Als of er een engeltje over je tong........

06-06-2007 21:00 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 2 overheerlijke nieuwe haringen op. Méééén wat zijn ze lekker dit jaar. Zacht, mals, vet, zá-líg! Staart in de hand, hoofd achterover en slikken maar!

Heb jij ze al geproefd? En hoe eet jij je Hollandsche Nieuwe? Bij de staart uit de hand, of in stukjes? Met uitjes, zuur? Of puur natuur?

Wat drink je erbij? Hier stond de Ketel 1 koud (de enige keer dat ik jenever drink, bij de 1e nieuwe haring :)) en daarna smaakte de rosé er ook best bij.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik eet de haring met uien en zuur, ook al is dat eigenlijk nog zo'n culinaire faux pas. Zuur van de Leeuw of Kesbeke, anders laat maar en de ui fijn gesnipperd. Ik drink er eh.....in ieder geval geen drank bij maar dat is niks bijzonders want ik drink nooit drank.



Meid, genieten hoor! Ik ga morgen ook aan de haring, het water loopt me al in de mond als ik er aan denk!
Alle reacties Link kopieren
Normaal eet ik er ook een fijn  gesnipperd uitje bij, maar de 1e week meestal niet. Dan is zo lekker van zichzelf!

Leo, je weet niet wat je proeft, geniet ervan!



Nog een vraag: waar kopen de Viva forummers hun haring? Gewoon bij de supermarkt, de visboer om de hoek of maak je een reis van mijl op 7 naar je favo haringboer?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik eet het bij voorkeur niet. Gruwel ervan!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat gemeen! Hier komt de visboer morgen pas


Normaal eet ik er ook een fijn  gesnipperd uitje bij, maar de 1e week meestal niet. Dan is zo lekker van zichzelf!

Leo, je weet niet wat je proeft, geniet ervan!



Ga ik morgen meteen proberen!



Nog een vraag: waar kopen de Viva forummers hun haring? Gewoon bij de supermarkt, de visboer om de hoek of maak je een reis van mijl op 7 naar je favo haringboer?
Het liefs bij de beroemde visstal op de Prinsengracht in Amsterdam maar de visboer hier heeft ook heerlijke vis en prima haring. Die voorverpakte spullen van de Albert Heijn lust ik niet zo graag. Ik wil niet zaniken maar ik vind een haring vers gekaakt toch het lekkerst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vanmiddag al drie op.

En ze waren erg snel op, een drankje kwam daar niet aan te pas: gewoon staand aan het aanrecht naar binnen geschrokt.

Beetje een genant gezicht moet dat geweest zijn. ;)



Maar inderdaad, héérlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de haring gewoon daar waar ik ze tegenkom...de ene keer wat lekkerder dan de andere. Meestal gewoon bij een viswinkel.



Maar zó vaak eet ik ze nu ook weer niet hoor, een paar keer per jaar...
Alle reacties Link kopieren
@ Meave, tot voor een paar jaar terug lustte ik ze ook écht niet. En opeens was ik verkocht.

Ik had ze voor Lief meegenomen, bij de visboer in Hoog Catharijne in utrecht vandaan (hele goede viszaak!!!). En aangezien ik het van mezelf altijd zo kinderachtig vind als ik iets niet lust, moet ik altijd proeven. En verdomd, ik had binnen no time een haring opgegeten. Lékker dat ik ze vond!



@Leo, de filetjes bij de appie zijn niet slecht, maar een harinkie haal je bij een visboer.



Lon, haring eten is per definitie niet charmant
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
ik koop geen haring in de supermarkt, ik haal hem altijd bij mijn favo visboer  en nergens anders.

voor je snufferd schoongemaakt VERS

geen uien lekker op een broodje jam jam !!
Alle reacties Link kopieren






Lon, haring eten is per definitie niet charmant







Ik heb zo'n foto van mezelf, gemaakt door dochter, maar dat is meer een nepfoto, met een lachende mond en dan die haring er bijna in.

Wél charmant dus.;)



Maar ik moet er niet aan denken dat iemand me vanmiddag gezien zou hebben al schrokkend aan het aanrecht, haha..
Alle reacties Link kopieren
om schone vingers te houden bij het haringhappen
Alle reacties Link kopieren
Yamuna, dat doet 'mijn' visboer ook. De haring wordt schoongemaakt waar je bij staat.

Gevolg is dat Lief een half uur bij de visboer stond te wachten, ondanks dat ze met 8 man stonden te bedienen en er 4 man aan het schoonmaken waren.

Maar het resultaat mag er zijn!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
zuss... misschien hebben we wel de zelfde :D
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de haring vers aan de kar, en ook dan moeten ze nog eerst schoongemaakt worden.... Ik koop er meestal een stuk of 5, 2 eet ik er zo op, aan de staart met ui... de andere 3 eet ik samen met de meiden op, op een heerlijke verse witte boterham.



Ik heb ze nog niet op,  morgen staat hier de Zeeuwse visboer weer, dussss........:P
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hadden zuss en ik dezelfde (meen me uit een heeeeeeeel ver verleden ooit eens gelezen te hebben dat jij uit mijn woonplaats komt, maar het kan ook een andere "alien" zijn van het toenmalige bewuste kinderloze topic, waar ik geen lid van was, maar wel altijd meelas) (zo was me dat een rare tussen haakjes zin...)



Anyway, mijn plaatselijke visboer is een keer 1e geweest en staat nog bij de AD test altijd vrij ver bovenaan. Ik haal ze niet voor mezelf, maar wel altijd voor mn vriend die er dol op is (rillll) Vandaag wilde ik me aansluiten, maar meeeeeen wat een rij, en met een moeie baby en jengelende kleuter had ik er geen zin an. Morgenochtend zodra de bende naar school is en de baby gevoederd en wel ga ik in de rij voor lief :)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
om schone vingers te houden bij het haringhappen
of om te laten zien dat Ook christenen haring eten :P  ( mijn ouders hadden altijd standaard zo'n visje op de auto, hun bijbel, bij de voordeur, vandaar dat ik daar gelijk aan dacht haha)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren




quote: Yamuna reageerde





om schone vingers te houden bij het haringhappen

of om te laten zien dat Ook christenen haring eten :P  ( mijn ouders hadden altijd standaard zo'n visje op de auto, hun bijbel, bij de voordeur, vandaar dat ik daar gelijk aan dacht haha)

Wij zijn vaak in Zeeland, in een zwaar gereformeerde streek, en daar zie je dus die visjes ook heul erg veul op auto's :D
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heerlijk!

Ze zijn trouwens sinds vandaag in de aanbieding bij de Dirk, vier voor drie euro en max drie verpakkingen per klant.

Ik weet alleen niet of ze goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die zijn uit de diepvries, ik zou ze niet moeten.



Alle reacties Link kopieren
Ik had ze voor Lief meegenomen, bij de visboer in Hoog Catharijne in utrecht vandaan (hele goede viszaak!!!).

Natuurlijk:D



Wij halen de haring door de uitjes, dan aan het staartje vastpakken en smullen maar!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze wel eens bij de AH heb gekocht, maar de echte lekkere vis haal ik bij de visboer.

Ik las trouwens in de krant dat de nieuwe nog een beetje dun zijn, dus ik wilde nog even wachten, maar nu ik dit topic zo lees;)



Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Haring uit de diepvries:o

Schande:@
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Weet je dat zeker? De zakken die ze normaal verkopen daar zitten er maar drie in dach tik .. vandaar dat ik ervan uit ging dat het vers was.
Alle reacties Link kopieren
O, het staat op het plaatje. ;)
Alle reacties Link kopieren
O, het staat op het plaatje. ;)
:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven