Entertainment alle pijlers

Welke kleuren heeft deze jurk?

27-02-2015 02:44 302 berichten
Alle reacties Link kopieren




Ik ben dit nu al op verschillende social media tegen gekomen. Schijnbaar zien sommige mensen andere kleuren dan de meesten. Ik zie zelf goud met wit! Ik vraag me nog steeds af of het nou één grote grap is of niet. Er zijn echt mensen die zweren dat ze andere kleuren zien.

Welke kleuren heeft de jurk?

Totaal aantal stemmen: 200

goud met wit (63%)
zwart met blauw (38%)
Alle reacties Link kopieren
Goud met blauw.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 27 februari 2015 @ 03:22:

Goud met blauw.Echt? Die combi heb ik nog niet gehoord, waar zie jij het blauwe zeg maar?
Dat wit heeft iets een blauwe gloed maar het lijkt mij gewoon wit.

Kan er niets anders van maken dan wit met goud en vraag me dan af wat anderen voor kleuren zien.
Wit met bruin...in eerste instantie.



Maar als ik jou goud lees, zie ik dat er ook wel in. Net als het blauw van broedkipje.
Wit met bruin...in eerste instantie.



Maar als ik jou goud lees, zie ik dat er ook wel in. Net als het blauw van broedkipje.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig, hier (ik woon in Zuid Amerika) is de discussie ook bezig.... mijn vriend en ik zien ook beide blauw met zwart :-) En geen lichtblauw ofzo maar echt bláuw. Zo vreemd dat andere mensen er wit in zien. Ik ben benieuwd waar het aan ligt :-)
Alle reacties Link kopieren
Het is echt heel gek, het gaat ook heel twitter over, sommige mensen zien de ene keer wit met goud en de andere keer zwart met blauw, maar ik zie echt alleen wit met goud.
hier lijkt het wit nu ook veel meer blauw. Zwart zie ik niet. Raar .
Alle reacties Link kopieren
http://i.imgur.com/9NIbMGO.png



http://i.imgur.com/7Joa4pT.png



Door deze plaatjes veranderde de kleur van het originele plaatje toen ik omhoog scrollde ineens naar zwart en blauw
Alle reacties Link kopieren
En nu weer terug naar wit en goud.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de kleuren zoals op het plaatje van Yavanna: blauw en een soort zwart. Kan er met de beste wil van de wereld geen wit in zien. Grappig dit!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Blauw met taupe.
Ligt het niet aan de beeldscherm instellingen?



Ik zie met normale instellingen echt duidelijk blauw, met mijn filter er over (van l.ux die blauw licht als het buiten donker is er uit haalt) lichter blauw.



Het is gewoon een slechte foto.
Alle reacties Link kopieren
oeps
Alle reacties Link kopieren
Oeps wat doe ik
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 27 februari 2015 @ 06:56:

Ligt het niet aan de beeldscherm instellingen?



Ik zie met normale instellingen echt duidelijk blauw, met mijn filter er over (van l.ux die blauw licht als het buiten donker is er uit haalt) lichter blauw.



Het is gewoon een slechte foto.Volgens mij heeft het niets met de kwaliteit van de foto of de instelling van het beeldscherm te maken. Ik zag eerder op zowel de pc als op mijn mobiel de jurk als spierwit met goud. En daarna ineens als inkrzwart met donkerblauw. Hetzelfde plaatje dus!
quote:bloubokkie schreef op 27 februari 2015 @ 06:37:

Ik zie de kleuren zoals op het plaatje van Yavanna: blauw en een soort zwart. Kan er met de beste wil van de wereld geen wit in zien. Grappig dit!



Op het plaatje van Yavanna zie ik ook wit met goud



Now where is the scientific explanation?
Op alle foto's zie ik wit met bruin/ goud

Maar als ik snel naar boven scrol naar de bovenste foto, dan zie ik in eerste instantie een donkerdere (niet zwarte) jurk.



Combinatie van de stof van de jurk, donkere foto, en scherm instellingen?
http://mashable.com/2015/ ... e-black-white-gold-dress/
Hier staat een tweede foto bij van "dezelfde" jurk. Nou sorry hoor, maar dit zijn toch gewoon 2 dezelfde jurken in 2 verschillende kleuren



http://news.nationalpost. ... ine-debate/#__federated=1
Via de link van lux, zie ik als eerste de witte variant, en daarna de blauw/ zwarte.

Maar ik zie dat echt niet terug in de eerste foto
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 februari 2015 @ 07:31:

Hier staat een tweede foto bij van "dezelfde" jurk. Nou sorry hoor, maar dit zijn toch gewoon 2 dezelfde jurken in 2 verschillende kleuren



http://news.nationalpost. ... ine-debate/#__federated=1Maar dan zou het jasje ook van kleur veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg wit met goud.

Vraag aan vriend: welke kleuren heeft deze jurk?

Hij zegt(zonder het te kennen): donkerblauw en zwart.
At this point it appears to be just how your eyes adjust to the mix of colors. If your eyes are more sensitive to blue and black, that's what you see, if they are more sensitive to the lighter colors, that is what you see.



So, because the photo is taken in lighting with a blue hue, it may be causing the blues in the dress to reflect a white color. And while the dress may in fact be blue and black, the lighting does, for some viewers, make it appear to be white and gold.

Uitleg



Ik zie wel wit met goud maar wel met een blauw filter eroverheen, alsof het een foto van een beeldscherm is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven