Entertainment alle pijlers

Wéér opzoek naar een fantasyreeks. Anyone?

16-07-2013 21:57 172 berichten
Hoi ,



Ik heb weer zomervakantie (en een bachelor in de pocket! Voor hen die me nog kennen als sweetsummer/Perseph0ne, Tgaat na alle ellende van 2 jr geleden weer heel goed met me !)

En heb nu naast mn vakantiewerk weer eens tijd om in een boek te kruipen!

Ik heb alleen geen idee wat! Ik ben zo kieskeurig geworden.



In principe vind ik veel typen fantasy leuk. Magie, Wicca, Elven, Vampiers en andere wezens, alternatieve werelden zoals the host. T'maakt niet veel uit. Ik heb een voorkeur voor Engelstalige boeken.





Het volgende heb ik al gelezen :



True Blood (Leuk maar na 6 boeken langdradig)

Harry Potter (Gewoon fantastisch)

Twilight (Erg leuk!)

House of Night (Te kinderlijk)

Anita Blake series (Leuk maar na 9 boeken sleur en overdreven romances)

Merry Gentry series (Overdreven romances. Echt?! 10 vaders voor 1 tweeling?)

Goddes series (Overdreven zoet. Wel verhalen van volwassen vrouwen.)

The host (erg leuk!)

Eragon (Leuke opzet, kinderlijk geschreven).

The hungergames (leuk!)

The princess series ( Erg leuk en super goed bedacht http://www.sff.net/people/jchines/SS%20Preview.pdf )





Ik ben gék op fantasy maar helaas kom ik steeds boeken tegen die vooral gericht zijn op tieners. Of waarin steeds overdréven romance terug komt. Weet iemand nog een leuke spannende reeks die een beetje voldoet aan mijn eisen? Ik heb bovenstaande opmerkingen geplaatst zodat jullie (indien je hier ook wat van gelezen hebt) ongv. weten wat ik bedoel.



Ik heb Game of Thrones overwogen, maar ik kan er niet zo goed tegen als mijn favoriete personages sterven en daar staat die schrijver om bekend . Ook LoTR trekt me in boekvorm niet echt :-/ ..



Heeft iemand de gouden tip om mij mijn welverdiende boekenrust te gunnen ? En zouden jullie er een beetje bij kunnen vermelden wat voor type boek het is?
Het Rad des Tijds? Geen idee waar het over gaat, maar mijn vriend heeft het over niets anders.
Zo ongeveer alles van Robin Hobb. Vooral de boeken van de zoon van de krijger en de wildzangers serie
Alle reacties Link kopieren
Robin Hobb

serie van de levende schepen, en Boeken van de nar en alles wat ze nog meer heeft geschreven.

ook onder de naam Megan Lindholm heeft ze goede boeken , ook fatasy maar heel anders) geschreven



Schijfwereld boeken van Terry Pratchett. Ik zeg eerlijk dat ik met het eerste boek een beetje door moest zetten, maar veel humor in een soort middeleeuwse wereld met uitstapjes naar hedendaagse gebeurtenissen/voorwerpen. doorspekt met weerwolven dwergen, trollen tovenaars heksen en een politiekorps
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Robin Hobb misschien wat voor je. Ik kon ze niet wegleggen.

Eerst de boeken van de Zieners, dan de levende schepen en daarna de serie van de nar.

Of Steven King De donkere toren, moest er even aan wennen, maar toen geweldig!!
Alle reacties Link kopieren
Nou zo te zien heeft Robin Hobb gewonnen ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Is Feist al genoemd? Ik heb alle boeken, heerlijk!
Oh haha nlies, zelfd idee. Alleen de boeken van Megan Lindholm vind ik echt niks :( Leuk zo als iedereen het verschillend ervaart.
Robin Hobb

Jacqueline Carey, maar die moet je echt liggen. Ik vond haar boeken fantastisch en eeuwig zonde dat ik ze allemaal uit heb.
quote:DieFetteElke schreef op 16 juli 2013 @ 22:01:

Het Rad des Tijds? Geen idee waar het over gaat, maar mijn vriend heeft het over niets anders.Ben het ff gaan googlen. Volgens mij is het een mooi maar wel ingewikkeld boek. Ik zou het niet erg vinden om een ietsje simpeler boek te lezen .
Wauw veel tips in 1x. Top.



Robin Hopp is my next google search ^^ .
quote:inkie1 schreef op 16 juli 2013 @ 22:05:

Robin Hobb misschien wat voor je. Ik kon ze niet wegleggen.

Eerst de boeken van de Zieners, dan de levende schepen en daarna de serie van de nar.

Of Steven King De donkere toren, moest er even aan wennen, maar toen geweldig!!En daarna de boeken van de Wilde Regenlanden. Veel draken.
Alle reacties Link kopieren
His Dark Materials!!! Ontzettend goede serie, en zeker op een wat ouder publiek gedoeld!



=plaatje faal=
Wacht niet op een goede dag; maak er een!
Alle reacties Link kopieren
Terry Goodkind, Wizard's first rule....en alles wat erop volgt.



Al scoren de boeken van Robin Hobb ook ontzettend hoog bij mij.



Robert Jordan (wheel of time) vond ik op een gegeven moment wat langdradig worden.
Serie Deverry van Katharine Kerr vond ik ook erg goed trouwens.
quote:Ephina schreef op 16 juli 2013 @ 22:07:

[...]





Ben het ff gaan googlen. Volgens mij is het een mooi maar wel ingewikkeld boek. Ik zou het niet erg vinden om een ietsje simpeler boek te lezen .Oh dat kan best, vriend leest ze en als hij begint over het boek stop ik met luisteren;). Ik heb er echt niets mee:)
Trouwens, wie het leuk vind om te lezen.. Ik was deze vergeten bij mijn gelezen boeken te zetten. De schrijver geeft previews op zijn site http://www.sff.net/people/jchines/SS%20Preview.pdf
Alle reacties Link kopieren
Deborah Harkness - Allerzielen & de Schaduw van de Nacht



Twee heerlijke boeken, zo weggelezen :-D
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
quote:tammekastanje schreef op 16 juli 2013 @ 22:10:

His Dark Materials!!! Ontzettend goede serie, en zeker op een wat ouder publiek gedoeld!



=plaatje faal=Dat is van the golden compass enzo he? Ik heb die eerste film ooit gezien. Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
*staat voor de boekenkast*



Anne McCaffrey (draakjes en een andere planeet)



*wil zelf ook meteen weer gaan lezen nu*
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 juli 2013 @ 22:14:

[...]



Dat is van the golden compass enzo he? Ik heb die eerste film ooit gezien. Erg leuk!Ja klopt! Alleen de film is uiteraard wel een extreem versimpelde versie, de boeken zijn echt keigoed op het middelbaar zijn ze me aangeraden, 6 jaar later ben ik ze pas gaan lezen... Had ik toch beter naar die lerares moeten luisteren achteraf.
Wacht niet op een goede dag; maak er een!
Oh, ik heb al wat boeken op mijn lijstje gezet.. Inspiratie!! :-D
Haha fijn dat ik zelf ook wat inspiratie de wereld in help. Mriszka, je kunt als je wilt alvast beginnen bij de princess series. Zie link :P .



Ik twijfel al een tijdje over de de trilogie van the golden compass. Toch maar eens bestellen dan.



Die boeken van Robin Hopp.. Ze heeft er zo veel dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Wat is de leukste reeks ?
Alle reacties Link kopieren
Probeer de kronieken van Aurian eens, van Maggie Furry geloof ik.



Of Jirelle en De duistere stroom (het vervolg op jirelle) van Cass van Dijk. Dat zijn echt mijn lievelingsboeken! Een paar jaar geleden was de schrijfster bezig met een derde boek alleen daar heb ik niet meer iets van vernomen
Jaa, Robin Hobb!! Eerst de boeken van de zieners, dan de boeken van de levende schepen en dan de boeken van de nar, 3 trilogieën die ook in elkaar over lopen. Dat zijn haar beste boeken vind ik zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven