi
Alle reacties Link kopieren
oja, Grease, en ik heb zelfs nog een rokje met sokjes en gympjes gedragen. Brrr. Daarna de elpee gekocht. Twee keer, omdat ik bang was dat er een kapot zou gaan....Heerlijke tijd, en heerlijke film.
Alle reacties Link kopieren
Flodder. Dat is best ernstig.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf dat ik een jaar of vier was mocht ik mee naar Sinterklaas viering van mijn vaders werk. Dat was in de plaatselijke schouwburg en daar werd ook altijd een film gedraaid.

De eerste keer dat ik echt naar de bioscoop ging was naar Ciske de Rat in 1984, toen was ik 10.
Alle reacties Link kopieren
sound of music...met lunch hihi
Moonwalker met mijn moeder, tante en nicht, was in 1988.

Mijn broer, vader, neefjes en oom zaten in de zaal ernaast Who framed Roger Rabbit te kijken, en wat wilde ik die ook graag zien zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven