Entertainment alle pijlers

Welke thrillers (boeken) vindt jij leuk?

09-11-2010 11:04 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het Chicklittopic, nu een thrillerstopic.



Omdat daar zo een leuke tips in het chicklittopic stonden.



Ik weet er is al een boekentopic maar daar komen allerlei soorten boeken te samen. Ik heb ze liever wat gescheiden.



Ik lees graag :



Saskia Noort

Esther Verhoef

Simone v/d Vlugt

Lieneke Dijkzeul

Loes Den Hollander

Judith Visser



Iemand die nog meer Nederlandse thrillerauteurs kent?



Ik vind het eerste boek van Larsson erg moeilijk door te komen.



Qua buitenlandse thrillers hou ik van Harlan Coben.



Hehe hopelijk kan dit topic weer veel mensen en andere mensen blij maken ... en wordt er gerend naar de bieb om de boeken in huis te halen



Veel leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marielle29 schreef op 10 november 2010 @ 10:53:

Wie ik trouwens echt slecht vind is Suzanne Vermeer van oa All inclusive. Wat een Jip en Janneke taal. Vind ik dan he..



Inderdaad!!!!!!

Heb net 2 boeken van haar gelezen, want t zou zo geweldig zijn. Heb apres ski gelezen en een over een hoteldirectrice in tenerfie.

In een woord......voorspelbaar!!

Echt verschrikkelijk saai en bij beide boeken had ik de dader al ver van te voren 'geraden'. Echt géén aanrader dus!
Alle reacties Link kopieren
Brian freeman en simon beckett; geweldig!
Harlan Coben al genoemd? Die vreet ik op, echt waar!
Alle reacties Link kopieren
Leest er niemand de boeken van Jeffrey Deaver??

Die zijn zó spannend. Ik heb ze allemaal gelezen en zit met smart op z'n nieuwe te wachten. James Patterson heb ik ,volgens mij, ook allemaal gelezen en door zijn samenwerking met Liza Marklund (Partnerruil) ben ik begonnen ook haar boeken te lezen. Ik heb Ondergedoken al uit (erg goed boek) en ik ben nu bezig met De rode wolf.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten; Tess Gerritsen en Karin Slaughter!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom maar bij de boeken van Tess Gerritsen, denk ik altijd dat ze heel bloederig zijn of valt dat wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op Elizabeth George en lees ook graag Jonathan Kellermann. Zijn boeken waarin kinderpsycholoog Alex Delaware moorden oplost. Bloedstollend!
Ik ben net m'n boekenkast aan 't leegruimen. Zal 's kijken of ik er een stel op MP kan verkopen. Heb nog een hele serie van Robin Cook in de aanbieding voor weinig
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten zijn al meederde keren genoemd, James Patterson en Tess Gerritsen
Alle reacties Link kopieren
Ow ja, Robin Cook heb ik ook nog een stapel van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marielle29 schreef op 10 november 2010 @ 13:19:

Karin Fossum? Of is die al genoemd?

Yep.

Ook één van mijn favorieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:didi01 schreef op 10 november 2010 @ 11:49:

[...]





Ken je Unni Lindell ook? Die schrijft echt prachtige literaire thrillers, echt een aanrader!Nee, die ken ik niet. Bedankt, ga de volgende keer meteen kijken in de bieb!
Alle reacties Link kopieren
quote:anastecia schreef op 10 november 2010 @ 22:52:

Leest er niemand de boeken van Jeffrey Deaver??

Die zijn zó spannend. Ik heb ze allemaal gelezen en zit met smart op z'n nieuwe te wachten. James Patterson heb ik ,volgens mij, ook allemaal gelezen en door zijn samenwerking met Liza Marklund (Partnerruil) ben ik begonnen ook haar boeken te lezen. Ik heb Ondergedoken al uit (erg goed boek) en ik ben nu bezig met De rode wolf.

Jeffrey Deaver ken ik niet, maar Liza Marklund vind ik een van de besten. Er zit overigens wel een volgorde in, hoewel je de boeken ook apart kan lezen.

Ondergedoken valt daar een beetje buiten, net als het vervolg daarop, dat zijn geen echte thrillers volgens mij maar meer waargebeurde verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Van mijn moeder heb ik een Jeffrey Deaver gekregen, zij vond hem heul spannend. *spiekt even naar de titel* - Koude Maan, maar die heb ik nog niet gelezen.

Robin Cook heb ik gelezen toen ik ein-de-lijk uit de volwassensectie van de bieb mocht lezen. Ik las toen heel erg veel, maar mocht volgens de bieb-regels pas vanaf mijn dertiende de grote-mensen-boeken lezen. Van hem heb ik alles gelezen en ook hij is supergoed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!

Zelf ben ik groot fan van Karin Slaughter, James Patterson, Tess Gerritsen, Ingrid Black en Harlan Coben, maar nu heb ik weer een heerlijke stapel spannende boeken uit de bieb gehaald. Zo kom ik die laatste dagen voor mijn bevalling wel door!
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar:

Theo en Marianne Hoogstraaten

Roel Jansen

Sabine van den Eynden

Martine Kamphuis



Allemaal lekker leesbaar, ik zag dat iemand Suzanne Vermeer niet goed vond. Voor mij valt zij ook in de categorie die TO noemt qua schrijvers. Lekker leesbaar, prima snoepje voor de geest voor tussendoor.

Donna Tartts Verborgen Geschiedenis is misschien van een heel ander kaliber, maar ook zo'n heerlijk boek. Al een aantal keer gelezen, het blijft goed! En dat heb ik niet met de hier genoemde schrijvers.
Alle reacties Link kopieren
Teleurgesteld in Nicci French, boek; '' Medeplichtig'' uit 2009. Pakte me vanaf de 1e blz. niet , heb nog even hoofdstuk uitgelezen, NEE. Gelukkig v/d bieb...

Heb alle boeken van Nicci French gelezen, aantal heb ik zelf. Sommige 2x gelezen en vond ze allemaal goed of gewoon lekker om te lezen. HIER KWAM IK NIET DOOR.

Zelfs ''Verloren'' heb ik 2 gelezen, die schijnt niet zo te zijn volgens sommigen.



Partnerruil van Patterson en Marklund; ook gelezen. Wel goed, wel opvallend die ontzettend kleine hoofdstukken , nl. tussen de 1 en 2,5 blz......En nogal ongeloofwaardig....



Van C.Lackberg heb ik het 1e en 3e boek zelf, goed! Verder nog niets gelezen.

Marioan Pauw: ''Daglicht'' heb ik pas in mijn bezit. Is goed! ''Zondaarskind'', ook een boek van haar ben ik in begonnen ,maar vond het niks, niet gelezen. Terug naar de bieb.



Mankel '' De Witte Leeuwin'' , pas gelezen. Goed! Interessant ook over Z-Afrika. Maar wat een pil.



Esther Verhoef en Saskia Noort: ook goed!

De Milennium 3 : ook goed.



Dean Koontz; alleen ''Ademloos'' gelezen. Heel apart...
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 10 november 2010 @ 22:17:

Harlan Coben al genoemd? Die vreet ik op, echt waar!Ik idem dito. Elk vrij moment wil je verder lezen in zijn boek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een enorme fan van Tess Gerritsen. Heb laatst het nieuwste boek 'sneeuwval' gekocht, maar nog niet aan toegekomen. Verder is het boek 'de 50/50 moorden' van Steve Mosby ook erg goed, maar daar moet je wel een sterke maag voor hebben...
Alle reacties Link kopieren
Echt waar, lees maar Brian Freeman. In volgorde is wel t handigst.

1. verdorven

2.de stripper

3. de stalker

4. de voyeur



Ik lees normaal heel graag tess gerritsen en slaughter, maar Freeman is nu mijn favo!!
Alle reacties Link kopieren
quote:zakdoek schreef op 11 november 2010 @ 13:08:

Ik ben gek op Elizabeth George en lees ook graag Jonathan Kellermann. Zijn boeken waarin kinderpsycholoog Alex Delaware moorden oplost. Bloedstollend!



Die van zijn vrouw, Faye Kellerman, zijn ook goed!!

En verder inderdaad James Patterson, Harlan Coben, Jeffrey Deaver.

Nicci French vind ik weinig aan.

Dean Koontz is ook goed, al is het niet echt thriller, meer a la Stephen King.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu Een spoor van bloed van Val McDermid aan het lezen.

Goed verhaal.



Tess Gerritsen lees ik ook graag



Qua Nederlandse schrijfsters Loes den Hollander en Lieneke Dijkzeul
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Met stip bovenaan:



Dick (& Felix) Francis.



Ik heb één boek van Karen Slaughter gelezen, weet niet meer welke het was, maar ik vond er helemaal niets aan, het verhaal kon mij niet boeien.....
Alle reacties Link kopieren
Dick Francis, hm, apart. Ooit 1 boek van gelezen , over paardenrennen. Wel leuk onderwerp, wel aardig boek, maar daarna eigenlijk nooit meer gelezen.
Ik heb van het weekend een boek van Jussi Adler Olsen gekocht, lijkt me erg leuk. Heeft iemand hier al boeken van hem gelezen en er een mening over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven