Entertainment alle pijlers

Welke thrillers (boeken) vindt jij leuk?

09-11-2010 11:04 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het Chicklittopic, nu een thrillerstopic.



Omdat daar zo een leuke tips in het chicklittopic stonden.



Ik weet er is al een boekentopic maar daar komen allerlei soorten boeken te samen. Ik heb ze liever wat gescheiden.



Ik lees graag :



Saskia Noort

Esther Verhoef

Simone v/d Vlugt

Lieneke Dijkzeul

Loes Den Hollander

Judith Visser



Iemand die nog meer Nederlandse thrillerauteurs kent?



Ik vind het eerste boek van Larsson erg moeilijk door te komen.



Qua buitenlandse thrillers hou ik van Harlan Coben.



Hehe hopelijk kan dit topic weer veel mensen en andere mensen blij maken ... en wordt er gerend naar de bieb om de boeken in huis te halen



Veel leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
Shit fout in de topictitel. Het moet 'vind je' zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nederlands: René Appel



Niet-Nederlands: Camilla Läckberg, Henning Mankell en Tess Gerritsen. Vooral die laatste leest net zo makkelijk weg als de meeste Nederlandse thrillers.
Alle reacties Link kopieren
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Alle reacties Link kopieren
in de vakanties lees ik erg graag

Nicci French (sommige zijn beter dan ander)

Elizabeth George (maar is meer een whodunit)

en echt thriller eng vind ik: Stephen King da's echt heerlijk griezelen, zit tegen de horror aan.



maar Favoriet is:

Henning Mankell, vooral in de koude wintermaanden.



Polder thrillers vind ik allemaal een beetje op elkaar lijken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Saskia Noort betreft de Nederlandse schrijvers.

Maar ik ben helemaal verslingerd aan de misdaadthrillers van Camilla Lackberg! Helaas heb ik ze nu allemaal uit en is het wachten op haar nieuwe boek. Ga nu toch maar weer een poging wagen om de Milennium trilogie te lezen.

Hoorde laatst ook iemand over Karen Rose. Iemand Ervaring mee?



Lezen...heerlijk!
Stephen King, daar schrijft gewoon niemand tegenop.



Voor lekker onderweg of als snel-verslindt-boek vind ik Saskia Noord leuk. Over het algemeen vind ik dat alle Nederlandse Schrijfsters elkaar een beetje naschrijven.



Mo Hayder, Dean Koontz... ook allemaal super. Maar Stephen blijft wat mij betreft echt de Meester. De laatste jaren heb ik heel erg genoten van "Gevangen" en "Duma". Echt, zo spannend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jala5 schreef op 09 november 2010 @ 11:19:

in de vakanties lees ik erg graag

Nicci French (sommige zijn beter dan ander)

Elizabeth George (maar is meer een whodunit)

en echt thriller eng vind ik: Stephen King da's echt heerlijk griezelen, zit tegen de horror aan.



maar Favoriet is:

Henning Mankell, vooral in de koude wintermaanden.



Polder thrillers vind ik allemaal een beetje op elkaar lijken.



Elizabeth George is mijn favoriet, maar ik vind dat toch echt meer dan whodunnit. Er zit zoveel psychologische diepgang in haar verhalen, haar personages zijn zo uitgewerkt. Bij een whodunnit denk ik vooral aan Agatha Christie (ook leuk overigens).

En Henning Mankell is hier ook geliefd.

Patricia Cornwell houd ik ook wel van.
Ik vind de boeken van Nederlandse schrijvers/schrijfsters niet echt geweldig. Soms zelfs zwaar irritant.



Ik lees liever iets van Stephen King, Dean Koontz of bijvoorbeeld van Patrick Dunne (net nog Lazarusbel gelezen).



Voor de rest ben ik meer een fantasy liefhebber.
Alle reacties Link kopieren
James Patterson, ben ik verslaafd aan..en leest als een trein. maar ik vind Karin Slaughter al best lastig lezen, ter indicatie ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 09 november 2010 @ 11:29:



Voor de rest ben ik meer een fantasy liefhebber. Ik ook, wacht ook met spanning of Witchke nog een fantasyboeken topic opent. .
Alle reacties Link kopieren
Super schrijver is Michael Connelly!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nederlands met stip Saskia Noort.

Karin Slaughter vind ik altijd een beetje goor schrijven.

James Patterson ga ik opschrijven en volgende keer naar zoeken in de bieb.
Alle reacties Link kopieren
waarschuwing james patterson is soms ook erg euh gedetailleerd ;) ik ga saskia noort toch maar eens proberen
Alle reacties Link kopieren
Mo Hayder

Dean Koontz (mijn favoriet)

Stephen King

Harlan Coben

Tess Gerritsen
Alle reacties Link kopieren
quote:Jala5 schreef op 09 november 2010 @ 11:35:

[...]



Ik ook, wacht ook met spanning of Witchke nog een fantasyboeken topic opent. .Helaas, ik hou niet van fantasy. Maar vind het wel een leuk idee dat er eentje zou komen. De eer geef ik aan jou
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet zo van Nederlandse thrillers, ik vind Henning Mankell en Karin Slaughter goed en sinds kort heb ik de IJslandse auteur Arnaldur Indridason ontdekt, leest ook erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier zijn de Nederlandse schrijfster een no go.

Favorieten: Tess Gerritsen, Karin Slaughter, Karin Fossum, Lisa Marklund, Mo Hayder, Daniel Hecht en nog een aantal waarvan ik nu even niet op de naam kan komen, o.a. de auteur die zijn thrillers in Rome laat afspelen en ook Scandinavische schrijvers (op Mankell na) zijn over het algemeen helemaal geweldig.
Lisa Jackson:



Lisa Jackson
Alle reacties Link kopieren
quote:eline317 schreef op 09 november 2010 @ 11:47:

waarschuwing james patterson is soms ook erg euh gedetailleerd ;) ik ga saskia noort toch maar eens proberen Ok, dan gaat die weer van mijn lijstje .
Alle reacties Link kopieren
quote:Juppie schreef op 09 november 2010 @ 11:22:

Inderdaad Saskia Noort betreft de Nederlandse schrijvers.

Maar ik ben helemaal verslingerd aan de misdaadthrillers van Camilla Lackberg! Helaas heb ik ze nu allemaal uit en is het wachten op haar nieuwe boek. Ga nu toch maar weer een poging wagen om de Milennium trilogie te lezen.

Hoorde laatst ook iemand over Karen Rose. Iemand Ervaring mee?



Lezen...heerlijk!Je moet echt beginnen aan de milennium triologie ik ben nu bezig met mannen die vrouwen haten,, (erg aardige titel:P) maar het is echt een prachtig boek. vanaf pagina 1 zit je erin en wil je het uit lezen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ben ook gek op thrillers.



Maar Saskia Noort vind ik persoonlijk 3x niks. Van de Nederlanders vind ik denk ik Ieneke Dijkzeul, Martine(?) Kamphuis en Theo en Marianne Hoogstraten het beste. Simone v/d Vlugt en Esther Verhoef zijn ook aardig om te lezen.



Nicci French vond ik vroeger goed maar nu een heel stuk minder.



Amerikaanse thrillers heb ik minder mee. Karin Slaughter lees ik niet meer, als je er twee gelezen hebt ken je ze allemaal.

Alleen Tess Gerritsen vind ik goed (net begonnen in haar laatste boek, Sneeuwval).



En ik heb net het boek uit van Patterson & Marklund, Partnerruil. Heel spannend!



Maar mijn grootste voorkeur gaat toch uit naar scandinavische schrijvers zoals Marklund, Mankell (Wallander!), Fossum etc. Er zijn er zoveel! En de Millenium reeks natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:keeprunning schreef op 09 november 2010 @ 12:06:

Ik houd niet zo van Nederlandse thrillers, ik vind Henning Mankell en Karin Slaughter goed en sinds kort heb ik de IJslandse auteur Arnaldur Indridason ontdekt, leest ook erg prettig.Ken ik niet, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat de boeken van Marion Pauw ook spannend zijn.

Maar ik heb er nog niet 1 gelezen, dus misschien dat iemand kan zeggen of het top of flop is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:okapi73 schreef op 09 november 2010 @ 12:58:

[...]

Ken ik niet, bedankt voor de tip!



Graag gedaan ik vind het een echte aanrader. Zijn boeken zijn te vergelijken met de Wallender serie van Mankell. Er is dus ook een volgorde in de boeken, al kun je ze ook los lezen. Ik probeer de volgorde een beetje in te houden, maar het is net wat ze vorige week bij de bieb hadden.

Overigens staan bij onze bieb zijn boeken op zijn voornaam gesorteerd, dat zoekt wat makkelijker

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!



Ik heb trouwens hetzelfde als dat jij hebt met Niccir French: ik lees hun boeken nog wel, maar vind ze een stuk minder dan hun eerste boeken. Of misschien heb ik die eerste boeken wel geidealiseerd...

Van Fossum heb ik twee boeken gelezen, maar die vielen me erg tegen, misschien net de verkeerde gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven