45 Taarten Allerhande

25-09-2013 19:51 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker truttig topic!



Heb Allerhande net door zitten bladeren... ben niet altijd even enthousiast, maar wat staan hier leuke dingen in!



Die citroentaartjes! En die whiskey-chocolade taart!



Wie heeft er al iets gemaakt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Maar even een kritische noot: het recept voor banketbakkersroom vind ik niks! Ik gebruik dat van Rudolph met echte vanille.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 25 september 2013 @ 22:05:

[...]





is dat recept ergens online te vinden? please pretty please Framboos kwarkboltaart
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand toevallig de citroentaartjes met rozemarijn gemaakt?



Ik krijg gasten zaterdag maar twijfel of ik dit als toetje zal maken. Zou zomaar ook eens geheel smaakloos kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de cheesecake gemaakt, hij was erg lekker maar ook wel heel erg machtig.. van een klein stukje zit je echt nokvol! Ik had me voor de volgende x bedacht iets minder beslag te maken, of een grotere vorm te nemen. Want nu was het wel erg veel! ( maar wel errug lekker )
quote:eefie_says_hi schreef op 25 september 2013 @ 22:07:

Maar even een kritische noot: het recept voor banketbakkersroom vind ik niks! Ik gebruik dat van Rudolph met echte vanille.



Oke, banketbakkersroom van eigen recept dus.

Goede tip.



Maar die cheescake met bosvruchten ga ik ook zeker nog een keer maken.



En er staat ook zo'n vreselijke taart in met slagroom en kleurstof en snoep en zeebanket. Echt vies, lijkt me maar heel leuk om met de kinderen te maken volgens mij.

Iemand die al gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar die taart zag er wel lollig uit.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen weekend de Millionaire's shortbread gemaakt. Kost wat tijd, de gecondenseerde melk moet drie uur koken, maar is erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ka32 schreef op 25 september 2013 @ 22:47:

Ik heb afgelopen weekend de Millionaire's shortbread gemaakt. Kost wat tijd, de gecondenseerde melk moet drie uur koken, maar is erg lekker!





Je kunt de melk ook in een pannetje gieten, en dan met 50 gram roomboter en 4 eetlepels bruine basterdsuiker aan de kook brengen, steeds blijven roeren, even een werkje, je moet er echt bij blijven maar dan ben je in 215 minuten klaar.



Zelf vind ik dat prettiger omdat ik zelf de dikte van de dulce de leche kan bepalen, en met 3 uur koken zonder de caramel te zien lukt dat niet.
Ik heb vorige week de worteltaart gemaakt volgens het recept van de allerhande. Echt heerlijk, was een grote favoriet onder de gasten. Wel had ik ipv chocolade monschou (?) gebruikt
En volgende week ga ik de gekarameliseerde hazelnoten-chocoladetaart maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 september 2013 @ 20:24:

Owwwwwwww....kak!

Ik loop echt tot 3 x toe al de AH in met het idee ik vergeet iets, ik vergeet iets, ik vergeet iets!

DAT dus



Morgen weer proberen, ik wil hem ook!



Paniek Sum! In mijn Appie was de Allerhande vandaag helemaal op... ik moest aan je denken.



Kom anders maar bij mij een stukkie taart eten!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de witte chocade cheesecake uit de Boodschappen gemaakt, dus niet die uit de Allerhande. Er ging een halve kilo witte chocolade in!



Ik moest alleen het recept wat aanpassen omdat ie glutenvrij moest worden, de bodem heb ik gemaakt met amandelmeel en kokosrasp in plaats van Bastongekoeken. Maar dat zal vast ook heel lekker zijn.



Deze dus:



http://www.boodschappen.n ... e-chocolade-en-frambozen/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Whiskey-chocotaart was ranzig..

Zout op chocolade is sowieso niet zo'n goed idee en het beslag bleef maar vloeibaar, hoelang ik ook mixte. Logisch ook met een kopje espresso, veel zonnebloemolie en melk erin.

Uiteindelijk is het een vrij droge, korrelige 'biscuit' geworden. Dan de whiskeymousse: wordt ook een viezig vloeibaar drabje door de whiskey die je erbij moet gooien. Misschien had ik dat met iets meer beleid veel langzamen door de slagroom moeten mixen hoor, maar overall vond ik het een zwaaare tegenvaller.
Alle reacties Link kopieren
De witte chocolade cheesecake met frambozen was hier wel een succes, binnen no time was ie weg. Stan en ik hebben snel voor ons zelf nog twee stukjes veilig weten te stellen.



Hij was heel erg lekker, maar man wat was die taart machtig! Ik heb er nu nog last van, viel als een blok op mijn maag. Fantastische taart, maar ik denk niet dat ik die nog snel eens ga maken...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook een allerhande
Alle reacties Link kopieren
Deze kwam uit de Boodschappen, schat. Recept heb ik hier boven ergens staan.



*scamp over haar bol aait*
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Scamp,

Als ik er nog 1 voor je kan vinden wil ik m wel naar je opsturen?
quote:Scamp schreef op 29 september 2013 @ 21:48:

Ik wil ook een allerhande Hij staat ook online:

http://www.ah.nl/allerhande/#/
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 26 september 2013 @ 14:51:

En volgende week ga ik de gekarameliseerde hazelnoten-chocoladetaart maken!



Die heb ik vorig weekend gemaakt. Recept zegt 30 minuten in de oven op 170 C, Was nog niet helemaal gaar van binnen, dus controleer dat eerst even.

Wel errug lekker en hij vloog gelijk op mn heupen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
oeps verkeerde forum

Dat krijg je als er 2 tegelijk openstaan
Alle reacties Link kopieren
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ook een lekkere taart.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Thanks lieverds. Mijn moeder heeft er nog een gevonden in haar Appie. Ze stuurt hem op.
Alle reacties Link kopieren
Super Scamp! Veel plezier er mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven