Handzaam speelgoed voor op reis / vliegtuig

14-05-2024 10:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Deze zomer gaan wij met onze kinderen van 3 en 6 een mooie reis maken richting Azië. Eerst familie opzoeken en dan nog enkele plekken bezoeken. We moeten lang vliegen en zijn 4 weken weg. Nu weet ik dat onze kinderen niet heel veel nodig hebben, alles kan als speelgoed dienen... Maar ik ben toch wel benieuwd naar tips voor klein / handzaam speelgoed dat we kunnen meebrengen in het vliegtuig of in de koffer voor op locatie. Er gaat sowieso een paar sleich diertjes, een fidget popper, tekenspullen en wat kaartspelletjes mee.
Tips voor speelgoed / leuke doeboeken?

Uiteraard zijn ook andere tips voor vliegen en op reis met kleine kinderen altijd welkom :-D

Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
iPad+filmpjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Raamstickers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard gaat ook de ipad met koptelefoon mee en mag er tijdens de vlucht wat meer schermtijd dan ze gewend zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Stickerboeken, klei-ei (Action), luisterboeken, opblaasbare bal (voor op locatie ;-D )
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn kinderen zou ik iets sensopatisch meenemen denk ik. Bijvoorbeeld de Twiddler olie zandloper of sensorische zoekzakjes (
https://m.facebook.com/hethuisvanhuijzers/). Maar die van mij kunnen zich ook moeilijk vermaken met bijvoorbeeld een diertje of een autootje.

Oh, en mijn altijd-en-overal-restaurant-vliegtuig-etc. tip: Stabilo cappi stiften! Die maak je met de doppen aan elkaar als een bosje. Nooit meer losse doppen (in een vliegtuig heel handig). Ik neem dan vaak naast een kleurboek (met wat dikker papier, mandala's ofzo) ook een blokje dik papier met op de voorkant een printje en achterkant wit mee. A5, (dubbelgevouwen) ansichtkaart formaat (action). Heerlijk 'kaartjes' maken voor alles en iedereen. Overzichtelijk, handzaam maar toch leuk door het speciale printje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elektro, daar heb je een pennetje bij op batterijen en een boekje met opdrachten. Gaat zo in de tas en is leuk en leerzaam. Verder hebben wij hier altijd kleur/sticker/leer boekjes, daar heb je vele soorten van.

Vorig jaar hadden we onze zoon van toen drie helemaal in de auto geïnstalleerd met boekjes en speelgoed voor hem op grijp afstand, heeft ie alleen maar met een stuk aluminiumfolie zitten spelen. En alle automerken opnoemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
G-sleutel schreef:
14-05-2024 11:10
Voor mijn kinderen zou ik iets sensopatisch meenemen denk ik. Bijvoorbeeld de Twiddler olie zandloper of sensorische zoekzakjes (
https://m.facebook.com/hethuisvanhuijzers/). Maar die van mij kunnen zich ook moeilijk vermaken met bijvoorbeeld een diertje of een autootje.

Oh, en mijn altijd-en-overal-restaurant-vliegtuig-etc. tip: Stabilo cappi stiften! Die maak je met de doppen aan elkaar als een bosje. Nooit meer losse doppen (in een vliegtuig heel handig). Ik neem dan vaak naast een kleurboek (met wat dikker papier, mandala's ofzo) ook een blokje dik papier met op de voorkant een printje en achterkant wit mee. A5, (dubbelgevouwen) ansichtkaart formaat (action). Heerlijk 'kaartjes' maken voor alles en iedereen. Overzichtelijk, handzaam maar toch leuk door het speciale printje.
Jaa cappi’s & kaartjes. Die heb ik ook altijd wel ergens in een tas. Drogen niet uit en zijn super uitwasbaar dus weinig stress in bv restaurants. Mijn kinderen maken heel vaak kaartjes/tekeningen voor iedereen die ze tegenkomen, zeker op exotische locaties levert dat vaak een extra bolletje ijs of een snoepje op :)
Alle reacties Link kopieren Quote
luiwammes schreef:
14-05-2024 11:13
Elektro, daar heb je een pennetje bij op batterijen en een boekje met opdrachten. Gaat zo in de tas en is leuk en leerzaam. Verder hebben wij hier altijd kleur/sticker/leer boekjes, daar heb je vele soorten van.
Zulke boekjes hadden wij inderdaad ook, van een goedkoper merk geloof ik. Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja! Cappi’s inderdaad en dan even een nieuw langer koord door de dopjes rijgen zodat je ze kan ophangen aan het haakje van de vliegtuigstoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een zoekzakje!
https://www.facebook.com/hethuisvanhuij ... cale=nl_NL
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
14-05-2024 10:54
Raamstickers.
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
14-05-2024 11:58
:HA:
Tssssk, zit jij me een beetje uit te lachen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
14-05-2024 12:01
Tssssk, zit jij me een beetje uit te lachen.
Ik kan het me net iets te goed inbeelden, vooral de 'aftermath' :mrgreen:


We kopen eigenlijk alles op locatie. Er is daar vaak genoeg leuk speelgoed wat ze anders niet tegenkomen. En het dient dan gelijk als souvenir.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de 3-jarige: een notitieboekje zonder lijntjes, stickers, vooraf een aantal kleurplaten uitprinten en in dat boekje plakken of een apart kleurboek.

Voor de 6-jarige: ook een notitieboekje zonder lijntjes en tape om er een soort reisdagboek in bij te houden (boarding pass, foldertjes etc., erbij schrijven of tekenen wat er gedaan is) magnetische smartgames (tweedehands te koop op Vinted of Marktplaats), puzzelboekjes zijn er ook al voor die leeftijd, eventueel boekjes aanvullend op schoolniveau. Een kaartspel als Uno of juist een dobbelspel als Rollo (scorekaart lamineren en dan kan je met een whitebordmarker bijhouden en telkens weer wissen).

En ter plekke iets uit laten zoeken om mee te spelen.
citrus wijzigde dit bericht op 14-05-2024 12:44
Reden: Aanvulling
35.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen tips qua speelgoed. Wel een andere tip: setje schone kleding. Zeker met zo'n lange vlucht kan er van alles mis gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip: het speelgoed dat mee gaat een paar weken voor vertrek verstoppen en dan in het vliegtuig tevoorschijn toveren.

Alsof ze hun geliefde speeltjes opnieuw cadeau krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen houden erg van voorlezen. Ik vind Donald Ducks een goede gewicht/ voorleestijd-ratio hebben.

1 Duckie weegt bijna niks, maar je kunt ongeveer een half uur voorlezen. Veel beter dan prentenboeken die loodzwaar zijn en waar je in 5 minuten doorheen bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
14-05-2024 12:01
Tssssk, zit jij me een beetje uit te lachen.
Ik vind het een goed idee! Mijn kinderen zouden dat superleuk vinden en je hebt toch tijd zat om ze weer weg te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
14-05-2024 10:54
Raamstickers.


Maar die plak je op en dan is het klaar toch? Ik koop voor dochter een electroboek en we vermaken ons altijd goed met memory of kwartet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden ooit een doos mee van scooby tastic om kettingen te maken. Het waren allemaal stickers die je eerst moest dubbelvouwen voor het kralen werden. Papa werd helemaal volgehangen. Hilariteit alom ;-D (behalve bij papa)

En als de doos om haar hebben ze ook weer wat te doen :D Kruidvat heeft ze regelmatig in de aanbieding.

Kruidvat is sowieso een goede winkel om eens te neuzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
14-05-2024 13:46
Maar die plak je op en dan is het klaar toch?
Ligt aan het kind, mijne verzinnen er hele verhalen bij waarom dit stickertje precies daar moet.

Ben je zo weer een half uur verder en weegt niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zijn luisterboeken ook wel een hit. Even niet op dat scherm loeren.
En ik heb ook weleens van die hele kleine potjes klei meegenomen en het kaartspel beverbende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pocket Loco. Weinig ruimte nodig, er kan niets "kwijt" en er zijn veel boekjes van.

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 476718.jpg

Magnetische Smart Games

https://www.smartgames.eu/nl/collectie/magnetic-games
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
14-05-2024 12:01
Tssssk, zit jij me een beetje uit te lachen.
Sorry, gezien de andere reacties denk ik dat ik een verkeerd beeld had bij die raamstickers, ik dacht echt dat het een grapje was. Ik zag de crew en de schoonmakers na de landing al met een mesje in de weer om dat spul er voorzichtig weer af te krijgen..

:-$

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven