Entertainment alle pijlers

Zingen in een klassiek koor Den Haag, geen ervaring

03-12-2016 16:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik word erg blij van zingen, en ik zou dat graag willen doen in een klassiek koor.



Maar wat zijn de eisen die voor zo'n koor gesteld worden? Ik ben geen goede zanger, in de zin van: ik heb nooit zangles gehad, weet weinig van techniek. Ik kan een heel klein beetje notenlezen.

Ik heb natuurlijk wat gegoogled, en ik zie vaak staan dat er een stemtest wordt gedaan. Eerlijk gezegd knijp ik 'm daarvoor nogal met mijn 0 ervaring. Maar wat houdt zo'n stemtest precies in, of hangt dat af van het koor/de dirigent?



Verder vraag ik me af of iemand een klassiek koor in Den Haag weet waar ik als beginneling terecht zou kunnen? Ik ben zelf 37, en ik zou het leuk vinden als het qua leeftijd een beetje gemengd is.



Dank alvast voor jullie reacties!
Bij mijn koor hield een stemtest in dat met wat simpele oefeningen werd gekeken naar wat je bereik is, en of je iig een beetje toon kunt houden. Maar het koor waar ik bij zing is geen klassiek koor.
Alle reacties Link kopieren
Zoooo truttig, zingen in een koor



*zoekt alvast dekking*
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met hetzelfde dilemma, al kan ik wel noten lezen en heb ik vroeger al wel eens in een koor gezongen. Maar ik ben eigenlijk aan het overwegen toch een paar zanglessen te nemen, al is het maar voor m'n eigen geruststelling.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
quote:calvijn1 schreef op 03 december 2016 @ 19:00:

Zoooo truttig, zingen in een koor



*zoekt alvast dekking*



Grinnik, ik zing in een popkoor de nieuwste hits, allesbehalve truttig.



Bij mijn koor was trouwens zangervaring niet vereist.
Alle reacties Link kopieren
Hi Nyx, nouja, dat klinkt alsof het wel te doen is, maar om eerlijk te zijn vind ik het sowieso een beetje eng om mijn stem te gebruiken in het openbaar, als het iets anders is dan gewoon praten .



In dat kader zijn een paar zanglessen misschien inderdaad een goed idee, Borboletas. Wil jij ook in een klassiek koor? Waar zoek je?



Iemand bekend met een fijne docent in Den Haag?
Dan ben je niet de enige hoor, ik zit nu bijna 1,5 jaar bij koor en vooralsnog durf ik lang niet overal (als enige) te zingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ishmir schreef op 04 december 2016 @ 15:42:

Hi Nyx, nouja, dat klinkt alsof het wel te doen is, maar om eerlijk te zijn vind ik het sowieso een beetje eng om mijn stem te gebruiken in het openbaar, als het iets anders is dan gewoon praten .



In dat kader zijn een paar zanglessen misschien inderdaad een goed idee, Borboletas. Wil jij ook in een klassiek koor? Waar zoek je?



Iemand bekend met een fijne docent in Den Haag?



Ja zeker weten een klassiek koor. Het is al lang mijn wens om de grote koorwerken te zingen, de Mattheus Passion van Bach, de Messiah van Händel, dat werk.



Ik ben op dit moment niet actief op zoek, hoewel het een sluimerende wens is. Als ik het zou doen dan in dezelfde stad als jij.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Misschien komen we elkaar dan nog wel een keer tegen .
Alle reacties Link kopieren
Heb je inmiddels al besloten wat je gaat doen dan?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ja, het Koorenhuis heeft een cursus Klassiek Koor waarbij ik kan instromen (zonder stemtest oid ). Kan ik daar wat ervaring op doen, en als het goed bevalt ga ik verderkijken. Daarna is de drempel voor een 'echt' koor hopelijk ook wat minder hoog.
Alle reacties Link kopieren
Late reactie, ik kwam dit topic toevallig tegen! Ishmir hoe gaat het bij het Koorenhuis? Ik woon vlakbij DH en ben onlangs gestart bij een klassiek koor dat nog niet zo lang bestaat. HEt is echt super en de drempel nemen meer dan waard!
Alle reacties Link kopieren
Evangeline, mag ik vragen bij welk koor je zingt? Ik ben zelf ook nog op zoek. Wordt er bij jullie een bepaald niveau gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Hoi instapmodelletje! Ja dat mag wel, ik weet alleen niet of ik een link hier mag plaatsen? Ik kijk even of ik je een PM kan sturen
Alle reacties Link kopieren
O ik weet eigenlijk niet of het nu gelukt is. Heb jij nu een PM van mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven