Afgeleide Atkins

03-08-2007 15:32 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik moet dringend vermageren. Ik weet dat Atkins op langere termijn niet zo goed is, maar op korte termijn wel. Ik wil me er ook niet strikt aan houden, 's morgens eet ik lekker mijn boterhammetjes en 's middags toch nog 1 aardappel. Het is vooral de bedoeling om meer eiwitten in mijn voedingsschema te stoppen. Wie wil meedoen, graag. Personen die het Atkinsdieet gedaan hebben of weten hoe ik het beste mijn schema kan aanpassen (of die negatieve opmerkingen hieromtrent hebben), zijn ook welkom. Ik ga minstens 3x per week sporten (joggen of billy bootcamp).
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat een vriend Atkins heeft gedaan en inderdaad in korte tijd veel afgevallen.

Maar toen in die tijd, zeker 12 jaar geleden was een boterham of aardappelen uit den boze hoor.

In de boterhammen en aardappelen zitten zetmeel en koolhydraten die je dieet verstoren.

er stond toen in het boek hoeveel koolhydraten e.d. je per dag binnen mocht krijgen.

Ik weet dat ik soesjes met speciale gist heb staan maken, omdat hij dat wel mocht eten als wij een gebakje namen.

Ik heb het zelf ook een week volgehouden, maar omdat ik een echt boterhammen-mens ben kon ik het niet volhouden.

Ik was al wel 3.5 kilo kwijt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou Atkins op lange termijn slecht zijn? Ten eerst je eet alleen beperkt koolhydraten in de 1ste 2 fases,iets wat veel mensen niet weten. In fase 3 en 4 is laatste levenlange fase,mag je af en toe een bammetje of aardappelen,pasta of rijst eten. Suiker blijft je hele leven verboden. Maar je zult het niet missen.



Alleen je moet een keuze maken. Verder zou ik je aan willen raden om een dieet te zoeken wat je levenlang kan volhouden. In het grieks betekent DIEET levenswijze.

Als je Atkins maar een paar weken doet,kom je net zo snel weer aan



Ik volg Atkins al weer in oktober 4 jaar. Het blijft een levenswijze. Ik kan het makkelijk volhouden. Gelukkig kun je nog steeds op internet spullen bestellen die het leven makkelijk maken.



Denk er goed over na om Atkins te doen. Doe het voor je leven of helemaal niet. Niet alleen bij Atkins,maar bij elk dieet moet je zo denken. Want afvallen is niet zo moeilijk,op gewicht blijven dat is het aller moeilijkst
Alle reacties Link kopieren
kijk ook eens op

http://www.hetatkinsforum.nl/ of

http://www.lowcarbdieet.nl/forum/



Voor beide fora moet je je wel aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
@fien, je kunt ook de montignac methode nemen, daarbij mag je vetten en koolhydraten niet samen eten, maar mag je dus wel pasta met groente maar geen pasta met vlees. Je kunt er dus vele combinaties mee maken en is goed vol te houden een leven lang.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen hoeft voor mij niet snel te gaan, zolang het maar blijvend is.

Mijn 'eetgewoonte' aanpassen is een beetje moeilijk, omdat ik 's morgen en 's middags bij mijn ouders (werk) eet en 's avonds nog eens warm samen met mijn vriend. Nu heb ik een voorlopig systeem zodat is 's morgens 2 boterhammen eet, 's middags zo weinig mogelijk aardappelen of frietjes maar heel veel groenten met een beetje vlees tussendoor in de voormiddag en namiddag tonijn of zo, ik probeer mijn fruit te beperken en 's avonds eten we alleen maaltijden waar veel eiwitten in zitten. hopelijk lukt het op deze manier ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven