45 Taarten Allerhande

25-09-2013 19:51 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker truttig topic!



Heb Allerhande net door zitten bladeren... ben niet altijd even enthousiast, maar wat staan hier leuke dingen in!



Die citroentaartjes! En die whiskey-chocolade taart!



Wie heeft er al iets gemaakt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Koekkie!



Ik heb even online gekeken en jammieeeee... ik kwam zo een kilo bij van het taarten-gluren alleen al.
Alle reacties Link kopieren
Vorig weekend de kit-kat taart gemaakt, een heerlijke calorieënbom
Alle reacties Link kopieren
Ik ga waarschijnlijk de Kit Kat taart maken voor de verjaardag van mijn dochter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen de speculaas-peer 'taart' maken. Is eigenlijk een cake, toch? Iemand em al gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst ook de witte cheesecake uit de boodschappen gemaakt net als Mrs.StanleyWalker en ik kreeg erg veel positieve reactie. De taart was binnen no time op, maar de stukjes hadden kleiner gekund (erg machtig). Heel wat mensen hebben om het recept gevraagd. Daarnaast is die taart ook erg makkelijk.



Verder had ik ook nog de KitKat taart gemaakt, maar deze zag er erg leuk uit, maar was wel minder lekker.
@Moondancer, ja! En hij was lekker!
Alle reacties Link kopieren
Heb gelijk een verjaardag verlanglijstje gemaakt met allerlei bak spullen die ik nog nodig heb om heel veel lekkere taarten te maken.



Heb de allerhande al binnen vanaf dag 1 en blader 'm elke dag even door



De pindakaastaart wil ik ook graag maken iemand deze al gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Die Millionare's shortbread ga ik dit weekend maken absoluut zeker.....
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik de kwark-boltaart gemaakt, was heerlijk!

Recept iets aangepast en ipv verse frambozen bessenjam gebruikt, mjammie.

Ook heel gemakkelijk te maken en lekker goedkoop qua ingrediënten.

Volgende op de lijst is de stroopwafeltaart....
Alle reacties Link kopieren
quote:Tica2, 1 dag geleden

Ik heb laatst ook de witte cheesecake uit de boodschappen gemaakt net als Mrs.StanleyWalker en ik kreeg erg veel positieve reactie. De taart was binnen no time op, maar de stukjes hadden kleiner gekund (erg machtig). Heel wat mensen hebben om het recept gevraagd. Daarnaast is die taart ook erg makkelijk.Ik heb werkelijk waar nog nooit een taart zo snel zien verdwijnen, wat dat betreft was het een schot in de roos.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de frambozenmuffins met balsamico gemaakt, zijn ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de witte cheesecake een paar weken geleden al gemaakt, had het recept uit een taartentopic van hier. Getrakteerd op werk en heb het recept uiteindelijk maar in de mailgroep gegooid, iedereen wilde het recept. En apaar collega's hebben hem inmiddels al zelf thuis gebakken. Die in de Allerhande is hetzelfde, alleen dan met rode saus erdoor o.i.d.



Verder heb ik de walnotentaart gemaakt, vooral vriend vond hem erg lekker waarschijnlijk omdat het meer hartig was dan zoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort voor mijn verjaardag de bokkepootjestaart gaan maken, Iemand hier al ervaring mee?
De witte chocolade cheesecake staat in de oven. Ben benieuwd! Vond het wel veel werk, dus hopelijk is hij het waard. Snapte trouwens het nut van het bakken van de koekbodem totaal niet. En het zelf maken van de bosvruchtensaus vond ik ook veel werk, en ik ben er eigenlijk ook nog niet uit of ik het uiterlijk van de taart wel zo mooi vind met die saus erdoor. Wellicht garneer ik hem de volgende keer liever met frambozen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de speculaas-perentaart gemaakt en hoewel hij zeker niet slecht was, zou ik het de volgende keer anders doen. De cake is ietwat smaakloos en dus zou ik zeker een dubbele hoeveelheid soeculaaskruiden toevoegen. Ook zou ik, voordat ik de peren in het beslag duw, daar eerst een soort laagje amandelspijs leggen zodat je dat wat meer proeft. Ik denk dat hij dan nog lekkerder is!



Overigens had de AH hier nog geen amandelspijs Dat moest ik dus bij een andere winkel gaan halen.



Ik wil zeker bog meer recepten gaan proberen!
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van de dames van naailes toch maar een Allerhande gehaald! Ik ga ook eens kijken of er iets van miijn gading bij zit.
Niets hoeft, paarden wel
Hmm al jullie commentaren als aantekening in m'n allerhande gezet! Blijf vooral bakken en evalueren!
Voor degene die de peer-speculaastaart heeft gemaakt: wat voor bakvorm heb je gebruikt? In het recept staat eentje met een losse bodem, maar heeft de vorm van een cakevorm.

Nu kun je die gebruiken maar dan plet je je peren als je hem eruit haalt. En zo'n lage quicheschaal is weer te laag denk ik?



Nu heb ik wel een cakevorm-ding gevonden met losse bodem maar die kost 34 euro. En dat vind ik wel een beetje duur 'om even een taart uit te proberen'
Alle reacties Link kopieren
Ff een vraagje over die cheesecake, deze wil ik namelijk morgen gaan maken. In het recept staat dat je roomkaas moet gebruiken? Maar wat voor roomkaas is dat dan? Is dat Monchou of Philidelphia? Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 11 oktober 2013 @ 12:53:

Ff een vraagje over die cheesecake, deze wil ik namelijk morgen gaan maken. In het recept staat dat je roomkaas moet gebruiken? Maar wat voor roomkaas is dat dan? Is dat Monchou of Philidelphia? Heeft iemand tips?Ik zou denken gewoon kwark?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Iemand de KitKat taart toevallig al gemaakt? Is ie geschikt als verjaardagstaart voor een kind?
Alle reacties Link kopieren
@Koekkie, volgens mij maakt het niet uit. Normaal gebruik ik altijd die zachte monchou, maar dit keer had ik roomkaas van de Lidl gehaald. Smaakte ook prima!
Je kan gewoon eigen merk roomkaas gebruiken inderdaad.

Of kwark, dan wordt hij gelijk een stuk minder zwaar, want hij is super machtig. Maar ik weet niet of kwark goed matcht met die witte choco?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk monchou gemaakt en staat vanavond in de planning om te maken.

Vanochtend millionaire's shortbread gemaakt, tenminste....alleen het chocola moet er nog over heen. De bodem was nog niet afgekoeld toen ik het caramel mengsel er overheen deed, want ik moest weg. Staat nu goed af te koelen.... De caramel al stiekem geproefd! Kids riepen direct dat het naar Werthers smaakte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week de perentaart gemaakt, erg lekker vooral als je niet van te zoet houdt. De Whiskey taart ben ik nu mee bezig. de bodems zijn gebakken en smaken erg lekker. De chocolade met zout is in kleine stukje ook lekker. Nu nog in elkaar zetten en dan proeven. Vandaag en vorige week ook de Franse aardbeien taart gemaakt. Alleen heb ik hem gevuld met banketbakkersroom van 24kitchen. Erg lekker! De druiven taart was hier ook een succes. Denk dat ik die het lekkerste en speciaals vond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven