Andijvie stampot zonder melk maken?

18-03-2012 12:27 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanavond graag andijvie stampot maken.

Maar heb geen melk in huis. heeft iemand misschien een recept van andijvie stampot zonder melk ?

Anders word het toch nog naar de winkel .

Totaal geen zin in haha
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het nooit met melk maar met magere slasaus.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het kookvocht gebruiken,maar met melk is lekkerder.
Ik ben bang dat je toch naar de winkel zal moeten.



Ik zorg altijd dat ik een sixpack 200 ml melk in huis heb. Lang houdbaar en dat proef je toch niet terug in een stamppot.
Gewoon zonder melk. Ook lekker en smeuïg is een lepel boursin ofzo. Anders wat water/bouiilon of een klontje boter? Ik vind een kruimige stamppot ook wel lekker trouwens, gebruik zelf nooit melk.
Alle reacties Link kopieren
Of probeer het met een flinke klont (room-)boter...
Alle reacties Link kopieren
melk in de andijviestamppot?



Ik gebruik bij stamppot meestal een (half) kopje heet water met een (stukje) bouillonblokje.



Melk gebruik ik, ook met bouillonblokje, alleen bij aardappelpuree.
Alle reacties Link kopieren
Oh en bij andijviestamp ook altijd een scheut azijn hier (en flink peper)
Alle reacties Link kopieren
Je kan het iets aanmaken met kookvocht maar ook een soort boerenstamppot van maken. Melk hoeft echt niet perse hoor.



Vote zegt bijv. al slasaus.

Hou je van zurig dan wat augurkensap.

Hou je van tomaat een beetje salsasaus of bbqsaus of evt wat ketchup.

Ja allerlei sauzen kan je gebruiken.

Bij een stamppot van prei of hutspot vind ik een lepel picalilly lekker. Ja wat je lekker erbij vind.

Of wat vocht van het vlees wat je erbij doet, jus van gehaktballen of rookworst is ook lekker erdoor. Ham of spekjes bakken en met een beetje vocht erdoor doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Melk in de andijviestamppot!?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geraspte kaas er door doen en een tijdje de andijvie stamppot (na het stampen dus) op laag vuur laten garen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik doe het ook nooit met melk. Hou niet zo van puree bij rauwe andijvie. Vind juist de stevige textuur lekker. Meestal een klontje boter, wat geraspte kaas en spekjes. Mocht het te dik zijn dan inderdaad een beetje kookvocht of wat slasaus.
Koffiemelk gaat ook!
Hee een échte 'andijvie' vraag trouwens he! Tof
Alle reacties Link kopieren
Melk?

Roomboter er door, en veel ook.
Alle reacties Link kopieren
Vind de combi melk en stamp echt heel bizar?

Ik heb gewoon zo'n ouderwetse stamper,doe er hooguit wat jus van de uitgebakken spekblokjes door heen.
quote:ladytruckster schreef op 18 maart 2012 @ 12:40:

Vind de combi melk en stamp echt heel bizar?

Ik heb gewoon zo'n ouderwetse stamper,doe er hooguit wat jus van de uitgebakken spekblokjes door heen.



Nou, ik doe net als TO altijd met melk, maar dat komt omdat ik eerst verse puree maak en dan de (rauwe) andijvie er door heen 'roer' zeg maar. Da's altijd wel hard werken



En dan inderdaad spekjes met een beetje vet erbij.



Krijg honger
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met verse puree tuffers? Met echte aardappelen? Doe ik namelijk ook maar zonder melk
Alle reacties Link kopieren
Dan word het toch spekjes met wat vet .

Ik vind het altijd zo droog als er niks doorheen zit.



Komt namelijk wel eens vaker voor door ik net iets mis voor erdoorheen haha.

Maar spekjes heb ik gelukkig wel in huis.



Soms baal ik er wel een beetje van dat ik dit soort dingen niet mee heb gekregen in mijn opvoeding koken enzo..

Dan ga ik het google'n en dan kom ik er alsnog niet uit.



Alweer bedankt voor al jullie tips dames !

Jullie zijn wel mjn redders vandaag hoor haha. Ik ben ook een dagje alleen thuis voelt net alsof ik helemaal niks alleen kan hahah
Alle reacties Link kopieren
Ouderwetse puree is met melk, ei en boter. Maar je kan ook je eigen variatie er aan geven.
Alle reacties Link kopieren
**Alweer bedankt voor al jullie tips dames !

Jullie zijn wel mjn redders vandaag hoor haha. Ik ben ook een dagje alleen thuis voelt net alsof ik helemaal niks alleen kan hahah***



Jij zegt het, ik dacht het.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladytruckster schreef op 18 maart 2012 @ 12:40:

Vind de combi melk en stamp echt heel bizar?

Ik heb gewoon zo'n ouderwetse stamper,doe er hooguit wat jus van de uitgebakken spekblokjes door heen.





Boerenkool stampot maar ik ook altijd met melk.



(Maar gebruik geen jus, bakvet of spek dus misschien dat dat scheelt qua smeuigheid)
Alle reacties Link kopieren
*
kuzu wijzigde dit bericht op 18-03-2012 13:28
Reden: 1 keer posten is genoeg
% gewijzigd
Extra roomboter, scheutje kookroom of slagroom, of wat bouillon.
@votesforleo maar wordt dat dan niet heel droog? Zeg maar, als je die puree zonder iets erdoor zou eten? Of doe je dan wel melk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven