Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Ik snap het standpunt van het om niet. Omdat ze geen aanwijzingen hebben dat moeder Sharlyne wilde doden seponeren ze de zaak. Terwijl uitgangspunt moet zijn of moeder het gedaan heeft en dat kunnen ze toch goed genoeg onderbouwen dunkt me.
quote:Rzm schreef op 18 februari 2016 @ 09:34:

ik heb een buitenlandse achtergrond en ik weet hoe mannen van mijn afkomst zouden handelen in z'n situatie als het gaat om je eigen kind of niet. Het zijn geen mannen die een stapje achteruit doen en dit op legale manier willen afhandelen en van buitenaf dit tafereeltje te bekijken. Bij ons is het ook van, al wordt je als terrorist gezien, ook al wordt het als kindontvoering gezien, je doet alles, maar je wacht niet af!



Dit is Nederland hè. Je rechten en plichten als individu, als mens, zijn van rechtswege voor een aanzienlijk deel gedwongen gedelegeerd naar ambtenaren.



Vader had geen gezag. De verantwoordelijke instanties handelden niet. Hij is zorgvuldig en professioneel op een zijspoor gezet. Had hij het meisje bij zich gehouden, dan had dat grote (mogelijk strafrechtelijke) gevolgen voor hem gehad.



Diezelfde instanties handelden ook niet naar aanleiding van zorgmeldingen van anderen én de diverse keren dat de politie daar aan huis geweest is. Hij is door de bevoegde instanties zorgvuldig op zijn plek en op een zijspoor gezet. Daar kun je je héél klein en machteloos van gaan voelen.



Die man zal zich over een tijdje wellicht nog maar één ding afvragen: had ik die instanties en het strafrecht wél getrotseerd wanneer het wél mijn eigen kind was geweest?
quote:AnDu schreef op 18 februari 2016 @ 09:44:

Ik snap het standpunt van het om niet. Omdat ze geen aanwijzingen hebben dat moeder Sharlyne wilde doden seponeren ze de zaak. Terwijl uitgangspunt moet zijn of moeder het gedaan heeft en dat kunnen ze toch goed genoeg onderbouwen dunkt me.Gelukkig werkt dat niet zo in dit land. En daar mogen we voor in onze handjes knijpen. Elke dag weer.
Alle reacties Link kopieren
De vader heeft nooit het gezag aangevraagd. Als hij dat had gehad had hij veel sterker gestaan





Vreselijk verhaal



Ik zit nu te kijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:MalleBabbe1 schreef op 18 februari 2016 @ 08:44:

Nou ik mag toch hopen dat de falende instanties er niet mee wegkomen..Natuurlijk komen zij ermee weg. Heb jij enige hoop dat er iemand strafrechtelijk vervolgd gaat worden vanwege plichtsverzuim?
quote:calvijn1 schreef op 18 februari 2016 @ 10:02:

De vader heeft nooit het gezag aangevraagd. Als hij dat had gehad had hij veel sterker gestaan







Nee, want nietmand had hem verteld dat hij dat moest doen. Met alle respect voor deze man en zijn verdriet: met één minuut googelen weet je dat je als vader naast erkennen ook gezag aan moet vragen. Op dat moment wist hij niet beter of hij was de vader. Dus had hij eenvoudig gezamenlijk gezag aan kunnen vragen. Die niemand-heeft-mij-dat-verteld-mentaliteit, daar kan ik niet zo goed tegen. Je bent volwassen, neem je verantwoordelijkheid.



Maakt hem absoluut niet schuldig, voor alle duidelijkheid. Maar had hij meer voor zijn kind kunnen doen? Ja.
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 10:11:

[...]



Natuurlijk komen zij ermee weg. Heb jij enige hoop dat er iemand strafrechtelijk vervolgd gaat worden vanwege plichtsverzuim?

Hopen mag altijd maar nee ik denk niet dat degenen die hadden moeten ingrijpen vervolgd gaan worden..

Zelfs de voormalig kinderrechter die in de aflevering te zien was vond het dossier verbijsterend maar ik denk idd dat ze er gewoon mee wegkomen..
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 18 februari 2016 @ 10:02:

De vader heeft nooit het gezag aangevraagd. Als hij dat had gehad had hij veel sterker gestaan





Vreselijk verhaal



Ik zit nu te kijkenHij wist niet dat hij dat apart bij de rechtbank moest aanvragen. Achteraf gezamenlijk gezag aanvragen is bijna onmogelijk als de andere ouder niet wil meewerken. Zeker als je niet de biologische vader bent. Als vader heb je dan dus geen poot om op te staan en krijg je het bijna nooit voor elkaar om gezag te krijgen.
Als je ziet in de aflevering dat ze het kind alleen achter liet,zelfs een keer 3 dagen en zelfs dat was blijkbaar geen reden om het meisje uit huis te plaatsen..

Regelmatig in een drugspand,en wat zegt CJG,'het meisje mag daar niet meer komen'

Schiet mij maar lek..
Alle reacties Link kopieren
Ook mij laat het niet los..

Toch wordt ook hier gewezen naar school, maar er is niet duidelijk wat die al gedaan hebben vind ik. Ze wilden er geen commentaar op geven dus hoor je hun kant niet.

Ik heb helaas ervaring met iets soortgelijks, als leerkracht. En het is echt heel lastig om bij instanties duidelijk te maken dat een thuissituatie echt uit de hand loopt. Ik heb op een gegeven moment een melding op persoonlijke titel gedaan omdat ik niet rustig meer thuis zat, wetende wat er zich daar afspeelde.

In ons geval was er gelukkig een wijkagent die het heft in handen heeft genomen, maar ik heb me echt afgevraagd wat er gebeurd was als wij niet doorgezet hadden.

En in deze documentaire werd het me ook niet echt duidelijk welke rol school heeft gespeeld.



In en intriest.
Alle reacties Link kopieren
quote:sparood2010 schreef op 18 februari 2016 @ 10:16:

[...]





Hij wist niet dat hij dat apart bij de rechtbank moest aanvragen. Achteraf gezamenlijk gezag aanvragen is bijna onmogelijk als de andere ouder niet wil meewerken. Zeker als je niet de biologische vader bent. Als vader heb je dan dus geen poot om op te staan en krijg je het bijna nooit voor elkaar om gezag te krijgen.



Hij wist toen nog niet dat hij de biologische vader niet was



De rol van haar school is ook heel erg verkeerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 18 februari 2016 @ 10:25:

[...]





Hij wist toen nog niet dat hij de biologische vader niet was



De rol van haar school is ook heel erg verkeerd

Idd,daar kwam hij pas achter toen moeder vreemdging en hij zich begon af te vragen of het meisje zijn biologische dochter wel was en een dna test liet doen..

Toen was het meisje al 4 jaar.
quote:Schabolleke schreef op 18 februari 2016 @ 10:13:

[...]





Nee, want nietmand had hem verteld dat hij dat moest doen. Met alle respect voor deze man en zijn verdriet: met één minuut googelen weet je dat je als vader naast erkennen ook gezag aan moet vragen.

Wanneer de vraag niet bij je speelt, ga je ook niet op zoek naar het antwoord.



Je moest eens weten hoeveel vaders echt geen idee hebben dat ze geen ouderlijk gezag over hun kind hebben. En dus niet weten wat dat voor consequenties heeft.



Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, wordt dan gezegd. Lekker makkelijk, wanneer je op geen enkele manier met de consequenties van dat niet-kennen van de wet wordt geconfronteerd. Nouja, totdat het te laat is, dan.
Erg triest wat het meisje allemaal heeft moeten meemaken voor haar overlijden en ook diep triest dat haar vader machteloos stond. Zit dan ook echt met tranen in mijn ogen te kijken. Echt zeer triest allemaal. En zoveel misstanden en er werd gewoon niet ingegrepen
Alle reacties Link kopieren
Schandalig dat dit meisje slachtoffer kon worden - en blijven! - van haar moeder.

In en in verdrietig. En dit meisje is niet de enige.



Er zijn heel wat moeders die wegkomen met verwaarlozing, want de wet beschermt moeders tot in het ongelooflijke. Ook wordt er steeds vanuit gegaan dat het in het belang van ieder kind is dat het contact met moeder in stand wordt gehouden en dat een kind beter af is bij de moeder. Een aanname die in de praktijk lang niet altijd standhoudt.



Het zou goed zijn wanneer eens nader onderzoek wordt gedaan bij inmiddels volwassenen die als kind gedwongen werden om bij hun moeder te blijven, ondanks bewijzen van verwaarlozing of zelfs fysieke of psychische mishandeling. En of zij zelf ook achteraf vinden dat zij beter bij hun moeder konden blijven.
Voor zover ik weet heeft vader alle mogelijke stappen ondernomen die zijn. Hij heeft contact gehad met cjg, veilig thuis, AMK, politie

Wat kan je dan nog meer doen ? De media opzoeken ? Ik weet niet of ik dat gedaan zou hebben, je wil je kind niet nog meer beschadigen en als hij het kind zou ontvoeren dan zou er sprake kunnen zijn van dat hij haar helemaal niet zag. NU kon hij nog door de omgangsregeling die er was enigzins voor haar zorgen dmv haar douchen , schone kleren geven en te eten geven. Hoe vreselijk dit ook is.

Als instanties niet luisteren waar sta je dan ? Als vader die geen gezag heeft, en ook niet bio vader is. Ik denk dat al die instanties je niet eens meer serieus nemen.



De ouders van de moeder zijn ook vaag en vreemd, het alcohol drinken heeft ze niet van een vreemde.
quote:toiletrol schreef op 18 februari 2016 @ 10:49:

Schandalig dat dit meisje slachtoffer kon worden - en blijven! - van haar moeder.

In en in verdrietig. En dit meisje is niet de enige.



Er zijn heel wat moeders die wegkomen met verwaarlozing, want de wet beschermt moeders tot in het ongelooflijke. Ook wordt er steeds vanuit gegaan dat het in het belang van ieder kind is dat het contact met moeder in stand wordt gehouden en dat een kind beter af is bij de moeder. Een aanname die in de praktijk lang niet altijd standhoudt.



Het zou goed zijn wanneer eens nader onderzoek wordt gedaan bij inmiddels volwassenen die als kind gedwongen werden om bij hun moeder te blijven, ondanks bewijzen van verwaarlozing of zelfs fysieke of psychische mishandeling. En of zij zelf ook achteraf vinden dat zij beter bij hun moeder konden blijven.Dat vind ik een hele goede daar zouden instanties als jeugdzorg/CJG etc heel veel van kunnen leren..
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 10:41:

[...]



Wanneer de vraag niet bij je speelt, ga je ook niet op zoek naar het antwoord.



Je moest eens weten hoeveel vaders echt geen idee hebben dat ze geen ouderlijk gezag over hun kind hebben. En dus niet weten wat dat voor consequenties heeft.



Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, wordt dan gezegd. Lekker makkelijk, wanneer je op geen enkele manier met de consequenties van dat niet-kennen van de wet wordt geconfronteerd. Nouja, totdat het te laat is, dan.



Dat snap ik allemaal heel goed. Het is ook onmogelijk om de wet helemaal te kennen en te begrijpen. Maar achteraf roepen dat niemand je het heeft verteld vind ik zo gemakzuchtig en slachtofferig. Op iedere gemeentesite en op die van het rijk staat dat erkenning niet automatisch gezag met zich meebrengt. Met één muisklik te vinden.



Mensen wijzen graag naar anderen omdat het te confronterend is om hun eigen aandeel onder ogen te zien.



Edit: nogmaals, dit maakt vader niet medeschuldig. Hij moet zich heel machteloos hebben gevoeld, vreselijk voor die man.
quote:SuperWijf schreef op 18 februari 2016 @ 10:53:

Voor zover ik weet heeft vader alle mogelijke stappen ondernomen die zijn. Hij heeft contact gehad met cjg, veilig thuis, AMK, politie

Wat kan je dan nog meer doen ? De media opzoeken ? Ik weet niet of ik dat gedaan zou hebben, je wil je kind niet nog meer beschadigen en als hij het kind zou ontvoeren dan zou er sprake kunnen zijn van dat hij haar helemaal niet zag. NU kon hij nog door de omgangsregeling die er was enigzins voor haar zorgen dmv haar douchen , schone kleren geven en te eten geven. Hoe vreselijk dit ook is.

Als instanties niet luisteren waar sta je dan ? Als vader die geen gezag heeft, en ook niet bio vader is. Ik denk dat al die instanties je niet eens meer serieus nemen.



De ouders van de moeder zijn ook vaag en vreemd, het alcohol drinken heeft ze niet van een vreemde.

De ouders van de moeder weet ik verder weinig van maar van de ouders van vader weet ik uit privébron dat die in Polen of Litouwen wonen/woonden..

Maar ook dat het meisje dankzij haar vader iig wél het afscheid heeft gekregen die ze verdiende,het allerlaatste wat vader nog voor zijn kind kon doen..
quote:Schabolleke schreef op 18 februari 2016 @ 10:58:

[...]





Dat snap ik allemaal heel goed. Het is ook onmogelijk om de wet helemaal te kennen en te begrijpen. Maar achteraf roepen dat niemand je het heeft verteld vind ik zo gemakzuchtig en slachtofferig. Op iedere gemeentesite en op die van het rijk staat dat erkenning niet automatisch gezag met zich meebrengt. Met één muisklik te vinden.



Mensen wijzen graag naar anderen omdat het te confronterend is om hun eigen aandeel onder ogen te zien.Klopt de vader van mijn dochter werd er zelfs 18 jaar geleden bij de burgerlijke stand toen hij onze toen nog ongeboren dochter erkende op gewezen dat erkenning niet automatisch gezag inhoudt maar geen idee of dat er altijd bijverteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gekeken. Vreselijk!!



Ik denk dat de vader alles heeft gedaan wat voor hem haalbaar was en waar hij op kon komen om te doen. Misschien had hij meer kunnen doen, maar op dat moment heeft hij zijn uiterste best gedaan. Dat hij nu verder gaat is misschien voor hem ook een leerproces geweest (als jullie begrijpen wat ik bedoel). Alleen heeft dat arme meisje daar nu niets meer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schabolleke schreef op 18 februari 2016 @ 09:21:

[...]





Die geleerde mensen kenden dit hele verhaal niet, dat is pas na de dood van dit meisje bij hen terecht gekomen.



Dat er inderdaad niemand uit de omgeving heeft ingegrepen begrijp ik ook niet. Goed dat die buren een melding deden bij het CJG deden toen ze hulpgeroep van het meisje hoorden, maar waarom niet 112 bellen? Weinig slagvaardige mensen allemaal, die kennelijk net zoals de vader hun weg niet kunnen vinden bij de diverse instanties.



Dat is eigenlijk de grootste tragiek van dit verhaal: dat er zoveel mensen bij stonden en naar keken, niet omdat het ze niet kon schelen, maar omdat ze niet bij machte waren om in te grijpen.





Politie heeft ook zorgmeldingen gedaan bleek gisteren. Dus jouw verhaal is niet compleet. En don't blame the victim!



Overigens vraag ik me af of het anders was gegaan als hij wel gezag had gehad. Dan krijg je dat geneuzel over vechtscheiding en communicatie etc. Alsof de andere ouder dan wel serieus wordt genomen?



En nogmaals, er zijn meerdere zorgmeldingen gemaakt. Door verschillende instanties en burgers. Zelfs de woningbouwvereniging en dat heb ik nog nooit gehoord dat die zich met zoiets bemoeien.



Tegen zoveel falen kan eigenlijk niemand op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 februari 2016 @ 07:44:

[...]





Juridisch zal dat wel weer ingewikkeld in elkaar zitten. Zoals zo vaak. Dingen zijn zo klaar als een klontje maar ja, juridisch krijgt men het dan niet rond. Niks aan te doen, is de wet.



Meestal probeer ik dit soort dingen niet zo tot me door te laten dringen, omdat het me te erg gaat bezighouden en ik er niks aan kan doen, maar ik werd echt gegrepen door de foto's van dit meisje.



Je moeder lost een deel van haar problemen op door je over de balustrade van je flat te gooien en loopt dan een paar dagen gewoon weer los rond.

De enige die echt voor je opkwam had geen 'recht' op je.

Wat een afschuwelijk, kindonterend verhaal.Inderdaad ja. Ik heb niet naar Zembla gekeken arm arm meisje geen kind verdiend het om zo afschuwelijk behandeld te worden. Gebeurd helaas veels te vaak
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 10:41:

[...]



Wanneer de vraag niet bij je speelt, ga je ook niet op zoek naar het antwoord.



Je moest eens weten hoeveel vaders echt geen idee hebben dat ze geen ouderlijk gezag over hun kind hebben. En dus niet weten wat dat voor consequenties heeft.



.Dit denk ik ook. En moet je dat mensen kwalijk nemen? Wie weet vantevoren sowieso nu echt wat gezag inhoudt? Daar kom je volgens mij pas echt achter als er dingen gaan spelen.
quote:tvandattum schreef op 18 februari 2016 @ 11:06:

[...]





Politie heeft ook zorgmeldingen gedaan bleek gisteren. Dus jouw verhaal is niet compleet. En don't blame the victim!Klopt,en zelfs de woningbouw wat zeer ongebruikelijk is en wat toch bij CJG en bureau jeugdzorg alle alarmbellen zou moeten laten rinkelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven